Vertel je grootste winterirritatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:24

De nattigheid en regen. Kou doet me niet veel maar wel die vieze waterkoude die lekker in je botten trekt

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:34

Blubber, modder, regen gemengd met zand dus...

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:39

Kou en blubber. Die koude tenen inderdaad, en koude vingers. Brr. Maar ook het vieze paard is bekend hier, ik heb kennelijk een veranderlijke schimmel. Swinters krijgt ze spontaan haar donkere geboortekleur terug :D

Oh en het weinige licht :( Laat licht en vroeg donker is toch minder tijd om lekkere boswandelingen te maken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:23

Mijn grootste winterirritatie momenteel is toch wel echt scooter rijden in de winter. Ik ben bezig met rijlessen dus hopelijk binnenkort gewoon lekker met de auto. Maar men, het is ronduit verschrikkelijk om swinters op je scooter te stappen. Het is ten eerste gewoon hartstikke ijskoud, ten tweede is je windscherm de helft van de tijd of bevroren, of nat van de regen, of beslagen, waardoor je (met name in het donker, wat het natuurlijk ook al veel te vroeg is) helemaal niks ziet. Je word echt continu verblind. Daardoor duren ritjes veel langer, en oh ja niet te vergeten de gladheid.

Heb momenteel geen paarden meer maar dat de pomp vast vroor vond ik altijd verschrikkelijk. Lekker de auto volladen met jerrycans en 3 keer per dag op en neer rijden. Dat de weide altijd eerst blub werd en daarna ging bevriezen zorgde ook voor het meest hobbelige weiland ooit. Vooral voor de paardjes lekker niet-comfy.

Ja en de handen en voeten die in ijspegeltjes veranderen.
Oh ja, en als ik 2 minuten buiten ben geweest heb ik gelijk een loopneus en traanogen. Ook altijd zo prettig.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:57

De modder. Dus een vies paard en met een kruiwagen door de paddock moeten ploeteren, waardoor uitmesten echt super zwaar klusje is terwijl ik het in de zomer helemaal niet erg vind

Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:30

De kou is echt verschrikkelijk! Maargoed je kleed je dan natuurlijk lekker dik aan, en halverwege je training kan je de helft weer uitgooien omdat het te warm is :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:32

Motregen of juist hele harde regen, vooral omdat we een hond hebben die regen geen probleem vindt.

De koud vind ik leuk, zolang de zon schijnt en het niet waait. Dan vind ik het te doen.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:36

Ik kan met veel dingen zoals kou (dik aankleden) en regen (binnenbak) wel leven.
Maar oooooo wat heb ik een haat aan het vroeg donker worden :')

MarliesV

Berichten: 15191
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:43

Die stortregens zijn om te janken, maar gelukkig kan je daar vaak nog wel rekening mee houden.

Het ergste? Gladheid! Met stip op 1.
Die van mij heeft voor ijzers, soms gaat ze als Bambi over straat. Doodeng!
Natuurlijk vermijden we ijs en sneeuw maar soms is het glad zonder dat je het door hebt.

Kou doet mij gelukkig niets, ben erg warm aangelegd.
Vind de winter zalig gelukkig <3

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:44

Donker en de natte blubberzooi in de weide. Een vies paard vind ik niet erg, dat betekend dat ze zich nog vermaakt in het weiland.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:46

Modder,
O v e r a l modder, in de wei, maar ook op mijn mooie witte pony’s :(

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:53

Haha ik ging stuk om dat filmpje waarin al die fietsers onderuit gaan |( !

De kou kan ik nog trotseren draag gewoon een skibroek en een dikke jas dikke muts dikke handschoenen. Maar zodra er wind om de hoek komt en regen haak ik af.....

Vind het hele leven in het donker ook minder leuk maar niks zo erg als koude wind! of natte koude regen!

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:55

Pekel! Met stip op nummer 1 aan ergernissen. Klote spul ... schoenen kapot, honden voeten kapot, mijn huid kapot. Bah.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:29

Regen en alles wat daarmee samenhangt. Ben zo blij dat daar tegenwoordig apps voor zijn. Dochter kan alleen buiten rijden en tot nu toe hebben we dat nog aardig tussen de buien door kunnen plannen. Pony nat van de regen terug onder de deken is geen optie namelijk.

Lange vorstperiode lijkt me ook niks. Maar dat zal gezien het zachte weer van de laatste jaren wel meevallen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:32

Gewoon dat het winter is! Vroeg donker vind ik vreselijk. Kou vind ik niet heel erg tenzij het -15 is. En sneeuw vind ik vreselijk. Aangezien ik alles op de fiets moet doen en als er sneeuw ligt wordt dat een stuk lastiger.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Vertel je grootste winterirritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:37

Ik vind het echt vervelend dat de paarden minder buiten komen en op de paddock staan i.p.v. wei.