[VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 07:19

Bij mij was het mijn paard niet die vastzat maar op de pensionstal dacht.... hey das leuk die rekt mee!
Dus meneer duwde net zo lang tot hij meters uitrekte en kapot ging en nam zijn hele wei mee op stap :+ ook niets voor de mijne dus _O-

De pasrdjes zien er happy uit ts!!

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 11:08

Ag, deze pony's vinden het allemaal wel prima. Maakt hun niet veel uit wat voor een vorm het heeft, als er stroom op staat is het eng;)

Afbeelding

Het was weer flink koud dit weekend. Ze mochten even een paar uurtjes op het stuk wat al ontdooid was;)
Ook meteen even alle molshopen recht getrokken want dit was ook geen gezicht meer.

Komend weekend komt de loonwerker om de grond klaar te maken voor de inloopstal. Ben benieuwd *\o/*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:09

Die mollen, daar wordt je helemaal gek van... Tenminste, ik wel hier :P

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 11:32

Chasey schreef:
Die mollen, daar wordt je helemaal gek van... Tenminste, ik wel hier :P


Ja verschrikkelijk inderdaad, maar voorlopig laat ik ze maar even zo. Volgens mijn schoonvader met zijn boerenwijsheden eten ze wormpjes op die de wortels van het gras opeten. Zodra ze mijn mooie stuk ook gaan omploegen ga ik maar maatregelen nemen. Er is speciale mest die je kan strooien tegen die wormen. Als die er niet zitten is er geen voer voor de mollen. Dus die zullen er dan ook niet gaan zitten. (hoop ik)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 10:57

Deze week is er weer veel gedaan in het bos.
We begonnen met mooi weer.
Afbeelding
Bertje was lekker aan het smikkelen van zijn vitaminebrokjes.

Toen werd het weer iets minder....
Afbeelding
Falco hield de mest werkzaamheden goed in de gaten.


Afbeelding
En zo ziet het bos er nu uit. Een flinke hap er uit waar de stal moet komen. Als het goed is halen ze deze week de stronken uit de grond en maken ze het klaar om te bestraten.

Volgens manlief kunnen de ponys naar binnen als het 31 december is. En dat zou fijn zijn.
Afgelopen weekend waren ze hier al vuurwerk aan het afsteken. Falco was not amused....
Zou fijn zijn als ze dan alleen al rond 12 uur binnen kunnen. Dan rent er niks door het draad heen....

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:04

Zo dat is een boel werk en inderdaad fijn als de beesten die dag binnen kunnen staan, ik ben ook nog aan het nadenken wat te doen bij mijn paarden. Sta of alleen de ochtend in de weide achteraan. Pfffff vuurwerk ellende bah...

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 14:30

Mer1980 schreef:
Zo dat is een boel werk en inderdaad fijn als de beesten die dag binnen kunnen staan, ik ben ook nog aan het nadenken wat te doen bij mijn paarden. Sta of alleen de ochtend in de weide achteraan. Pfffff vuurwerk ellende bah...


Heb er zelf ook helemaal niks mee. Hier in het buitengebied is het redelijk rustig. Alleen zitten we naast een veevoerhandel waar nog wat jonger volk woont. Die zijn nogal fan van afsteken. En ben misschien een iets te overbezorgde paardenmoeder, maar wil niet dat er wat gebeurt als het op deze manier voorkomen kan worden. Risico;s uitsluiten.

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 11:48

En toen kwam onze hoefsmid langs, alleen waar laat je de pony's dan staan??? Dat was de grote vraag deze week. Dus maar even een boom in stukjes gezaagd en een vastzetpaal gemaakt. En omdat we toch nog tegels hadden liggen maar meteen een stukje verhard.

Afbeelding
We vonden het wel een creatieve oplossing. Het is natuurlijk niet strak gestraat maar het is ook maar tijdelijk :o Straks komt er bij de stal een fatsoenlijke plek om de paardjes vast te zetten maar voor nu kunnen we even vooruit.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:50

Hihi wat een geniaal idee :D

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:11

Wat een goed idee! Ik heb heel lang gezocht naar een vastzet paal/rek, heb er uiteindelijk maar een van metaal laten maken door iemand die ik ken, maar bij jou groeit dat dus gewoon in het land ;-)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 15:59

;) Beetje een ranch idee he. Rustieke uitstraling. En het past mooi bij de rest van het bos.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:45

Hoe gaat het nu?

En die wormpjes waar je het over hebt, bedoelt hij niet de larven van de meikever? Engerlingen, die monsters vreten aan de wortels van het gras.

Leuk stukje voor de hoefsmid. Creatief!

