[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:03

Bah Bah, wat een nare reactie's van sommige mensen.

Ik heb je paarden op de kliniek gezien, hopelijk zit er vanaf nu een steigende lijn in.
Sterkte gewenst!

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:35

Tjee wat een pech... ik heb niet alles gelezen maar ik vind dat je leuk schrijft, vooral het eerste topic. En natuurlijk hebben die paarden een enorme verandering gehad wat voor hun veel stress gegeven heeft. Ik hoop dat het vanaf nu de goede kant opgaat en wens je heel veel succes!!

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:44

Ongelooflijk wat krijgen jullie het voor je kiezen zeg.. niet normaal... hopelijk krijgen jullie snel wat meer voorspoed en heb je straks 2 gezonde toppers staan :)

Diep respect voor de manier dat je erin staat. En over halsoverkop erin storten.... het klinkt alsof jullie in ieder geval financieel sterk aan het paarden-avontuur begonnen zijn. Kan je niet van iedereen zeggen. Ze zeggen niet voor niks ‘hou een potje onvoorzien paraat’ maar de meesten houden dan geen rekening met de mogelijkheid van pech gelijk na aankoop....

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:09

Ik ben het absoluut niet eens met sommige reacties hier. Ik kan alleen maar heel veel respect voor je hebben hoe je alles hebt aangepakt. Direct dierenarts /kliniek wanneer nodig en werkelijk alles op alles zetten om ze beter te krijgen. Wauw, wat boffen ze met jou. En onbezonnen? Als we allemaal rekening moeten houden met zoveel pech, mag je wel een miljoen op je rekening hebben staan voor je een paard koopt...

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop onwijs dat jullie paardjes snel weer opknappen

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:39

Het is toch geweldig dat ts een goed huis heeft voor dit duo. En dan nu alle pech die ze erbij krijgt, en toch nog steeds doorvecht om ze zo goed en gezond mogelijk te houden. En dan moeten nog mensen er even overheen pissen. Waarom toch.

Los dat als zou ze onbezonnen deze twee op impuls hebben gekocht, nou en moet ze ook zelf weten. Hoeveel bokkers gaan niet naar de markt en komen terug met een ongeplanned project paard.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:57

alice0cullen schreef:
Het is toch geweldig dat ts een goed huis heeft voor dit duo. En dan nu alle pech die ze erbij krijgt, en toch nog steeds doorvecht om ze zo goed en gezond mogelijk te houden. En dan moeten nog mensen er even overheen pissen. Waarom toch.

Los dat als zou ze onbezonnen deze twee op impuls hebben gekocht, nou en moet ze ook zelf weten. Hoeveel bokkers gaan niet naar de markt en komen terug met een ongeplanned project paard.



Precies, en TS doet er alles aan om haar paardjes gezond en blij te krijgen. Onbezonnen is misschien zonder voorkennis kopen en als het niet bevalt weer weg doen. Dat doet TS niet, fijn dat ze het geld ervoor over heeft. En iedereen moet zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Plaats je nog een nieuwe foto? Ben wel benieuwd

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:59

Tjee wat ben jij een toppertje!!
En wat geef jij je dochter een hele wijze les, zorg goed voor je dieren, doe er alles voor als je ze eenmaal hebt!

Jouw paarden en je dochter mogen ontzettend trots zijn op jou en heel blij dat ze onder jouw hoede staan.

Chapeau :)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 18:01

mvdbijl schreef:
Bah Bah, wat een nare reactie's van sommige mensen.

Ik heb je paarden op de kliniek gezien, hopelijk zit er vanaf nu een steigende lijn in.
Sterkte gewenst!


Haha, echt waar? Dat betekend ook dat jij er wat te zoeken had en dat ik doorgaans niet goed. Met jouw beestjes(?) wel alles goed?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 18:24

Weer even een update! Wederom een kopie-paste van Facebook, anders blijf ik typen, haha :=

Dag 5 op de kliniek.

Vanochtend gebeld door de arts. Hij zag toch wél een mogelijkheid om een punctie te doen en wilde dit ook graag doen, omdat afwachten ons tot nu toe ook niets gebracht had. Daar was ik het volledig mee eens. Aan de hand van de punctie zouden we kijken wat we verder gingen doen.

