Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Hanneke23
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-10-18

Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 15:30

Wat ik me al een poosje afvraag is hoe ging jullie dat je je nieuwe paard ging ophalen? Het lijkt mij heel spannend een nieuw paard mee in de trailer. Zijn jullie die dag nog weg geweest? Hoe ging de dag er bij jullie aan toe?
Alvast bedankt voor de reacties!


pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:32

Vreselijk spannend! Dagen lang naar uit gekeken en de nacht van tevoren bijna niet geslapen. Maar super leuk natuurlijk.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:42

Mijn merrie werd naar onze stal gebracht door de oude eigenaren, moment dat ze uit de trailer kwam was natuurlijk helemaal geweldig voor mij. Mijn vriend en ouders waren ook naar stal gekomen om de nieuwe aanwinst te bekijken. Ze kwam heel rustig de trailer af en kon meteen de wei op bij een andere merrie. We hebben haar toen even lekker rustig laten eten en we zijn 's avonds nog even teruggegaan voor een poetsbeurt :)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:44

Mijn paard werk gekeurd terwijl ik Nh op school was. De mede-eigenaar was wel bij de keuring aanwezig. Zat goed in de stress, aangezien het nummer vijf was die gekeurd werd (vier paarden waren al afgekeurd). Kreeg terwijl ik nog op school was het verlossende telefoontje dat ie goed was :D ‘s Avonds met m’n vader zijn we hem gaan halen. Zijn nog een uurtje op stal gebleven en toen naar huis. Ging eigenlijk prima allemaal en paard ging snel mee in de dagelijkse gang van zaken op stal :j Nu bijna zes jaar verder en nog steeds heel gelukkig met ons paard <3

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:45

Het was 3 februari van het jaar 2000.
Vandaag ging ik mijn paardje ophalen een jonge haflingermerrie van 5 jaar.
Het was die dag erg koud en ook sneeuwde het.
Trailer gehuurd van de toenmalige stalling waar ik haar neer zou zetten.
Toen nog met mijn Ex gingen we op pad.
We moesten die dag over de afsluitdijk want je stond toen in Oostzaan.

Eerst gingen we naar de toenmalige eigenaren thuis om daar het financiele te regelen.
Toen dus met de hele groep naar de stalling, het had gesneeuwd en we moesten over een bruggetje, dat lukte niet echt met de trailer, dus moesten we met zijn allen duwen om de auto met trailer het bruggetje op te krijgen.

Aangekomen op de stalling kreeg ik een heel papier waarop stond hoe ik met jouw om moest gaan.
Dus daar hebben we jouw de trailer op gezet, dat heeft toen een verzorgster gedaan want dan kon zei op haar manier afscheid nemen.

Toen op naar huis met jouw, inmiddels was het weer er niet beter op geworden, en moesten we met een gangetje van 50 over de afsluitdijk.

ik weet nog dat we aan de verkeerde kant reden daar de andere kant aardig besneeuwd was.
Werden we ook nog ingehaald door een vrachtwagencombinatie.

Gelukkig zijn we heelhuids thuis gekomen, toen hebben we je in je stalletje gezet.
Nu 18 jaar later nog steeds mijn vriendin.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:52

De fokker reed met de trailer en ik er achter aan. In Weert werd paard uit de trailer gehaald en kocht ik al zijn spulletjes bij een ruitershop. Fijn zadel passen op parkeerplaats met deskundig advies erbij vd fokker. Ik was zo groen als gras. Nog steeds gebruik ik het zadel en toen gekochte hoofdstel.
Flink wat geld kwijt reden we door naar Breda. Bij Tilbury viel het kwartje. Ik had een paard en wat voor een. Een zwarte prins, een prachtige hengst. Ik zag zijn hoofd want hij was zo nieuwsgierig en wilde uit het raampje kijken. Diep ontroerd met tranen in mijn ogen van ontroering reed ik achter hem aan.
Inmiddels is dit 20 jaar geleden. Mijn stoere hengst is nu een brave ruin. Wel met een buikje maar nog net zo gaaf. Hij is mijn once in a life paard en wat houden we veel van elkaar. Ik rijd nog steeds op mijn stoere prins! Hij is alles wat je kunt wensen en dan nog veel meer. ...

