Slechte kant van je paard toegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:53

Er begint mij iets op te vallen......

Het grote gros van al jullie "klachten" betreft een merrie......


Ik zie een gat in de markt: mensen leren onderhandelen met een merrie :$ :$

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:54

ikke schreef:
Er begint mij iets op te vallen......

Het grote gros van al jullie "klachten" betreft een merrie......


Ik zie een gat in de markt: mensen leren onderhandelen met een merrie :$ :$


Vrouwen onder elkaar he...

Reden dat ik het liefst met alleen maar mannen werk. En dan bedoel ik dus geen paarden :+

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:57

_Dreamer schreef:
Te schrikkerig/rillerig. Iets wat ook maar beweegt of niet beweegt is een rede tot opzij springen of ineens remmen :roll: Gister nog met een kat, en vandaag was het 3e rondje haar eigen deken op de rand een reden tot wegduiken... Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het er nooit helemaal uit zal gaan, maar af en toe is het wel irritant ;)

Ik moet altijd heel erg alert zijn, wat soms op een buitenritje wel is "jammer" is :)

Dit doet de mijne ook. Zeg vaak ze is gewoon een beetje autistisch.

En dat mijn paard verlatingsangst heeft, waardoor ik haar nooit alleen op stal kan zetten. En dat ze super snel beledigd is, als ik een fout maak.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:59

Leren onderhandelen met een merrie? Maar... een Merrie onderhandelt toch niet? Punt? :+

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:00

ikke schreef:
Er begint mij iets op te vallen......

Het grote gros van al jullie "klachten" betreft een merrie......


Ik zie een gat in de markt: mensen leren onderhandelen met een merrie :$ :$

Ik denk dat je dan alleen maar een hoop vrouwen en merries krijgt die elkaar gaan negeren omdat er "niks aan de hand is" :+

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:08

Gimme_Joy schreef:
Leren onderhandelen met een merrie? Maar... een Merrie onderhandelt toch niet? Punt? :+

Ik heb nu Merrie nr 3 en 4 en alle vier waren/zijn ze onderhandelbaar :j

Snadrem schreef:
Ik denk dat je dan alleen maar een hoop vrouwen en merries krijgt die elkaar gaan negeren omdat er "niks aan de hand is" :+

Klopt. Je moet wel het lef hebben om de onderhandelingen aan te gaan.
Dat kan heel confronterend zijn want je moet ook iets GEVEN.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:16

Hier ook merries haha :')
Merrie 1: eenkennig. Dat is leuk, maar af en toe word je er ook niet goed van, want je kan niet zomaar tegen iemand zeggen: ga haar maar halen. Dan komt zij niet. Kan je op je kop gaan staan, en dan komt zij wel kijken, want je doet erg raar, en dat is interessant, maar als je dan weer recht staat, loopt zij toch weer weg. Je krijgt haar ook niet te pakken.
Als ik gestresst ben mag ik niet rijden. Dan is het onmogelijk om op te stappen. Ik krijg dan overigens wel een heerlijke hoofdhuidmassage, maar rijden kan ik dan niet. Ze is zo kieskeurig als iets. Met alles. Bitten, eten, verzin het maar. Mevrouw heeft haar eigen mening.
Als ik iets wil, moet ik een schriftelijk verzoek indienen, en daar wil ze dan wel over nadenken.
Maar ik ben wel haar mens, en word dus ook geclaimd. Even met een ander paard kroelen is er niet bij, dan wordt ze boos. Dat reageert ze dan wel op het andere paard af en niet op mij.

Voordelen heeft zij ook. Ze is absoluut niet lomp, zal nooit door je heen lopen, op je tenen staan, en ze stopt keurig op het moment dat ik stop. Ze is erg respectvol, en dat is heel fijn. En als je haar kent, is ze echt heel lief en heel vriendelijk. Zacht is ze ook.

