Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 07:38

Duplo schreef:
Lekker buiten wandelen, alleen je tekst op de foto is wel erg fout :Y)


Viel mij ook op :o
Denk dat er horse moet staan ipv whores?
Of ben je een hoerenfluisteraar?
;)

Lekker blijven oefenen met wandelen, oefening baart kunst :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:14

Die tekst bij die foto _O- Wat doe jij in je vrije tijd? ~~}>

Ik vind Joy heel erg aansprekend. Sowieso is het een mooi ras. Ik heb er zelf 1 verzorgd en op jonge leeftijd was dat al een fijn en meewerkend paard.

Het is dat ik echt een Engelse ruiter ben, en ik vind dat ze daar minder tot hun recht komen

IG: @arabierjoep

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:27

Best verwarrend, twee paarden / pony's in het dit topic met dezelfde naam: Joy :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 08:42

Oh wie heet er nog meer Joy? Dat heb ik even gemist geloof ik! :+

Vaak zien ze er overbouwt uit, maar door de ver ontwikkelde spieren in de achterhand lijkt het alleen maar zo. Quarters worden wel meer op hun voorhand gereden (door de lage halshouding), dus daar moet je voor waken.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 10-12-18 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:57

Ik had ook niet door dat het er twee waren _O-

Gisteren heb ik trouwens voor het eerst gewerkt met de dubbele longe. Het ging tot mijn verbazing heel goed. Ik dacht eigenlijk dat hij bang zou zijn voor alle touwen. Maar je moet het natuurlijk gewoon proberen en hij gaf er niets om +:)+

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:01

Gimme_Joy schreef:
Oh wie heet er nog meer Joy? Dat heb ik even gemist geloof ik! :+

Vaak zien ze er overbouwt uit, maar door de ver ontwikkelde spieren in de achterhand lijkt het vaak alleen maar zo. Quarters worden wel vaak meer op hun voorhand gereden (door de lage halshouding), dus daar moet je voor waken.



Die van mij heet ook Joy, nou ja eigenlijk Crownjewels Joy of Victor :), roepnaam Joy. En ja het is een ruin. Ik heb het ook niet zelf bedacht.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 09:03

Aha! Nou ja, maakt toch niet uit... Ik zie wel meer "gekke" combinaties voorbij komen. En mijn Joy heet Haidas Magic Joy... Maar dit soort namen kom je veel tegen bij Quarters. Overigens heb ik het ook niet zelf bedacht haha

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:29

fransje23 schreef:
Duplo schreef:
Lekker buiten wandelen, alleen je tekst op de foto is wel erg fout :Y)


Viel mij ook op :o
Denk dat er horse moet staan ipv whores?
Of ben je een hoerenfluisteraar?
;)

Lekker blijven oefenen met wandelen, oefening baart kunst :)

Hahahaha ja dat is mijn vriend die denkt grappig te zijn :') Ik kan er wel om lachen

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:29

Gimme_Joy schreef:
Oh wie heet er nog meer Joy? Dat heb ik even gemist geloof ik! :+

Vaak zien ze er overbouwt uit, maar door de ver ontwikkelde spieren in de achterhand lijkt het alleen maar zo. Quarters worden wel meer op hun voorhand gereden (door de lage halshouding), dus daar moet je voor waken.


Ahaa oke!

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:12

_KMBN : Leuk paard heb je daar! Wil je gewoon klassiek dressuur rijden? Of ga je western rijden? Tenminste het lijkt een paint of iets dergelijks?

Lilly_Fee: fijn he alles weer even op orde voordat je begint met bitten en dergelijke :) dat heb ik vorig jaar met lina ook gedaan. van t voorjaar komt de tandarts weer denk ik. Was toen weinig aan de hand, paar kleine haakjes maar niks ernstigs.

Gimme_Joy : Gelukkig is er tegenwoordig meer keuze in bitten! Hier ook kleine mondjes dus mooie dunne ponybitjes. Eerst waren de ''shetlander'' bitten wel 2cm dik :Y) Dat past echt nooit 8-)

Candalisa : wat een mooi paard zeg <3 Lekkere puppy oogjes nog :j

Kittydylan : Eigenlijk compleet afhankelijk van het dier. Ik heb hier ook die Feeling bustrens en dat werkt bij lina wel prima. Maar ben toch niet helemaal tevreden erover. Bij de liverpool krijgt ze teveel druk en gooit ze haar tong over het bit (ook met tongboog). Dus ik ga binnenkort kijken voor een ongebroken kneveltrens. Gewoon proberen en kijken waar ze het meest stil mee is. Misschien vind die van jou het gebroken te bewegelijk in de mond? Heb je ook een ongebroken bitje liggen?

