Vertel je grootste paardenblunder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 23:12

Hey iedereen,
Ik ben zelf af en toe best wel onhandig. Ik maak daarentegen ook regelmatig een paardenblunder mee!
De ergste is toch wel 1,5 geleden op de manege. Ik had een klein springlesje waarin we een klein parcourtje reden van 4 sprongetjes. Bij de laatste sprong moest ik een steiltje springen van ik denk 30 cm := Vol zelfvertrouwen op de sprong af, mijn paard is zo dicht bij de sprong, ik ga in de verlichte zit en hoppa mijn paard vliegt erlangs. := Ik viel eraf en mijn hiel tikte de staander om. 8)7
Ik kon er achteraf wel om lachen maar op dat moment schaamde ik me dood! :oo

Nu ben jij aan de beurt, wat is jouw grootste paardenblunder? :):) :=

whatever's meant to be, will be♥


Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:22

Paard opzadelen en jezelf een hersenschudding slaan?

Ik had een nieuw zadel dus liet ik de beugels hangen. Net voor de les nog even opschieten , was natuurlijk weer te laat door mijn getut en geprutst.
Snel zadel pakken en hop op het paard. Terwijl ik die zwaai met het zadel maak zie ik de beugel en riem van de andere kant al vertraagd door de lucht zweven.
Op het moment dat ik denk dat gaat fout voelde ik hem al. Tussen mn slaap en oog komt die beugel weer naar beneden..... au

Les nog wel gereden maar met die hoofdpijn en blauw oog toch maar naar huis gegaan...
..


Doe ik nooit meer....

lalala_20

Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:23

Heel lang geleden toen ik nog als jong meisje op mijn shetlander reed, moest hij na de les terug de trailer in naar huis. Dus ik loop voor mijn pony de trailer in, maar hij bedacht dat hij zich liever wilde omdraaien om wat grasjes te eten. Dus pony racet ervandoor, ik struikel over de trailerklep en word op mijn buik meters meegesleurd achter mijn shetlander aan... :')
De wijze les die ik daarvan heb geleerd is dat je je halstertouw beter los kunt laten op het moment dat je pony je meesleurt. Zodra ik losliet stond hij stil om gras te eten :o

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:23

Zonder zadel doorlekken op een wit paard.. :+

paardeninsta: @kwpn.zamacho
{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 23:27

Esther_r20 schreef:
Paard opzadelen en jezelf een hersenschudding slaan?

Ik had een nieuw zadel dus liet ik de beugels hangen. Net voor de les nog even opschieten , was natuurlijk weer te laat door mijn getut en geprutst.
Snel zadel pakken en hop op het paard. Terwijl ik die zwaai met het zadel maak zie ik de beugel en riem van de andere kant al vertraagd door de lucht zweven.
Op het moment dat ik denk dat gaat fout voelde ik hem al. Tussen mn slaap en oog komt die beugel weer naar beneden..... au

Les nog wel gereden maar met die hoofdpijn en blauw oog toch maar naar huis gegaan...
..


Doe ik nooit meer....

Oei dat klinkt ontzettend pijnlijk!

whatever's meant to be, will be♥

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 23:28

lalala_20 schreef:
Heel lang geleden toen ik nog als jong meisje op mijn shetlander reed, moest hij na de les terug de trailer in naar huis. Dus ik loop voor mijn pony de trailer in, maar hij bedacht dat hij zich liever wilde omdraaien om wat grasjes te eten. Dus pony racet ervandoor, ik struikel over de trailerklep en word op mijn buik meters meegesleurd achter mijn shetlander aan... :')
De wijze les die ik daarvan heb geleerd is dat je je halstertouw beter los kunt laten op het moment dat je pony je meesleurt. Zodra ik losliet stond hij stil om gras te eten :o

Die shetties ook altijd! Zal ook wel een actie zijn voor mijn verzorgpaard denk ik! :=

whatever's meant to be, will be♥

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 23:29

Kunga schreef:
Zonder zadel doorlekken op een wit paard.. :+

Dat is gewoon de grootste nachtmerrie die een meisje kan hebben.. :oo
Hoeveel toeval, een wit paard en zonder zadel! 8)7
Ik zal er niet aan moeten denken!!!!!!!!