Merrie 2: ook eenkennig, en iets erger nog dan de eerste. Dus zelfde verhaal als hierboven. Ik kreeg ze ook neit te pakken met een regenbroek aan want dat was heel raar. Dat kan echt niet, zulke dingen. Ook kieskeurig. En ze is snel afgebluft, je moet haar echt met fluwelen handschoentjes benaderen.
En om de een of andere reden moet ik steeds uitgekleed worden door haar, ze maakt ritsen open, en knopen ook, maar ze maakt dan weer niks stuk, dat is wel prettig. Maar ze probeert dus wel echt je kleren van je lijf te trekken, tenminste als je haar mens bent.
Maar: als ze je niet kent, of niet aardig vindt, wil ze niks. Dan krijg je standaard een nee op ongeveer alles.

Maar ook zij is heel respectvol in het benaderen van mensen, heel vriendelijk en zacht als ze je kent en vertrouwt, heerlijk knuffelig, en ze is echt heel gezellig. Ze vindt het heel leuk als je gewoon bij haar bent, bij haar zit en tijd met haar doorbrengt.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:17

- Ongeduldig.
- Wil altijd alles zien, dus snel afgeleid, ook als dat net even niet uitkomt.
- Eten is zijn leven, dus als je tussen hem en zijn eten staat, berg je dan maar.
- 2 standen: extreem lui of extreem voorwaarts, geen in between.
- Oren aanraken is een no-go.
- Lomp, let totaal niet op waar hij zijn benen neerzet.

Ik hou wel van hem hoor := Gelukkig heeft hij ook een hoop positieve kanten die het helemaal goedmaken.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:26

Mijn paard is met rijden topbraaf. Maar in de omgang is ze niet echt leuk. Ze wil nog al eens iemand aanvallen die voor haar staat met poetsen.
Ze is vaak chagrijnig en een echte echte merrie. Soms weet ik me geen raad meer want ze wordt van alles stik chagrijnig. :')
En ohja met rijden is ze nogal lui.

Maar ze is voor mij toch het perfecte paard! <3

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:38

De ene van 28 kan absoluut niet alleen zijn en hinnikt dan vanuit zijn hoeven het hele dorp bij elkaar.

De andere (fries) is zo lomp,heeft geen idee van zijn omvang en zit dus vaak iets of iemand in de weg. Heeft dat dan ook niet door, enige is dat je er nog een zucht of snurk bij kunt krijgen als je moppert of hem enigzins probeert aan de kant te krijgen. Volgens mij zou hij het liefst in mijn broekzak kruipen....

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:43

Avalanche81 schreef:
Hier ook merries haha :')
Merrie 1: eenkennig. Dat is leuk, maar af en toe word je er ook niet goed van, want je kan niet zomaar tegen iemand zeggen: ga haar maar halen. Dan komt zij niet. Kan je op je kop gaan staan, en dan komt zij wel kijken, want je doet erg raar, en dat is interessant, maar als je dan weer recht staat, loopt zij toch weer weg. Je krijgt haar ook niet te pakken.
Als ik gestresst ben mag ik niet rijden. Dan is het onmogelijk om op te stappen. Ik krijg dan overigens wel een heerlijke hoofdhuidmassage, maar rijden kan ik dan niet. Ze is zo kieskeurig als iets. Met alles. Bitten, eten, verzin het maar. Mevrouw heeft haar eigen mening.
Als ik iets wil, moet ik een schriftelijk verzoek indienen, en daar wil ze dan wel over nadenken.
Maar ik ben wel haar mens, en word dus ook geclaimd. Even met een ander paard kroelen is er niet bij, dan wordt ze boos. Dat reageert ze dan wel op het andere paard af en niet op mij.

Voordelen heeft zij ook. Ze is absoluut niet lomp, zal nooit door je heen lopen, op je tenen staan, en ze stopt keurig op het moment dat ik stop. Ze is erg respectvol, en dat is heel fijn. En als je haar kent, is ze echt heel lief en heel vriendelijk. Zacht is ze ook.

