[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:06

ik volg ook!

Ik zal eens opletten of ik ze ergens voorbij zie komen,
Ik studeer aan de faculteit :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:12

Ik heb niet alles gelezen, maar wil je even sterkte wensen. Ik dacht dat ik veel pech had met mijn paard, maar jouw paardjes... :(:)

Ik volg en duim!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 14:25

Update:

Ronny z'n drain loopt goed! Hij word dagelijks gespoeld met verdunde Betadine oplossing. Het stappen gaat goed. Been is wel nog wat dik, maar vermoed word dat dat een reactie is op de drains.
Qua gewicht word hij goed in de gaten gehouden, omdat we absoluut niet willen dat hij afvalt. Hij eet alles wat hij krijgt goed op en is 1 hele kilo aangekomen _O-

De bacterie hebben ze op kweek gezet en het blijkt een Streptokok te zijn. Veel voorkomend en goed te behandelen met de drains. :j

Devyl doet het super. Het enige nadeel... Hij is ruim 13 kilo afgevallen :oo >;) :? De stress kip reageert blijkbaar wat heftig op de andere omgeving waarin hij nu staat. Dus bij hem gaan ze het dieet aanpassen en kijken of ze hem weer aan kunnen laten komen.

Beide staan op onbeperkt kuil.

Gisteren was ik geveld door een migraine aanval, dus we gaan morgen naar ze toe en zal ik even foto's maken!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 18:18

Gisteren weer bij de knapperts geweest *\o/* Heerlijk om ze weer te zien.

Het is overduidelijk dat Devyl zich stierlijk verveelt met die verplichte boxrust, dus in overleg met de arts gaan we nu kijken wat de mogelijkheden zijn om hem wél te laten bewegen, maar Ronny juist niet.
Zijn hoef laten we nu volledig z'n gang gaan en word als 'beter' beschouwd. Wel word hij behandeld met Hypozin omdat hij rotstraal had.

Been van Ronny gaat al beter :j Ik zie het nog niet als super slank, maar met een drain er in mag je ook wel enige zwelling verwachten. Arm ding was cosmetisch onder handen genomen door m'n dochter en de goedzak vond het allemaal prima :')

Woensdag ga ik er weer heen! God, wat mis ik die mafkezen. Niet de zorgen en het rennen en vliegen om er weer medicatie in te krijgen, maar de twee knapperts mis ik des te meer <3

Afbeelding
Devyl says Hi!

Afbeelding
Ronny de Indiaan

Afbeelding
Devyl nu ie 13 kilo is afgevallen

Afbeelding
Ronny die duidelijk ingevallen is van de stress, maar er toch stukken beter uitziet dan een tijdje terug!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:35

Wat fijn dat ze beter gaan! Valt me reuze mee hoe ze eruit zien. Snap dat je je knapperds mist, maar nu even niet de verantwoordelijkheid hebben lijkt me ook wel ff lekker :(:)

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:33

Fijn dat het de goede kant op gaat!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:00

Hoe is het nu?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 21:38

Alweer een aantal bij de knapperts geweest, maar te druk geweest om te schrijven! Dus bij deze weer even een update:

Ronny:
Ik vond Ronny een beetje achteruit gaan. Hoewel zijn gewicht gelijk bleef, vond ik hem een trieste/zieke indruk maken. In ieder geval slechter als toen we hem binnen brachten. Dit overlegt met de Interne en die was het met mij eens dat Ronny inderdaad er slechter aan toe leek te zijn dan toen hij net binnen kwam. Omdat het gewicht hetzelfde bleef en niet omhoog ging hebben ze zijn dieet aangepast en krijgt hij nóg meer te eten Het is ongelooflijk hoeveel hij nu te eten krijgt. Dit is gelukkig goed aangeslagen en inmiddels is hij weer begonnen met aankomen!

