Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:31

Na lang twijfelen toch maar een topic geopend.

5 weken geleden moest ik totaal onverwacht mijn pony laten inslapen. Verongelukt op het land. Ze was oud, maar verder nog hartstikke goed! Maar het kon niet anders.

Ik heb nog een pony. Ze staat aan huis, mijn overleden pony stond hier ook. Mijn andere pony staat nu dus alleen. Hoewel ik de eerste tijd haar vooral zag rouwen merk ik nu dat ze zich verveelt en eenzaam voelt.

Ik heb onlangs een leuke pony gezien, echt verliefd geworden maar waarschijnlijk is de prijs te hoog. We zijn nog in onderhandeling.

Dit frustreert mij ook, mijn pony staat alleen maar ik twijfel of ik wel een nieuwe pony wil. Die ene ben ik echt verliefd op, als ik nu op marktplaats kijk denk ik bij allemaal nee, dit is m niet...
Maar ik kan haar waarschijnlijk niet betalen, of ze moeten zakken in prijs.

Ik kan ook nergens mijn verdriet kwijt. Vriendinnen heb ik niet. Ik krop mijn verdriet op en als ik alleen ben jank ik alles bij elkaar.
Dat mijn pony nu alleen is frustreert me ook. Leenpaard is een optie, maar bij het idee alleen al dat ie in de stal van mijn overleden pony moet word ik boos en verdrietig.

Ik voel me heel gefrustreerd en boos, chagrijnig. Mensen uit mijn omgeving (vriend, ouders) laten mij hierom in de steek. Ze lijken niet te begrijpen dat dit door mijn verdriet komt en dat ik gewoon een schouder nodig ben ipv een boos weerwoord.

Mijn vriend probeert zijn mening door te drukken (stal verhuren) en daar wordt ik nog kwader om.

Ik loop totaal vast en voor mijn gevoel zit ik in een cirkel.
Soms voel ik me zo radeloos dat ik het liefst mijn pony te koop zet zodat ik het hele paarden gebeuren kan afsluiten.

Dit lucht in ieder geval op.
Liever geen negatieve reacties, die krijg ik al genoeg.


Anoniem

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:36

Pfff, ik herken het je ei niet kwijt kunnen heel goed na het verlies van mijn paarden. Je wilt het uitschreeuwen, janken en de hele wereld moet jouw verdriet weten, maar niemand kan er iets mee en dat frustreert nog meer. Het is een proces waar je door heen zult moeten en dat duurt voor de een langer dan voor de ander.

Ik denk wel dat in de staat waar je nu in zit het misschien nog niet zo een goed idee is om dit soort belangrijke beslissingen te nemen, als pony erbij?
Is een gratis shetlander erbij voor nu even geen plan? Is in ieder geval je pony weer wat gelukkiger met gezelschap en dan heb jij ook wat meer lucht.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:37

Hai ts. Ten eerste: gecondoleerd met het verlies van je pony, heel vervelend. Ik snap dat het lastig is om een nieuw beestje in haar stal toe te laten. Toch denk ik dat het wel een goed idee is, dan heeft je andere pony een nieuw maatje en heb jij ook iets om handen. Ik zou proberen rustig te gaan zoeken en desnoods je pony eerst een tijdje op een (pension)stal zetten waar hij iig niet alleen staat zodat jij rustig de tijd hebt om een nieuwe pony er bij te zoeken, mocht diegene die je nu op het oog hebt niks worden.
En je mag hier gerust verdrietig om zijn, het is ook allemaal heel vervelend en het wordt alleen maar lastiger als je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt. Misschien kan je aan je vriend/familie proberen uit te leggen hoe jij je voelt en hoe jij het fijn vindt dat zij reageren op jou. Dan kan je ruzie en onbegrip voorkomen. Succes en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:40

Buiten het feit dat ik je eerst een virtuele knuffel wil geven, sterkte TS, het verlies van een dier is nooit leuk :(:)
...Wil ik alleen hier op inhaken:
Myrthe3 schreef:
Dat mijn pony nu alleen is frustreert me ook. Leenpaard is een optie, maar bij het idee alleen al dat ie in de stal van mijn overleden pony moet word ik boos en verdrietig.


Is het in ieder geval geen beter idee om dat jou andere pony in zijn stal te zetten? Dan blijft het toch "van jou", en is het geen vreemd paard dat daarin komt te staan?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:45

Hey Myrthe, ik heb je weer even een pb gestuurd :(:)

Anoniem

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:05

Dankjewel voor alle reacties.

Ik kan helaas nog niet echt een leenpony vinden. Heb op de rijvereniging gevraagd en iedereen zou eens rondkijken.

Omwisselen wil niet echt, dat was wel een goed idee geweest. Maar er zit nog een zolder boven de stal, als ik mijn merrie daar in zet is de kans groot dat ze haar hoofd stoot.

Ik heb al gekeken naar evt een pensionstal maar alles hier in de buurt zit vol of ze komen bijna niet buiten. Ze is dat wel gewend dus dat vind ik ook weer sneu...

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:30

Myrthe3 schreef:
Dankjewel voor alle reacties.

Ik kan helaas nog niet echt een leenpony vinden. Heb op de rijvereniging gevraagd en iedereen zou eens rondkijken.

