Vertel je grootste paardenblunder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:22

Een of andere oefening ooit waarbij we rijdend moesten afstappen.
Ik op een shet waarvan bekend was dat ze geen zweep oid op dr kont kon hebben en dat ze dan dr kont omhoog gooit en niet zo’n beetje ook.

Drie keer raden wat ik raak met mijn voet tijdens dat (hobbelend) afstappen :evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:28

Ooit, toen ik 12 was ofzo, reed ik op een manege waar de pony’s in stands stonden. De vakken waren afgescheiden door een houten balk.
Ik stond een pony te zadelen en snapte er niks van dat ik de singel zo slecht vast kreeg.
Ik kreeg heb net op het eerste gaatje.
Toen ik de pony achteruit de stand uit wilde zetten begon ie allemaal moeilijk te doeb, en ging niet achteruit...
Ik snapte er niks van!

Juist, pony stond keurig aan de balk vast gesingeld.... 8)7

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:08

Ik heb thuis een keer iets heel doms gedaan, al kon ik het niet helemaal van tevoren weten. Wij hadden een strookje wei naast de bak waar de twee shetten op stonden en die konden dan doorlopen tot achter de bak waar nog een driehoekje aan wei zat. De snelweg achter ons werd toen aangelegd dus er lag achter een grote zandvlakte, gelukkig was er niemand aan het werk. Het hek achter was namelijk gesloopt omdat wij een stuk van ons perceel moesten opgeven, en dus moesten ze via de andere kant de wei op. Alleen dat wist ik niet :+ Dus ik als 12jarige heel enthousiast; ' Oh mam ik zet de paarden wel buiten!'

Weg shetten :Y) Uiteindelijk hebben we ze teruggekregen door ze met de auto terug te drijven en vervolgens in de paddock gevangen }>

Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:40

ik weet er nog wel een :')

Afgelopen zomer waren we in de les carrousel aan het oefenen.
3 paarden aan de ene kant van de baan 3 paarden aan de andere kant. Ik reed voorop en uit het niets besluit mijn paard te schrikken en springt hij zo opzij.
Dit was zo onverwachts dat ik er mooi afvloog :+
Toen ik weer rechtop zat zag ik tot mijn verbazing dat die andere twee meiden die achter mij reden ook lekker aan het zandhappen waren! _O- Bleek dat we met zijn drieën synchroon er van af gedonderd waren :')
Zo zo jammer dat dit niet op film staat -O-

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:46

mooi dumpert moment Kirrietje :j

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:43

Geniale dingen komen hier voorbij :')

Toen ik een jaar of 14/15 was had ik les op de manege. Ik reed op een paard waar je altijd eerst aan de hand een paar rondjes mee moest lopen voor je op ging stijgen (je moest als laatste opstpapen) omdat ze anders stout deed. Dus ik braaf rondjes lopen, tot iemand langs de kant een chips zakje open maakte.... paard in de achteruit (wat ik niet aan zag komen) en poef, daar lag ik op mn billen :')

Ook een keer op een vrij jong paard gereden, raakte ik met opstijgen per ongeluk haar heup/buik. Paard schrok zich rot en ging er al bokkend vandoor. Toen hebben er nog een paar weken 2 vegen op de bakrand gestaan van mijn ellebogen O:)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:17

Ik kan mij overigens nog wel het moment herinneren dat ik mijn paard aan het leren was om kusjes te geven en ik uit enthousiasme een fikse kopstoot kreeg. _O-

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:24

Ik had prive les en loop met de pony naar de bak.Voor de bak was een kleine ruimte.Ik was wat vergeten dus ik laat de pony even snel alleen.Ach ,ze blijft wel staan.Kom ik terug,pony weg.Maar links en rechts was een klein gangetje zodat je langs de bak kan lopen.En wie tref ik aan helemaal achter in het gangetje, de pony.Ze moest dus weer helemaal achteruit weer terug.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:52

Mijn stalhouder gaat ieder jaar met een paar tinkers naar de keuring, dit jaar ook wat veulens dus gevraagd of ik wou helpen. Ja hoor ik mee in de vrachtwagen. Komen we aan bij de keuring moest veulen beest van de klep maar hij dacht dus echt niet dat ik ook maar een voet op de klep zet.