Ook hebben ze beide paarden gecheckt op wormen. Ronny had er een beetje, maar Devyl bleek er héél véél te hebben ‍♀ Terwijl ze beide in November nog gecheckt waren en volledige schoon waren (daarna ook niet meer op het land geweest). Dus dat had meneer snel voor elkaar. Maarja, toen moest de wormenkuur er natuurlijk in... Devyl schijnt de hele boel afgebroken te hebben Hij is heel groot, maar dat hartje van hem is maar heel klein... het lukte de dierenartsen en assistenten (ja, meervoud) niet om het voor elkaar te krijgen. Meneer draait z'n kont naar ze toe, loopt rondjes, laat zich niet pakken en als ie in een hoek gedreven is gaat hij doodleuk met z'n kop omhoog staan en is hij te hoog om er bij te komen. Draak Uiteindelijk, met behulp van 2 sterke stalhulpen, is het gelukt! Maar Devyl moet echt he-le-maal niks van ze hebben

Ronny is niet zo moeilijk gelukkig. Alle behandelingen laat hij goed toe en een pasta meer of minder maakt hem ook niks uit. Het been blijft mooi slank, enkel de hak is nog wat reactief. Waarschijnlijk is dit op basis van de drains. Met het spoelen komt er heldere vloeistof naar buiten en geen vuil, dus dat is positief. Wel schijnen de verschillende kanalen nog met elkaar in verbinding te staan en dat is iets minder positief. De drains blijven in ieder geval tot eind deze week zitten en dan gaan we weer beoordelen hoe nu verder.

Slechter nieuws kregen we na het doen van, wederom, een gastroscopie bij Ronny. De stalhulpen meldde dat hij slechter ging eten en de arts raadde aan om hem nog 1x te checken voordat hij naar huis zou gaan. Aangezien hij daar nog wel een tijdje staat heb ik aangegeven dit dan graag gelijk te willen laten doen, zodat we nú weten waar we aan toe zijn en de eventuele medicatie goed af kunnen stemmen. Blijkt dat Ronny tóch weer volop maagzweren heeft. Waarschijnlijk heeft de medicatie daar voor een groot deel aan bijgedragen, ondanks dat hij preventief op de maagbeschermers stond. Hij krijgt nu weer de volle dosis. Ook hebben ze biopten van het begin van de darmen afgenomen en naar het lab gestuurd, want een ontsteking in dat deel laat vaak maagzweren als bijkomende complicaties zien. Ronny maakt ze wel héél snel aan, dus willen we dat uitsluiten. Die uitslag hoop ik morgen te krijgen.

Al met al hadden/hebben we dus een klein dipje in een Ronny die wat uit z'n hum lijkt (al leek het gisteren beter te gaan) en weer volop onder de maagzweren zit en een Devyl die vol met wormen zat en de boel af brak, maar gaat het qua been/hak van Ronny en de gewichten van beide toppers weer de goede kant op!

Afbeelding
Echo van de aangedane hak

Afbeelding
Foto van de forse zwelling op de hak

Afbeelding
Klein stukje van de maag en toch alweer zo veel beginnende zweren -O-

Afbeelding
Zweer in een verder stadium

Afbeelding
De 'happer' waarmee ze 3 biopten hebben afgenomen. Lijkt heel groot, was echt een ienieminie ding van 3mm ofzo :D

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:42

Je bent er maar druk mee. Ik hoop dat ze binnenkort allebei weer aan de beterende hand zijn en dat ze mee naar huis mogen om van ze te gaan genieten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 21:50

Maflinger_S schreef:
Je bent er maar druk mee. Ik hoop dat ze binnenkort allebei weer aan de beterende hand zijn en dat ze mee naar huis mogen om van ze te gaan genieten.


Dát zou heel fijn zijn :j

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:53

Poeh...hele update. Jammer dat ze toch zo kwakkelen, hoop op goed nieuws binnenkort!

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:38

Jeetje wat een pech met beide paarden. Had je ontwormd aan de hand van een mestonderzoek in november? Kan het niet dat hij maagzweren krijgt door het vele krachtvoer? Ik hoop dat ze snel weer opknappen!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 22:54

@dieseltje: We hadden even een dipje, maar de stijgende lijn lijkt weer gevonden te zijn :):) We zijn gewoon blij met ieder klein beetje goed nieuws wat we krijgen ;-)

@sjanien: Ze waren volledig schoon volgens labonderzoek, dus er is niet ontwormt. Gelukkig kan Devyl het nog wel hebben, dus die is nu aangepakt en qua gewicht ook weer aan het aankomen :j Qua maagzweren denken ze dat het wellicht komt van een ontsteking van de darmen, vandaar die biopten. In principe is het niet het krachtvoer, want daar krijgt hij niet veel van. Hij staat op dikmakers zoals zonnebloemolie en speciale Eiwit brokken.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:33

Ts, waarom zonnebloemolie?
Dat staat er om bekend ontstekingbevorderend te zijn. Ik begrijp niet dat ze je niet een andere vetbron aanraden..

