En dan besef je ineens, het is klaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:20

iedereen heeft van tijd tot tijd wel zijn vragen over de toekomst. Jij hebt je keuze gemaakt nu met een stukje opleiding. klaar met paarden voor nu misschien. Ik geloof niet dat die gevoelens ooit weggaan, ik denk dat er nu te weinig ruimte is.

We hebben allemaal onze keuzes doorvoor hoef je geen verantwoording op bokt af te leggen.
het wordt door velen wel gewaardeerd, knuff voor jouw eerlijkheid, voor hoe je zaken met ons deelt en voor nu, veel plezier voor de dingen van de dag, jouw opleiding en de uitdagingen die je zoekt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:41

Ik heb dezelfde beslissing genomen nadat ik een collega getrapt heb zien worden door een paard. Ik werkte op een grote en bekende hengstenhouderij dus ik heb een paar jaar in een droom geleefd. Ik ben nog steeds ontzettend dankbaar voor alle kansen die ik heb gehad maar het ging gewoon niet meer. Maar dat is prima. :j

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:26

Wat een dapper besluit! En je weet nooit hoe het loopt, dat je er nu even mee wil stoppen wil niet zeggen dat je meteen niet meer terug kunt als het toch weer begint te kriebelen.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: En dan besef je ineens, het is klaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:30

Jammer Jolien! Maar een wijs besluit als het je tegen gaat staan. En je hoeft niet voor altijd te stoppen!

Gelukkig hoeven we je niet te missen op bokt! Iig succes met alles!

Niet perfect is ook goed


Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:52

Dappere beslissing. Ik heb door omstandigheden ook zo nu en dan een dipje met paarden, maar de knoop doorhakken is er nog nooit van gekomen. Ik kom er gewoon simpelweg niet aan toe met social leven & opleiding.

Het is dat ik zelf een oude pony sinds jongs af aan heb staan waar ik mij 100% op stort voor alle zorg, maar anders was het bij mij nu ook denk ik wel klaar. Had ik ook nooit durven zeggen. Het is wel zo dat ik nooit zal weten wat er op mijn pad komt, maar met manege lessen en alles geven voor andermans paard heb ik nu (zeg nooit nooit) wel gehad.

Dat therapeutische wat je man zegt, snap ik volledig. Het is voor mij ook echt een uitlaatklep. Al wordt het wel steeds meer een moetje. Neemt niet weg dat ik ontzettend dankbaar ben voor alles wat ik van en met paarden geleerd hebt. Ze houden je altijd een spiegel voor en maken je erg zelfbewust :)

S <3

Anoniem

Re: En dan besef je ineens, het is klaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:48

Zo, net op stal geweest om de eigenaren te bedanken en de paarden gedag zeggen. Had wortels mee voor de paarden en worteltjestaart voor de eigenaren :D
Was wel pittig en uiteraard slaat de twijfel toe, maar voor nu is het even goed zo.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:58

Joolien, wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat!

Het paardrijden kan altijd weer opgepakt worden, als jij dat wilt. :D Veel succes nog met je studie!

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: En dan besef je ineens, het is klaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:04

Hoe raar ook maar het went echt heel snel! Ik ben er tijdelijk uitgeweest en het was echt heerlijk. Geen verantwoording, vrijheid, sociaal leven.

Maar goed na 9 maanden kwam mijn paard terug en wil ik hem niet kwijt, maar het wende echt super snel!

Strooigoed

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:29

Het bekende mens met paarden of paardenmens zijn.
De een komt er met 15 achter, de ander met 35.
Goed dat je eerlijk naar jezelf bent in ieder geval!

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Morganlefay

Berichten: 8694
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: En dan besef je ineens, het is klaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:36

Heb 2 jaar geleden mijn verzorgkroel gedag gezegd, ze verhuisde naar een andere stal.
Heb me een tijd enigszins ontheemd gevoeld. Kreeg een week of 6 het aanbod om weer voor een te gaan zorgen. Heb daar toch wel even over nagedacht. Als ik in mijn hart kijk zeg ik ja, maar er is meer op de wereld dan paarden. Heb dus nee gezegd. Niet dat ik ze helemaal vaarwel heb gezegd nee dat niet.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiƫrarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mirjam, Vagabondo en 77 bezoekers