Niet lang daarna werd ik weer gebeld dat de punctie gelukt was en het helaas absoluut geen helder vocht was wat er uit kwam. De arts raadde aan om een drain te zetten. Aangezien ik daar graag bij wilde zijn ben ik snel in de auto gesprongen en weer richting Utrecht gegaan.

Gesedeerd en onder plaatselijke verdoving zijn uiteindelijk twee drains geplaatst, omdat één in het midden te risicovol was gezien de pees die strak over die hak heen loopt. Ook was het gebied in het midden te strak gespannen door de zwelling en zijn ze dus voor deze optie gegaan.

Ronny heeft het super goed gedaan, met Devyl aan zijn zijde als psychologische ondersteuning. Ik vond het maar wat interessant om te zien hoe dat ging! Het bloedverlies lijkt héél wat te zijn zo, maar viel uiteindelijk alles mee. Het been is ingepakt in een stevig drukverband wat er vanavond af gaat. Daarna gaan ze de wond spoelen en koelen. Voorlopig moet Ronny nog op volledige boxrust en stond hij nu nog na te suffen in zijn stal.

De drains moet minimaal 1x daags gespoeld worden, Ronny moet op boxrust (kan dus niet in de uitloop), hij moet meerdere malen per dag gekoeld worden en meerdere malen per dag afgestapt worden.

Wat nu? Mag hij naar huis of niet? Theoretisch gezien wel, maar dat betekend dat het bovenstaande uiteraard op stal voorgezet moet worden. Nog afgezien van het feit dat ik ontzettend zou moeten tobben met het vrijmaken van de tijd (meerdere malen per dag naar stal), zou ook de dierenarts met regelmaat langskomen om te controleren.

Alles bij elkaar genomen heb ik er voor gekozen om beide paarden daar te laten staan. Dat betekent wel dat ze 3 tot 4 weken dus opgenomen blijven staan op de kliniek. -O- Voor mij is het het belangrijkst dat ze dus meerdere malen per dag gezien worden, continue gemonitord worden en dat er snel ingegrepen kan worden mocht het fout gaan. Ook zijn de stallen groter en de omgeving schoner. Maar leuk is anders... ik mis m'n knappies nu al! :\

Dat worden nog een fiks aantal ritjes heen en weer, maar hopelijk zijn we nu de weg naar herstel ingeslagen!

Ohja, met Devyl zijn hoefzweer gaat het goed! Complete hoefverband is er af en de uitgesneden wond word nu enkel nog beschermd tegen vuil, maar hoeft niet verder behandeld te worden.

+:)+ Mag ik daarnaast ook even benadrukken wat een ge-f*cking-weldige staleigenaar ik heb?! Omdat ik dus de gehele maand Januari niet op stal te vinden zal zijn, heeft hij super meegedacht in de kosten. Details zijn onbelangrijk, maar wat een topvent is dat zeg! +:)+

Ohja... voor de geïnteresseerde is dit het dieet voor beide paarden:

Ronny
2 kilo Pavo 18+
300gr Speedibeet met 2,5L water
200gr Slobber met 1L water
7gr Vitamine E
100gr Pavo Vital
500gr Eiwit/sojabrok van de kliniek wat nog niet op de markt is
100ml Zonnebloemolie
60ml Lijnzaadolie met nog het één en ander aan Omega's er in
Onbeperkt kuil

Devyl
1 kilo Pavo Nature's Best
300gr Speedibeet met 2,5L water
200gr Slobber met 1L water
7gr Vitamine E
100gr Pavo Vital
100ml Zonnebloemolie
60ml Lijnzaadolie met nog het één en ander aan Omega's er in
1 kilo wortelen
Onbeperkt kuil

Kleine opmerking: iedereen zal anders voeren, andere merken kennen of een antipathie tegen één van het bovenstaande hebben. Nogmaals... ieder z'n ding en het zou fijn zijn als dat ook gerespecteerd word. Dit heb ik gedeeld puur voor diegene die nieuwsgierig zijn naar het complete plaatje. Het dieet is in overleg met de dierenartsen van Utrecht samengesteld en is super aangeslagen. Uiteraard mogen goede ervaringen gedeeld worden en hou ik het in mijn achterhoofd, maar ik ga nu NIETS wijzigen.