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 11:10

Zo weer even tijd voor een update.
Inmiddels is er heel wat gebeurt.
Beelden zeggen meer dan woorden;-)

Afbeelding
Manlief is eerst druk bezig geweest om alle boomwortels weg te fresen. Er hebben 25 bomen gestaan op dat kleine stukje... Dus daar was hij wel even mee bezig.

Afbeelding
Na een zandbed te hebben gemaakt heeft hij tegels gelegd. Prima ondergrondje merken we inmiddels.

Afbeelding
Wat was het soms koud... Op de achtergrond zie je het geraamte van de stal al verschijnen.

Afbeelding
En toen hadden we ineens een stal!
Nog niet helemaal af, aan de zijkant moet nog een boom om om de poetsplaats af te maken. Maar dat komt wel.

Afbeelding
Afbeelding

Ze kunnen al lekker droog eten, als ze willen;-)

Het is nog lang niet af, maar als je je bedenkt dat we dit met zijn tweetjes doen is het al best wat:) Wij zijn er al heel tevreden mee en de paardjes lijken het ook niet vervelend te vinden.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:35

Wauw wat zijn jullie al opgeschoten het wordt echt prachtig <3

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:46

Succes TS. Ziet er mooi uit.

Je woont nog geen op nog geen 5KM van mijn huis haha.

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:29

Wauw wat een mooie stal hebben jullie gebouwd! En ideaal voor droog hooi. Daar ben ik jaloers op!

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:01

Dankjewel voor jullie lieve reacties:-)
Als we weer wat verder zijn zal ik nog wat update foto's maken. Ik wil eigenlijk deze maand mijn track helemaal af hebben;)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:01

Stille meelezer meldt zich :D


Ben wel benieuwd hoe het gaat met de vorderingen :)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 15:00

Tijdje terug dat ik wat heb geplaatst :z Beetje druk gehad.


Afbeelding
Inmiddels hebben de mannen gezelschap van 2 dames

Afbeelding

Afbeelding
Gezellige boel met 4


Afbeelding
Heerlijk genieten in de zon

We hebben de wei wel omgegooid, even alles opnieuw inzaaien. Er stond meer 'troep' dan gras op sommige stukken. Wel hebben de paardjes er nu een groter stuk bos bij gekregen maar die foto's komen de volgende keer. Hopelijk iets sneller;)

kally
Berichten: 5245
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:06

Lekker hoor om zo te kunnen wonen en met tijd gaat komt het allemaal wel is af....
Zo kunnen je paarden genieten met een stukje bis erbij voor de variatie...

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:33

Heerlijk stuk zo oor ;) zijn de dames pensiongasten of eigen uitbreiding? :D

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 14:22

Mer1980 schreef:
Heerlijk stuk zo oor ;) zijn de dames pensiongasten of eigen uitbreiding? :D


De dames zijn hier te gast als pension. Had mezelf aangemeld bij het nieuwe paardenhouden. Was niet persee de insteek om aan pension te beginnen maar het is wel gezellig voor erbij. Het is een goede match omdat we hetzelfde denken over hoe iets moet gebeuren. En heel veel plekken waar ze 24/7 buiten staan met veel zicht er op zijn er niet hier in de buurt. Op veel plaatsen gaan ze in de winter gewoon naar binnen voor 16 uur per dag.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:58

Zie dit topic nu pas. Plekje ziet er bekend uit. Denk dat we er wel eens langs gekomen zijn met een menrit.
Wij wonen zelf in België, Merksplas, paardjes staan in Ulicoten.
Ga je ook lid worden van de Enclave ruiters?
Mijn vriendin en man zijn daar lid. Rijden ook met Fjorden. Zij onder het zadel en hij ment.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons eigen stukje Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:20

Fijn hoor dat jullie zo tot elkaar zijn gekomen en je hebt plek zat ;)

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 13:57

Percy schreef:
Zie dit topic nu pas. Plekje ziet er bekend uit. Denk dat we er wel eens langs gekomen zijn met een menrit.
Wij wonen zelf in België, Merksplas, paardjes staan in Ulicoten.
Ga je ook lid worden van de Enclave ruiters?
Mijn vriendin en man zijn daar lid. Rijden ook met Fjorden. Zij onder het zadel en hij ment.


Afgelopen jaar helaas het rijden op een laag pitje gehad vanwege zwangerschap en bevalling;) Wil met mijn Fjord wel het dubbele lijnen gaan oppakken en beginnen met het klaarmaken voor mennen. Als dat gebeurt is wil ik wel lid worden van de vereniging. Hoop dan ook meer tijd te hebben, want met een jong gezin ben ik blij dat de ponys in de achtertuin staan. Ik zie regelmatig men combinaties voorbij komen, ben dan stiekem jaloers;)