[VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 20:42

Ah thanks voor de leuke reacties! Ik ben echt heel nonchalant met updates, sorry _O-

Hier gaat alles zijn gangetje met meneer Regreso. We zijn wel het grondwerk meer aan het oppakken, beginnetje aan het maken voor longeren. Vorige week een vrachtwagentje gehuurd om te oefenen met laden en echt de weg op gegaan. Meteen een stukje gaan wandelen in een natuurgebied. Echt van genoten :+:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En die dag hebben we ook 'gevlogd' :D


vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:24

Wat is hij toch knap!! <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:44

Gaaf paard! <3 hoe oud is hij nu?

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:09

Hij is al heel mooi uitgegroeid, leuke 'vlog' heel mooi gebied om in te wandelen. Wat is hij flink! Zeker niet anderhalf jaar wachten.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 17:56

Nog eens een update met wat leuke foto's :D

Alles gaat nu een beetje zijn gangetje. Regreso staat weer in zijn Siberische wintervacht dus niet op zijn aller mooiste, maar wel heel lief natuurlijk <3 verder doen we momenteel vooral oefenen met grondwerk / loswerken richting het longeren toe. Zodra hij 3 is gaan we met dat laatste echt aan de slag maar voor nu tof om een mooie basis te kunnen leggen!

Verder hebben we ons ingeschreven voor een ponykamp samen deze zomer :D hij is dan nog niet onder het zadel maar het is voornamelijk gericht op grondwerk en vrijheidsdressuur, nu al heel veel zin in!! Al vind ik het wel spannend dat we samen een paar dagjes weggaan. Wordt voor hem de eerste keer meerdaags weg van zijn vertrouwde plek.

En deze week een poging gedaan yot kerstfoto's. Regreso had er wel lol in, met zijn kerstkrans dartelde hij door de wei ipv netjes te poseren. En de strik moest er ook snel aan geloven _O- kan zo enorm met hem lachen!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:33

Wauw wat word hij al echt een paard zeg :D!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 22:11

Inmiddels een beetje aan het aanklooien richting 'zadelmak', af en toe een bitje erin of dekje erop. Niks bijzonders, gewoon zo op de wei om te wennen. Meneer geeft er ook niet veel om. Enkel bitje vindt hij nog raar (heel heftig kauwen, gekke bekken trekken) maar dat gaat ook steeds beter met veel belonen :j

Verder is het momenteel ploeteren in de weides en paddocks en is hij enorm fluffy en vies _O- ik kijk zo erg uit naar het voorjaar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:25

billionache schreef:
Inmiddels een beetje aan het aanklooien richting 'zadelmak', af en toe een bitje erin of dekje erop. Niks bijzonders, gewoon zo op de wei om te wennen. Meneer geeft er ook niet veel om. Enkel bitje vindt hij nog raar (heel heftig kauwen, gekke bekken trekken) maar dat gaat ook steeds beter met veel belonen :j

Verder is het momenteel ploeteren in de weides en paddocks en is hij enorm fluffy en vies _O- ik kijk zo erg uit naar het voorjaar!


[ [url=m/kiDGnK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P7rSAM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lQ5z7r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och wat een teddybeer!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:31

Sneeuw *\o/* vandaag eindelijk tijd gehad voor foto's, al had meneer er niet veel zin in en hadden we enkel een weide met minder mooie achtergrond ter beschikking!

Ik vind hem er nu trouwens echt als een jaarling uitzien weer :') met die dikke vacht haha. Gelukkig hebben we altijd de wetenschap dat daar binnen een paar maanden weer een knap volwassen paard onder tevoorschijn komt :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:42

Mooi hoor!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 19:26

Vandaag weer een mini-mijlpaal :D hiervoor enkel het zadel even op gelegd op de poetsplaats. Nu echt aangesingeld in de piste, en een stukje gelongeerd. Had op z'n minst toch wat bokkesprongen verwacht maar meneer was super chill en relaxed! Iets met 'zadelmak geboren'? :')

Op Instagram (story) ook een kort filmpje geplaatst van het longeren!

Afbeelding

En met het mooie weer afgelopen week nog foto's gemaakt op de paddock :-)

Afbeelding

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:02

hihi hij staat je op die foto aan te kijken van, is dit nu zo bijzonder?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 22:09

Weer een 'grotere' update!