Overigens werd ik nog gebeld door de Interne Geneeskunde. Er was gevraagd of zijn arts (die betrokken was bij de koliekaanval en het samenstellen van het diëten) wederom naar de diëten wilde kijken omdat Jut en Jul nog wel een paar weken daar staan. Stap voor stap zijn we alles doorgenomen en hebben we een aantal wijzigingen gedaan omdat Utrecht nu eenmaal niet alle voermerken op voorraad heeft. Ze worden dus nu ook door IG in de gaten gehouden, gaan om de dag op de weegschaal en word dagelijks gekeken naar hun intake en of het één en ander aangepast moet worden. Als de situatie stabiel blijft word ik vrijdag weer door IG gebeld!

De foto's van vandaag ( Let op, onder de spoiler zijn ze wat bloederig. := )


Afbeelding
Het troebele goedje wat uit de hak kwam.

Spoiler:
Afbeelding

De twee drains in reeds geplaatst in de hak

Spoiler:
Afbeelding

Ronny heeft er een zooitje van gemaakt :=


Afbeelding
Strak drukverband om het bloeden te stelpen en locale zwelling i.v.m. plaatsen drains tegen te gaan


Afbeelding
Knappie is moe <3


Afbeelding
Ik geloof dat heul groot paard-lief z'n neus omhoog gooit en ze weigert het halster om te laten doen _O-


En nog even twee foto's van de 'conditie' van de knappies. Zijn niet de beste foto's, maar dan zien jullie dat er al heel wat kilo's bij zitten <<)


Afbeelding
Je ziet bij Ronny nog iets de ribbetjes en zeker onder stress trekt hij enorm in bij de flanken, maar het is al 10x beter dan bij het eerste kliniek bezoek!


Afbeelding
Holland's welvaren bij Devyl. Hij zit nu keurig op gewicht! Let niet op de troep... hij ligt nogal graag >;) :=

Ik zal bij het volgende bezoek eens zien of ik ze voordeliger (en schoner) op de foto krijg!
Bedankt voor het lezen weer! :evaw:

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:33

Wat een verschil in gewicht al seg! Goed gedaan. Fijn dat ze op de kliniek kunnen blijven, zal wel een duur grapje worden maar jezelf een maand helemaal gek maken omdat je er altijd heen moet is ook niet handig. Fijn dat je stal eigenaar zo goed meehelpt!

Dikke pluim voor jou hoor, top bezig met je paardjes. Gaat Devyl wel terug eventueel of ben je bang dat dat niet gaat werken?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 18:47

k_m schreef:
Wat een verschil in gewicht al seg! Goed gedaan. Fijn dat ze op de kliniek kunnen blijven, zal wel een duur grapje worden maar jezelf een maand helemaal gek maken omdat je er altijd heen moet is ook niet handig. Fijn dat je stal eigenaar zo goed meehelpt!

Dikke pluim voor jou hoor, top bezig met je paardjes. Gaat Devyl wel terug eventueel of ben je bang dat dat niet gaat werken?


Nog afgezien van het mezelf gek maken, loop je nu eenmaal meer risico op stal dat het gaat infecteren en ben ik bij laaaaaaaange na niet zo deskundig als op Utrecht. Lekker daar laten staan :j Laat ik dit nou maar gewoon góed afsluiten, dan is het hopelijk hierna ook echt klaar!

Devyl blijft bij Ronny. Wanneer ze uit elkaar gaan worden ze beide bloednerveus en als Ronny 'stalrust' moet hebben, is het heen en weer vliegen in z'n stal niet heel bevoordelijk.

Daarnaast is Devyl nu 'patiënt-af' en heeft weer het label 'psycohlogische ondersteuning'. Dat scheelt aanzienlijk in de stallingskosten :j Dus of die nou op Utrecht staat of in z'n eigen stal... dat maakt financieel niet uit.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:51

Jeeee... wat een pech zeg !! Hoop dat er snel een einde komt aan die stress, zorgen en ellende.. en dat jullie eindelijk eens kunnen gaan genieten van jullie beestjes.. ontzettend veel sterkte !!