whatever's meant to be, will be♥

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:31

"Vergeten " aan te singelen bij het voorrijden voor een buitenrit .. 8)7

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:33

Kunga schreef:
Zonder zadel doorlekken op een wit paard.. :+


Wat erg _/-\o_ _/-\o_

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:35

Heeeel lang geleden toen ik nog op een manege reed werden aan beide kanten de beugels op maat gemaakt, en ik had mijn benen voor het zadel liggen, pony besloot zijn hoofd langs de voornemen te wrijven en ik gleed dus over haar hals er af :')

Ik zal vast wel meer blunders hebben maar kan er zo even niet op komen

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:44

Het 5de been vastpakken in plaats van de deken singel. :+

Broken crayons still color

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:44

Pony sprong hoger dan ik had verwacht. Ik gleed er vanaf en heb nog een tijdje aan haar hals mee gelift. :+

Oh en vandaag lekker handig geweest... 1 voet op het krukje, de andere in de beugel. Ik verlies opeens mijn evenwicht en toen viel ik van het krukje af. Daar lag ik in het zand... Paard snapte er niks van _O-

Kom je hier vaker? <<)

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 00:24

N4N4 schreef:
"Vergeten " aan te singelen bij het voorrijden voor een buitenrit .. 8)7

Oei! Haha zal mij ook kunnen gebeuren..

Mossel schreef:
Heeeel lang geleden toen ik nog op een manege reed werden aan beide kanten de beugels op maat gemaakt, en ik had mijn benen voor het zadel liggen, pony besloot zijn hoofd langs de voornemen te wrijven en ik gleed dus over haar hals er af :')

Ik zal vast wel meer blunders hebben maar kan er zo even niet op komen

Hahaha _/-\o_ Ja inderdaad ik heb ook zoveel blunders dat ik er niet op kan komen. :=

Boompje1985 schreef:
Het 5de been vastpakken in plaats van de deken singel. :+

Akward.. :=

Calixae schreef:
Pony sprong hoger dan ik had verwacht. Ik gleed er vanaf en heb nog een tijdje aan haar hals mee gelift. :+

Oh en vandaag lekker handig geweest... 1 voet op het krukje, de andere in de beugel. Ik verlies opeens mijn evenwicht en toen viel ik van het krukje af. Daar lag ik in het zand... Paard snapte er niks van _O-

Haha altijd die springblunders! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Nadia op 06-12-18 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

whatever's meant to be, will be♥

RoosDeG

Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:30

Van pony afstappen en daarbij op het krukje willen staan..
Lag dus met krukje en al op de grond met een mooie blauwe plek op mijn bovenbeen :')

En dit was helaas niet de eerste keer :')

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 00:34

RoosDeG schreef:
Van pony afstappen en daarbij op het krukje willen staan..
Lag dus met krukje en al op de grond met een mooie blauwe plek op mijn bovenbeen :')

En dit was helaas niet de eerste keer :')

Oejj. Opstappen is ook niet mijn beste onderdeel. Heeeeeel soepel altijd hoor! ;)

whatever's meant to be, will be♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:36

Ik weet niet of het een blunder is... Maar inderdaad vergeten om goed aan te singelen.
Ben eraf gevallen, en heb geluk gehad dat ik geen nekletsel had ;)

Grootste blunder:
Met stoelendans als eerste afvallen. Om die reden had ik de poedelprijs gewonnen en mocht ik meerijden in de ereronde. De ereronde reden we zonder zadel, en wie glijdt er af omdat ze haar evenwicht verloor? Juist... Ik :')
En de poedelprijs, en zandruiter :')

KirstenHorse

Berichten: 1290
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:38

Op je 17e in de zomer tijdens een FNRS proefje de linkerkant opgaan ipv de rechterkant terwijl er duidelijk rechts werd geroepen... terras stond bomvol en ik schaamde me dood -O- Haha

