[VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lunamoon
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:53

Afbeelding
dit is hem. Zo braaf dat mijn kleindochter van 8 jaar hem kan uitstappen. Ben er echt blij mee.


billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 21:59

Zo die is ook heel gaaf Lunamoon! Ik heb echt een zwak voor zwarte paarden :+:


Afgelopen dinsdag is hij alweer 7 maanden oud geworden en meteen nog maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem op te meten. Meneer is maarliefst 4 cm gegroeid op een maand tijd :wow:

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Lunamoon
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-01-15

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:03

Is nog echt een puppy hoor. Maar hij krijgt alle tijd om te groeien. Wordt 2/3 keer per week beetje aan het werk gezet, maximum 45 min. Meestal minder. En hij heeft er ook plezier van. Maar is zeker nog niet uitgegroeid. In de zomer is hij wel bruiner. Zijn moeder had dat ook.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:21

Wat een leuk paard! Mijn hengstveulen is nu bijna 6 maanden. Leuk dat die van jou zo braaf is. De mijne krijgt wel wat streken, gaat soms steigeren (ieeeew) en bijt altijd wel wat, maar niet hard. Hoe groot denk je dat hij ongeveer wordt?

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 18:20

@Lunamoon: ja met 3,5 zijn het echt nog puppy's! Ik wil het uiteindelijk met de mijne ook zo rustig aan gaan opbouwen, afhankelijk van hoe hij uitgroeit natuurlijk :)

@Agnes: ah tof dat je er zelf ook eentje hebt! Ja Regreso is echt een droom wat dat betreft. Had me al voorbereid op de nodige hengsten streken maar dat is - hout vasthouden :') - nog niet aan de orde. Hij is ook absoluut niet happerig oid en als hij toch eens de grens opzoekt laat hij zich goed corrigeren, dus dat is alleen maar fijn!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:30

Zeker weten zijn het puppy's. De mijne is een New Forest. Mams is 1.35 en paps 1.48. Ik heb helaas geen meetstok maar hij is nu zeker 1.20 en nog geen 6 maanden! Echt een grote dus. Binnenkort wordt hij afgespeend en komt hij bij onze andere pony Donder. Die heeft al heel wat veulens opgevoed. Hij is 1.14. En Shadow is echt al een stuk groter dan Donder.

Ik wil straks grondwerk met hem gaan doen. Jij ook? En dan veel gekke dingen, plastic, paraplu en weet ik wat meer. En op den duur wandelingen langs de weg gaan maken. Maar dan moet hij eerst goed mak en gehoorzaam meelopen.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 18:36

Klinkt ideaal! :j heel fijn als ze door volwassen paarden worden opgevoed. Is ook de reden waarom ik niet voor een echte opfok heb gekozen en ik ben tot dusver erg blij met die keuze!

Hier ben ik ook al wat met hem bezig. Het komende jaar hoeft hij van mij niet veel meer dan kunnen meelopen, vaststaan, voetjes geven en overal worden aangeraakt. En ik loop regelmatig met een paraplu of ander gek ding de wei op :+ daarna starten met echt rondjes wandelen en uiteindelijk grondwerk!

Zag trouwens dat ik op je eerste vraag nog niet geantwoord had, maar Regreso zal zo rond de 1m60 worden gok ik! Mama is 1m58 en papa 1m63.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:42

Vind ik ook. En bij een opfok weet jij ook niet wat er gebeurt als jij er niet bij bent!!! Een vriendin van mij heeft heel veel paarden. Het jongste hengstveulen was heel erg brutaal. Kwam later bij de groep leeftijdgenoten die dus al een clubje waren. Nu is hij het pispaaltje. En met grondwerk kun jij als baas ook veel met ze doen. Moet ik ook nog leren hoor. Maar een leuke uitdaging!

Dan wordt jouw topper dus een grote jongen. Moet je nagaan dat de jouwe met 6 maanden 124 was. Denk dus de mijne ook al en die zal hooguit 148 worden! Ik laat hem trouwens dit voorjaar al castreren. Niets mis mee, zijn ze de hormonen kwijt en kunnen weer met merries staan (in mijn geval mams). En een ruin groeit langer door dan een hengst!