Merrie 2: ook eenkennig, en iets erger nog dan de eerste. Dus zelfde verhaal als hierboven. Ik kreeg ze ook neit te pakken met een regenbroek aan want dat was heel raar. Dat kan echt niet, zulke dingen. Ook kieskeurig. En ze is snel afgebluft, je moet haar echt met fluwelen handschoentjes benaderen.
En om de een of andere reden moet ik steeds uitgekleed worden door haar, ze maakt ritsen open, en knopen ook, maar ze maakt dan weer niks stuk, dat is wel prettig. Maar ze probeert dus wel echt je kleren van je lijf te trekken, tenminste als je haar mens bent.
Maar: als ze je niet kent, of niet aardig vindt, wil ze niks. Dan krijg je standaard een nee op ongeveer alles.

Maar ook zij is heel respectvol in het benaderen van mensen, heel vriendelijk en zacht als ze je kent en vertrouwt, heerlijk knuffelig, en ze is echt heel gezellig. Ze vindt het heel leuk als je gewoon bij haar bent, bij haar zit en tijd met haar doorbrengt.

Doet me denken aan een paard waar ik eens voor ging kijken. Prachtige MERRIE echt mooi, goed paard maar ik was het niet. Ze liet in ALLES blijken dat ze NIETS van me wilde weten. Dat moet je dan respecteren maar het was ook wel een beetje confronterend voor de eigenaar die nog niet eerder had gezien dat haar paard zo expliciet in haar mening was.

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:59

Mijn zusje mag ook absoluut niet op mijn merrie rijden van haar. Ze doet er alles aan om haar van haar te krijgen en dan stap ik op en is er niks aan de hand. Terwijl mijn buurjongen naar enige discussie er wel op kon rijden. Zo raar is dat.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:09

De slechtste kant van mijn paard is dat ze een slecht straalbeen heeft en ik mijn paardenhobby en -droom voor een zeer groot deel op heb moeten geven.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:17

ikke schreef:
Doet me denken aan een paard waar ik eens voor ging kijken. Prachtige MERRIE echt mooi, goed paard maar ik was het niet. Ze liet in ALLES blijken dat ze NIETS van me wilde weten. Dat moet je dan respecteren maar het was ook wel een beetje confronterend voor de eigenaar die nog niet eerder had gezien dat haar paard zo expliciet in haar mening was.

Ik vind het ook confronterend. Vooral omdat ik steeds word geconfronteerd met mijn eigen emoties, met mijn eigen stress, met alles waar ik mee zit. Ik weet idd dat ze zeer expliciet zijn in hun meningen, en wat mensen betreft is het ook wel een beetje, dat ze mensen leuk vinden die karakters hebben die matchen met hen. Daar zijn ze eerlijk in.
Maar af en toe vind ik het best heel heftig dat ze zo reageren, want als ik in een bepaalde emotie zit, en ik kom er niet uit, word ik daarmee geconfronteerd.
Ook in het rijden doet ze het. De oudste dan, de jongste is 2 en wordt uiteraard nog niet bereden. Iedere beweging, iedere spanning die ik heb, zie en voel ik terug. Been niet ontspannen? Dan kom je de bocht niet om. Teveel spanning in je lijf, kun je ze niet terugrijden. En zodra ik ontspan, zodra ik uitadem, en spanning loslaat, doet zij het ook, is ze onmiddellijk alles kwijt. Ze kan echt heel goed spanning afvloeien, kan ze gewoon zelf en dat doet ze heel goed. Ze is heel slim, heel wakker, en heel snel en heet. En dit karakter maakt ze ongetwijfeld niet tot simpele paarden, maar je hebt er wel vriendinnen voor het leven aan, want ze zijn ook hondstrouw. En goudeerlijk.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:40

Mijn paard heeft ook dat typische merrie gedrag. Keihard janken bij het begroeten van andere paarden, eigenwijs, nukkig en het "ok...Vooruit dan maar... omdat het moet" gedrag. Pas na zo'n half uur rijden geeft hij toe en kunnen we aan het werk. Toch is hij verder een erg leuke en lieve ruin :D .