Ik schrok er wel van hoe ze eruit zien/zagen bij de manege.. qua vetjes, bespiering bij de rug en de drukplekken.. gelukkig hebben ze nu een geweldig nieuw thuis met iemand die alles voor ze over heeft. :j

Er is echt al een groot verschil ik gewicht, superfijn !! Ik duim voor jullie ! En petje af wat je allemaal voor ze doet!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 18:59

_Dracarys schreef:
Jeeee... wat een pech zeg !! Hoop dat er snel een einde komt aan die stress, zorgen en ellende.. en dat jullie eindelijk eens kunnen gaan genieten van jullie beestjes.. ontzettend veel sterkte !!

Ik schrok er wel van hoe ze eruit zien/zagen bij de manege.. qua vetjes, bespiering bij de rug en de drukplekken.. gelukkig hebben ze nu een geweldig nieuw thuis met iemand die alles voor ze over heeft. :j

Er is echt al een groot verschil ik gewicht, superfijn !! Ik duim voor jullie ! En petje af wat je allemaal voor ze doet!


Die drukplekken bij Devyl zijn pas in de laatste paar weken ontstaan. Echt zó gruwelijk balen vond ik dat |o Er werd wel goed naar gekeken en gekeken of het aangepast kon worden, maar dat mocht niet meer baten. En tsja... ik snap ook wel dat de oude eigenaar niet voor nog een paar weekjes een nieuw zadel aanschaft.

Heb nu twee Trekker zadels klaar liggen die ze beide opkrijgen en (enige tijd geleden) er keurig oplagen. Daaronder heb ik voor beide zadels een Grandeur-pad met 2 verschillende inlages zodat alles maximaal aangepast kan worden op de ruggen.

Zodra ze beter zijn gaan we rustig de training weer opbouwen en ons concentreren op de opbouw van spieren in de rug :j

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:06

Jess1989 schreef:
_Dracarys schreef:
Jeeee... wat een pech zeg !! Hoop dat er snel een einde komt aan die stress, zorgen en ellende.. en dat jullie eindelijk eens kunnen gaan genieten van jullie beestjes.. ontzettend veel sterkte !!

Ik schrok er wel van hoe ze eruit zien/zagen bij de manege.. qua vetjes, bespiering bij de rug en de drukplekken.. gelukkig hebben ze nu een geweldig nieuw thuis met iemand die alles voor ze over heeft. :j

Er is echt al een groot verschil ik gewicht, superfijn !! Ik duim voor jullie ! En petje af wat je allemaal voor ze doet!


Die drukplekken bij Devyl zijn pas in de laatste paar weken ontstaan. Echt zó gruwelijk balen vond ik dat |o Er werd wel goed naar gekeken en gekeken of het aangepast kon worden, maar dat mocht niet meer baten. En tsja... ik snap ook wel dat de oude eigenaar niet voor nog een paar weekjes een nieuw zadel aanschaft.

Heb nu twee Trekker zadels klaar liggen die ze beide opkrijgen en (enige tijd geleden) er keurig oplagen. Daaronder heb ik voor beide zadels een Grandeur-pad met 2 verschillende inlages zodat alles maximaal aangepast kan worden op de ruggen.

Zodra ze beter zijn gaan we rustig de training weer opbouwen en ons concentreren op de opbouw van spieren in de rug :j


Zal je net zien, balen ! -O-
Zo te horen gaat het helemaal goedkomen, nu maar hopen dat ie er snel bovenop komt en alle ellende ver weg mag blijven, jullie hebben nu wel genoeg te verduren gehad.. :(:)

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:43

Tjee, wat een pech zeg! Maar ze zien er alweer stukken beter uit, top gedaan _/-\o_
Hier thuis dit jaar helaas ook pech gehad en afscheid moeten nemen van een aantal paarden, hoop dat het voor jullie beter uitpakt. Heel veel beterschap!!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:13

Wat een pech idd, veel sterkte.

Nog 3 tot 4 weken in Utrecht staan is niet het fijnste vooruitzicht, maar zelf die tijd erin kunnen steken over zo’n periode is heel lastig.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:35

Ze zijn mooi bijgekomen! Fijn dat Devyl gewoon als stalmaatje mag blijven. Echt super hoe ze met je meedenken daar. En wat een fijne staleigenaar! Lief dat hij zo met je meedenkt.
Maar jeej wat een pech heb jij met ze zeg. Ik hoop dat Ronnie ook snel hersteld en dat je dan eindelijk eens plezier met ze kan gaan beleven i.p.v. grote zorgen maken.

