Vertel je grootste paardenblunder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:06

Op een stal waar ik gestaan heb hadden de boxen een horizontale stang aan de deur om je deken overheen te hangen.

Na het rijden paard bij de box gezet, en deken om gedaan.

Daarna wilde ik paardlief op stal zetten. Maar hij wilde maar niet mee lopen?

Had ik allebei de dekensingels over de stang heen gegooid en toen vastgemaakt!

Paardlief stond dus aan de box vast met deken en al :')

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:12

Mijn dochter iets willen voordoen op haar fries zonder zadel. Netjes met krukje erop langs de linkerkant en tijdens opstijgen nog heel groot vertellen: kijk naar je moeder die heeft meer dan 20 jaar ervaring. En zodra ik zit wupt fries haar gat omhoog zeg nog geen 5 cm en moeders lag er aan de andere kant er weer naast. :o

Mijn pa heeft de eigenaresse van mijn eerste verzorg paard er eens opgeholpen........ ging ook niet zoals het hoort. Mijnheer Kees niet zo hoog hoor ik ze nog roepen voor ze aan de andere kant op de grond belande.. Hij gaf haar een voetje maar ze woog minder dan hij dacht...

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:42

OPstappen, jaja!


Wat een leuke dingen komen hier langs :)

IK wilde mijn paard leren om stil te blijven staan naast een opstapje. Beter voor rug als ik vanaf een verhoging opstapte. Ik gebruikte daarvoor een stokoud aardappelkrat.
Enfin, krat op de grond, paard ernaast. Ik ga op het krat staan, zet een voet in de beugel en zet me af met de andere om over het paard heen te zwaaien. Het krat bezweek en mijn voet zat vast in het kapotte krat.
Wat nu? Met een voet in de beugel en een krat om mijn andere voet kon ik eigenlijk niks. Na enig machteloos gezwaai, toch mijn voet maar uit de beugel getrokken en min of meer vallend op de grond beland. Paard stond nog steeds stil!. Voet uit krat gehaald, teugels vastgezet en met een 'toemaar jongen!' heeft hij een rondje door de bak gebokt. Toen was het weer goed en kon ik opstijgen... voor even zonder opstapje :)

mcfly

Berichten: 350
Geregistreerd: 02-07-04

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:39

Op de manege vroeger, gingen we altijd na de les uitstappen in de andere bak. Onderweg moest je door een grote deur. Wij heel braaf op ons paard naar de andere bak, totdat ik bij de deur ineens in slowmotion door iets van mijn paard getrokken wordt. De klink van de deur had mijn laars te pakken gekregen. Lag ik daar op de grond met mijn been omhoog vast aan de deurklink. Paard stond voor mij achterom te kijken met een vragende blik in zijn ogen en alle omstanders waren aan het lachen. Het duurde even voordat iemand het besef kreeg dat ik daar misschien niet wou blijven hangen.

Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:51

Vroeger op de manege tijdens een spring wedstrijdje maakte mijn pony een noodstop. Lag ik daar op dr hals :') Kwam voor het zadel terecht dus terug in het zadel komen moest met hulp. Die kwam echter op een gemakje aanlopen. Dus ponylief stapte nog vrolijk door de baan terwijl de kantine genoot van mijn billen :') :')

Frenchcore

Berichten: 35
Geregistreerd: 05-12-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:08

Kunga schreef:
Zonder zadel doorlekken op een wit paard.. :+

:') :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:15

Ik reed een keer in het bos op m'n Belgisch Trekpaard, en samen zijn we ongeveer 2.10 hoog. Moet dus regelmatig bukken voor takken, dat ben ik wel gewend. Tot dat we op een pad kwamen waar een omgevallen boom half over het pad heen hing. Ik wou omdraaien omdat ik al doorhad dat zij er onder door kon, maar ik niet :o Paardlief dacht daar echter anders over en schoot onder de boom door, waardoor ik met mijn hoofd achter de boom bleef hangen en toen zo plop achterover van haar af op de grond viel :') Ze was ook echt helemaal in de war, gek beest :+
Laatst bijgewerkt door Mand op 06-12-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:17

Ik wilde opstappen, prima gaat altijd goed. Ik doe mijn voet in de beugel en het paard schrikt, dus draaft weg, alleen was ze even vergeten dat ik er nog aan hing met 1 voet in de beugel, ik ging er dus half hinkelend met 1 voet in de beugel en 1 voet op de grond achteraan, mensen aan de kant volledig in paniek en gooiden de deur van de bak open, ik roep nog net deur dicht, paard ging al op de deur af. Uiteindelijk gooide iemand die mij kende snel de bakdeur dicht en zette ik mij op een of andere manier hard af tijdens het hinkelen op de grond. Wonder boven wonder kwam ik in het zadel terecht. Iedereen stond uiteindelijk met open mond te kijken. Heb nog wel even een buiging gemaakt naar die mensen terwijl ik helemaal trots riep "tadaaa".