Wat ik erg jammer vind is dat ik niet alleen met hem de weg op kan, een buitenrit kan maken. Met mijn merrie (zijn moeder) deed ik dit veel en dat mis ik toch wel. Maar ga het gevaar hierin niet opzoeken.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:57

Ik snap de term 'merrie gedrag' niet zo.
Ik heb mijn hele leven paarden gehad, en door stom toeval, alleen maar merries. En ze waren allemaal verschillend.
Een merrie die heel open was (Left Brain Extravert) en prima met iedereen door een deur kon. Die moet je dan wat manieren leren in de zin dat ze anders lomp wordt. En tussen haar achterbenen echt wel een merrie. Heel vriendelijk paard en erg meewerkend en open.
Een merrie die wat zuur was, maar nadat zij op een andere manier gehouden werd en er nog wat dingen zijn aangepast, werd zij een heel blij paard. Ik denk dat ze gewoon ongelukkig was met haar omstandigheden.

Een pismerrie, die een cyste op de baarmoeder bleek te hebben, behandeld is daarvoor, en nu op de Regumate staat. Ze doet niet meer moeilijk over de buik aanraken, en is gewoon een blij paard nu, zij het wat eenkennig.

Een lief merrietje met een heel verlegen snoetje, die helemaal opbloeit als ze iets goed doet, en daarvoor geprezen wordt, en een beetje 'girly' is wel. Zij is zeer aan haar vrijheid gehecht, en wordt dus nooit opgesloten in een box. Ik denk dat, met haar karakter, zij zuur zou zijn op een pensionstal, waar het druk is, en waar vreemden vlakbij kunnen komen, dat zijn dingen die ze niet kan waarderen. Zij bemint de rust.

Typisch merrie gedrag? Ik zou niet weten wat dat is. Sommige paarden zijn wat nukkig en eigenwijs, en meestal is dat eerder op het ras terug te voeren dan het geslacht. Ik vind merries wel vaak wat uitgesprokener in het karakter en meningen, maar ik ben er van overtuigd dat er een reden is voor hun gedrag, en dat veel merries veel blijere paarden zouden zijn als hun eigenaars de moeite zouden doen om eens naar ze te luisteren.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:04

Oh mijn pony is vreselijk jarloers, en heeft een duidelijke eigen mening.
Oh en na 9 uur is het bedtijd, dan hoef je niet meer bij zijn stal te komen want hij bost je nog net niet zijn stal uit.
Hij voorkomt al dat je binnenkomt met de blik die hij trekt. :+
Echt hij doet je niks, maar hij kan koppen trekken als een oorwurm.
Gelukkig kunnen we allemaal heel erg om zijn karakter lachen, je kunt hele gesprekken met hem voeren en dan antwoord hij braaf. :j
Dan hoor je een hoop gemurmel en gehinnik op allerlei tonen, met een hele hoop gezichtsuitdrukkingen.
Laatst kwam er uit onderzoek dat paarden x aantal gezichtsuitdrukkingen hebben, nou mijne heeft er denk ik 2x zoveel. :')

Verder is het zo dat als hij iets niet wil je je beter kan bergen, dus voor de dierenarts spuit ik hem gewoon plat met pasta.
Anders mag de dierenarts niet eens een oog bekijken, eerst geloofden ze me niet, tot hij op voor de helft van zijn gewicht gesedeert zijn oog niet liet bekijken.
En dat is echt puur karakter, eigenwijs, wil ik niet dus gebeurt niet.

Oh en zijn rechteroor mag ik uitknippen, en links niet.
Bj rechts kuikenmak, maar bij links schopt hij zo’n drama dat hij steigert op de poetsplaats en heeeel boos is. :+
Toen zijn fokkers kwamen kijken, en zagen dat zijn hoofd en oren niet geschoren waren wisten ze gelijk waarom dat was, en begonnen direct te lachen.