Ik vind je een topper hoor ts. Je bent zo enorm druk bezig met de paarden. Het kost je vermogen en je doet het! Dikke pluim aan jou +:)+

Fleur ❤️

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 16:11

No_No schreef:
Ts, waarom zonnebloemolie?
Dat staat er om bekend ontstekingbevorderend te zijn. Ik begrijp niet dat ze je niet een andere vetbron aanraden..

Ik vind je een topper hoor ts. Je bent zo enorm druk bezig met de paarden. Het kost je vermogen en je doet het! Dikke pluim aan jou +:)+


De zonnebloem olie is een super dikmaker. Daar is hij ruim 45 kilo op aangekomen.

Uiteraard word alles goed in de gaten gehouden, o.a. de ontstekingswaarden. :j

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:10

Jess1989 schreef:
@dieseltje: We hadden even een dipje, maar de stijgende lijn lijkt weer gevonden te zijn :):) We zijn gewoon blij met ieder klein beetje goed nieuws wat we krijgen ;-)

@sjanien: Ze waren volledig schoon volgens labonderzoek, dus er is niet ontwormt. Gelukkig kan Devyl het nog wel hebben, dus die is nu aangepakt en qua gewicht ook weer aan het aankomen :j Qua maagzweren denken ze dat het wellicht komt van een ontsteking van de darmen, vandaar die biopten. In principe is het niet het krachtvoer, want daar krijgt hij niet veel van. Hij staat op dikmakers zoals zonnebloemolie en speciale Eiwit brokken.

Ik zou ze toch maar ontwormen,je vind in deze periode namelijk geen eitjes in de mest....als er een ontsteking in de darmen zit kan dat heel goed door ingekapselde bloedwormen komen.En die zie je niet terug in mestonderzoek

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:43

Geerke, ze zijn nu net ontwormd volgens mij. Wat TS zegt over niets in de mest vinden was in november. Dat staat in dat lange bericht dat TS gisteravond geplaatst heeft.

TS, ik lees al een tijd mee en heb nog niet eerder gereageerd. Ik wil je wel sterkte wensen ermee en ik hoop dat ze uitvinden waarom Ronny die maagzweren weer terug heeft gekregen.
Heb je al een idee hoe lang die drains nog moeten blijven zitten?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 01:16

Jet schreef:
Geerke, ze zijn nu net ontwormd volgens mij. Wat TS zegt over niets in de mest vinden was in november. Dat staat in dat lange bericht dat TS gisteravond geplaatst heeft.

TS, ik lees al een tijd mee en heb nog niet eerder gereageerd. Ik wil je wel sterkte wensen ermee en ik hoop dat ze uitvinden waarom Ronny die maagzweren weer terug heeft gekregen.
Heb je al een idee hoe lang die drains nog moeten blijven zitten?


Klopt, Jet, ze zijn uiteraard inmiddels ontwormd!

Dankje voor je bericht. Jullie allemaal overigens!

De maagzweren zijn waarschijnlijk weer terug, omdat hij Prednisolon en Metacam heeft gekregen. Deze middelen zijn niet zo vriendelijk voor de maag. Aangezien ik dat al wist, stond hij al preventief op de maagbeschermers, maar dat was duidelijk dus niet voldoende.

Wel komen beide knapperts nu goed aan in gewicht! Al zeurt Heelkunde continue bij de Interne dat ze nog niet dik genoeg zijn :') Het strenge, dik makende, dieet gaat dus nog wel even door.

Er is uit de biopten een milde chronische ontsteking gekomen, maar deze gaan we voor nu niet behandelen. De maagzweren zitten in een ander gedeelte van de maag dan je zou verwachten wanneer die ontsteking de boosdoener is en de Prednisolon gaat Ronny meer kwaad dan goed doen op dit moment.

Zo lang hij nu de stijgende lijn laat zien, houden we ons aan het huidige plan. Bij verslechtering gaan we uiteraard stappen ondernemen.

Eenmaal thuis, weer op normaal rantsoen, moet hij het ook goed blijven doen. Na enige tijd gaan we een controle inplannen en word weer naar die ontsteking gekeken.

Daar moet ik nog bij zeggen dat Ronny wel weer beter, vrolijker en levenslustiger oogt dus dat is goed!

Deze week blijven de drains i.i.g. nog zitten, omdat er blijkbaar nog wat onderhuidse kanalen zijn. Vrijdag gaan we bepalen hoe verder.