Omwisselen wil niet echt, dat was wel een goed idee geweest. Maar er zit nog een zolder boven de stal, als ik mijn merrie daar in zet is de kans groot dat ze haar hoofd stoot.

Ik heb al gekeken naar evt een pensionstal maar alles hier in de buurt zit vol of ze komen bijna niet buiten. Ze is dat wel gewend dus dat vind ik ook weer sneu...

De pony die je nog hebt op een pensionstal zetten gaat niet helpen,want dan heb je die ook niet meer in je nabijheid!Er is toch wel een zielig ponietje ergens wat een opvang nodig heeft? Dan doe je nog wat goeds ook.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:39

Sterkte met het verlies van je pony.
Vat dit niet verkeerd op, maar laat je andere pony nu geen slachtoffer worden van jouw verdriet. Ook zij is haar maatje kwijt en voelt zich waarschijnlijk vreselijk alleen. Begraaf je niet in je verdriet en zoek zo snel mogelijk een oplossing voor je pony.

Don't dream your life, live your dreams!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:25

gabyfedde schreef:
Sterkte met het verlies van je pony.
Vat dit niet verkeerd op, maar laat je andere pony nu geen slachtoffer worden van jouw verdriet. Ook zij is haar maatje kwijt en voelt zich waarschijnlijk vreselijk alleen. Begraaf je niet in je verdriet en zoek zo snel mogelijk een oplossing voor je pony.


Ze is druk bezig met een oplossing te zoeken. :j

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:34

Begin dit jaar heb ik ook zeer onverwachts mijn pony moeten laten inslapen. Ik herken je verdriet en het gevoel niet begrepen/gehoord te worden maar al te goed. Drie weken nadat mijn pony ingeslapen werd is mijn oma overleden, vanaf dat moment kreeg ik letterlijk te horen dat ik nu toch niet meer kon rouwen om mijn pony. Gelukkig steunen mijn ouders me wel heel erg en zeker mijn vader had ook echt een band met de pony. Andere mensen kunnen en mogen niet voor jou bepalen of je verdriet hebt en/of je wil rouwen. Ik wil je vanaf hier een hele dikke virtuele knuffel geven.

Wat betreft je andere pony: die situatie herken ik ook. Ik riep ook dat ik geen nieuwe pony wilde en geen enkele pony was goed genoeg want het was niet mijn merrie. Uiteindelijk is er toch snel een andere pony gekomen omdat mijn pony echt aan het wegkwijnen was. De nieuwe pony zal nooit de plek van mijn merrie in kunnen nemen, maar ik ben inmiddels wel ontzettend gek met hem en ik vond het prachtig om te zien dat mijn pony opleefde doordat hij een nieuw vriendje had. Probeer het dus niet te zien als 'vervanging' voor je overleden pony, maar in het belang van je andere pony en de kans om een nieuwe vriendschap op te bouwen en aan te gaan.

Op de stal hier hangt nog steeds de naam van mijn overleden pony en die zal ook altijd blijven hangen; de naam van mijn nieuwe pony hangt eronder en is gewoon een nieuw lid van de familie geworden. Het is heel moeilijk om open te staan voor iets nieuws als het verdriet nog zo groot is, maar ergens heeft het me ook veel steun gegeven en dwong het me om door te gaan in een zeer moeilijke situatie. Nog steeds heb ik dagen dat ik kapot ga van het verdriet en het gemis, maar ik kan langzaamaan ook weer genieten.

Mocht je de behoefte hebben om je verhaal kwijt te kunnen mag je me altijd een PB sturen. Sterkte. :(:)

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:06

In ieder geval heel veel sterkte toe gewenst wat is het het verschil met het budget wat je voor de pony hebt en wat die mensen vragen anders kun je altijd een bod doen Nee heb je ja kun je krijgen wel jammer dat je omgeving je niet steunt

Anoniem

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:04

Ik heb nog geprobeerd te onderhandelen maar ze blijven bij de prijs die volgens mij veel te gek is.

Ik kan nu deze week een leenpaard ophalen voor een paar maand maar voelt erg dubbel. Ik weet ook niet of ik dat eerlijk vind voor mijn pony, dan hecht ze zich aan dit paardje en moet hij over een paar maand weer weg...

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:08

dat zou ik echt niet doen. Het stikt van de paarden/pony's die een goed tehuis zoeken. Dan maar iets langer rondkijken

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Gemis pony en niet begrepen worden, jezelf in de weg zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:13

Een hele dikke knuffel. Herken het verdriet maar al te goed en ook het niet begrepen worden.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:13

Kinke schreef:
dat zou ik echt niet doen. Het stikt van de paarden/pony's die een goed tehuis zoeken. Dan maar iets langer rondkijken


Je moet niet overhaast een nieuw paard/pony kopen wanneer je rouwt. Dat zorgt voor een slechte basis om een band te ontwikkelen. Je moet ook nooit gehaast zijn uitgave doen.

TS heeft de juiste beslissing gemaakt om voor nu een leenpony te gebruiken zodat ze zichzelf de tijd kan gunnen om haar gevoelens door te maken en een plek te geven.

Daarna is er nog alle tijd om nog een maatje te zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Elegance_, GoogleAdsense, Jet, KleinBoefje, lina1998, SunnyHorse, vilheide en 100 bezoekers