Het vervelendste is dat hij echt je het apezuur kan laten schrikken.
Laatst stond hij met een zielig pootje, het was dikkig, pony fors kreupel.
Op de poetsplaats gezet, stond hij of hij katsbevangen was, prik je 1x in zijn zij, gaat hij normaal staan of er niks aan de hand is.
Maar dan haal ik dus heel droog het personeel erbij, die dachten echt holy f*ck laten we de dierenarts maar bellen, terwijl ik allang wist hoe het zat.
Dan denk je nu: jezus die is gestoord, beest heeft pijn!
Nou hij ging de volgende dag in draf los over het asfalt, en kwam in galop aanscheuren toen ik hem van de wei kwam halen.
Been weer dun, de dierenarts kwam toevallig al en kon dus niks vinden.
Hij staat dus gewoon officieel bekend als een watje, maar ik vind het prima ik weet altijd of hij pijn heeft ja of nee.
Alleen soms schrik je je echt de pl... ik heb meermaals gehad dat de kliniek zei laad maar op en kom hier heen, terwijl hij de dag er na nergens last meer van had.
Maar dan moet je wel effe goed nadenken hoor, je wil ook niet mis gokken.
Ik heb ook 2x keer een dierenartsrekening moeten betalen wegens voor de zekerheid een been scannen, omdat we het gewoon echt niet konden inschatten.
Scannende dierenarts verklaarde mij en de dierenarts nog net niet voor gek, maar ach wij weten wel beter. :+
Overigens weet ik nu wel dat hij supermooie pezen heeft aan zijn voorbenen zonder enig littekenweefsel of maar één vezel scheef, dus dat was het geld best waard. :Y)

Verder is het mijn allergrootste vriend en clown, maar oh oh wat een spook is het.
Hij maakt je elke dag aan het lachen met de bekken die hij trekt en de streken die hij uithaalt.
We zouden er een boek over kunnen schrijven. :D
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 30-12-18 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:06

Als ik een slechte kant van mijn ruin zou moeten benoemen is dat zijn werklust. Die zich vaak uit in vrijwel onstopbare voorwaartse drang. Hij wil dan draven (hard), kan niet stappen maar wel stilstaan. Als hij moet blijven stilstaan van mij moet soms die voorwaartse drang ergens heen en wordt dat een opwaartse drang incl piaffe en levade. Vroeger gingen we in de levade en dan hupsend (capriool?) voorwaarts de bak in. Leuk detail: mijn ruin staat voor de wagen. Leuk zon steigerend hupsend paard dat als een soort debiele kangoeroe de bak in moet 8)7
Aan de hand is hij superbraaf en luistert hij goed. Het commando "blijf" zit er zelfs redelijk goed in. Maar eenmaal voor die wagen en aan de sjouw is het gaan gaan gaan als een hyvesbanaan *\%/*

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:03

Avalanche81 schreef:
Ik snap de term 'merrie gedrag' niet zo.
Ik heb mijn hele leven paarden gehad, en door stom toeval, alleen maar merries. En ze waren allemaal verschillend.
Een merrie die heel open was (Left Brain Extravert) en prima met iedereen door een deur kon. Die moet je dan wat manieren leren in de zin dat ze anders lomp wordt. En tussen haar achterbenen echt wel een merrie. Heel vriendelijk paard en erg meewerkend en open.
Een merrie die wat zuur was, maar nadat zij op een andere manier gehouden werd en er nog wat dingen zijn aangepast, werd zij een heel blij paard. Ik denk dat ze gewoon ongelukkig was met haar omstandigheden.

Een pismerrie, die een cyste op de baarmoeder bleek te hebben, behandeld is daarvoor, en nu op de Regumate staat. Ze doet niet meer moeilijk over de buik aanraken, en is gewoon een blij paard nu, zij het wat eenkennig.

Een lief merrietje met een heel verlegen snoetje, die helemaal opbloeit als ze iets goed doet, en daarvoor geprezen wordt, en een beetje 'girly' is wel. Zij is zeer aan haar vrijheid gehecht, en wordt dus nooit opgesloten in een box. Ik denk dat, met haar karakter, zij zuur zou zijn op een pensionstal, waar het druk is, en waar vreemden vlakbij kunnen komen, dat zijn dingen die ze niet kan waarderen. Zij bemint de rust.

