Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:22

Het beleren gaat hier gewoon door. Brown gaat vanaf nu als showpaard door het leven _O- (Ja, dit tuig rinkelt als een malle :P)
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 12:32

Ah wat leuk!!! *\o/* Ziet er echt onwijs gaaf uit! <3

Is het voor iets speciaals?

Gister ook weer gereden. Rechtergalop was ineens super! Lang laag en verzameld (links nog iets meer moeite, rechts is haar fijnste kant), ik was helemaal verbaasd! *\o/* Zo goed als ze het deed. Heerlijk paard is het! <3

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:37

Wat een knapperd is Brown. Heel braaf ook!

En wat knap van Joy. :D Ze is echt cool. :))

Ik lees nog steeds heel trouw met jullie mee. Joep is natuurlijk nog steeds op rust dus die staat lekker op de track en eet mijn loon op. :+ Het gaat wel goed met hem, hij is heel vrolijk. Loopt een beetje bijzonder, maar kiest er heel de tijd voor om als een soort opwindpoppetje door de bak te schieten.

Met zijn oor gaat het ook goed, geen aanvaringen met hooiruiven meer gehad. Al mag ik niet aan zijn oor komen. Overigens mag ik wel een kerstmuts op zijn oor doen, dat is natuurlijk geen enkel probleem. _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:41

We hebben zondag een fotoshoot en dan draag ik kleding die over het zadel heen valt, en gezien Brown vorige keer dat er iets op haar lijf kwam zo de pan uit flipte leek het me geen overbodige luxe om even te oefenen :+ En dan is dit de heftigere versie van wat ik zondag draag, haha. Al lijkt het me in de toekomst wel leuk om haar ook echt als showpaard in te gaan zetten :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:41

Moniek, dan kun je waarschijnlijk weer gewoon met bit. :j

Golden Arrow, staat mooi, wel handig om te wennen, de filmpjes van de sinterklaas taferelen gaan weer rond en dat wil je liever voorkomen. :=

Joy de knapperd!

Joep met zijn mooie muts, wel nodig met dit weer!
En hij heeft de yoga al aardig onder de knie! +:)+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:51

Goldenarrow.. ziet er super stoer uit zeg ! Goed dat je even oefent . Ben heel benieuwd naar de foto’s .

Knappe Joy .

Ahh Joep met Een kerst muts.. super schattig .
Snap ik dat je nog niet aan z’n oor mag komen ( heel eerlijk heb ik even gemist wat er gebeurd was .. sorry ) ik heb zelf een paard gehad die z’n hoofd had gestoten tijdens het rijden van een contragalop.. de spanten van de bak stonden rechtstreeks langs de hoefslag .. dus een beetje stelling was genoeg voor een enorme klapper .na 1,5 uur kreeg hij een ei naast z’n linkeroor die ook open barste en er gehecht moest worden . heeft een maand geduurd voor ik weer aan z’n oor mocht komen . Veel geoefend en vertrouwen gegeven . Hoofdstel omdoen moest ik het bakstuk en de neusriem even losmaken en hem zo rechtstreeks achter z’n oren leggen ipv over z’n oren doen zoals normaal .. gelukkig is alles weer goed gekomen . Maar man man man wat voelde ik me schuldig zeg .

Lucy heeft gisteren weer een bit in gehad en daaraan gelongeerd met touwtjes aan de singel .. wel m’n lijn aan het halster om niet gelijk teveel eraan te zitten . Nul reactie .. dus vanmiddag weer proberen te rijden .. woensdag gaf ze aan dat ze dit nog echt niet prettig vond .

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:29

Vandaag de fotoshoot gehad, Brown was ontzettend braaf, ook al vond ze het heel spannend. De eerste keer in het bos en dan ook nog eens allemaal rinkelend tuig en rare attributen. Maar ze hield zich heel goed en volgens mij vond ze het op een gegeven moment zelfs leuk :P De foto's zagen er vanaf de camera in ieder geval al heel tof uit!

Voorproefje van onze outfit:
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:52

Wauw wat super stoer :wow:

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:28

Jeetje wat stoer!! Leuk ook die herfstkleurtjes bij je paard.

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:58

Oh wat gaaf!!

Wij hebben volgende zaterdag onze eerste les *\o/*
Spannend!!!!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:14

Wat stoer zeg!

@moniek - hij zat vast en trok zich los waardoor een stukje oor mee kwam. -O- Nu heeft hij een hap uit zijn oor. Gelukkig os het zelf dicht gegaan maar dat was even spannend omdat er kraakbeen uitstak. Wat jouw paard heeft gedaan klinkt ook naar zeg. ^)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 12:30

He get wat een enge verhalen allemaal :oo . Hopelijk blijft Joep z'n oor goed gaan.

Gave foto Goldenarrow! <3

Gister heeft mijn bijrijdster les gehad van een halter prof. Ik heb daar geen kaas van gegeten :+ . Joy kan het al een stuk beter.

Ze vond Joy een gaaf paard, maar wel lomp en hangerig. Tip is om niet mee te gaan in de hangerigheid, maar te blijven activeren. Onderstaande foto is uit een filmpje. Ik denk serieus dat we best goed meekomen als je dat lijf van Joy zo ziet. <<)

Afbeelding

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:25

Ik heb inmiddels onze eerste les gehad! Ben supertrots <3

Vanaf nu moeten we toch wat serieuzer aan de bak, het gaat beginnen! Ipv een relaxt drafje lekker doordraven, maar hij snapt het :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 20:35

Jeeeh Jodym!

