Wanneer/ hoe beslis je nou zoiets?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:42

Niet doen als je er nog niet voor de volle 100% achter staat!

De gedachte is ook wel eens door mijn hoofd gegaan, eigenlijk puur omdat het sinds mijn eigen verhuizing maar niet schijnt te lukken een fijne stal voor ze te vinden (in 1 jaar tijd nu 3x verhuisd en je raad het al... ook hier weer een slechte keus gemaakt. Wordt oa regelmatig beschimmeld hooi gevoerd waardoor ze beide behoorlijk afvallen, dus maar weer met emmers seniores priores naar stal en de bijkomende zorgen).

Dan denk ik, is dit een hobby? Gadverdamme.
“Vroeger” in mijn oude woonplaats had ik zo’n fijn plekje voor nog niet de helft van het geld wat ik nu betaal. Hier je ligt financieel krom voor ellende.

Maar alleen al de gedachte aan verkopen maakt me misselijk. Dat kán ik gewoon niet. Tegen mijn 2 meiden weegt geen enkel bedrag op. :n
Maar word er momenteel wel doodmoe van... met name ook van de schuldgevoelens om steeds die lieverds weer te verhuizen. ;(

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 11:02

Kyno schreef:
Niet doen als je er nog niet voor de volle 100% achter staat!

De gedachte is ook wel eens door mijn hoofd gegaan, eigenlijk puur omdat het sinds mijn eigen verhuizing maar niet schijnt te lukken een fijne stal voor ze te vinden (in 1 jaar tijd nu 3x verhuisd en je raad het al... ook hier weer een slechte keus gemaakt. Wordt oa regelmatig beschimmeld hooi gevoerd waardoor ze beide behoorlijk afvallen, dus maar weer met emmers seniores priores naar stal en de bijkomende zorgen).

Dan denk ik, is dit een hobby? Gadverdamme.
“Vroeger” in mijn oude woonplaats had ik zo’n fijn plekje voor nog niet de helft van het geld wat ik nu betaal. Hier je ligt financieel krom voor ellende.

Maar alleen al de gedachte aan verkopen maakt me misselijk. Dat kán ik gewoon niet. Tegen mijn 2 meiden weegt geen enkel bedrag op. :n
Maar word er momenteel wel doodmoe van... met name ook van de schuldgevoelens om steeds die lieverds weer te verhuizen. ;(


Inderdaad, hier ook dan ruzie of wat dan ook! Ik heb haar nu 8 jaar bijna!

Maar de reden is meer, ik wil dit jaar echt op mezelf. en waarschijnlijk komt er binnenkort iets op mijn pad.

Maar zal ook nog willen sparen natuurlijk. En zou betekenen dat het met berekening tot nu toe, net uitkom! Huurtoeslag is berekend op een schatting. Maar aan hand van jaaropgave kan ik daar echt zekerheid van krijgen zeg maar.
Maar paard is ook soort uitlaatklep naar een lange dag werk oid.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:24

Banyu schreef:
Kyno schreef:
Niet doen als je er nog niet voor de volle 100% achter staat!

De gedachte is ook wel eens door mijn hoofd gegaan, eigenlijk puur omdat het sinds mijn eigen verhuizing maar niet schijnt te lukken een fijne stal voor ze te vinden (in 1 jaar tijd nu 3x verhuisd en je raad het al... ook hier weer een slechte keus gemaakt. Wordt oa regelmatig beschimmeld hooi gevoerd waardoor ze beide behoorlijk afvallen, dus maar weer met emmers seniores priores naar stal en de bijkomende zorgen).

Dan denk ik, is dit een hobby? Gadverdamme.
“Vroeger” in mijn oude woonplaats had ik zo’n fijn plekje voor nog niet de helft van het geld wat ik nu betaal. Hier je ligt financieel krom voor ellende.

Maar alleen al de gedachte aan verkopen maakt me misselijk. Dat kán ik gewoon niet. Tegen mijn 2 meiden weegt geen enkel bedrag op. :n
Maar word er momenteel wel doodmoe van... met name ook van de schuldgevoelens om steeds die lieverds weer te verhuizen. ;(


Inderdaad, hier ook dan ruzie of wat dan ook! Ik heb haar nu 8 jaar bijna!

Maar de reden is meer, ik wil dit jaar echt op mezelf. en waarschijnlijk komt er binnenkort iets op mijn pad.

Maar zal ook nog willen sparen natuurlijk. En zou betekenen dat het met berekening tot nu toe, net uitkom! Huurtoeslag is berekend op een schatting. Maar aan hand van jaaropgave kan ik daar echt zekerheid van krijgen zeg maar.
Maar paard is ook soort uitlaatklep naar een lange dag werk oid.



Als ik je berichtjes lees, denk ik dat je spijt gaat krijgen meid. :(:)

Desondanks ook belangrijk, verstandig en heel goed dat je het financieel op orde wilt hebben, wat moet kunnen sparen etc. als je uit huis gaat!

Misschien kun je voor een tussenoplossing gaan en eens kijken of je iemand kunt vinden waarmee je je paard kunt delen? (En die dus ook een deel van de kosten op zich neemt?)

Goedkopere stalling is geen optie?

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Wanneer/ hoe beslis je nou zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:29

Paard verkopen blijft altijd lastig ik had het geluk dat toen ik erover nadacht mijn pony te verkopen mijn oom en tante net opzoek gingen aangezien ze een huis kochten waar stallen bij waren. Klikte dus ze staat nu daar bij hun aan het bos en ik ga regelmatig ff langs

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 15:09

Maar als je bv X bedrag over kan houden om daardoor nog te kunnen sparen. Ipv paard houden en eventueel krap bij kas zitten.

Ik zeg ook maar iets hoor. Van de week komt misschien eeb leaser kijken, en was al meteen duidelijk dat het voor langere termijn is.

Verkopen kan altijd nog is alleen weg = weg inderdaad..

Misschien eerst maar a.s dinsdag afwachten wbt kijken bij huisje! :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:19

Banyu schreef:
Maar als je bv X bedrag over kan houden om daardoor nog te kunnen sparen. Ipv paard houden en eventueel krap bij kas zitten.

Ik zeg ook maar iets hoor. Van de week komt misschien eeb leaser kijken, en was al meteen duidelijk dat het voor langere termijn is.

Verkopen kan altijd nog is alleen weg = weg inderdaad..

Misschien eerst maar a.s dinsdag afwachten wbt kijken bij huisje! :)


Ja een hoop geld scheelt het sowieso. Maar het fijne aan een leaser is dat je een bedrag per maand kan vragen zodat je toch nog iets binnen krijgt maar niet je paardje voorgoed kwijt bent. :)