Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:19

Daphara: Fijn dat de castratie goed verlopen is!

Amado: Wat een gaaf scheerpatroon zeg! Was hij braaf? :D

Nynkster: Wat een gave hengst zeg! :wow: Daar kan niets anders dan een heel leuk veulen uit die combinatie komen. :D

BlijNijn: Oh wat een schattig ventje is dat zeg! <3


Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:33

Jaa hij is vanaf de eerste keer al braaf geweest! Heb m sinds veulen af aan dus alles wat ik bij hem doe vindt hij prima :’)

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:02

Wat een lekker ding, die Guus!


Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:05

Amado, fijn is dat he? Ik heb Joy ook van veulen af aan en daar heb ik nu zoveel voordeel van. Hij heeft wel bik een kleinschalige opfok gelopen maar dat was hier in de buurt dus bezocht ik hem regelmatig. Elke keer even poetsen, hoefjes uitkrabben enz. Hij vindt nu alles wel prima.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:28

LN: superknappe pony is Guus zeg <3

Ik ben zoooo blij! Het gaat zo onwijs goed. We zijn nu veel bezig met aan de hand draven dit omdat jacy het weg sturen tijdens het longeren echt heel moeilijk
Vind. Ze wilt echt graag bij je blijven, dus ik ben nu bezig met stemhulpen om zo het longeren straks makkelijker te maken. Zondag heb ik voor de eerste keer les, ze gaat me helpen met het longeren met dubbele lijnen, ik heb hier geen ervaring mee dus ben erg benieuwd.

Gister avond toen we voor de 2e x keer zadel met losse beugels opgehad, ze deed het super goed. Ik heb met haar super veel desensibiliseren gedaan dus inprincipe ook al vind ze iets eng weet ze altijd wel hoe te reageren. Uiteindelijk ben ik maar even gaan hangen :D en wat deed ze dat foch onwijs knap ik ben zo trots. Gister was het precies 6 maand 2 weken geleden dat ik haar heb gekocht. Ze kon nog niet eens geaaid worden en was totaaaaaaal wereld vreemd. Ik had echt niet verwacht dat we met ze 2 zo ver zouden komen.


volg ons op insta @bigbluejacy

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:18

_kbnm ziet er goed uit! Gisteren voor het eerst in het donker gelongeerd. Ging super. Vandaag dagje rust. Morgen weer een keer er op zitten.

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:42

Wat super! Fijn he als je ze goed voor hebt kunnen bereiden

Amado heeft de afgelopen weken heeel veel vrij gehad met af en toe een klein rondje mennen tussendoor.
Rond stappen op hem kan dus al, zelfs zonder hoofdstel :p
Afbeelding

Meer dan wat rondstappen en sturen is het niet, de rest ga ik allemaal volgend jaar oppakken
Heb nu 6/7 keer op hem gezeten voor 10 minuutjes

Vanavond mag hij voor het eerst mee naar menles! We doen een mencursus voor het menbewijs en zijn bezig met de theorie. Vandaag mogen mensen op amado leren optuigen haha! Ben zo benieuwd

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:54

Knap paard is Amado <3

Ziet er lekker rustig uit met Jacy.

Fijn gevoel hè als je ze zo hebt kunnen veranderen in karakter.
Fflur was mensenshuw toen ik haar kocht. Drama om die te pakken te krijgen of uberhaupt te aaien, in het begin. Ook mee aan de slag gegaan, maar we hebben elkaar toen getraind. Blijkt precies zoals mij te zijn, mijn Autisme geleide paardje :D Nu is ze alleen nog licht kopshuw. Ga ik er ook niet meer uitkrijgen.



Gisteren maar even een 300 grams deken opgegooid. Word nu wel erg koud. En Fflur maakt toch erg weinig nieuwe vacht aan, blijft echt mooi dun. Begin november geschoren. Staat 24/7 buiten.
Staat haar goed <3
Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:21

Leuk om te lezen dat meer mensen hun paard/pony al van veulen af aan hebben. Tot februari dit jaar heb ik de moeder van [naam] gehad, helaas hebben we haar zeer onverwachts en veel te vroeg moeten laten inslapen. Ik merk wel dat je een bijzondere band hebt als je zo met een pony gegroeid bent. In mijn geval kreeg ik [naam] toen ik 16 was en we zijn samen "volwassen" geworden, letterlijk en figuurlijk, best bijzonder!