Ook ben ik ooit 2x in een parcours gevallen tijdens het winterconcours op mijn oude manege, 1e keer flink hard met de 2e sprong van een dubbel. Was even de weg kwijt toen ik ineens op de grond lag maar het 1e wat ik zei tegen degene die naar mij toe kwam was dat ik er weer op wilde. Ik er dus weer op en 3 sprongen verder lag ik er op een oxer weer naast. Nu had ik het voor elkaar gekregen om IN de oxer terecht te komen. Kwam er weer iemand en die zei "blijf even liggen, je kwam flink hard terecht". Ik wilde er weer op en die vrouw zat me echt aan te kijken zovan "wat is dit voor raar kind" uiteindelijk zat ik er weer op en heb ik het parcours afgemaakt. Heb de heledag mensen gehad die vroegen of ik me niet zeer gedaan had. Dat had ik ook flink haha, had een paar dagen later de afdruk van de balk in mijn rug staan, compleet blauw. Het ergste was nog dat de hele kantine vol zat met mensen die kwamen kijken...

Uit eindelijk bleek dat ze het parcours op pony mast hadden staan en de dubbel dus gewoon echt niet uit kwam, en dat ze de achterste balk van de oxer niet hoger hadden, paardlief heeft het dus gewoon niet in kunnen schatten en is zich op het laatste moment de blubber geschrokken en waarschijnlijk daarom geweigerd.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:19

Sheehan schreef:
Ik reed een keer in het bos op m'n Belgisch Trekpaard, en samen zijn we ongeveer 2.10 hoog. Moet dus regelmatig bukken voor takken, dat ben ik wel gewend. Tot dat we op een pad kwamen waar een omgevallen boom half over het pad heen hing. Ik wou omdraaien omdat ik al doorhad dat zij er onder door kon, maar ik niet :o Paardlief dacht daar echter anders over en schoot onder de boom door, waardoor ik met mijn hoofd achter de boom bleef hangen en toen zo plop achterover van haar af op de grond viel :') Ze was ook echt helemaal in de war, gek beest :+


Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een shetlander. :')

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:21

OMG! _O-
Ik heb weleens stomme blunders gehad maar aan jullie verhalen kan ik niet tippen. O:)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:23

Iris82 schreef:
Sheehan schreef:
Ik reed een keer in het bos op m'n Belgisch Trekpaard, en samen zijn we ongeveer 2.10 hoog. Moet dus regelmatig bukken voor takken, dat ben ik wel gewend. Tot dat we op een pad kwamen waar een omgevallen boom half over het pad heen hing. Ik wou omdraaien omdat ik al doorhad dat zij er onder door kon, maar ik niet :o Paardlief dacht daar echter anders over en schoot onder de boom door, waardoor ik met mijn hoofd achter de boom bleef hangen en toen zo plop achterover van haar af op de grond viel :') Ze was ook echt helemaal in de war, gek beest :+


Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een shetlander. :')


Hahahah :D Nou moet ik zeggen dat ik toch liever van een shet val dan van een 2 meter hoog trekpaard :')

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:25

Sheehan schreef:
Hahahah :D Nou moet ik zeggen dat ik toch liever van een shet val dan van een 2 meter hoog trekpaard :')


Eens, het enige wat bij mij gekrenkt was, was mn ego. :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:30

Iris82 schreef:
Sheehan schreef:
Hahahah :D Nou moet ik zeggen dat ik toch liever van een shet val dan van een 2 meter hoog trekpaard :')


Eens, het enige wat bij mij gekrenkt was, was mn ego. :')


Bij mij ook nogal, volgensmij schaamde paardlief zich zelfs. Stond me echt als een koe aan te kijken van, ''O, oliebol, uhhhh. Sorry?'' }:0

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:35

Ik ben wel eens binnen 5 minuten twee keer van mijn pony gevlogen. We reden met zijn 2en, en eerst vloog de ander er vanaf. Ik ben toen blijven zitten. Rondje later, ligt zij er weer naast. Ging niet zo soepel. Half rondje later, pony staat opeens stil en ik lig er naast :+ Toen weer een rondje gereden, doet die andere pony gestoord, mijne schrikt daarvan en toen lag ik weer in het zand :+

Is een soort gewoonte geworden om in de eerste week van januari van mijn paard te vliegen.

Hevonen

Berichten: 5617
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:40

OH ja, nog iets beschamends (door al die verhalen hier komen de herinneringen weer boven). Na bijna 30 jaar reed ik weer paard. Vond het erg leuk, maar het was nog af en toe wel wat onwennig. Ik deed dat onder leiding van een kennis, die ook paarden had.
Op een dag reden we samen door de brede berm van een 100km-weg. Ik zat op een Fjord. Omdat het nogal kil en druilerig weer was, had ik een poncho aan.