Lilly_Fee : Dat is wel een mooi dun bitje :j Kwestie van proberen denk ik :) maar als er weinig ruimte is in de mond zou dat wel een mooie dikte zijn denk ik.

Eefjah : Mooie beweging zit daarop zeg!!! Daar ga je vast veel plezier aan beleven! Maat van kwpn heb ik geen idee. Hoe groot waren de ouders en hoe groot is jouw paardje? En altijd leuk toch, nieuwe spullen kopen :')

Daphara : Mooi bit heb je daar! Ik heb daar ook wel eens naar gekeken maar vond hem altijd vrij dik en zijn vast niet in maatje 10,5 verkrijgbaar. Ben hem nog niet tegengekomen in ieder geval

Gimme_Joy : echt een buffel voor 2,5 jaar zeg! Ik zit altijd te kijken bij die quarters dat ze zo overbouwd zijn :Y) Is er een bepaalde reden ofzo dat dat geliefd is? Niet kwetsend bedoelt trouwens hoor! gewoon nieuwsgierigheid :j Schrikken trouwens! Je verwacht het niet bij zulke jonge dieren....

Granoek : Leuk dat ze jou dat paard toevertrouwen! Gave bok ook! Is hij sterk in de mond dat ze met liverpool gereden worden? Kan me voorstellen als zon paard iets wil dat je weinig te vertellen hebt :')

Isabel : Fijn dat je paarden allemaal bitloos gereden kunnen worden! Ik begin er niet aan, veel te gevaarlijk voor de wagen vind ik

Gimme_Joy : leuk dat showmanship! Bij de welsh is show gewoon opjutten en een rondje rennen :Y) Best saai eigenlijk. Ponys staan vaak weken van tevoren op stal omdat ze anders niet genoeg energie hebben etc.

Ambre : Vind iets dikker voor de winter nooit zo erg eigenlijk. Ze geven toch vaak wel weer wat in

Amber : wat een pupje nog :D Goed dat je bezig bent met ''manieren''. Als je dan een keer weg bent hoef je er ook niet over in te zitten dat niemand jouw paardje naar binnen of buiten wil zetten. Wat voer je nu naast luzerne? Goede kwaliteit (en genoeg) ruwvoer?

Duplo : leuk dier zeg!!

Orchidee : Wat een gave <3 <3 Ik ben echt helemaal weg van Welsh Cobs, ooit komt hier ook nog wel een denk ik :D Maar liefste ging ik van alle secties ponys verzamelen :')
Zonde dat het met de tandarts zo mis is gegaan!

Lilly fee: Dan zou ik voor 11,5 gaan of 11cm. Denk dat 1.25 aan beide kanten teveel is. Dan trek je zo het halve bit door de mond zonder al te veel druk.

Duplo : wat een smeerkees hahaha ik haat regen en nattigheid, en lina houdt ook niet van natte voeten :')

KittyDylan : Loopt ze fijn op dubbele lijnen? Bij lina was dat te zwaar in de mond en ging ze zowat koprollen. Dus dat heb ik al een tijd niet meer gedaan. Wat wil je met fflur gaan doen? voor ruitertje of wil je haar voor de wagen? Hoe groot is fflur eigenlijk?

Remark : De tekst moest ik ook hard om lachen :P Jij vroeg je dus ook al hetzelfde af over die quarters :') Fijn dat je paardje mee naar buiten kan! leren ze veel van!

Isabel : Fijn dat het goed gaat! Vind je dat niet vervelend? Met halster longeren? Vind dat het altijd zo scheef en raar gaat hangen. Dus ik doe t ook nooit eigenlijk.