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 22:19

Ja ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe met meten hoor, want volgens de groeitabel zou hij tegen dit tempo maar rond de 1m48-1m50 worden uiteindelijk :') maar ik heb de staleigenaresse gisteren nog eens laten meten met haar meetstok en op stabiele ondergrond en daar kwam hetzelfde uit. Dus laten we hopen dat hij nog flink de hoogte in schiet :+

Wat een rotweer de afgelopen dagen. Vrijdag was het echt verschrikkelijk met al die wind en regen, dus besloten om hem nog eens mee te nemen naar de binnenstallen. Daar mocht hij voor het eerst wat neuzen met de andere paardjes en hij vindt het heerlijk om nieuwe vrienden te maken. Ook nog ff een foto gemaakt met de oudste paard van stal, een 19-jarige dekhengst, en hij was echt super lief en zachtjes met Regreso <3 Ook echt leuk om te zien: de jongste en oudste hengst van stal!

Afbeelding

En vanmorgen nog lekker langsgeweest en gepoetst. Kan daar echt zo van genieten en hij ook, hij blijft volledig los stil staan en chillen wanneer hij geborsteld wordt en als ik ff wegloop om een andere borstel te pakken oid loopt hij achter me aan als een hondje :+:

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 22:34


Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 17:49

En een eerste 'tegenslag' is een feit...

Gisteren tijdens m'n werkpauze 2 gemiste oproepen en een berichtje van de staleigenaresse dat het niet goed ging met Regreso en dat ze haar DA gebeld had... Hij lag blijkbaar in een hoekje van de schuilstal toen ze de paarden eten gingen geven, wat absoluut niet van zijn gewoonte is. Hij was bijna niet meer recht te krijgen en toen ze met hem ging wandelen liet hij zich constant op de grond vallen. De DA heeft hem behandeld (paraffine via neussonde en een injectie buscopan), maar daarna werd hij eigenlijk niet beter, eerder progressief slechter... Dus weer de DA erbij en weer buscopan in de hoop dat dit wel zou werken, anders moest hij naar de kliniek.

Gelukkig zagen ze hem na de tweede injectie beetje bij beetje opknappen. Zo'n opluchting! Na m'n werk meteen naar stal gereden (ik vond het echt verschrikkelijk dat ik 'vast zat' op m'n werk en niet naar hem toe kon tijdens die ellende!) en hij was enorm blij om mij te zien, wou dolgraag eten en was weer helemaal zichzelf :+: maar het was wel enorm schrikken! Vooral hulde naar mijn oplettende staleigenaars. Als ik hem zelf ergens op een weitje had staan in eigen beheer, had dit heel anders afgelopen...

En ook supertrots wel hoe braaf die was. Hij is het al heel z'n leven gewend om op de weide te staan met schuilhok (en andere paardjes), maar gisteren hadden ze hem in een afgesloten binnenbox gezet om hem beter in de gaten te kunnen houden en omdat hij niet mocht eten na de sedatie. Meneer stond gewoon lekker te chillen en vond het allemaal wel best, zo lekker warm binnen staan :+

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

initium
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-02-18

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:19

Dat moet schrikken zijn geweest! Fijn dat hij is opgeknapt, weet je al wat er aan de hand was?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 17:29

Het was zware zandkoliek! Omdat het nu natter weer is klit het zand meer samen en krijgen ze meer zand binnen met oa grazen. Ze krijgen quasi onbeperkt hooi op de weide, maar vinden het alsnog leuker om te grazen en laten hun hooi dikwijls liggen daarvoor :=

Hij krijgt nu wel een kuur vlozaad (psyllium) om z'n darmen min of meer zandvrij te houden, en de bedoeling is om dit regelmatig preventief te herhalen.

Vannacht had het gesneeuwd :D Regreso's eerste sneeuw is dus een feit!
Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!



billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 20:11

Lang geleden dat ik hier iets geplaatst heb :D

Maar geen nieuws is goed nieuws! Alles gaat hier z'n gangetje. Regreso is een echte buffel, in de hoogte blijft hij wat steken momenteel maar hopelijk krijgt hij z'n groeispurt nog! Het is echt een bolletje wol met allemaal modder en mestvlekken die ik er met geen mogelijkheid uitkrijg. Moeders mooiste is hij dus niet echt at the moment :(:)

Vandaag nog wat stukjes kunnen filmen van het losgooien! Wou hem graag nog eens meenemen buiten de weide, maar hij raakt altijd erg gespannen als hij weg wordt gehaald van de kudde (note to self: meer mee oefenen!). Dus besloten om hem in de binnenbak los te laten en verder niks meer te vragen. Hij moest duidelijk z'n ei kwijt! Had hem al even niet meer zo actief gezien :+


Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-19 20:19

Alweer een tijdje geleden, maar inmiddels weer wat updates :D

Zo werden we een tijd terug benaderd door Bit Magazine, of ik wilde meewerken aan hun rubriek Mens&Paard. Het was echt een superfijne ervaring en ik ben uiteraard heel vereerd en dankbaar dat ze mijn 'doorsnee' veulentje hebben uitgekozen haha! Momenteel ligt de editie in de winkel en wauw, wat was het bijzonder om mijn smurf in een echt magazine te zien staan <3


Afbeelding

Verder doen we een beetje vanalles. Ik neem hem af en toe mee naar de poetsplaats, wandel een stukje over het erf, en doen ook wat basic schriktraining zoals hier in het filmpje te zien is. Al is meneertje niet echt snel onder de indruk :')



En een paar foto's van gister, geeft een beeld hoe die er nu bij loopt :+ Nog vrij dik in het haar, hij is langzaam aan het verharen. Binnen een paar weken wordt meneer gecastreerd, spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-19 21:18

Ons laatste topic in KS-ITP geplaatst :D
[KS-ITP] Er is er één jarig, hoera...

Vandaag is meneer namelijk jarig! Alweer een jaar oud, wat vliegt de tijd <3

Afbeelding

Afbeelding

En de titel zal vanaf dinsdag niet meer kloppen, want dan wordt meneer gecastreerd 8-)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 21:10

Heerlijk stil hier :D Niet echt meer iets te melden, alles gaat z'n gangetje!

Wel is die 30 april gecastreerd. Heb de hele dag ook gefilmd en wat antwoorden gegeven op veelgestelde vragen hierover, dus bij deze de video daarvan haha! Hij is afgelopen week ook weer verhuisd naar 'zijn' merriekudde en daar is die blij mee. Geen hengstenmanieren meer, wel een jolige naarling :D



En hij groeit ook weer lekker door! In de winter stond die ff stil in de hoogte en was die ook schraal geworden (deels omdat die zich zo druk maakte om de merries haha) maar nu is die weer helemaal bijgetrokken en krijg ik van veel mensen te horen dat die echt gegroeid is en hoog op de benen staat dus dat is mooi!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:47

Leuk hoor. Gaat de goede kant op.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:02

Wat een leuk paardje. Ik kom volgen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 17:17

Zo, wat een radiostilte hier :+

Weer een update dan maar :D Eigenlijk is het geen nieuws, goed nieuws. Want alles gaat top met Regreso! Hij is enorm gegroeid, onlangs de meetstok er nog eens langs gehouden en hij zit nu tegen de 1m45 aan! Verder is hij ontzettend lief en meewerkend in alles. Ik doe niet zoveel met hem momenteel omdat ik het druk heb met werk en studie, maar het is des te meer genieten als ik dan langs ga :+:

Meneer krijgt momenteel wel flink praatjes _O- naar mij valt het mee, maar de andere paarden in de kudde hebben hun handen (hoeven) eraan vol haha! Wellicht kan hij binnenkort wel samen staan met een jong paard, zodat hij zich daarmee kan uitleven :+

Wat foto's erbij!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En onlangs een gave zonsondergang shoot gehad van Tessa Meynen Fotografie, waar echt supertoffe foto's van ons samen zijn uitgekomen <3 Ondanks meneer echt niet wilde meewerken die dag haha


Afbeelding

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

La_Lune

Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:02

Mooie foto’s! Kan ook niet anders dan met (o.a.) zulke leuke modellen!

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:45

Erg leuk!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 15:53

Weer even geleden dat ik een update heb geplaatst -O-

Gisteren voor het eerst sinds een dikke maand langs Regreso geweest. Onze stal is al enkele weken dicht door de coronacrisis maar mochten toch even langsgaan om dag te zeggen! Was vooral geschrokken hoe hard zijn manen plots zijn gegroeid. Vreesde het ergste voor zijn behang na de castratie maar dat was onterecht blijkbaar :+

Verder is hij absoluut niet de mooiste nu, hij is net als vorig jaar heel laat met verharen en z'n vacht hangt vol met aangekoekte modder die ik er niet meer af krijg. Dus dat moet er allemaal maar afvallen met het verharen := Uitkijken naar de zomer dus! Toch maar wat foto's gemaakt gisteren, was weer lang geleden!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:31

Wat leuk, ik herinner me zijn veulentopics. Ik volg ook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_San, Diortje_vds, Dries1990, eshz, ikkedus, Ilayla, IngeK, laura_estee, mirriejj, YvonneV en 108 bezoekers