Ineens krijgt die fjord het op zijn heupen, begint aan een eindeloze boksessie, die ik niet kon uitzitten. Ik vlieg in een mooi boogje over zijn hoofd eraf en lag dus voor hem. Ik kon niet opstaan want hij stond met beide voorbenen op mijn poncho. Lig je daar langs de snelweg te schreeuwen tegen je pony. Hij bleef stokstijf staan tot mijn kennis hem naar achter zette. Pas toen kon ik weer opstappen. Maar je voelt je wel heel oliebollig als je daar zo te kijk ligt.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:40

Zonder zadel en zonder opstapje willen rijden. Denk zal hard afzetten anders kom ik niet op die pony, je raad het al ging eroverheen en viel er aan de andere kant gelijk af. Pony stond nogal verbaasd achterom te kijken, gelukkig was het s morgens heel vroeg en heeft niemand het gezien.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:47

Willen springen en er stonden 3 hindernissen achter elkaar..1 enn2 gingen leuk maaaar op 3 lag een deken voor de moeilijkheid, waren in galop en ineens een noodstop... ik lag over de hindernis maar paard stond mooi tussen 2 en 3... auww....

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:50

Ik appte mijn moeder dat mijn paard zó braaf was voor het eerst op het strand.
2 tellen later kon ik naar het ziekenhuis omdat ze dachten dat nek/rug gebroken waren :+

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:53

Oja, ik weet het weer.

Ik was 17 en vet hip. En ik had een bijrijdpaard en dat was een appaloosa hengst (western gereden). En ik ging samen met de zoon van de eigenaar naar de manege toe 'om wat te drinken'. Dus wij bijzonder hip met onze paarden daar gaan staan en een glaasje ranja drinken. 8-)

Willen we zeer casual wegrijden, heb ik mn (western)teugels dus gekruist vast, dus toen ik opstapte zaten ze verkeerd om en had ik dat natuurlijk niet door totdat paard opeens onbestuurbaar werd en iedereen om me heen in een deuk lag. Echt. Als ik door de grond kon zakken was ik in Australië uitgekomen waarschijnlijk.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:01

Oh wat leuk om te lezen. _O- _O-
Door al die opstapverhalen herinner ik mij er ook eentje.

Ik moest een keer aan de verkeerde kant opstappen, ik stap netjes en vol enthousiasme op... Om er aan de andere kant weer zand te gaan happen :') Ik schaamde me dood. Ik kon wel gelijk aan de goede kant opstappen :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:04

heel lang geleden toen ik op een manege reed moest je bij de leswissel met alle paarden in het midden gaan staan eraf en de volgende lesser erop helpen en de beugels op maat maken. Er waren dus veel mensen in de bak. Ik dacht even flitsend alternatief af te stijgen door 1 been over de hals van het paard te doen en dan elegant en soepel op de grond te belanden. Ik vergat echter mijn andere voet uit de beugel te halen klapte vol met mijn gezicht in het bakbodem..... waar ik het liefst in weg wilde zinken.

Jaren later met mijn eigen paard, wederom met afstappen.... ik had een westernzadel met zo'n knop en het was zomer. Ik had een t-shirt aan met niks eronder. Publiek: 3 boeren op een bankje..... je voelt het al aankomen natuurlijk. Ik zwaai 1 been over het zadel om af te stappen en blijf met mijn t-shirt aan de knop hangen. Uiteindelijk heeft de boerin me bevrijd. De 3 boeren kwamen niet meer bij van het lachen en k heb het nog jarenlang gehoord in het dorp....

Ben ook een keer van een stilstaand paard af gelazerd. Geen idee HOE.... maar ik lag ineens op de grond, tot grote hilariteit van het publiek. Ik heb iets met afstappen.......... (ook met de fiets overigens)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:04

Te leuk om te lezen dit! :j

Ik ben bij mijn allereerste manegeles er al afgevallen _O-
Ben er wel weer opgestapt hahah

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:10

Danuah schreef:
Ik appte mijn moeder dat mijn paard zó braaf was voor het eerst op het strand.
2 tellen later kon ik naar het ziekenhuis omdat ze dachten dat nek/rug gebroken waren :+



:Y) Zoiets herken ik mij wel in

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:14

Nog een goede:

Ik was 4 toen ik mijn eerste echte les kreeg, daarvoor al zat op het paard van mijn moeder gehobbeld.
Les paard stapte braaf, deed zijn hoofd één keer naar beneden, ik gleed eraf en zat een paar uur later tot mijn elleboog in mooi roze gips.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:17

Een springwedstrijd beginnen met een losse singel. Daar ging ik na de eerste sprong in de bocht voor het juryhokje.... :') :') :')