Sinds vorige week vrijdag zijn we verhuisd van stal! Een grote aanpassing voor Regreso want hij ging van 24/7 buiten naar 's nachts op stal. Hij heeft enorm veel stress gehad van de verhuis... De eerste dagen wilde hij niks eten (geen hooi, geen slobber, gewoon helemaal niks) en liep/draaide hij zowel binnen als buiten de benen onder zijn lijf. Na twee dagen op de nieuwe stal zag ik een zielig hoopje paard, heupbeen stak eruit en ribben duidelijk zichtbaar. Ik kon wel janken...

Maar intussen voelt hij zich gelukkig wel thuis! Is weer flink bijgekomen en staat zowel in z'n box als op de weide heerlijk relaxed! Enkel als ik hem mee neem naar een paddockje om wat te doen bouwt hij veel spanning op, maar a.s. woensdag hebben we al een grondwerk les geboekt om de basis weer goed te bevestigen en hieraan te werken :j


Afbeelding


Afbeelding

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:52

Fijn dat hij zich wat meer op zijn plek voelt :) ! Leuk om zo het halfbroertje van die van mij te volgen, zo´n verschil tussen die 2 :D

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 11:46

@escada ja he! Tussen sommige Curro nakomelingen zie ik wel gelijkenissen, maar vaak ook zoveel verschillen :D nu heeft Regreso volgens mij ook quasi volledig de genen van zijn moeder mee dus dat scheelt!

Eindelijk nog eens een paar goeie foto's, al had meneer niet veel zin in poseren :')

Inmiddels is hij bijna volledig bij getrokken qua gewicht, de wintervacht is er - eindelijk - volledig af dus een heel ander paard! Hij is met werken nog steeds enorm snel afgeleid en bouwt veel spanning op, maar we nemen wekelijks grondwerk les nu en zien hem met grote sprongen vooruit gaan!

Qua longeren etc ben ik hem ook wat meer aan het oppakken. Erop is voorlopig nog niet aan de orde, wil hem eerst qua bespiering goed hebben en zien dat hij vanaf de grond zowel mentaal als fysiek de balans heeft :j


Afbeelding


Afbeelding

En nog een leuke misschien, nog eens een collage van 0 tot 3 jaar :D zo gek dat het bijna op elke foto een compleet ander paard lijkt :+


Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:37

Hij wordt er in ieder geval niet lelijker op!!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 11:04

Ik verlies dit topic steeds weer uit het oog :')

Grotere update dan maar! Alles gaat top hier. Hoewel hij nog vrij puppy is maakt hij grote sprongen en zie ik hem elke dag sterker worden en evolueren! Met longeren pakken we wat meer overgangen en stukken galop mee. Verder doen we aan grondwerk (begonnen met rechtrichten nu) en gaan we aan de hand wandelen. Onlangs al een keertje erover gaan hangen met de barebackpad en dat deed hij heel braaf :D een beetje afwachten hoe hij verder ontwikkelt maar ik denk dat we volgende maand er een paar keer op gaan. Daarna een paar maanden vakantie zodat hij in het voorjaar echt ingereden kan worden :j

Oh en vorige maand zijn we een weekje op training/kamp geweest! Super leuk. Had er best wel stress voor gezien zijn spanning met de verhuis een paar maanden terug. Maar hij stond er heel relaxed bij daar! We hebben les gekregen in vrijheidsdressuur en trailerladen. Er was ook een speelweide voor schriktraining en agility, en we zijn samen met een andere deelnemer en haar jonkie lekker het bos in getrokken <3 enorm van genoten!

Snel even wat foto's bij elkaar gezocht van afgelopen tijd!


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Laatste foto door Totaalbeeld Fotografie!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 20:47

Weer een - misschien niet zo fijne - update van onze kant! Heb even wat geknipt en geplakt van op Instagram. Daar vind je overigens ook een filmpje terug.


Sinds een tweetal maanden treft de stal eigenaresse Regreso 's ochtends met buitenzetten af en toe zoals het filmpje op Instagram aan. Met een slepend achterbeen, die halfweg de stal gang wel weer op zijn plek schiet. Niet consistent, het is wel eens 3x op een week voorgevallen en dan weer een paar weken niet. Met longeren, grondwerk en in de wei loopt hij wel gewoon 100% goed.

Filmpje doorgestuurd naar de dierenarts en die bevestigde mijn vermoeden van patella fixatie. Paarden zetten 's nachts hun knie 'op slot' om staand te slapen. Bij patella fixatie krijgen paarden deze moeilijk weer 'los' vanzelf. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bij jonge paarden ligt het vaak aan een gebrek aan spieren in de achterhand, maar het kan ook een structureel probleem in het kniegewricht zijn of er speelt een erfelijke factor mee.