Ik zit ook op een hele grote roze wolk *\o/* *\%/* <3




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:32

:wave: hallo, ik kom onder mijn meelees steen vandaan.. ik ben jullie blijven volgen hoor, maar had zelf niet zoveel te vertellen. Tot nu toe *\o/*
In september is Mattie voor de wagen beleerd, na 4 weken mocht hij naar huis, maar helaas kregen we tijdens ons eerste ritje een ongeluk :( hij zag voor het eerst in zijn leven koeien en schrok daar zo van dat we pardoes in het prikkeldraad terecht kwamen. Een nare wond zorgde ervoor dat hij op rust moest. 3 weken geleden konden we hem weer voorzichtig oppakken en het gaat super goed :D ik ben zo trots! We mennen nog maar 1x per week (doordeweeks te vroeg donker om nog te kunnen gaan na het werk) maar hij wordt elke week dapperder.

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:13

Oh jeetje sumic dat klinkt heftig ..
gelukkig zijn jullie weer lekker bezig , jammer hè dat het zo vroeg donker is .. kan niet wachten tot het voorjaar weer komt :)

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:45

Ja het zijn echt natte, sombere en donkere dagen nu.. Ff doorbijten en voor je het weet is het weer voorjaar.
Ik zou Mattie graag zadelmak willen maken nu, zodat ik doordeweeks naar de manege kan om wat te rijden, maar diegene die ik op het oog had (en veel vertrouwen in heb) is momenteel geblesseerd. Dus ik ga me toch maar melden in het 2020 topic ;) aan de andere kant kan ik ook niks overhaasten nu; 1x Longeren en 1x mennen in de week leert hij ook veel van. Het is nog zon broekie.

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:07

Hier super happy met m’n pony! <3 <3
Zondag is rij-dag. Vandaag weer zo braaf dat ik zou willen dat t volgende week was

Verder ook weinig nieuws. Hobbelen veilig door in ‘t binnenbakje

Heftig sumic, lijkt me erg eng!
Wel knap dat jullie t weer zo goed oppakken!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:37

Klinkt als een fijne zondag Jody .

Wij zijn op dit moment bezig met het rechter achterbeen onder de massa te krijgen .. ze doet graag kontje binnenwaarts rechtsom ;) Ze vind het erg lastig en als ik dan een stokje in Mn hand neem laat ze even zien wat ze in huis heeft :') ik kan jullie vertellen dat als ze straks sterk is ze echt van de grond gaat lopen :j

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 23:30

Helaas gaat het filmpje niet lukken -O-

Ik kreeg gister nog wel even een mega compliment. Nieuwe stalgenoot, die behoorlijk diep in de westernwereld zit (heeft zelf veel shows gelopen en gewonnen) was zeer geïnteresseerd in Joy. Welke bloedlijnen erin zaten en wat we wilden gaan doen. Hij vind haar een prachtmerrie. Mooie lijnen en lekker aan de maat. En ze beweegt ook nog eens keigaaf zei hij :D *\o/*

Hoorde van de bijrijdster dat Naomi er ook niet over uitgepraat raakte. Dat ze zichzelf moet inhouden omdat Joy zoveel talent heeft. Het liwfst gaat ze er zelf op, maar ze respecteerd uiteraard mijn denkwijze en visie.

Maar ze zei ook dat we op een gegeven moment toch wel een stapje verder moeten gaan. Anders gaat ze zich vervelen en dat kan best pittig uitpakken. Aankomende zaterdag heb ik les, dus dan gaan we even in gesprek. Sowieso eerst het zadel laten passen. En als de prijs meevalt toch de beebtjes op de foto.

Ik Joy er niet voor gekocht, maar als het echt zo'n prospect is... En dat zelf ook heel graag doet... Ik ga er toch eens over nadenken.

Niet gelijk zwaar in training natuurlijk, maar wie weet wat we eruit halwn als we een stap verder gaan...

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:34

Gimme_joy wat een boel complimenten! Daar kan je als baasje toch extra van gaan stralen. (Voor jou was ze al extra speciaal natuurlijk, maar als anderen het nog eens benadrukken, is dat toch wel gaaf) spannend voor je. Succes met je beslissing.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:06

Joy dat is super leuk als mensen zo enthousiast zijn over je paard .. ik weet zeker dat je de goede keuzes gaat maken samen met je trainster :)

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:29

Wauw wat gaaf joy!
Wie weet wat eruit voortkomt!

Hier nog een longeerhulp vraagje.
Wil binnenkort gaan longeren met de longeerhulp.
Maar kan je hem ook aan het halster vastmaken? Vind het zo sneu om hem aan t bit te klikken en hij dan elke keer een ruk in z’n mond krijgt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 12:35

Gaaf he! Ben inderdaad heel blij! :D

Volgens mij kan dat gewoon, ik zie stalgenootjes dat ook weleens doen. Ben alleen persoonlijk niet zo'n fan van de longeerhulp. Heb hem wel gebruikt (niet bij Joy), maar ik ben er op terug gekomen.

Helemaal bij zo'n jonkie... KAn je niet beter met dubbele lijnen longeren? Of zeg ik iets heel stoms? :+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:58

Jody , ik heb dat laatst wel gedaan .. Lucy was toen naar de tandarts geweest en wilde haar wel laten bewegen .. dus hup dat ding aan dr halster geklikt , ging prima :D