[VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:51

Jeeeeee, weer een bokker die deelneemt, ik ga je volgen!

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:08

Mooi doel heb je gekozen echt iets persoonlijks.
Heel veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:17

Leuk, wij gaan je aanmoedigen *\o/* *\o/* *\o/* !

Mooi doel, wat zwaar van je dochter. Ik vind het dan helemaal bijzonder dat je dit er nog bij gaat doen. Dat zal toch al wel wat van je vragen.

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:20

Wat een mooi doel, maar ontzettend sneu voor je dochter dat ze blind is (geworden). Zeker nu ze de prachtige foto's van de Mongol Derby zal moeten missen.

Ik ga je topic volgen.

Rockes <3

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:45

Wat ontzettend gaaf dat je mee gaat doen, ik ga volgen! Enorm veel succes met de voorbereidingen!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:48

Tuurlijk volg ik ook mee! Super gaaf Linda!! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:52

Ik volg ook
Spannend weer en een mooi doel .

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:04

Super leuk dat je ons meeneemt op je voorbereiding van de tocht. Wat een onwijs mooi en persoonlijk doel heb je gekozen! Hopelijk krijgen we ook bij jou een super verslag maker wanneer jij daar zit.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:33

Heel erg veel succes! Ik ben een trouwe volger van de Mongol Derby dus ik kijk er naar uit om volgend jaar naar jouw stipje te staren :D
Ik ga mee met mijn voorgangers, wat een mooi doel heb je gekozen. :)

Wel even gek hoor, je eerste zin. We zijn naam- én leeftijdsgenoten!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:51

Jaaa ik ga zeker ook volgen *\o/*

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:52

Succes Linda!!
Ik volg en wil ook je goede doel steunen hoor!

Koos paardloos :(

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:11

Voor degene die een bijdrage willen geven, als je haar fb pagina opzoekt kom je bij de link om te doneren. :)
fb pagina staat haar onderschrift ;)

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:34

Ook ik kom volgen. Succes met je voorbereiding!

leonie87

Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:56

Wauw ik zit even te zoeken. Kost het echt meer dan 10.000 Engelse pond om mee te doen?!?!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:16

Natuurlijk ga ik je volgen en als je in de voorbereiding stapritjes wilt doen dan kan Kiet weer mee op pad *\o/* . Vind het zo gaaf voor je!

Nikita :knuffel:

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:49

Kobus17 schreef:
Voor degene die een bijdrage willen geven, als je haar fb pagina opzoekt kom je bij de link om te doneren. :)
fb pagina staat haar onderschrift ;)


Heel bewust heb ik geen Facebook. Ik kom daar ook niet.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:50

Wat stoer en goed van je! Ik volg je, ben zo benieuwd hoe deze bijzondere ervaring gaat zijn!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:55

Ik volg! :D Succes met de voorbereidingen
Hopelijk haal je veel geld op. Wat vreselijk dat je dochter blind is geworden..

Anoniem

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:30

Ik volg ook uiteraard :D

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:24

Ik volg. Voor vreemde paarden, waar kom je vandaan?

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

initium
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-02-18

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:34

Wat een prachtavontuur ga je tegemoet. Succes met trainen en hopelijk zamel je ook veel geld in.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 12:46

Hilli, dat klopt! Ik was aan het groomen bij de impulsklasse :)

Marie_Anne, ik krijg zulke opmerkingen heel vaak. En moet er dan ook nog bij vertellen dat ik een drukke baan heb en er nog een (master) opleiding bij doe ook :o Ik ben nu eenmaal geen stilzitter en mijn motto is dat als je iets wilt, dan lukt het ook!

Rocamor, ja dat is altijd wel een moeilijke. Daarom ben ik ook van plan een camera/gopro mee te nemen en stukjes te filmen, zodat ze het allemaal toch kan meebeleven.

leonie87, dat klopt!

suikermeisje, ik woon in Boskoop (vlakbij Gouda). Maar ik heb familie in Friesland, Noord-Brabant en Limburg dus cross geregeld het hele land door.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling is om een linkje op te nemen naar mijn doneeractie, maar mensen die mijn actie willen steunen met een kleine bijdrage, wil ik de link via PB uiteraard doorsturen :D En mochten mensen krap zitten maar toch willen helpen, delen is ook ontzettend lief!

Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:08

Supergaaf dat je mee mag doen! Succes met je voorbereiding.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 16:01

Afbeelding
Foto door: https://www.photohanke.nl/


De laatste endurance wedstrijd van het seizoen

Afgelopen zaterdag was het zover, de endurance in Heerde-Epe. Laatste wedstrijd van het seizoen en voor het eerst voor ons een korte klasse 2 (46 km). De langste afstand die we tot nu toe hebben gereden. Dat ik over 10 maanden minimaal 2 keer deze afstand per dag moet afleggen en dat max 10 dagen achter elkaar op wildvreemde (soms halfwilde) paarden klinkt nog als een spannende uitdaging.

Enfin, de dag begon vroeg. 6 Uur de wekker en om 7 uur op stal. De avond van tevoren had ik alle voorbereidingen al getroffen. Ik rijd zonder groom dus dat vergt wel wat extra organisatie. Kwart over 7 Ele uit het land gevist en in de trailer gezet. De rit duurde zo'n 1 uur en 3 kwartier.

Aangekomen op de Schaapskooi achter mijn trailer een 3x3 paddockje gemaakt, Ele uitgeladen en haar voorzien van lekker hooi en nog een bakje luzerne met muesli. Ze vond alles best, at veel en keek vrolijk zo nu en dan rond wat er allemaal om haar heen gebeurde. Ondertussen mezelf aangemeld op het secretariaat, spullen uit gaan laden om de vetgate voor te bereiden. Vervolgens een borstel over Ele gehaald, een stukje wandelen om eventuele stijfheid van het trailerstaan eruit te halen en naar de voorkeuring. Alles was goed dus weer terug naar de trailer om ons voor te bereiden op de rit.

De massastart zou om half 11 plaatsvinden dus kwart over 10 erop en wat heen en weer stappen over het terrein. Ele voelde dat er wat ging gebeuren en dribbelde hier en daar wat, dus besloten de massastart te laten voor wat het is en na 5-10 minuten rustig zelf te vertrekken. Gelukkig waren er meerderen die daar zo over dachten dus bleef ze niet alleen achter, wat het alleen maar erger zou maken. Op een rustig moment over de startlijn gereden en vertrokken.

De eerste kilometers was Ele pittig, ze wilde graag bij onze voorgangers in de verte komen. Gelukkig kan ik haar dan nog wel bij me houden op mijn bitloze hoofdstel, ondanks dat ze graag (te) hard wilt lopen. Ook is ze nog erg kijkerig, weinig constante pas en zo zwalkten we van links naar rechts over het ruiterpad :') . Halverwege de eerste ronde samengereden met een andere combinatie, haar paardje maakte zich erg druk en mijn Ele kwam zo rustig over, dus of ze bij me mocht aanhaken. Natuurlijk mag dat, ondanks dat paardje zo driftig was had Ele er duidelijk steun aan. Twee kilometer voor de finish van de eerste ronde gaan stappen, om energie te sparen en zo konden we gelijk door naar de keuring. Met een HR van 58 en allemaal A'tjes ging onze rusttijd in. De andere combinatie was helaas niet direct goed dus stonden we er het tweede rondje weer alleen voor.

De 40 minuten rust vloog voorbij waardoor ik bijna mijn vertrektijd vergat, dus snel zadel erop en we konden weer optijd van start. Dit keer het bitloos hoofdstel achterwege gelaten en op het touwhalster
gereden. De eerste 10 kilometer hadden we onze diesel gevonden. Ele totaal niet kijkerig meer, ofwel omdat we dezelfde ronde weer reden, ofwel de meeste energie is er wel uitgewerkt. Toch reden we heel prettig. Enkele keren werden we ingehaald en zelf hebben we ook combinaties ingehaald en ze voelde erg steady. We hebben zelfs nog een paar kilometer achter elkaar kunnen galopperen. De laatste paar kilometer het weer rustig aan gedaan met veel stap tussendoor (ik wilde haar ook niet op rijden en moet nog even aftasten wat wel en niet kan, zeker met het warme weer op de dag en de vacht die ze inmiddels toch wel ontwikkeld heeft). In een rustig drafje kwamen we over de finish. Weer teruggelopen naar de vetgate, lekker gekoeld en Ele voorzag zichzelf weer van een paneerlaagje door uitgebreid te gaan rollen en na een half weer aangeboden op de nakeuring. Met een HR van 48 en weer allemaal A'tjes onze eerste winstpunt in de klasse 2 binnen *\o/* . De dag erna gezien dat we als 11e zijn geëindigd met een gemiddelde snelheid van 11,9 km/h. Heel tevreden!

Ele weer in haar paddockje gezet en vervolgens gewacht op de prijsuitreiking, daarna weer in de trailer en op naar huis. Om kwart over 8 kwamen we moe maar voldaan weer terug op stal. Wat een heerlijke dag <3 .

Volgende dag moeite om mijn bed uit te komen, wat een spierpijn in mijn kuiten! Waarschijnlijk doordat ik laatste tijd veel getraind heb met het dressuurzadel en nu met de Ghost (boomloos) reed, maar dit is nog wel even een puntje waar ik aan moet werken := .

Ele leek overigens nergens last van te hebben, we hebben lekker een half uurtje gewandeld over de weg. Komende week mag ze lekker bijkomen in de wei.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Linda's Mongol Derby 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:26

Ik snap alleen niet hoe het werkt dan.Je betaalt 10.000 euro inschrijfgeld en dan haal je geld op voor die stichting?Of hoe werkt dat dan eigenlijk?
Kan je dat inschrijfgeld dan niet beter gelijk aan de stichting doneren?Of is dat heel simpel gedacht?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, knockout1, Lisewiesje en 28 bezoekers