Vertel je grootste paardenblunder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:30

Mijn grootste blunder is denk ik toen mijn vriend me een voetje gaf en ik er aan de andere kant net zo hard af vloog omdat hij best veel kracht zette. Mijn paard keek me ook echt met een hele rare kop aan :')

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:38

In mijn pony tijd sprong ik in de klasse DZ . Kregen ook vaak springles en daar flink lopen opscheppen dat ik Z sprong. En dan bij het los springen van een laag kruisje met pony en al plat op de grond vallen . :D

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:46

Zonder zadel op je 3 jarige Fries stappen die gelukzalig begint de bokken en recht op de heining af gaat en op het laatste moment bedacht rechtsaf te gaan, daar vloog ik tussen de schriklinten door tussen de andere paarden die daar los stonden en even kwamen snuffelen wat ik daar precies kwam doen :')

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:05

Ik had een keer zoveel zenuwen dat ik met het verkeerde paard op wedstrijd kwam :')
Had wel het goede paspoort mee van de haflinger, ondertussen zat ik op een fries 8)7
Was nog al een verschil, een haflinger ruin en een Friese merrie :roll:

Op buitenrit geweest met de haflinger, in het bos hing een laag hangende tak waar ik onderdoor kon op de haf, de volgende dag dus met de Fries het zelfde rondje.... ik zie mijzelf nog steeds hangen aan die tak :=

En 1 keer tijdens de les heb ik zo ongeveer 3 rondjes aan de hals (op de kop met armen en benen om de hals) van mn galopperende paard gehongen, er werd van alle kanten geroepen dat ik los moest laten maar ik riep vrolijk terug: nee overal modder dus vang mij +:)+
Op dat moment was het is grote blubber bende dus nooit van mn leven dat ik los liet :')

lalala_20

Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:04

Druppie7711 schreef:
Ik en 2 nichtjes gingen bij een pensionstal rijden. Mijn nichtjes hadden hun eigen pony en ik had er een gehuurd zodat ik ook mee kon springen. Dus wij leuk gereden met z'n drieën en daarna gingen we uitstappen. Van de eigenaar mocht ik niet met die pony op buitenrit dus ik bleef braaf achter in de buitenbak terwijl mijn nichtjes wel samen een rondje buiten maakte. Pony was al de hele tijd hartstikke braaf dus ik zat lekker rustig voetjes uit de beugels lang teugeltje wat om me heen te kijken. In eens moest ik een scheetje laten ( heel menselijk) maar die pony schrok daar zo hard van dat ze gelijk aan de kletter ging, ik heb geloof ik nog nooit zo hard gelachen _/-\o_

Ik heb eens meegemaakt dat een paard tijdens het rijden zelf een scheetje liet en daarvan schrok en er vandoor ging :')

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:20

Ik ging een cross rijden. En ik had gedacht dat ik me om de onderdelen dressuur en springen geen zorgen hoefde te maken.
Zie video...


Daarnaast nog een erg pijnlijk verhaal. Hoe het precies ging geen idee, maar ik stapte af, bleef hangen. Voet stond schuin op de zijkant. Normaal gaan mensen dan door hun enkel, maar bij mij knakt mijn onderbeen dan door midden. Scheen- en kuitbeen waren beiden helemaal doorgebroken. Dit kwam door een draaiende val. Dus je voet staat stil en je lichaam draait door... Toen ik het gebroken had was ik ook vrijgezel, dus had tijd om te daten toen. Maar moest wel vaak uitleggen hoe het was gekomen, dat voelde wel echt als een baas. Geen een of ander cool verhaal :')

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:44

Oké dat klinkt dus echt ontzettend pijnlijk. :=

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:25

Niet echt een blunder maar.. Ik had eens een rondje duin gedaan en liep langs een drukkere weg terug. Paard nog bomvol energie van een enerverend ritje, deed ineens heel gek. Hoor ik een man random op een parkeerplaats, uiteraard achter wat bosjes :') trompet spelen. Dat was een no go. Ik kon voorkomen dat Moor dacht doei, kwamen er ook nog fietsers aan. Uit oogpunt van veiligheid maar afgestapt. Ging die boerentrien ook nog op mijn tenen staan +:)+ Verder maar ernaast gelopen.

Ook een paar keer gehad dat madam in het bos niet op zat te letten, struikelt en ik praktisch gelanceerd word of naast haar in het zand beland.. :') Fijn.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:28

Net in een dorp komen wonen vanuit de stad en er was plek voor een paardje, dus ik weiland geregeld maar er stond aardig wat gras op, dus die boer adviseerde om paardje nog even bij oude eigenaar te houden totdat ie kon maaien. Enkele weken later was het eindelijk zover, wij vragen nog hoeveel baaltjes komen er af? Zegt ie ach stuk of 20, ok dat paste nog in de schuur hadden we uitgevonden.

