Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:11

Oh wauw, wat een gaaf paard hierboven! <3 Hoe groot is hij?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:41

Thanks :D

Ik heb hem eigenlijk nog niet gemeten :O

Maar hij is groter dan de paardjes van 1m55. Ik gok ongeveer 1m65 nu ? Hij kan soms heel erg loom en kort en dik lijken maar als hij dan wat actiever is is hij ineens 20 cm groter lijkt wel, veel imposanter, slanker en hoger op de benen. Als hij zijn buik intrekt fzo dus :')

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:51

Onze mooie Apple is in 2019 ook aan de beurt *\o/* Althans, we hopen dat dat lukt.

Ze is nl al 8 en nooit beleerd :) Bewust een wat ouder uitgegroeid dier gekocht owv het gewicht van mijn vriend (kerel van 2m07). Ondertussen kan ons groene propje al voeten geven, makkelijk halsteren (was ook een ding), gepoetst worden en langs beide kanten meelopen. Verder gaan we er gewoon op het gemak mee wandelen, met de mijne onder het zadel voorop.

We hebben haar nu een goede maand en de winter gaat vnl in het teken staan van vertrouwen hebben in mijn vriend (wat al behoorlijk goed zit). En wat stoerder worden... 't is 800kg ei :') Wel heel schattig :o

Afbeelding

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:41

Dat komt zeker goed :D

Horsie84
Berichten: 550
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:34

Nynkster schreef:
Horsie84 schreef:
[ [url=m/uBsMHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaaa onze Bliss als men-pony!
Die kleine opdonder vooraan op de foto


Wat een leuke!!! Wat is het voor pony?


3-kwart welsh en ergens zit nog een kwartje shet :-)

Horsie84
Berichten: 550
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:35

Hoppit wat is die gaaaf!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:44

Haha tnx ^^ ondertussen staat ze lekker fluffy in wintervacht, dus lekker donker <3
We zijn haar op het gemak de dagelijkse dingetjes aan het leren en voorlopig gaat dat gestaag.
't kan wel knorren als een arabier en doet dat ook bij het minste :') 't is echt een druif :')
Zaterdag krijgt mijn vriend voor de 2e keer les, maar da's nog heel basis aan de hand.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 04:09

Ik vind Apple echt een heel mooi paard!
Succes aankomende tijd!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 06:31

Hoi! Ik meld mij ook. Mijn puppy paard mag er volgend jaar ook aan geloven. Heb er tot nu toe nog “niks” mee gedaan. Het is een kwpn’er. In mei wordt ze 3. Zal binnenkort weer eens een recente foto maken en hier plaatsen. :D

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 07:54

Voor 2018 was ik ook aanwezig.. toen ging paard lief voor de kar!
In 2019 onder het zadel. Hij heeft inmiddels wel al een aantal passen onder de man gezet. Maar meer dan 3 rondjes stappen zonder sturen enzo is het ook niet. Dat pakken we allemaal volgend jaar op :D

https://m.youtube.com/watch?v=O0TTfMUrU48

Afbeelding
Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:53

Oh die heeft idd ook nog echt een guppenkopje <3

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:00

ik meld mij ook. Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een gelderse merrie van 3. Ze mag deze winter nog even wennen en de normale paarden dingen leren en dan wil ik haar komend voorjaar zadelmak laten maken. Ben heel benieuwd hoe ze het zal oppakken, nu is ze nog heeeeel groen maar ze is wel braaf en niet snel onder de indruk. Ik zal hier foto's plaatsen zodra ik die heb.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:10

De normale paardendingen leren :P Bedoel je tussen een kudde andere paarden dan ?

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:18

Wat een leuk topic, mijn paarden hoeven niet meer beleerd te worden maar ik lees mee

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:08

Malik moet eerst leren zijn troep op te ruimen, dat begint ergens op te lijken! :D

Afbeelding

Hebben jullie ze al verkeersmak?
Zelf heb ik nog niet zo veel gedaan, maar wel wat grondwerk en wat langs de weg gestapt.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:13

Kuis je eigen kak op, dat zijn normale paardendingen xD

Hier is hij redelijk mak ja. Veel gewandeld langs de baan al. Auto's enz geen probleem, hele grote lawaaierige dingen mwauh.. Hij verschiet ook nog wel eens van een hond die plotseling blaft achter een hekje maar eens hij ze weet zitten doet het hem vrij weinig :p

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:14

Ik meld me ook! Afhankelijk van hoe Murphy zich lichamelijk ontwikkeld aankomende periode,wil ik volgend jaar rustig aan beginnen met zadelmak maken. Wel heeft hij wel eens een zadel opgehad!


Afbeelding

Afbeelding

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:29

Leuk topic! Maar wat beginnen sommige hier nog vroeg zeg met beleren..

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:51

Je hebt beleren en beleren he..

Mijne is een tank van 3,5 jaar. Ik weeg 50kg. We gaan geen zotte dingen doen. Beetje erop zitten en rondstappen, stuur erop, al is een drafje, ruitermak, verkeersmak. Je kan zoooveeeeellll doen vooraleer ze echt aan het werk gaan.