_kmbn: Ik kan me voorstellen dat je super trots bent; het ziet er super uit!

Amado: Wat een knap paard heb je! En wat een lef om er zonder hoofdstel op te gaan, nu ben ik sowieso een schijterd op het paard hoor, haha. Wel fijn dat het vertrouwen tussen jullie zo groot is, dat gaat je zeker veel voordeel opleveren. :) Gaaf dat je een mencursus volgt, die droom ligt er hier ook nog.

KittyDylan: Wat een gave deken! En Fflur is natuurlijk ook super knap. :D

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:32

@BijNijn, dat lijkt mij ook heel bijzonder. Een veulen kopen is nog wel een keer een droom van mij :j

IG: @arabierjoep

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:33

Kittydylan
Dankjewel! :)
Leuke pony heb je! Die van mij staat nu ook onder 300 grams geschoren (ook 24/7 buiten haha!)

BlijNijn
Ja het is zo mooi wat voor band je kunt krijgen samen! Nog veel sterkte :)
Dankjewel! Ik denk dat het veel scheelt dat ik m ook bitloos aan het beleren ben, met alle tijd die hij nodig heeft om het te verwerken
Vind het heel belangrijk dat er van beide kanten vertrouwen in elkaar is en dat samenwerken boven alles staat, niet wie de meeste controle heeft :)

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Duplo

Berichten: 1650
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:39

Oh wow Amado, mooi paard en zo ontspannen <3

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:37

BlijNijn schreef:
Leuk om te lezen dat meer mensen hun paard/pony al van veulen af aan hebben.


Hier ook. Met 3 maanden gekocht.
Het gaat alleen zo ontzettend snel, het eene moment heb je een veulen, het andere moment staat er opeens een heel paard... >;)

Afbeelding


Afbeelding

Ben erg benieuwd hoe het gaat met beleren. :D Het is zo'n eentje die met haar mond sloten openmaakt ( :( ), maar wel haar voorbenen gebruikt (ipv mond) om poort-deuren open te duwen/trekken zodat ze erdoor kan.

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:12

Oh wauw wat een knap dier!tijd gaat idd zooo snel!

de dag dat ik amado voor het eerst zag en hem meteen kocht! Nu 3 jaar geleden
Afbeelding
Afbeelding

Toen ie net bij ons was
Afbeelding

En dan dus nu

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:18

Wat leuk als je je paard kan zien opgroeien! :D
Ik heb de fokker van mijn merrie een bericht gestuurd, maar ik vrees dat die niet meer actief is op Facebook. :') Dus geen baby foto's van de mijne. ;(

Ik heb bij mijn laatste les grondwerk gevraagd aan mijn lesgeefster of zij het ziet zitten om mij te begeleiden bij het inrijden van Aliaa. Ze was ermee akkoord, dus dat is tof! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:24

Wat een knappe paarden komen er voorbij. Vandaag weer even op Joy gezeten. Eerst kort gelongeerd, vijf rondjes linksom en vijf rondjes rechtsom om te kijken in wat voor bui hij was :). Daarna er op, hij blijft zo keurig stil staan als ik er op stap, en zo'n 10 minutem rond gestapt. Sturen gaat hij ook steeds beter begrijpen, de kanjer. Hij schrok een keer van, ik denk, een bakkabouter. Deed even een stap opzij en stond direct stil toen ik ho maar zei. Zo trots op hem.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:32

Amado schreef:
Oh wauw wat een knap dier!tijd gaat idd zooo snel!

de dag dat ik amado voor het eerst zag en hem meteen kocht! Nu 3 jaar geleden
[ [url=m/lPbUxK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mU6g2n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ie net bij ons was
[ [url=m/BulrRQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan dus nu

[ [url=m/YMaLQn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/byupOO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NUyxqd.jpg]Afbeelding[/url] ]


En jij zo klein!

