Kinderuitspraken over paarden/pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 15:30

Kinderen hebben vaak geniale uitspraken over alles wat je je maar kan bedenken en beleven dingen op een andere manier. Nu was ik heel benieuwd naar uitspraken of verhalen die over paarden gaan en alles wat daarmee te maken heeft zoals les in de manege,verzorging,paardrijkleding, wedstrijden etc.

Wie weet er wat leuks?

https://www.facebook.com/BrendaBronkhorstFotografie
http://www.brendabronkhorstfotografie.nl


mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:43

Ik tegen mijn kleindochter die naar de kapper moest : ga je je pony laten knippen?
Zij : nee dat kan toch niet ? Die staat op stal...ik kan haar roch niet meenemen naar de kapper ?!

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:47

Tegen mijn dochter van toen 6 "welk ras is jullie pony"antwoord van mijn dochter "een bruine".

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:48

Ik loop met mijn vosmerrie langs de straat en onze inmiddels overleden shetland pony. zegt er een meisje kijk mama dat paard heeft een babypaardje (wijzend op de shet) vosmerrie was toen een jaar of 17 en de shet was toen misschien 10 jaar ouder

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Luit74

Berichten: 6
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:56

Loop met mijn bonte tinker langs de weg. Opeens: "Kijk daar loopt een koe!" zegt een meisje tegen haar moeder.

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:58

Ik reed op een Andalusische hengst tijdens een buitenrit door het Amsterdamse bos, toen er een meisje langskwam met haar ouders. Ze wees naar het paard waar ik op reed en riep: "Kijk mama, een prinsessenpaard!" Toch maar even mijn handen over z'n oortjes gedaan, zodat zijn mannelijkheid niet werd gekrenkt. :j

Never lose sight of the essence

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:59

Mijn dochter merkte laatst op dat haar pony kleiner geworden was.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:05

In zomer doe ik wel eens de lange dikke manen van mijn haflinger ruin in een vlecht.

Regelmatig roepen kindjes: Kijk mama, een meisjespaard. :D

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:07

ChiVet schreef:
Ik reed op een Andalusische hengst tijdens een buitenrit door het Amsterdamse bos, toen er een meisje langskwam met haar ouders. Ze wees naar het paard waar ik op reed en riep: "Kijk mama, een prinsessenpaard!" Toch maar even mijn handen over z'n oortjes gedaan, zodat zijn mannelijkheid niet werd gekrenkt. :j

Dat zie jij verkeerd, jij was de princes :Y)

SusanH schreef:
Mijn dochter merkte laatst op dat haar pony kleiner geworden was.

Awh <3

Nicky1963

Berichten: 1987
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:08

Ahh :-)
Jaaaren geleden had ik een wit paard, Gucci. Mijn kinderen kenden hem goed want zij gingen vaak mee naar de stal. Bij een bezoekje aan de dierentuin kwamen we een zebra tegen. Zegt mijn zoon:
Kijk mama, een streepjesGucci! :-) Zo lief!

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:11

Valt hier niet direct onder misschien maar toen een familielid in een penthouse ging wonen en we daar op visite kwamen zei mijn dochter dat ze wel een probleem hadden: De pony paste niet in de lift!!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:18

Nou ja, niet alleen kinderen. Maar ook niet-paardenmensen hebben soms uitspraken.

Paar jaar terug ging mijn zwager voor het eerst mee naar mijn Haflinger. Die stond toen nog bij mijn schoonouders aan huis. Samen met de Welsh cob en Welsh A van mijn schoonzus.
Komt mijn zwager bij de stal van de Welsh A staan en roept heel blij en enthousiast "Aaaah een veulentje!".
Ik heb me bescheurd. En we pesten hem er nog altijd mee :') Hij was er heilig van overtuigd dat het een veulen was.
Dus nu elke keer als we een shetlander, welsh of wat dan ook tegen komen stoten we hem aan en zeggen "Kijk eens xxx een veulentje!" :')

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:23

Toen pony 18 jaar werd:
'Jeej, nu mag ze trouwen!'