Nelis M2+1

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 00:39

Bubblewrap schreef:
Ik weet niet of het een blunder is... Maar inderdaad vergeten om goed aan te singelen.
Ben eraf gevallen, en heb geluk gehad dat ik geen nekletsel had ;)

Grootste blunder:
Met stoelendans als eerste afvallen. Om die reden had ik de poedelprijs gewonnen en mocht ik meerijden in de ereronde. De ereronde reden we zonder zadel, en wie glijdt er af omdat ze haar evenwicht verloor? Juist... Ik :')
En de poedelprijs, en zandruiter :')

Haha geweldig vergeet je nooit meer! :=

whatever's meant to be, will be♥

Molly1230

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 00:40

KirstenHorse schreef:
Op je 17e in de zomer tijdens een FNRS proefje de linkerkant opgaan ipv de rechterkant terwijl er duidelijk rechts werd geroepen... terras stond bomvol en ik schaamde me dood -O- Haha

Ow ja die voel ik wel. :oo Haha

whatever's meant to be, will be♥

KirstenHorse

Berichten: 1290
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:57

Molly1230 schreef:
KirstenHorse schreef:
Op je 17e in de zomer tijdens een FNRS proefje de linkerkant opgaan ipv de rechterkant terwijl er duidelijk rechts werd geroepen... terras stond bomvol en ik schaamde me dood -O- Haha

Ow ja die voel ik wel. :oo Haha


Vooral het rondje wat je daarna extra moet rijden om weer op de goede hand uit te komen was erg 'leuk' :')

Nelis M2+1

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Vertel je grootste paardenblunder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:42

Jaren geleden, met mijn eerste paard, aan een springwedstrijd meegedaan. Eerst een oefenparcourtje, daarna B twee keer. Oefen en eerste rondje B gingen foutloos en in de prijzen. Laatste parcourtje was mijn kwartje blijkbaar wat meer op dan ik dacht, ik had de energie niet meer om door te rijden toen paardlief weigerde voor de laatste sprong, met als resultat dat ik over hem en de hindernis heen eraf ging. Landde nog wel op mijn voeten en met mijn gezicht naar de jury, en het enige nuttige wat ik kon doen was afgroeten naar de jury. Die lagen in een deuk hahaha!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:45

Met springwedstrijd met mijn pony jaren terug. Iedereen reed verkeerd dus ik dacht dat gebeurt mij niet. Dus ik start en ze sprong geweldig eerste hindernis... vergat echter door start te gaan.

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:48

Mijn hengstige merrie heeft mij compleet onder geplast tijdens het trailer laden... *\o/* :evaw:

'If you don't have any shadow, you're not standing in the light.' - Lady Gaga

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 02:31

Jaren terug. Ik was lekker aan het uitstappen, gewoon teugeltjes los. Pony liep naar uitgang, geen probleem draadje zat dicht.
Maar pony dacht aha het onderste draadje zit niet dicht dan kan ik er wel onderdoor! Pony kon inderdaad met een klein beetje rek van het draad eronderdoor. Ik niet -O-

Of laatst, ik rij nu een pony die niet stilstaat als je opstapt. Geen problemen met stilstaan als je er naast bent, ook niet met erop zitten, alleen als je wil opstappen.
Dus ik voet in de beugel en nog voor ik mezelf goed omhoog krijg is pony alweer een halve meter verder en tegen de tijd dat ik me erover zwaaide belandde ik achter het zadel. Pony vervolgens compleet in de war maar gaan rennen. Zit je dan, achter het zadel in middendraf :') die zag niemand gelukkig.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

AnnoNiemand

Berichten: 867
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:34

Als kind een verzorgpony uit de wei willen halen, maar het was allemaal nog niet zo makkelijk om een pony in de hand te hebben, andere paarden tegen te houden en het draad weer dicht te doen. Had het handvat van het draad dus in mijn handen, en raakte toen ik de pony door de poort meenam de pony met het handvat van het draad. Gevolg: pony kreeg een schok en durfde de eerste tijd niet meer door de poort. Ik durfde de eigenaren niet te vertellen dat dit door mij kwam. :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: E4D, Liiesjjj en 121 bezoekers