Gideon wordt geslacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Gideon wordt geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 18:22

Gisteren was er dan eindelijk het verlossende woord over wat er met Gideon zou gaan gebeuren. Na al zeker vier maanden niet meer op stal geweest te zijn en voor die tijd ook geen pensiongeld betaald te hebben heeft de eigenaar ( op aandringen van de manegehoudster) eindelijk de knoop doorgehakt: Gideon moet naar de slacht.
En dat geeft mij een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant is het beter voor hem dan hier te blijven leven; hij hoest constant, heeft moeite met lopen en krijgt niet de zorg die hij nodig heeft. Aan de andere kant vind ik het toch wel een beetje zielig voor mezelf, ik heb hem toch een half jaar iedere dag verzorgd en dat was best een klus met al zijn ouderdomskwaaltjes. Nog zes daagjes en dan komen ze hem ophalen. Ik heb gisteren nog een hele grote zak wortels gekocht en die mag hij deze week allemaal opeten (alsof het een laatste avondmaal is). Maandag ga ik hem nog extra vertroetelen, en voor de rest zet ik hem iedere dag buiten, lekker in het zonnetje. Ik hoop dat hij geniet van zijn laatste dagen, en ik heb al tegen Maywood gezegd dat ze maar heel lief moet zijn voor haar buurman, en dat is ze ook, zoals altijd.
Het was gisteren bijna nog een ongeluk geworden, want nadat ik het nieuws had gekregen, moest ik nog op May gaan rijden; tel bij elkaar op; een rijbak die op een zwembad lijkt
een amazone die d'r hoofd er niet bij heeft
een opgewonden merrie die niet van natte voeten houdt, en
een aardige westenwind.
Dat was dus bijna een nat pak. En dan te bedenken dat ik Maywood ben gaan rijden omdat ik van de dokter niet meer mocht waterpoloën Knipoog Het liep met een sisser af, want ik hing er nog net aan haar hals en kon er zonder de grond te raken weer opklimmen....


Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:30

Jeetje, wat sneu! Maar misschien voor Gideon het beste! Goed van je dat je zo goed voor hem zorgt en dat je hem deze week extra laat genieten! doe voorzichtig en heel veel sterkte!!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:32

Ik weet dat het moelijk is maar ik denk dat dit het beste is voor Gideon.
Waarschijnlijk is hij beter af.
Vind je titel wel een beetje hard maar dat zal welc aan mij liggen.
Veel sterkte in ieder geval.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:32

poedersuiker zeg!!
heel veel sterkte en veel 'plezier' met hem de laatste dagen!

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:51

Het is waarschijnlijk wel beter voor Gideon, maar dat maakt het verlies niet makkelijker.
Sterkte!

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 19:09

Misschien is de titel wel een beetje hard, maar aangezien ik op het moment onderzoek doe naar oorlogsleed voor mijn studie kan ik op één of andere manier niet meer normaal uit mijn woorden komen, en moet alles confronterend zijn. Risico van het vak zullen we maar zeggen, en daar baalt mijn vriend nog het meest van. Er lijkt immers niets zo erg als het leed waar ik nu elke dag mee bezig ben voor mijn scriptie. Maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Ik wil jullie alleen bedanken voor jullie steun.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:14

Als je een keer wilt pben ofzo mag dat ook altijd he.
Nou nog maals veel sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:34

ohw jeetje..dit is geen goed nieuws !!
veel sterkte straks !!
denk maar aan de pijn die hij nu nooit meer hoeft te voelen...

Karaat_the_newforest op Instagram

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:10

Veel sterkte

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:22

sterkte ermee, vertroetel hem nog maar flink!

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:19

Heel veel sterkte, dat worden moeilijke dagen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:19

ik zou dat echt niet kunnen...echt erg om te weten dat je paard dan nog 6 daagjes heeft...sterkte xxx roowz

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

Ik begrijp nie da mensen een paard nar het slacht kunnen doen... ik zou de mijne laten inslapen...een dier da je alles gegeven heeft en da je graag ziet daar verwacht je geen geld meer van maar een pijnloos en zachte dood...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:10

Voor mijn eigen paard zou ik daar ook voor kiezen, maar helaas heb ik het bij Gideon niet voor het zeggen. En het kan de eigenaar echt niets schelen hoe hij aan zijn eind komt, zolang het hem maar niets kost. Waarschijnlijk zit hij nog al in de financiële problemen, aangezien hij ook al een maand of vier zijn pensiongeld niet heeft betaald. Maar anders zou hij het nog zo doen denk ik, want hij geeft echt niets om paarden. Hij is al maanden niet op stal geweest. Het is dat ik er nog ben, anders werd hij niet eens uitgemest etc.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:13

Erg hé...! maar goed da jij er bent en sterkte !

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:22

Wat erg Huilen . Het is voor het paardje misschien wel beter maar het blijft moeilijk natuurlijk.

Geweldig dat jij hem zo goed verzorgt terwijl de eigenaar er niks voor doet!

Veel sterkte ermee!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:49

cinv schreef:
Ik begrijp nie da mensen een paard nar het slacht kunnen doen... ik zou de mijne laten inslapen...een dier da je alles gegeven heeft en da je graag ziet daar verwacht je geen geld meer van maar een pijnloos en zachte dood...


Laten we niet weer deze discussie beginnen! Dat staat al ergens anders. Iedereen doet het op z'n eigen manier, respecteer dat gewoon en wens die mensen sterkte!!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Carowl, esje01, Glenda, midori, Paardennamen, Vagabondo, XXleonieXX en 125 bezoekers