:* :')

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:28

Reed een keer met geschoren paard door het bos, paard had hartjes en sterren op der bil... klein manneke tegen zn moeder “kijk mam, dat paard heeft tattoo’s “ :')

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:38

Ik was laatst met iemand op buitenrit, en we kwamen een klein meisje met haar ouders tegen. Ze was helemaal gek van de paardjes. Ze vroeg of mijn paard (Gelders paard) mama was en de andere pony de baby (Fjord). Mijn paard is een ruin, en is 14. De Fjord een stuk ouder, en daarvan dacht ze dat het een jongetje was haha! Was echt grappig, het meisje was een denk ik 3 jaar

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:41

<3 <3 <3 al die uitspraken...

Geen uitspraak maar een grappig voorval van heel erg lang geleden (20 jaar of zo).

Een klein meisje reed op haar pony in de les. Ze zat op de ponyclub en reed dus wedstrijd en ze was heel verdrietig dat ze altijd voor hals strekken een onvoldoende had, want ze deed zo haar best. Zegt de instructeur, laat het maar eens zien, dan help ik je (instructeur was ook jurylid). Wij kijken en kijken, maar er gebeurde niets met haar paardje waarop ik het opeens zag en tegen Ruud zei: "o hemel, ze begrijpt het niet, kijk eens naar dat koppie, ze is haar eigen nek aan het strekken". Alle volwassenen hebben stiekem zo verschrikkelijk moeten lachen, maar meisje kreeg toen keurig uitgelegd, dat het niet om haar nek ging, maar dat ze gewoon door de oortjes van de pony mocht blijven kijken en de pony het hoofd lang moest laten worden" _O-

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:57

“Kijk! Dat paard heeft allemaal vogelpoep op zijn kont!” :wow:
Pony is een Nederlands Appaloosa en heeft witte en zwarte vlekjes op zijn achterhand. :D

“Ja, dat is een jongetjespaard want hij heeft een baard” :')
De merrie van mijn zusje was haar wintervachtje bijna kwijt, behalve nog wat lange haren onder bij haar kaak. De volgende dag werd haar baardje toch maar even kortgewiekt. :o

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:02

Hilarisch! Dit ga ik even stippen! :))

Have You Hugged Your Horse Today?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:05

Ooit op buitenrit een meisje die de manen van mijn Haflinger ruin in vlechtjes zag en toen riep: "Kijk een meisjespaard" :(:)

Terug op stal meteen de vlechtjes uit de manen gehaald en nooit meer opnieuw gevlochten :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:05

"Kijk dat is de pony van zwarte piet !"

Rond sinterklaas tijd met een zwarte shetlander :+

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Anna_98

Berichten: 452
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:20

De 2-jarige dochter van de eigenaresse van m'n vorige bijrijpaard riep bij de ruin altijd "kijk, piemel" en bij de merrie (die Paulet heet) daarna "Paulet geen piemel, Paulet borstjes", en lachen daarna, dat vond ze prachtig om te vertellen

Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 21:13

Wat een leuke reacties al! _O-

https://www.facebook.com/BrendaBronkhorstFotografie
http://www.brendabronkhorstfotografie.nl

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:27

Mijn zoontje was 2 en zat naast me in de auto toen ik een politie auto zag met een politie trailer dus ik zei 'Kijk een politie auto met een politie paard in de trailer' waarop zoontje vroeg 'Dat paard zegt tatu?'

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

janouk
Blogger

Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:34

Mijn zoon had op zijn achtsde zijn eerste menles als mini koetsier van mijn man.
Haflinger Janouk voor de koets. Mijn zoon en Janouk zijn vrienden :D die het stoute in elkaar boven halen.

Janouk ging in draf steeds harder. Mijn man zei: "ophouding".
Mijn zoon deed niets en Janouk ging nog harder. :o Mijn man riep nog een paar keer "ophouding" , maar mijn zoon deed niets.

Toen sprak mijn zoon de geweldige woorden: /3 " Janouk, hoor je Pappa niet, je moet ophouden".

Mijn man keek zo verbaasd en ik.........ik lag achter op de koets in een deuk.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:44

Onze pony is vorige week gecastreerd en onze dochter legt dat als volgt uit. Zijn bultjes zijn weggehaald met een prikje en nu kan hij niet meer verliefd worden, ik keur het goed := :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Vagabondo en 158 bezoekers