Het been blijft nu in ieder geval rustig en slank. De hak reageert nog wel op de drains, maar dat mag. Ook zal hij nooit meer zo slank worden als dat het was i.v.m littekenweefsel en waarschijnlijk een verstoorde vochtafvoer.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 04:26

Fijne update! Zo fijn om te lezen dat je zoveel van je paardrn houd!

Korter.

wortel115

Berichten: 2124
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 05:06

Jeetje wat een pech hebben jullie! En wat zorg je goed voor ze. Hopelijk blijft de stijgende lijn nu aanhouden en kun je ze straks lekker mee naar huis nemen.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:05

Wat een pech, helaas zijn mijn paardjes ook terug op de kliniek.

Wellicht zie ik je eens tijdens de bezoekuren. Het weekend over blijven ze zeker.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:49

Ik vind het bijzonder hoe je je steeds weer blijft focussen op de positieve punten ondanks dat het allemaal een langslepend verhaal is met veel pech en veel kosten! Ik gun jou en je paarden dat het nu maar eens alleen maar een stijgende lijn gaat zijn en ze lekker beter worden en de pret dan eindelijk echt kan beginnen.

koeien op de weg...

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 22:09

mvdbijl schreef:
Wat een pech, helaas zijn mijn paardjes ook terug op de kliniek.

Wellicht zie ik je eens tijdens de bezoekuren. Het weekend over blijven ze zeker.


Door mijn onregelmatige rooster ben ik er bijna nooit tijdens bezoekuren, haha. Maar ze staan er nog steeds, dus wellicht komen we elkaar nog tegen!

GDG schreef:
Ik vind het bijzonder hoe je je steeds weer blijft focussen op de positieve punten ondanks dat het allemaal een langslepend verhaal is met veel pech en veel kosten! Ik gun jou en je paarden dat het nu maar eens alleen maar een stijgende lijn gaat zijn en ze lekker beter worden en de pret dan eindelijk echt kan beginnen.


Tsja... wat moet ik anders? Als ik ga focussen op de negatieve punten, dan word ik helemaal gek denk ik. Ik heb voor de 'lol' de kosten van vorig jaar eens opgeteld... zit dit hele circus nog niet eens bij en het is al niet grappig meer -O- Had ik toch een verdomd mooi/duur sportpaard voor kunnen kopen :+ Maarja... dat had geen Ronny geweest. <3

Ik zal weer even een update gaan typen!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 22:20

Alweer een aantal keer bij de knapperts geweest, maar te druk geweest om te schrijven! Dus bij deze weer even een update:

Dag 18 op de kliniek.

Ronny:
Ik vond Ronny een beetje achteruit gaan. Hoewel zijn gewicht gelijk bleef, vond ik hem een trieste/zieke indruk maken. In ieder geval slechter als toen we hem binnen brachten. Dit overlegt met de Interne en die was het met mij eens dat Ronny inderdaad er slechter aan toe leek te zijn dan toen hij net binnen kwam. Omdat het gewicht hetzelfde bleef en niet omhoog ging hebben ze zijn dieet aangepast en krijgt hij nóg meer te eten Het is ongelooflijk hoeveel hij nu te eten krijgt. Dit is gelukkig goed aangeslagen en inmiddels is hij weer begonnen met aankomen!

Ook hebben ze beide paarden gecheckt op wormen. Ronny had er een beetje, maar Devyl bleek er héél véél te hebben ‍♀ Terwijl ze beide in November nog gecheckt waren en volledige schoon waren (daarna ook niet meer op het land geweest). Dus dat had meneer snel voor elkaar. Maarja, toen moest de wormenkuur er natuurlijk in... Devyl schijnt de hele boel afgebroken te hebben Hij is heel groot, maar dat hartje van hem is maar heel klein... het lukte de dierenartsen en assistenten (ja, meervoud) niet om het voor elkaar te krijgen. Meneer draait z'n kont naar ze toe, loopt rondjes, laat zich niet pakken en als ie in een hoek gedreven is gaat hij doodleuk met z'n kop omhoog staan en is hij te hoog om er bij te komen. Draak Uiteindelijk, met behulp van 2 sterke stalhulpen, is het gelukt! Maar Devyl moet echt he-le-maal niks van ze hebben

Ronny is niet zo moeilijk gelukkig. Alle behandelingen laat hij goed toe en een pasta meer of minder maakt hem ook niks uit. Het been blijft mooi slank, enkel de hak is nog wat reactief. Waarschijnlijk is dit op basis van de drains. Met het spoelen komt er heldere vloeistof naar buiten en geen vuil, dus dat is positief. Wel schijnen de verschillende kanalen nog met elkaar in verbinding te staan en dat is iets minder positief. De drains blijven in ieder geval tot eind deze week zitten en dan gaan we weer beoordelen hoe nu verder.