Ik ben blij dat mijn veulen een navelbreukje had, anders had ze naar de Eiffel of Frankrijk gegaan in de opfok.
Nu staat ze op de wei in hetzelfde dorp waar mijn andere paarden staan en heb ik haar 2 jaar lang 2x per dag gevoerd en nu voer ik haar nog iedere dag.Ze blijft hier ook gewoon staan zodat ze nooit in een hok hoeft.Wat ze overigens ook gewoon goed kan, met de jaarwisseling zet ik haar een nachtje binnen en na de operatie navelbreuk heeft ze 4 weken binnen gestaan.

Leuk orchidee, dat het zo goed gaat!

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:14

Afbeelding
Dit was de foto waarop ik verliefd werd op Joy. Toen ook nog bleek dat de verkoper/fokster een kennis van mij was, was de deal snel gesloten. Nog geen dag spijt gehad.

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:34

Van Fflur heb ik nooit een verkoopfoto gezien := Ik heb destijds verschillende fokkers gemaild en hun hadden toevallig wel een merrietje lopen. Geen naam, geen kleur, geen karakterbeschrijving. Gewoon op de gok gaan kijken. En dat was liefde op het eerste gezicht :D Bleek ook nog prima in mijn budget te passen! (Ik was net 14 toen, met mijn eigen verdiende centjes!)

Afbeelding

Vandaag een herrinering op Facebook van 3 jaar geleden <3

Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 22:53

Orchidee14 schreef:
[ [url=m/6Ip7Y3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was de foto waarop ik verliefd werd op Joy. Toen ook nog bleek dat de verkoper/fokster een kennis van mij was, was de deal snel gesloten. Nog geen dag spijt gehad.


Same here! Mijn Joy... Ik wil nooit meer een ander paard...

Ik spam even hoor, kreeg net deze foto van een stalgenootje. Links is Joy. Dit is toch té schattig! <3

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:14

Ik heb mijn 4 jarige Welsh via FB gekocht.Ongezien van een filmpje.
En het is echt zooooo mijn vriendje!Afbeelding

Dat je van zo’n veulenfoto smelt snap ik heel goed.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:25

Heb Joya gekocht toen ze 7 maanden oud was en net verhuisd, samen met haar moeder, van Spanje naar Nederland. Had haar al op een filmpje gezien, toen nog in Spanje, en viel meteen voor haar. Inmiddels drie jaar later nog steeds blij met haar.

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:46

Wauw Ambre, wat een mooierd. fransje23 wat een ontzettend lief hoofdje. Gimme_joy die heeft een goed leven zo te zien. Leuk hoor al die foto's.

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:25

Joep was eerst van een kennis. Ik ging naar hem kijken toen ik alleen zijn stamboeknaam wist (Rubano el Jasal). Ze had alleen verteld dat ze dacht dat wij wel een match zouden kunnen zijn. Toen we aankwamen op stal was ik opslag verliefd op haar arabiertje. Ik wilde altijd al een vos. En dat bleek Joep te zijn <3

En ik vind hem nog steeds zo leuk :+
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:21

Ik heb Aliaa gekocht toen ze net geen 3 jaar was. Ik was stilletjes aan rond aan het kijken naar welk ras ik wou, maar had nog geen intentie om op dat moment al een paard te kopen.
Tot ik in de merrieweide kwam en een lief stalkertje achter mij aan had lopen. <3 Ze is me de hele weide door gevolg en ik kreeg haar niet meer uit mijn gedachten. Twee dagen later ben ik terug gaan kijken en er was 1 paard die uit de kudde op ons af kwam, dat was mijn Aliaa. <3 Van de Akhal Teke wordt gezegd dat ze hun eigenaar uitkiezen en Aliaa heeft mij uitgekozen. Tussen al die mooie Teke's was ze mij totaal niet opgevallen, dus daar heeft ze zelf dan maar voor gezorgd. :D

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Contemplate, IASCrawler, ikkedus, laura22, Macs, sterregoud, Wopkebrok, xamberr en 38 bezoekers