Dus ik dacht dan geef ik hem wel een kontje, maar ik was vergeten dat ik hem nog vast had met een touwtje dus hij neemt ineens een sprong over de klep heen dat we hem beide niet hebben aangeraakt. Vloog er zo achteraan als een vlieger. Lag ik daar op de grond met veulen beest die over me heen stond te kijken waarom ik nou op de grond lag.

Ik ben letterlijk de tinker wereld binnen gevallen. :+

Kon het de hele dag aanhoren van bijna iedereen aanwezig.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:53

Ik heb een fjordenmerrie waarmee ik vroeger altijd keuringen liep en reed. Toevallig deed ik dat jaar ook mee in een showteam waar er gevoetbalt werd. Dat vind ze echt ontzettend leuk en kan het ook heel goed. Ze trekt zelf naar de bal toe, en ik hoef alleen maar bij te sturen.

Het was op een grote dag speciaal voor paarden waar de keuring onderdeel van was. En het showteam was een wedstrijd van ras tegen ras. Op het moment dat ons team (Team Fjord) werd voorgesteld rolde ze de bal naar binnen. Ik had die ochtend al de keuring gelopen waar we kampioen waren geworden van de predikaat merries. Om de bak hadden zich dus verschillende leden van het stamboek verzameld evenals een groep van zo’n 200 man publiek. Als kind was het mijn droom om op dat event te rijden. En het moment dat ze mijn paard voor gingen stellen en ik dus even niet op zat te letten, omdat ik aanwijzingen moest geven. De bal lag al een poosje in het midden van de bak en wij stapten gewoon rustig door de bak heen. De bak was ongeveer de grote van een voetbalveld :j

Het moment dat de omroeper zei: “En dit is elite-merrie Rimska welke vanmorgen een 9 voor haar gedrag scoorde” nam ze een bokkende spurt naar die bal :') Niet. Te. Houden. En toen begon ze gewoon uitzichzelf te spelen met die bal.

Overigens had ik haar op dat moment al een jaar of drie/vier en had ze nog nooit onder het zadel misdragen :')
Ik hoor mijn instructrice en moeder nog gillen: “ZITTEN ZITTEN” _O-

Afbeelding
Het befaamde moment

Molly1230

Berichten: 414
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 18:10

Kirrietje schreef:
ik weet er nog wel een :')

Afgelopen zomer waren we in de les carrousel aan het oefenen.
3 paarden aan de ene kant van de baan 3 paarden aan de andere kant. Ik reed voorop en uit het niets besluit mijn paard te schrikken en springt hij zo opzij.
Dit was zo onverwachts dat ik er mooi afvloog :+
Toen ik weer rechtop zat zag ik tot mijn verbazing dat die andere twee meiden die achter mij reden ook lekker aan het zandhappen waren! _O- Bleek dat we met zijn drieën synchroon er van af gedonderd waren :')
Zo zo jammer dat dit niet op film staat -O-

Haha dat had echt op film moeten staan!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:14

Wat een leuke verhalen :D

Toen ik nog wat jonger was verzorgde ik een new forest pony, waar ik zonder zadel op kon klimmen (ook zonder opstapje). Dus dit zou ik vol trots wel even laten zien aan een paar mensen. Helaas zette ik veel te hard af waardoor ik er aan de andere kant van het paard net zo snel weer afvloog :') We hebben er wel even heel hard om gelachen met z'n allen

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:28

Boompje1985 schreef:
Het 5de been vastpakken in plaats van de deken singel. :+


Out _/-\o_ :')

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:54

Ik wilde een tijdje terug heel fanatiek en enthousiast de trailer oplopen met paardlief. Ik had alleen niet gezien dat mijn vader de achterstang had dicht gedaan (zat op gelijke hoogte met de voorste, dus leek net dat alleen de voorste dichtzat). Ik ben er vol met mijn hoofd tegen aan gelopen en werd terug met mijn kont op de klep gelanceerd. Paardlief stond daarna ook echt te kijken van wat doe jij nou!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:12

ik ga stuk hier _/-\o_

met mijn 18 jaar en mini maat reed ik nog op mijn verzorgschetlander (1.12m), ik had na een buitenrit geniaal het plan om al stappend van haar af te stappen.
ik had gedacht: 'dat gaat wel bij zon kleine pony'

Ging mooi niet, bleef met mijn voet in de beugel hangen en lag lang uit op de weg :') Pony keek achterom en keek mij verbaasd aan _O-

mijn paard aan de balk vastzetten met de deken en ik schelden omdat ik weer de dekensingels een maat groter moet doen, totdat ik maar aan de andere kant gelopen ben en zag dat ik haar vast had gezet aan de balken.

op de oude stalplaats was nieuw zand gekomen, bulten lagen nog mooi in de bak, mijn merrie had het idee om maar tegen de bult te gaan rollen. ik had nog gedacht, niet dat ze gelijk vast steekt.
En ja hoor, daar lag ze dan op haar rug met vier benen in de lucht.
Ze kijkt mij al smekend aan omdat ze natuurlijk hulp gebruikt, ik heb nog net niet in mijn broek geplast van het lachen _O-
ik heb daarna maar een poging gedaan om een 600 kilo zwaar paard om te rollen, en ja het was gelukt.
Ze stond op, de oren gingen van haar plat in haar nek, en ze stormt er op los naar mij. ik ben nog nooit zo snel weg gerend.
Ik snel de bak uit springen en daar staat ze dan met oren naar voren, staart in de lucht te proesten.

Hier waren duidelijk de rollen even omgedraaid, wie het laatst lacht lacht het best. ze had wel degelijk door gehad dat ik haar aan het uitlachen was, ze heeft mij direkt terug gepakt :') _O-

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:27

Ik heb ooit de hengst in het verkeerde weiland gezet. Het jaar erna waren er drie ongeplande veulentjes 8)7

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:36

Lily_Fee schreef:
Ik heb ooit de hengst in het verkeerde weiland gezet. Het jaar erna waren er drie ongeplande veulentjes 8)7


Oeps :')

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:45

Lily_Fee schreef:
Ik heb ooit de hengst in het verkeerde weiland gezet. Het jaar erna waren er drie ongeplande veulentjes 8)7

Omg :') Die is dan ook los gegaan :') Niet heel handig maar wel leuk!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:48

LadyMadonna schreef:
Ooit, toen ik 12 was ofzo, reed ik op een manege waar de pony’s in stands stonden. De vakken waren afgescheiden door een houten balk.
Ik stond een pony te zadelen en snapte er niks van dat ik de singel zo slecht vast kreeg.
Ik kreeg heb net op het eerste gaatje.
Toen ik de pony achteruit de stand uit wilde zetten begon ie allemaal moeilijk te doeb, en ging niet achteruit...
Ik snapte er niks van!

Juist, pony stond keurig aan de balk vast gesingeld.... 8)7

Omg dit heb ik dus ook gehad :j

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:48

Mijn grote zwarte paard had weer eens het hek opengemaakt (dat was niet makkelijk, maar hij was slim. en was door de open deur de werkplaats ingelopen. Daar stonden allemaal ijzeren platen en strips (mijn zoon heeft als hobby smeden). HIj was doorgelopen tot hij niet verder kon en stond klem tussen het smidsvuur (uit) en een aambeeld. IK voorzichtig erheen. Het pad was net zo breed als het paard, dus hij moest achteruit. Ondertussen raakte hij een paar maal stalen platen die met veel geraas omvielen. Ietwat zigzaggend kwamen we na een meter of 15 weer buiten. Hij keek me aan en wilde meteen weer naar binnen! KOn 'm gelukkig tegenhouden. Heb echt peentjes gezweet tijdens die terugtocht. Gelukkig zijn groningers behoorlijk coole paarden!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:04

