Op zoek naar een nieuw paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Op zoek naar een nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 19:38

Ik hoop dat het hier goed staat.

5 jaar geleden heb ik door omstandigheden mijn Fries moeten verkopen.
Nu de mogelijkheid daar weer is financieel en kwa tijd ben ik op zoek naar een nieuw paard.

Echter blijkt dat niet zo makkelijk te zijn.

Ik zoek een paard niet te jong die goed verkeersmak is en je makkelijk alleen mee naar buiten kan, geen draver tinker of haflinger.
Vanaf ongeveer 165 liefst niet kleiner.
Lief in de omgang en met andere paarden.

Waar kan ik nog meer zoeken of hebben jullie tips.
Marktplaats en bokt markt hou ik in de gaten.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.


Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Op zoek naar een nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:40

Kijk eens bij de Groninger paarden; hebben ook een Facebookpagina

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Op zoek naar een nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 20:20

Bedankt ga is kijken.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:23


Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:23

Paarden zijn nu veel duurder dan 5 jaar geleden. Jij zoekt een zeer gewild type paard helaas. Er is een topic voor paarden kopen verkopen, daar kan je mensen vragen voor je rond te kijken. Ook kan je eens aftasten of je budget realistisch is.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 20:40

troi schreef:
Paarden zijn nu veel duurder dan 5 jaar geleden. Jij zoekt een zeer gewild type paard helaas. Er is een topic voor paarden kopen verkopen, daar kan je mensen vragen voor je rond te kijken. Ook kan je eens aftasten of je budget realistisch is.


Ik heb er geen budget bij staan dus hoe weet je of die realistisch is.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:57

Zorry schreef:
troi schreef:
Paarden zijn nu veel duurder dan 5 jaar geleden. Jij zoekt een zeer gewild type paard helaas. Er is een topic voor paarden kopen verkopen, daar kan je mensen vragen voor je rond te kijken. Ook kan je eens aftasten of je budget realistisch is.


Ik heb er geen budget bij staan dus hoe weet je of die realistisch is.


Ik lees de post van Troi meer als: je hebt waarschijnlijk wel een budget in je hoofd hangen. In dat topic kan je kijken of hetgeen je in het hoofd hebt al dan niet realistisch is, mocht je dat nog niet weten. Ik lees de post in elk geval niet als 'jouw budget is niet realistisch' :)

Kan je specifieker zijn in wat je niet te jong vindt?
Wat noem jij lief in de omgang? In mijn ogen kan dat echt vanalles betekenen en is het niet noodzakelijk voor mij hetzelfde als voor jou.
Waarom geen draver, tinker of haflinger? Welke eigenschappen hebben deze paarden die jij liever niet hebt?

Je kan ook zoeken op 2dehands Daar staan ook een heleboel paarden te koop.

Veel succes met je zoektocht.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 21:16

troi schreef:
Paarden zijn nu veel duurder dan 5 jaar geleden. Jij zoekt een zeer gewild type paard helaas. Er is een topic voor paarden kopen verkopen, daar kan je mensen vragen voor je rond te kijken. Ook kan je eens aftasten of je budget realistisch is.


Ik heb er geen budget bij staan dus hoe weet je of die realistisch is.[/quote]

Ik lees de post van Troi meer als: je hebt waarschijnlijk wel een budget in je hoofd hangen. In dat topic kan je kijken of hetgeen je in het hoofd hebt al dan niet realistisch is, mocht je dat nog niet weten. Ik lees de post in elk geval niet als 'jouw budget is niet realistisch' :)

Kan je specifieker zijn in wat je niet te jong vindt?
Wat noem jij lief in de omgang? In mijn ogen kan dat echt vanalles betekenen en is het niet noodzakelijk voor mij hetzelfde als voor jou.
Waarom geen draver, tinker of haflinger? Welke eigenschappen hebben deze paarden die jij liever niet hebt?

Je kan ook zoeken op 2dehands Daar staan ook een heleboel paarden te koop.

Veel succes met je zoektocht.[/quote]

Ja zou had ik hem ook kunnen lezen sorry.

Een draver heb ik vroeger gehad en is gewoon niet mijn ding, tinker en haflinger zijn al snel te klein.

Wat ik bedoel met niet te jong, ja moeilijk ik zoek gewoon echt een paard wat lief in de omgang is dus gewoon rustig blijft staan tijdens het poetsen en waar je rustig mee kunt wandelen etc. Mijn Fries heb ik als veulen gekocht en ik wil gewoon niet meer het hele proces van alles aanleren door lopen begrijp je wat ik bedoel.
Denk dat je dan toch al snel aan de leeftijd van een jaar of 8 zit denk.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.


Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:26

troi schreef:
Paarden zijn nu veel duurder dan 5 jaar geleden. Jij zoekt een zeer gewild type paard helaas. Er is een topic voor paarden kopen verkopen, daar kan je mensen vragen voor je rond te kijken. Ook kan je eens aftasten of je budget realistisch is.

Welk topic is dat?

Leuk ts! Ik zou inderdaad mp en verschillende fb groepen in de gaten houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damelza, Eliine, Evito_06, SJP, sterregoud, Sting, StonedRomy, Telpeva en 100 bezoekers