Ah de vraag van overbouwd is ook weer beantwoord, ben ik ook weer op de hoogte :j

------------------------------

Zo, ik ben weer een beetje bij :')

Hier niet actief maar wel de ponys gisteren naar hun nieuwe weide gebracht. Ongeveer een hectare en het is zandgrond. Dus super droog nog :)

We hebben in het begin ook wel veel moeite gehad met trailer laden. Maar met een beetje aanmoediging stond ze er gister toch binnen een minuut op! ze wil nog niet alleen achter je aan lopen maar dat hebben we ook nog niet echt geoefend. Maar mijn vriend stond achter haar en even een klikje en daar ging ze al.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn anderhalf jarige vind de trailer dikke lol, die staat gewoon te dringen dat ze erop wil.

Eenmaal bij de weide heeft lina zelfs nog wat gerend en gesprongen, met haar dikke buik :')

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:33

Nynkster: mennen zonder bit doe ik ook niet. Mijn fjord staat voor de wagen, maar daar ga ik bitloos mijn leven niet aan wagen :+

Wbt longeren met halster: dat was onder super poedersuiker. Maar hij heeft een wondje achter zijn oor waarbij ik met gods gratie eenmalig iets om zijn hoofd mag doen :') Hence het halster

IG: @arabierjoep

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:43

Ik heb geen onbroken liggen. Ik heb echt maar 2 bitje voor kleine ponu's

Fflur heb ik laatst gemeten op 1.12. Ik wil haar voor de kar.
Fflur krult van haar eigen al heel erg op. Bij alle longeerhulpen. Met dubbele lijnen kan ik haar de ruimte geven om weer vooruit te gaan. Ze loopt in principe er wel fijn mee, moet wel goed opletten welke hulpen ik geef, anders krult ze evengoed op. Daarom ben ik ook aan het zoeken naar een fijne manier.
Wil ook nog graag een longeerhulp en een chambon/gogue aan schaffen. Al zijn die laatste er niet in maat Shet..

Lina ziet er mooi uit <3

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:50

Begrijpelijk dan isabel! hopen dat het wondje snel weer weg is!

Kittydylan : ohja dan klopt het wel redelijk dat ik haar ''klein'' vond ogen haha. Lina is ook ''maar'' 1.15. Mijn andere merrie is al 117 en die is 1,5.
Hmm jammer dat ze zo opkrult. misschien ook mede door het bit? Longeerhulp zou ik denk ik wel over nadenken, zijn wat onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat de druk op de rug dan op een pijnlijke plek zit waardoor paard een naar gevoel daarvan krijgt. ik heb m ook wel liggen en ook wel gebruikt maar vond m toch niet echt fijn. Misschien is een elastiek iets? die kun je op veel manieren ook gebruiken. Bitjes zijn hier best goedkoop :)
https://ruitersportbenjamins.nl/166-bitjes

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:13

Ja elastiek misschien is ook wel fijn.
Bitjes koop ik bij de lokale paardensportwinkel. Binnenkort een bezoekje brengen.
Of het opkrullen aan het bit ligt, ik weet het niet. Het ziet er wel zwaar dramatisch uit, inclusief opgetrokken mond.
Afbeelding

Niet zo duidelijk maar hier was mond open en kin op de borst, en dan zonder bijzetten...

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:27

Zo Nynkster de hele administratie bijgewerkt :D

Knappe paardjes heb je toch! <3

Ik vind het niet mooi hoor dat overbouwde. Joy lijkt ook nog steeds heel overbouwt, maar dat komt echt door de spieren op haar heupen. Als je ertussen kijkt (zeg maar als je de ruggegraat doortrekt) dan scheelt dat zeker een centimeter of 3 :+

Afbeelding
Je ziet hier goed dat haar billen best uitsteken :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:39

KittyDylan schreef:
Ja elastiek misschien is ook wel fijn.
Bitjes koop ik bij de lokale paardensportwinkel. Binnenkort een bezoekje brengen.
Of het opkrullen aan het bit ligt, ik weet het niet. Het ziet er wel zwaar dramatisch uit, inclusief opgetrokken mond.
[ [url=m/oSZml0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet zo duidelijk maar hier was mond open en kin op de borst, en dan zonder bijzetten...


Doet ie dat standaard of alleen deze keer? Kan het niet met het weer te maken hebben?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:36

Wacht hier op het tandarts bezoek, en daarna ook eens een bitje proberen.

Heb al wel 3 hoofdstellen op het oog. Een gewone met anatomisch kopstuk, een bitloos, dan nog eentje geheel anatomisch. Maar 'anatomisch naar wens' is nog best lastig te vinden.