Wordt er gemaaid en week erna pakjes van gemaakt, komt de boer nog aan huis vertellen dat we de baaltjes eraf konden halen, alle baaltjes van dat stuk waren voor ons... alle baaltjes??? Doordat het gras al lang was toen wij het gingen huren en het nog aardige tijd verder kon groeien kwamen er van dat stukje geen 20 baaltjes maar 170 baaltjes..... ehhhh hoeveel??? En dan maar ff in een paar uur zorgen dat alles voor de regen ergens onder dak was.

Ik had een oude Nissan die was vol (zelfs een baal op de bijrijdersstoel), op het dak met dakdragers nog eens zoveel baaltjes en dan de trailer vol, die uitpuilde met zelfs een baaltje op de dissel rechtop vastgezet met spanbanden, naar kennissen in Belgie gereden die paarden hadden. Wat hadden die een lol. En trouwens het hele dorp ook, tsja weten die stadsmensen veel.... Jaar daarop toch maar afgesproken wat er af komt maakt niet uit, maar ik wil er maar 30 en niet meer.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:55

Nou, dan weet ik er wel een paar hoor, zit je stevig?!

Met les eens een keertje vlak voor de les wat proberen te draven, moest ik uitwijken voor iemand... Trek ik iets te hard aan de teugels. Instant-vliegles zo over de nek van het lespaard heen en met mien bakkus vol zandhappen. Terwijl de rest stond toe te kijken en maar niet proberen om te lachen en meer serieus te zijn...

Tijdens buitenles over het ruiterpad heen waar toen net bomen gesnoeid waren en er lagen ook een hoop boomstammen. Maar ik had dus nog nooit gesprongen en had er dus ook geen zin in om het mee te beleven. Wist ik veel dat Bruintje (De Bruin) hele andere plannen had?! Dus na een rondje of 2 kwamen we langs een toch wel dikke boomstam en er werd nog gezegd óm de boom heen lopen. Maar wat deed meneer Lespeerd? OVER de boom heen. MET MIJ ERBIJ! Ik met schaamrood in het zadel want het kwam echt totaal onverwacht..... (Ik stuurde nog naar links richting achterkant van de boomstam)

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:05

Je bleef wel zitten?

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:14

Britta31 schreef:
Je bleef wel zitten?

Die sprong? Ja. Van die instant-vliegles? Nee. :')

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:22

Niet van mij, maar van een vriendin:

Ze reed op een haflinger model kogel en had toch niet zo goed aangesingeld als gedacht. Dus bij de eerste de beste berg naar beneden schoof haar zadel naar voren, en flop, lag ze met een smak ernaast met de beugels nog aan, en het zadel onder de buik van het paard.
Ik kwam bijna niet van mijn paard af van het lachen, en gelukkig stond de haf vrolijk het gras onder zijn voeten nuttig te maken ipv te rennen. Y)(^)

Verder probeerde ze eens onderweg op te stappen via een klein muurtje. Pony had alleen geen zin om braaf naar haar toe te draaien. Ze moest dus een stukje springen en zet flink af... Waarna pony tijdens haar vliegmoment bedenkt toch maar braaf te zijn en dichterbij stapt. En ze vliegt er mooi met een salto overheen. Die kop van de haflinger erna :?

Ze heeft aan beide belevenissen niks overgehouden behalve een gedeukt ego en een pijnlijke buik van de lachbui _O-

Van mij...

Ik reed in de buitenbak met mijn bijrijdpaard, was nog nooit echt gaan buitenrijden (behalve uitstappen). Toen kwam een kennis langs op buitenrit, en vroeg of ik mee wou. Tuurlijk!
Spoiler:
Van de eigenaresse mocht ik wel op buitenrit, maar nooit alleen, en er waren nauwelijks mensen op stal die mee wilden

Alleen had ik niet op een rengalop door een veld gerekend, waarbij er ook nog een noodsprong (met westernzadel) tussen zat aangezien er een brede greppel tussen de velden was waarvan ik niks af wist. Dat was een interessant rengalopje zo voor de knop op de nek van een koppige fjord _O-

Dezelfde fjord: Ik wou via een muurtje zonder zadel opstappen, en dat muurtje was toch zeker wel een meter hoog. Achter de muur was een gazon op gelijke hoogte als de muur. Pony vond het gras achter de muur interessanter, dus een stalgenootje tikt tegen haar kont zodat ze draait. Ze snapte dat echter niet echt :') en sprong zo, soepeltjes, omhoog en stond naast me op het gazon :)*
Met zo'n kop erbij van, knap hé :D

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:02

Haha, wat een leuke dingen, heel herkenbaar, ben zelf ook zo vaak van m'n paard gevallen en heb m'n dochter ook wel eens 'over het paard getild'.

Het stomste was echter toen ik het paard van m'n dochter z'n deken op wilde doen. Hij stond aan de voorkant van de trailer losjes vast en stond dus eigenlijk naast mijn auto. Ik gooi de deken over het paard en de gesp kwam zo op de achterruit van de auto terecht, die prompt met een klap helemaal in scherven lag.

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:15

Hmmm wel een paar eigenijk:

Met mijn jonge pony (blind aan 1 oog) jury omver gereden met de prijsuitreiking

Met men huidig paard, weigert voor de sprong ik bleef netjes zitten, ging ze gewoon op haar knieen voor de sprong ‘kameel’

Huidig paard: ik was aan het krabben tijdens grondwerk en in eens komt haar achtervoetje meedoen ‘gekke hond’

Eerste paard: trailer laden, paard gaat goed de trailer op, oma en opa wonen naast ons, huis bereikbaar dmv een padje, oma en opa zijn lief want geven appels en wortels, dus... doei trailer ga wel even over het padje naar oma en opa voor een wortel of appel ‘paard stond mooi voor het keukenraam te wachten’

Oohja door het trapje zakken, achter paard aan in de wei ‘niet te stoppen’

En natuurlijk ons manegetijd... eraf vallen omdat je gewoon niet oplett en rechtdoor gaan terwijl pony afdraaid, met je laarzen vastzitten in de modder en omvallen,...

Heerlijke tijd en eigenlijk zijn die paarden toch wel hilarisch

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:22

Ik ging mijn (nu overleden) pony terug in de wei zetten. Nu was het nogal een draak, maar ik kende hem al wat langer dus wist dat als ik z’n halster af deed hij het direct op een lopen zou gaan zetten.

Wat deed ik dus volgens het boekje: wei in lopen, pony omdraaien met z’n neus naar het hek, en dan het halster af doen. Nou wist ik dat hij alsnog om zou gaan draaien, dus ik deed dan altijd m’n arm om z’n nek heen (hij was niet zo groot) en pakte dan z’n lange manen vast. Als hij dan probeerde om te draaien was één tegenreactie van mij vaak al genoeg en stond hij stil.

Deze keer had hij echter de pest erin, en zette hij het toch op een lopen. Ik hing echter nog met m’n arm om z’n nek heen. Zo gingen we dus door het weiland heen, hij steeds harder, en ik ook steeds harder ernaast rennen met mijn arm nog om z’n hele nek heen. :') Gelukkig was hij een beetje (te) dik, dus ik stond “schuin” tegen hem aangeleund, dus toen ik uiteindelijk los liet kwamen onze benen niet in de knoei. Maar ben wel even bang geweest om eronder terecht te komen, maar gelukkig dus niet.

Heb nog even staan vloeken, maar moest eigenlijk ook heel erg lachen, want het moet er echt hilarisch uit hebben gezien.

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:27

Urbiezira schreef:
Ik ging mijn (nu overleden) pony terug in de wei zetten. Nu was het nogal een draak, maar ik kende hem al wat langer dus wist dat als ik z’n halster af deed hij het direct op een lopen zou gaan zetten.

Wat deed ik dus volgens het boekje: wei in lopen, pony omdraaien met z’n neus naar het hek, en dan het halster af doen. Nou wist ik dat hij alsnog om zou gaan draaien, dus ik deed dan altijd m’n arm om z’n nek heen (hij was niet zo groot) en pakte dan z’n lange manen vast. Als hij dan probeerde om te draaien was één tegenreactie van mij vaak al genoeg en stond hij stil.

Deze keer had hij echter de pest erin, en zette hij het toch op een lopen. Ik hing echter nog met m’n arm om z’n nek heen. Zo gingen we dus door het weiland heen, hij steeds harder, en ik ook steeds harder ernaast rennen met mijn arm nog om z’n hele nek heen. :') Gelukkig was hij een beetje (te) dik, dus ik stond “schuin” tegen hem aangeleund, dus toen ik uiteindelijk los liet kwamen onze benen niet in de knoei. Maar ben wel even bang geweest om eronder terecht te komen, maar gelukkig dus niet.

Heb nog even staan vloeken, maar moest eigenlijk ook heel erg lachen, want het moet er echt hilarisch uit hebben gezien.

Ik had het graag willen zien _O-
Denk dat je mij van de vloer kon oprapen.