Hoe nu verder? De hoefsmid is dinsdag geweest. Rechtsachter is hij dan corrigerend bekapt zodat zijn knie minder makkelijk op slot kan blijven. De hoefsmid zal ook frequenter komen om dit netjes bij te houden.

Woensdag kwam dan de dierenarts, Regreso heeft een hormoonbehandeling gekregen en we hebben even samen een duidelijk plan opgesteld qua training en spieropbouw. Dit geeft voor mij een stuk meer rust in mijn hoofd, omdat we nu concreet aan de slag kunnen met het probleem. Dus dat is uiteraard wel fijn! Rijden is ook geen enkel probleem dus binnenkort een startje maken onder het zadel zodat we wat meer afwisseling in de training kunnen bieden.

En verder is het even afwachten en aankijken hoe het verder verloopt... Mocht er geen beterschap zijn met het corrigerend bekappen en spieren opbouwen, zullen we richting invasieve behandeling moeten kijken zoals inspuiten van de knie of zelfs operatie. Maar daar wil ik voorlopig liever nog niet aan denken uiteraard!

Ik ben hem nu dus ook echt meer aan het oppakken qua training. 2 a 3x per week longeren (afwisselend met balkjes, elastiek voor de achterhand, met zadel...) en voor de rest wandelen aan de hand, grondwerken en dan uiteraard de nodige rustdagen tussendoor. Voorheen liet ik hem wel eens een weekje gewoon staan om alles te verwerken en omdat ik bang was om teveel van hem te vragen, maar voor het probleem met zijn knie is dat dus juist niet goed.

Verder is hij mega lief <3 en zo fijn om te voelen en zien hoe hij steeds meer ontwikkelt en stabieler wordt in het werken samen!


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:34

Ach wat balen! Hopelijk valt het mee
Wandelen is wel een hele goede manier om spieren te kweken zonder al te zware belasting, wordt ie ook mooi verkeersmak van
Duimen dat het met bekappen en trainen opgelost is

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 15:01

Mijlpaal gisteren <3 zit nog steeds op een roze wolk na te genieten, hij was zo mega braaf! Zette geen stap verkeerd, zelfs al een paar stukjes gedraafd aan de longeerlijn. Ongelooflijk trots. Ik ben zelf best een onzekere ruiter maar toch voelde het zo comfortabel en vertrouwd om op zijn rug te zitten :+:


Afbeelding

Ik wilde hem ook al een tijdje zelf op de foto zetten, maar dan volledig ingevlochten en gebandageerd. Zondag toch maar werk van gemaakt en super blij met het resultaat! Zo 'aangekleed' komt het besef toch dat het geen veulentje meer is maar stilaan een echt volwassen paard :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amsterdam10
Berichten: 591
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:20

Wat een bijzonder moment voor jullie! Dat belooft wat voor de toekomst :) Hoe groot is hij nu?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 14:17

@amsterdam01: dankjewel! Hij blijft nu op 1m56 plakken. Ik hoop dat hij er nog wat cm's bij doet komende jaren maar het kan gelukkig nog wel icm mij als ruiter!

We zijn inmiddels rustig aan het doorrijden en hij pakt alles zo braaf op! :+: zitten er 1 a 2x per week op dus alles rustig aan op zijn tempo!


Afbeelding


Model gestaan voor mijn kerstkransen :D


Afbeelding


Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 23:02

Regreso pakt 't zo fijn op allemaal <3 we proberen nu wat meer regelmatig te trainen (hiervoor vaak 1-2x per week en dan weer 2 weken niets bv).

Hij wordt ook 1x per week door iemand anders gereden die wat meer ervaring heeft en hem wat meer vertrouwen kan geven ohz. Dat werpt echt zijn vruchten af :j

Gisteren reden we een les/clinic van een Portugese dressuur ruiter en hij deed ondanks de drukte echt zijn best!


Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 00:09

Nog eens een update met linkje naar een fototopic want we hebben vorige week een fotoshoot gedaan :D

[ITP] Kleine baby's worden groot... Fotoshoot met Regreso!

Foto's zijn gemaakt door Fotografie Laurence Verheijen en ik ben er enorm blij mee <3

Verder doet meneer het super! Zowel in de omgang als ohz steeds stabieler en meer volwassen. Ik heb ons ingeschreven voor onze eerste (onderlinge) wedstrijd in september :D


Afbeelding


Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG]Van klein hummeltje tot grote stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:43

Knap ding hoor! Helemaal zijn mama! Hoe groot is hij nu? Ziet er wel echt een kleintje uit.