Heb mezelf ook de eerste cursus van Tristan Tucker cadeau gedaan. Benieuwd hoe ze dat oppikt. (moet nog beginnen aan de cursus)

Leuk te lezen hoe iedereen bezig is met hun paard!

Hebben jullie nog een speciale aanpak om te wennen aan beenbescherming? Gewoon omgedaan en aan halster doorgelopen, en dat was het? Of zijn er mensen die een "systeem" hebben?

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:56

Niet echt een systeem. Wel heb ik eerst alleen voor gedaan en gewacht tot hij daar helemaal okay mee was voordat wij verder gingen met achtervoeten

IG: @arabierjoep

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:33

Geen systeem maar de mijne was er ook niet van onder de indruk.
Ze dacht met om doen wel dat ze haar voet moest geven, verder niet.
De reflectie met lichtjes, die ze in krijgt als we in het donker wandelen, trok ze er meteen zelf af. Ze is dol op klittenband los maken.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:45

Beenbescherming is ook nog iets dat ik bij Aliaa moet introduceren, maar ik vergeet dit steeds mee te nemen naar stal. :') Ik hoop dat de beenbeschermers van mijn KWPN op Aliaa gaan passen, ze heeft maar dunne beentjes.

fransje23 schreef:
Geen systeem maar de mijne was er ook niet van onder de indruk.
Ze dacht met om doen wel dat ze haar voet moest geven, verder niet.
De reflectie met lichtjes, die ze in krijgt als we in het donker wandelen, trok ze er meteen zelf af. Ze is dol op klittenband los maken.
Haha, heel handig als je zo'n paard hebt. Ik zie het de mijne ook nog doen om eerlijk te zijn...

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:01

Bij Fflur heb ik die gewoon zo om gedaan en gaan longeren. Beetje gek gedaan maar verder geen probleem van gemaakt.
Bandages daar in tegen was zonder drama of gek doen. Lekker logisch :=
Beenbescherming vind ik heel fijn omdat Fflur nogal lomp kan zijn met haar benen neerzeten. Als ze kapjes om heeft let ze ten minste een beetje op :=

Orchidee14 schreef:
KittyDylan schreef:
Ja elastiek misschien is ook wel fijn.
Bitjes koop ik bij de lokale paardensportwinkel. Binnenkort een bezoekje brengen.
Of het opkrullen aan het bit ligt, ik weet het niet. Het ziet er wel zwaar dramatisch uit, inclusief opgetrokken mond.
[ [url=m/oSZml0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet zo duidelijk maar hier was mond open en kin op de borst, en dan zonder bijzetten...


Doet ie dat standaard of alleen deze keer? Kan het niet met het weer te maken hebben?


Niet standaard, ze kan ook normaal lopen, maar ik merk dat ze wel vaker de voorkeur naar gekruld heeft.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 14:32

Hier ook gewoon de bescherming omgedaan. Ze gaf er niks om

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:44

Bailey heb ik vorig jaar al eens peesbeschermers omgedaan. Maar toen gewoon om gedaan, minuutje laten zitten en weer afgedaan. Een week of 2 geleden weer eens gedaan. Ze vond het nu ineens super raar, dus gewoon elke keer een beetje uitgebreid: eerst even minuutje om en weer af, met veel belonen. Volgende dag 2 minuutjes om etc. Toen ze er niks meer omgaf stukjes gaan lopen. Ook steeds gewoon hele kleine stukjes en zo en beetje uitbreiden. Nu is het heek normaal

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:47

Ik heb ze een keer omgedaan tijdens een van de eerste keren longeren. Hij was er, zoals met de meeste nieuwe dingen, niet van onder de indruk. Moet eerlijk zeggen dat ik ze eigenlijk nooit meer gebruik.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:54

Ik begin met vreemde paarden sowieso eerst met het geluid maken van klittenband lostrekken. Als ze daar niks om geven dan doe ik ze gewoon om in de logeercirkel zodat mochten ze ervan schrikken, je de ruimte hebt. Als ze het geluid wel eng vinden eerst daar even mee oefenen want anders krijg je ze straks niet af zonder drama.
Livia zelf doe ik ze gewoon om als ik dr eens losgooi of als ik aan het borstellen ben

Don't mess with the ponies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers