Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 20:12

Hey hoi,

Dit is mijn eerste topic die ik open, dus waarschijnlijk staat hij niet goed (haha). Maar ik zit met een 'probleem'.

Ik heb nu sinds een jaar weer manege les, super tof. En sinds augustus/september les ik twee keer per week, omdat ik het zo leuk vind en nog voor mijn gevoel lang niet uitgeleerd ben. Al ben je dat nooit.

Ik loop echter nu al een tijdje tegen een probleem aan. Ik heb de basics onder de knie. En ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Nu zat ik te denken om voor een aantal dagen een lease paard te zoeken, ik had al een super leuk adres gezien in september, maar mijn gevoel zei toen dat ik er nog niet klaar voor was. En ik liep op dat moment net stage, het kwam tijd technisch ook niet uit. Dus ik ben toen extra lessen gaan nemen.

Maar na een paar maanden knaagt het weer. En ben ik ten einde raad. Ik weet dus veel over de basics en kan het een en ander, en wat ik niet weet dat kan ik altijd vragen. We leren hier veel over rijtechnieken en niet over de verzorging, ik weet niet of dat een heel groot probleem zal zijn. Ik ben wel super bereid om te leren. En vanaf januari ben ik klaar met mijn stage en ga ik weer naar school. Dat betekent wel meer vrije tijd.

Lang bericht kort: ik weet niet wat ik moet doen. Bij de manege blijven en 'blijven hangen' in wat ik nu kan, of lease paard zoeken en daar mee verder groeien d.m.v. privé les.

muldertje777
Berichten: 60
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:18

ik zou gewoon een leasepaard gaan proberen en kijken hoe het gaat

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:19

Waarom niet?
Als je een fijn iemand treft die jou opweg wilt helpen met bijvoorbeeld de verzorging dan zou ik er zeker voor gaan.
Met de juiste begeleiding en lessen leer je het vanzelf.
Je zegt zelf dat je toe bent aan iets nieuws/de volgende stap. Het is altijd het proberen waard en anders kun je alsnog terug naar de manege.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:20

Als je de tijd en het geld ervoor hebt, waarom niet? Je hebt toch niets te verliezen?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:21

Als je de tijd kan maken voor een lease paard naast je stage, en je daar les kan krijgen zou ik dat zeker kiezen. Naar mijn idee kan je daar veel gerichter en beter leren, niet alleen wat je zelf kan maar ook in combinatie met je paard. Manege paarden kennen de drill, een lease paard is heel wat anders en leer je weer veel nieuws van. Zeker als je zegt dat de uitdaging een beetje af is op de manege.
Verzorging is niet erg moeilijk, misschien kan de eigenaar je daarin eerst even begeleiden als je je daar onzeker in voelt. Net als de instructrice, daar zou je ook goed je vragen bij kwijt kunnen :j

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 22:00

Hmm ja misschien moet ik het maar gewoon doen. Ik kan inderdaad terug naar de manege. Bedankt allemaal <3.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:17

Ik zou er lekker aan beginnen! Je leert snel heel veel. Ik ben pas op m'n 20e begonnen met rijden voordat ik ooit op een paard had gezeten en drie maanden later had ik al een lease paard haha *D. Juist door actiever met hetzelfde paard bezig te zijn leerde ik naast rijden ook veel over verzorging. En los van dat alles is het een hele toffe ervaring. Zeker doen dus {:}

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Wanneer ben je nu echt 'toe' aan een lease paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:25

Het voordeel van een leasepaard is dat het een mooie stap is tussen manegepaard en eigen paard. Je kan er verder mee komen dan met een manege paard, maar je hebt nog niet meteen de vastigheid en verantwoordelijkheid van een eigen paard.

Dus, als je in de gelegenheid bent het te doen, het kan qua tijd en geld en je denkt eraan toe te zijn, doen!