Ik was ooit eens met mijn paard op concour, we zaten in de barrage en hadden iets te veel vaart gemaakt als 11jarig kind en 3,5 jarig paard, vlogen uit de bocht, mijn paard maakt een stop waar we in de reining zeker een 10 voor hadden gekregen, ik niet, en het ergste was nog, ik viel dus recht op de brancard die tegen het EHBO huisje stond :+ paard stond dan ook echt dom te kijken van “ehm naam, WAAROM lig jij op de grond en zit je niet op mijn rug waar je hoort te zitten >;)” paard moet hebben gedacht als ik haar eraf gooi doe ik het op de brancard zodat ze zo snel mogelijk geholpen kan worden :)*

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:06

Mijn grootste paarden blunder....

Ik denk dat dat was met mijn shetlander, die had een grote uitloopstal. Zette haar altijd in de normale paddock tijdens het mesten en liet de staldeur open. Toen was de paddock vol, stal uitgemest, uitloop uitmesten (pony ging de stal in) en vervolgens weglopen en de deur van de uitloopstal open laten staan, en een hoop herrie horen achterom kijken en je pony los zien lopen.....ehm oke, dat was niet helemaal de bedoeling. Was even vergeten dat ze in de stal stond, kwestie autopilot.

Maar achteraf makkelijk te pakken gekregen en hard kunnen lachen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:23

laraxXxemma schreef:
Lily_Fee schreef:
Ik heb ooit de hengst in het verkeerde weiland gezet. Het jaar erna waren er drie ongeplande veulentjes 8)7

Omg :') Die is dan ook los gegaan :') Niet heel handig maar wel leuk!


Schaam mij nog steeds :')

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:43

Ooit gesolliciteerd en uitgenodigd bij Eddy Stibben.
Nooit geen volbloed onder mijn kont gehad maar hee, ik zou voetvolk worden met hier en daar eens een uitstapritje.
Op zijn trainingsstal stond ook een grote bak/ grote overdekte "feesttent "compleet met twee ingangen, een hele rits ramen en joekels van hindernissen in het midden daarvan op een kluitje gezet.

Al vrij snel na het gesprek ging ik met Eddie en een werknemer te paard.
Beetje stappen/ draven...........
Nou ja dat was dus de bedoeling.
Met al mijn manegepaard/ doodgoede politiepaard ervaringen en de nodige spanning had ik het beest in no-time in een knallende galop, en werd het voor mij een ongeleid projectiel dat niks anders wou dan die muts van zijn rug.
Met een bloedgang knalde we de bak door, dan weer richting muur van hindernissen waar ik hem met meer geluk dan wijsheid steeds van weg kon trekken en dan doken we weer richting uitgang waar Eddie en zijn werknemer het zekere voor het onzekere hadden genomen om daar elk voor een uitgang te posten.
Uiteraard werd het na een rondje of drie á vier zandhappen, 1-0 voor het paardje, dat ik met knikkende knieën ben gaan afzadelen en verzorgen.

Met het baantje is het uiteraard niks geworden, maar daarna ben ik toch nog lang op de meer gemoedelijkere paarden gestapt.
Maar never nooit niet ben ik zou hárd gegaan als toen die ene keer!
Mijn collega's van de beredengroep wisten niet of ze me nu compleet voor gek moesten verklaren dat ik deze uitstap heb overwogen óf mijn jeugdige overmoed moesten bewonderen.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:32

Ik en 2 nichtjes gingen bij een pensionstal rijden. Mijn nichtjes hadden hun eigen pony en ik had er een gehuurd zodat ik ook mee kon springen. Dus wij leuk gereden met z'n drieën en daarna gingen we uitstappen. Van de eigenaar mocht ik niet met die pony op buitenrit dus ik bleef braaf achter in de buitenbak terwijl mijn nichtjes wel samen een rondje buiten maakte. Pony was al de hele tijd hartstikke braaf dus ik zat lekker rustig voetjes uit de beugels lang teugeltje wat om me heen te kijken. In eens moest ik een scheetje laten ( heel menselijk) maar die pony schrok daar zo hard van dat ze gelijk aan de kletter ging, ik heb geloof ik nog nooit zo hard gelachen _/-\o_