Ik vind het zonde om hem tot zijn 5-6 jaar te laten staan. Dan maak ik er liever een soort puppytraining van, dat op zijn rug zitten alvast doooodnormaal is en dat hij tegen 5-6 jaar de zottere, meer intensievere dingen wel aankan, dat hij fysiek en mentaal voorbereid is. Dan kunnen we daarop focussen want wat ik op zijn rug doe is al lang niet nieuw meer. Vooral kilometers beetje bij beetje rechtdoor op de baan nu, 15-30 min wandelingen...

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:07

Ik kom hier ook meelezen en schrijven.

Onze puppy is momenteel 2,5 jaar oud en de bedoeling is om hem volgend najaar te gaan beleren voor de wagen. Hij staat nu 24/7 op de wei en af en toe halen we hem er eens uit om te wandelen.

Afbeelding
Afbeelding

Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:11

Meld mij ook in deze topic :D

Onze jongen is nog een echte kleuter, hij is een Hannoveran ruin van 2,5 jr oud en krijg de tijd om lichamelijk te 'rijpen'. :Y)
Hij heeft een koel kikker karacter, leert snel en tot nu toe accepteert rustig alles wat wij hem geleerd heeft.

Het enige wat hij niet heeft gehad is een zadel op zijn rug, dat kan wachten tot volgende jaar. Kort voor de zomer wordt hij ingereden, wij hebben bewust gekozen dat het door een ervaren ruiter wordt gedaan. Daarna gaat hij lekker het land in en dan daarna wordt hij rustig weer opgepakt en verder onder de zadel bevestigd.


Afbeelding


Afbeelding

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:23

GaelleS. Ik bedoel met normale paarden dingen, voetjes geven, benen wassen, keertje een dekentje o en een start maken met longeren. In mijn ogen zijn dat dingen die ze op deze leeftijd (3 1/2) aan zouden moeten kunnen. Uiteraard staat ze iedere dag buiten en ook zo snel mogelijk gewoon bij de anderen in de kudde.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:29

Leuk! Doe ook graag mee.
Dit is mijn 2,5 jarige merrie. 1.63m ongeveer.
Ze staat in de opfok waar ze 24/7 buiten staat in vrij heuvelachtig gebied, in een groep van 17 paarden.
(3 oudere paarden, de rest haar leeftijd of jonger)

Ze heeft nog geen bit ingehad, en nog niets op haar rug. We wandelen af en toe met halster, en doen schriktraining. Dat doe ik los in de wei met de kudde erbij. En degene die mee willen doen => doen mee, en zo niet => dan lopen ze weer weg. :) Die van mij is vreselijk nieuwsgierig, dus doet altijd gezellig in de voorhoede mee. (ze moet altijd eerst kijken of het kapot kan... :') De Jeugdvandaal.)

Denk dat ik eerst een flink traject lange teugel werk ga doen, en daarna pas erop.

Ben nu in het algemeen allerlei online (opfris)cursussen aan het doen die later van pas kunnen komen.

My Big Love:
Afbeelding

Afbeelding

Met haar geliefde speel-handdoek.
Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:15

Wij ook vnl wandelen in de weekends ivm te donker 's avonds. Kijken gewoon wanneer paardje aangeeft wanneer het emmertje vol is. Ook een 8j zit snel aan haar limiet. Als je ze verder pusht komt er toch niets meer binnen.

Kruip ik een keer op de mijne in de bak, dan brengen we ze wel mee in de bak om te oefenen dat er paarden rond rijden en naast parkeren etc. Lijkt allemaal niets bijzonders, maar de mijne is heel dominant en de nieuwe wil dan naar haar plaats gaan. Moet bij beide geleerd worden dat al dat gedoe niet in een bak hoort (heeft de mijne wel een handje van, dus ook goed voor die).
Dit weekend hebben we weer in hand les, en gaan we zondag wss weer een rondje buiten doen, kmtje of 5 in het bos. Barebackpad gaan we dit weekend ook proberen, althans, kijken of we iets lang genoeg vinden om rond haar tonnetje te gaan en dan mogelijk ook eens proberen dat dicht te krijgen :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:37

@MirandaFuego: de mijne is een beetje verkeersmak. Snel rijdende voertuigen (rond de 50km/u) vindt ze nog eng, en hierbij kan ze spanning opbouwen, maar ze begint niet te panikeren ofzo. Ook groot verkeer zoals tractors en vrachtwagens zijn eng wanneer ze rijden. Vanop enkele meters toekijken terwijl ze rijden dat gaat wel. Langzaam rijdende auto's of tractors die stilstaan, dat is geen probleem.

bartjeminoes schreef:
Leuk topic! Maar wat beginnen sommige hier nog vroeg zeg met beleren..
Goh, dat hangt denk ik wat af wat je verstaat onder beleren. Zoals hierboven gezegd heb je beleren en beleren... De mijne is nu ongeveer 3.5 en heb ik 6 a 7 keer gelongeerd met een zadel erop (enkele rondjes stap en draf langs beide kanten en een klein galopje, dus echt longeren kun je dit niet noemen :') ), verder heb ik 1x op haar rug gehangen. Tegen de tijd dat ze bijna 4 jaar is, zal ik er misschien enkele keren op gezeten hebben, maar echt intensief zal Aliaa nog niet gereden worden. Eerder het stuur en de rem erop zetten en wat stappen. Vooral wennen aan een ruiter. Dit zal zeker niet dagelijks zijn, dus het lijkt me dat een 3 jarige dit soort beleren wel prima aankan. :)