Blijven de drains wel lopen onder dat drukverband? Worden ze zo niet dichtgedrukt?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 21:38

Delphi schreef:
Ze zijn mooi bijgekomen! Fijn dat Devyl gewoon als stalmaatje mag blijven. Echt super hoe ze met je meedenken daar. En wat een fijne staleigenaar! Lief dat hij zo met je meedenkt.
Maar jeej wat een pech heb jij met ze zeg. Ik hoop dat Ronnie ook snel hersteld en dat je dan eindelijk eens plezier met ze kan gaan beleven i.p.v. grote zorgen maken.

Blijven de drains wel lopen onder dat drukverband? Worden ze zo niet dichtgedrukt?


Wederom weer bedankt voor de opbeurende berichtjes van iedereen! Erg fijn!

De drains mochten nu even niet lopen, want de bloeding moest gestelpt worden. Als het goed is, is het drukverband inmiddels verwijderd, de drains geflusht en het been gekoeld.

Morgen hoor ik weer meer over hoe het gaat!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 21:39

Jeroeleke schreef:
Tjee, wat een pech zeg! Maar ze zien er alweer stukken beter uit, top gedaan _/-\o_
Hier thuis dit jaar helaas ook pech gehad en afscheid moeten nemen van een aantal paarden, hoop dat het voor jullie beter uitpakt. Heel veel beterschap!!


Hè bah wat naar -O- Hopelijk kan je er een beetje mee dealen? Ik word helemaal gék als Ronny nu nog ingeslapen moet worden ;( Het idee alleen al dat ik dat aan dochterlief moet vertellen... :n

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:11

Fijn dat je hier een beetje opgebeurd wordt, je kan het hard gebruiken. En 100 mensen, 100 meningen. Lekker bij het advies en dieet van de dierenartsen blijven hoor. Die hebben er hard voor geleerd. Aan jullie zorg zal het allemaal niet liggen.

Ahhh nou snap ik het met de drains. Hopelijk slaat het aan! Pfff naast je eigen zorgen en verdriet gaat dat toch ook gigantisch aan je hart … je kleine meisje met haar verdriet. Nee, dat zou echt jullie hart breken. Ik hoop heel hard mee dat hij er bovenop komt. Het is ook gewoon zo oneerlijk dat jullie eigenlijk maar zo kort onbezorgd van de paarden hebben kunnen genieten. Heel veel sterkte hoor en ik hoop op een positieve update morgen!

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:11

Jess1989 schreef:
Hè bah wat naar -O- Hopelijk kan je er een beetje mee dealen? Ik word helemaal gék als Ronny nu nog ingeslapen moet worden ;( Het idee alleen al dat ik dat aan dochterlief moet vertellen... :n

Tja de weien zijn wat leger zo, en dat went niet... Maar voor de paardjes was het wel beter zo :j

Nogmaals heel veel sterkte, en ik heb er vertrouwen in dat het goed komt!
Laatst bijgewerkt door P0lly op 08-01-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:12

Ze zien er inderdaad al veel beter uit! Maar wat voerde jij ze of kwamen ze zo mager bij je?

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:29

Wat ben jij een lieve moeder. Voor zowel je dochter als ook voor je twee paarden. Heel mooi om te lezen dat je alles voor ze over hebt. Een voorbeeld voor velen. Ik ga duimen dat ze snel weer thuis zijn en je samen met je dochter echt van ze kan gaan genieten. Heel veel sterkte nog de komende tijd. Met jou goede zorgen gaat het vast helemaal goedkomen!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:33

geerke schreef:
Ze zien er inderdaad al veel beter uit! Maar wat voerde jij ze of kwamen ze zo mager bij je?


De reden van het afvallen was de stress van de verhuizing en de nieuwe stal.. wat ik begrijp uit de berichten

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:48

_Dracarys schreef:
geerke schreef:
Ze zien er inderdaad al veel beter uit! Maar wat voerde jij ze of kwamen ze zo mager bij je?


De reden van het afvallen was de stress van de verhuizing en de nieuwe stal.. wat ik begrijp uit de berichten

O.k...en op een kliniek komen ze bij en nog snel ook?