Typisch merrie gedrag? Ik zou niet weten wat dat is. Sommige paarden zijn wat nukkig en eigenwijs, en meestal is dat eerder op het ras terug te voeren dan het geslacht. Ik vind merries wel vaak wat uitgesprokener in het karakter en meningen, maar ik ben er van overtuigd dat er een reden is voor hun gedrag, en dat veel merries veel blijere paarden zouden zijn als hun eigenaars de moeite zouden doen om eens naar ze te luisteren.

Typisch merriegedrag is keihard terug geven wat je je merrie geeft.

Heb je geen respect voor je eigen emoties dan zal je merrie dat ook niet hebben.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:04

Janine1990 schreef:
ikke schreef:
Er begint mij iets op te vallen......

Het grote gros van al jullie "klachten" betreft een merrie......


Ik zie een gat in de markt: mensen leren onderhandelen met een merrie :$ :$


Vrouwen onder elkaar he...

Reden dat ik het liefst met alleen maar mannen werk. En dan bedoel ik dus geen paarden :+


Haha ik hou van merries, maar als het om mensen gaat heb ik wel een beetje een mannenrichting gekozen qua werk (ICT). Geen spijt van :)!

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:09

ikke schreef:
Typisch merriegedrag is keihard terug geven wat je je merrie geeft.

Heb je geen respect voor je eigen emoties dan zal je merrie dat ook niet hebben.

[/quote]
Dat kan kloppen idd :) dat doen ze allemaal. Wel, ze hebben gelijk ook. Ik pik ook geen onzin.

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:20

Beide waren lespaarden.
Rixt: iedereen vond haar te veel schrikken en bokken maar ik vond dat niet zo (was vroeger mishandeld geweest)
Ankie: ik vond ankie te sterk en ze probeerde mij er elke keer weer eraf te gooien.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:43

Mijn meest geuite zin 'doe nou toch eens rustig aan' mijn merrie is nogal... Overijverig.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:13

Poeh vind ik best lastig op te noemen. Niet dat alles geweldig is aan mijn paard hoor, zeker niet maar je leert er mee omgaan ofzo :’) herkenbaar voor iemand? Dat je t niet meer als iets slechts ziet maar gewoon als iets wat bij t paard hoort.

Ik kwam toevallig iets tegen op fb over vosmerries en moet zeggen dat een heel aantal dingen wel klopten :’). Maar wat als eerst in me op komt is toch wel het af en toe heeeeeeel lomp zijn... kopstoot hier, kopstoot daar, boven op de tenen staan..

Maar uiteindelijk zie ik niet echt iets slechts aan haar ofzo. Zie paarden in mn omgeving die echt rotgedrag hebben... dat heeft ze totaaal niet

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:02

AmoorM schreef:
En dingen die jullie echt missen in het rijden? Te heet? Te flegmatiek? Geen klik? Te bokkerig of mist de potentie? Of te veel potentie?


En het exterieur? Was je eigenlijk opzoek naar een bepaald type paard en ben je toch uiteindelijk voor iets anders gevallen? :D



Titus heeft absoluut potentie om lichte tour te worden als hij een ruiter zou hebben die een stuk handiger is dan ik ben.

Wat mij op dit moment vreselijk stoort is dat door dat hij vreselijk hard gegroeit is de afgelopen twee jaar zijn knieën wat aan de slappe kant zijn. En hij daardoor soms net wat kracht mist.zeker links achter. Dit heeft gewoon tijd nodig. Maar het protest uit zich in rennen of een bok geven en dat vind ik iets minder.

Het schrikkerige heeft ie nog wel iets maar is al veel minder dan dat het was hij vertrouwd mij al een stuk beter. En ja hij heeft gewoon z'n buien dat hij niet altijd zin heeft om aan de bak te moeten.

Hij zou van mij iets feller mogen draven als standaard gang. Maar dat dat nu niet zo is is misschien te wijten aan die slappe knieën dus ik pin me er nog niet aan vast.

Exterieur matig heb ik relatief weinig te klagen. Zeker voor een Fries niet.

Afbeelding



Afbeelding