Eigen bedrijf in de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Eigen bedrijf in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:12

Een eigen bedrijf is iets wat al heel lang een droom is van mij.
Het lijkt mij zo mooi van mn hobby mn werk te maken, naast bv een parttime baan.

Ik heb geen opleiding in de paarden gedaan.
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn met een bedrijf in de paarden.
Hoe pak je dit aan en kun je er van leven?


Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Eigen bedrijf in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:18

De aanpak ligt denk ik geheel aan je droom.

Zelf ben ik bezig met het opstarten van een webshop met hoge kwaliteit paardensport artikelen van unieke merken. Hier is een hele andere aanpak voor nodig als voor het opzetten van bijvoorbeeld een eigen stal.

Weet je al wat je graag zou willen?

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:19

Zolang je genoeg geld hebt moet het wel lukken, voor bijna niemand weggeld. Een complex huren is alleen te doen als je heel hoog rijd en een grote klanten kring hebt. Je kunt prima les geven bijvoorbeeld maar daar kun je niet van leven. Ook banken werken niet mee aan het financieren van paarden bedrijven. Dus een tip, hou paarden lekker als hobby of naast je werk om er iets bij te verdienen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:21

Nou mijn schoonzus is er mee begonnen uit hobby en voor inkomsten na haar pensioen, ze kocht 2 kampioenen....dat was een goed begin.
Maar tot dusver is haar eerste veulen afgekeurd onderbeet, en haar 2e merrie is al 2x een dracht verloren
en kan ze de veulens niet kwijt.Ze heeft een totaal nieuwe stal gebouwd met luxe indeling en toen werd haar gezondheid slechter....
ze geven haar leven wel een positieve invulling maar winstgevend is haar onderneming niet....en nu is ze depri want alles is op haar inkomen gebaseerd wat ze nu dus niet kan blijven generen ....het uwv vind als je voor paarden kunt zorgen je ook kunt werken.... dus besef wel dat het tij ook kan keren en hoe vang je dat dan op als ondernemer, je kosten moeten betaald worden ook bij de bank!.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Eigen bedrijf in de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:26

Er is geen bank die ts een financiering gaat geven voor een paardenbedrijf, tenzij ts zelf een paar ton op de bank heeft. Is dat het doel van ts dan moet ze dat toch echt uit haar hoofd zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:30

Ik heb nu 2 stallen en kan er nog 4 bij bouwen als ik wil, luxe is het niet, wel paard vriendelijk.

Zadelmak maken van ponys en dan weer verkopen zat ik aan te denken. Of stalling voor oudjes, soort rusthuis zeg maar...

Zou ook gewoon voor naast een parttime baan zijn.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:32

Myrthe3 schreef:
Ik heb nu 2 stallen en kan er nog 4 bij bouwen als ik wil, luxe is het niet, wel paard vriendelijk.

Zadelmak maken van ponys en dan weer verkopen zat ik aan te denken. Of stalling voor oudjes, soort rusthuis zeg maar...

Leuk om erbij te doen maar van zo weinig stallen kun je niet leven, als je daarnaast nog werkt en het leuk vind dan is het een leuk zakcentje erbij. Vergeet je vooral niet in te lezen over milieu regels en je bent dan bedrijfsmatig bezig, daar komen hele andere dingen bij kijken ( belasting,
verzekeringen, aansprakelijkheid ).

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:39

Ik heb een niet-paard gelateerde opleiding gedaan, reclame en presentatietechnieken aan het nimeto in Utrecht. Mijn huidige baas kende ik van stal waar ik paarden bijreed, in mn eindexamenjaar ben ik daar 1 dag in de week gaan werken, na afstuderen een vaste baan aangeboden gekregen. Werk nu al 19 jaar bij een bekend ruitersportmerk. Echt met paarden aan het werk valt heel moeilijk wat in te verdienen, en er zijn er zoveel die wat beginnen om van hun hobby werk te maken. Maar de paardenbusiness is weer een hele andere markt waarin moeilijk echt een mooi basisinkomen in valt te verdienen. Heb zelf gewoon dikke mazzel gehad om iets met mn opleiding met mn hobby te kunnen combineren. Mocht er wat gebeuren en moet ik een andere baan zoeken heb ik altijd nog wat aan mn opleiding.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Supervixen

Berichten: 12818
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:48

Myrthe3 schreef:
Ik heb nu 2 stallen en kan er nog 4 bij bouwen als ik wil, luxe is het niet, wel paard vriendelijk.

Zadelmak maken van ponys en dan weer verkopen zat ik aan te denken. Of stalling voor oudjes, soort rusthuis zeg maar...

Zou ook gewoon voor naast een parttime baan zijn.


Wat voor een parttime baan dan? Hoeveel uur? Wie verzorgt de dieren als je er niet bent en wie is het aanspreekpunt als jij aan het werk bent?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:48

Myrthe3 schreef:
Ik heb nu 2 stallen en kan er nog 4 bij bouwen als ik wil, luxe is het niet, wel paard vriendelijk.

Zadelmak maken van ponys en dan weer verkopen zat ik aan te denken. Of stalling voor oudjes, soort rusthuis zeg maar...

Zou ook gewoon voor naast een parttime baan zijn.


Dat is een prima manier om te beginnen. De parttime baan geeft financiele zekerheid en je merkt wel wat het andere oplevert. Loopt het leuk dan kan je een extra beleerpony erbij nemen, loopt het slecht dan kan je ermee stoppen en wat meer in loondienst gaan zonder dat het je al teveel ellende opleverd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, dezzie, Marcato, Ponytante, ShaNel16 en 115 bezoekers