Slechter nieuws kregen we na het doen van, wederom, een gastroscopie bij Ronny. De stalhulpen meldde dat hij slechter ging eten en de arts raadde aan om hem nog 1x te checken voordat hij naar huis zou gaan. Aangezien hij daar nog wel een tijdje staat heb ik aangegeven dit dan graag gelijk te willen laten doen, zodat we nú weten waar we aan toe zijn en de eventuele medicatie goed af kunnen stemmen. Blijkt dat Ronny tóch weer volop maagzweren heeft. Waarschijnlijk heeft de medicatie daar voor een groot deel aan bijgedragen, ondanks dat hij preventief op de maagbeschermers stond. Hij krijgt nu weer de volle dosis. Ook hebben ze biopten van het begin van de darmen afgenomen en naar het lab gestuurd, want een ontsteking in dat deel laat vaak maagzweren als bijkomende complicaties zien. Ronny maakt ze wel héél snel aan, dus willen we dat uitsluiten. Die uitslag hoop ik morgen te krijgen.

Al met al hadden/hebben we dus een klein dipje in een Ronny die wat uit z'n hum lijkt (al leek het gisteren beter te gaan) en weer volop onder de maagzweren zit en een Devyl die vol met wormen zat en de boel af brak, maar gaat het qua been/hak van Ronny en de gewichten van beide toppers weer de goede kant op!

********************

Dag 26 op de kliniek...

Met Ronny gaat alles zoals we verwachten. De drains zaten er nog steeds in en ik ontvang met regelmaat telefonische updates van de arts Interne en Heelkunde. De spoeling van de drains is helder en dat is helemaal super! Nadeel is nog wel dat alle drain-kanalen nog steeds met elkaar in verbinding staan en die zouden eigenlijk wel al dicht moeten zijn. Nu zit het natuurlijk op een beweeglijke plek, dus we geven het nog wat tijd. Afgesproken met de Heelkunde dat de drains er aankomende vrijdag uit gaan. Er word het weekend dan gekeken hoe zijn been gaat reageren. We hopen dat (nu de drains er 2x zo lang als normaal hebben ingezeten) het been rustig blijft en alle bacteriën verdwenen zijn. Is dit niet het geval, dan zal het been weer gaan zwellen en moeten de drains er weer terug in. Eigenlijk wil ik daar liever niet aan denken...

Wanneer alles goed gaat moeten we even afwachten tot de drainage-gaatjes dicht zijn gegroeid om te voorkomen dat hij op stal direct in de bagger gaat liggen rollen en er op die manier wéér bacteriën binnen komen. Zodra alles rustig blijft, het been slank, de koorts weg en de gaatjes dicht mag hij ein-de-lijk naar huis!

Devyl verveelt zich nog steeds stierlijk. Ze worden nu beide zo'n 6x per dag in de binnenbak gestapt en afgelopen zondag mochten we dit zelf doen. Devyl bedacht blijkbaar dat het zijn idioten-uurtje was, want hij was lekker aan het bokken, steigeren en rondjes draven om mij heen (zijn touwtje was immers wat kort, haha!). Ik denk dat het voornamelijk voor hem héél fijn gaat zijn om weer terug op stal te zijn. Lekker in de kudde, 24/7 buiten, vriendjes en de ruimte om te bewegen!

Met de Interne gaan we kijken hoe we dat voer-technisch gaan doen als ze naar huis mogen. Ronny staat immers nog altijd op een volle dosering maagbeschermers dus die moet afgebouwd gaan worden en ook krijgen beide heren ander voer dan wat ze thuis krijgen. Om te voorkomen dat Ronny een cultuurshock krijgt van een abrupte voer-wisseling, willen we gaan kijken of we langzaam kunnen gaan mengen tot ze weer terug zijn op hun eigen voer.

Al met al wel positief dus! Het moment dat de drains er uit gaan blijft spannend, maar we hopen er maar het beste van. :j

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:23

Jee,stikvol wormen dus...weer een bewijs dat mestonderzoek niet werkt.Als ze wormen hebben kunnen ze heel veel klachten erbij krijgen.Weet je ook wat voor wormen? Sterkte verder!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Flairtje, LISA_L, mooney, OmgiliBot, Pellelilly, xAnthea, xJurdyWonanx, xSuuzerd en 142 bezoekers