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:54

November108 schreef:
Mijn merrie werd naar onze stal gebracht door de oude eigenaren, moment dat ze uit de trailer kwam was natuurlijk helemaal geweldig voor mij. Mijn vriend en ouders waren ook naar stal gekomen om de nieuwe aanwinst te bekijken. Ze kwam heel rustig de trailer af en kon meteen de wei op bij een andere merrie. We hebben haar toen even lekker rustig laten eten en we zijn 's avonds nog even teruggegaan voor een poetsbeurt :)


Ongeveer net zoals bij ons, ook gebracht door verkopers. Alleen moest ze nog gekeurd worden. Dus voor beide partijen nog even spannend. Dierenarts was er al snel en alles was prima. Verkopers hun moment van afscheid gegund (stonden snikkend in de paddock met haar), naar de auto begeleid en nog een keer beloofd dat we héél goed voor haar zouden zorgen en af en toe een foto zouden appen..
En toen pas allemaal echt dolblij en er de rest van de dag een beetje grijnzend naar staan kijken. En lekker een graaswandelingetje gemaakt enz.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:55

Leuk topic trouwens! Leuk om al die ervaringen te lezen :-)

Hanneke23
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-10-18

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 15:56

Dankjulliewel voor alle verhalen!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:57

Bij mij werd hij gebracht, zodat de oude eigenaresse ook kon zien waar hij terecht kwam. Die ochtend de ruitershop helemaal leeggekocht, want ik had helemaal niks. Mooiste moment dat hij van de trailer af kwam en zijn oude eigenaresse mij het halstertouw overhandigde <3 zal 't nooit meer vergeten.

Er was een heel ontvangstcomite van mijn familie bij aanwezig trouwens. Ouders, schoonouders, m'n nicht met haar kinderen en natuurlijk mijn man. Die was 't geld vergeten, dus moest ook nog ff terug :')
Na een paar uur op stal hangen hem even laten wennen, maar 's avonds natuurlijk wel direct nog terug gegaan ;)
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 13-10-18 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Dragan! <3

Anoniem

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:00

Ik moest eerst gewoon naar kantoor (stage) tot een uur of 16:30. Daarna natuurlijk super zenuwachtig bij het avondeten. Rond 19:00 naar een meisje gereden die ik had gevonden op FB als paardentaxi. Toen zijn we samen met haar trailer combi naar mijn nieuwe pony gereden. <3

Om 22:00 stond ze op stal bij mij!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:07

Ik heb haar lopend verhuisd. Ze stond op de manege 20 minuutjes wandelen van haar nieuwe stalletje. Ze was heel rustig. Daar op de wei gezet, dr hoofd is naar beneden gegaan om gras te eten en 4 maanden later is dr hoofd nog steeds niet naar boven gekomen (figuurlijk dan he). Uurtje gebleven, daarna weg gegaan en savonds nog even wezen kijken hoe ze erbij stond. Na 1 nachtje hebben we het lijntje tussen haar en dr maatje weggehaald en dat ging ook goed samen. Ze is vanaf t eerste moment zo relaxed geweest!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:10

J_emma schreef:
November108 schreef:
Mijn merrie werd naar onze stal gebracht door de oude eigenaren, moment dat ze uit de trailer kwam was natuurlijk helemaal geweldig voor mij. Mijn vriend en ouders waren ook naar stal gekomen om de nieuwe aanwinst te bekijken. Ze kwam heel rustig de trailer af en kon meteen de wei op bij een andere merrie. We hebben haar toen even lekker rustig laten eten en we zijn 's avonds nog even teruggegaan voor een poetsbeurt :)


Ongeveer net zoals bij ons, ook gebracht door verkopers. Alleen moest ze nog gekeurd worden. Dus voor beide partijen nog even spannend. Dierenarts was er al snel en alles was prima. Verkopers hun moment van afscheid gegund (stonden snikkend in de paddock met haar), naar de auto begeleid en nog een keer beloofd dat we héél goed voor haar zouden zorgen en af en toe een foto zouden appen..
En toen pas allemaal echt dolblij en er de rest van de dag een beetje grijnzend naar staan kijken. En lekker een graaswandelingetje gemaakt enz.


Dat was bij ons ook ja, met afscheid nemen begon het meisje (16 of 17) te huilen. Ik was 20 en had ook rond die leeftijd afscheid moeten nemen van mijn eerste paard dus snapte precies hoe ze zich voelde. Ik begon spontaan mee te huilen :')

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:11

Ik was op 24 december gaan kijken bij een manege\handelaar.Het was een lief oud paardje,zoiets als ik zocht. Maar de banken waren al dicht dus ik kon niet meteen betalen . Ik zei laten we dan even wachten tot na de feestdagen,want nu is alles dicht! Maar die handelaar zei,nee ik kom hem nu meteen brengen en dan betaal je later maar. Zodoende is hij op Kerstavond bij in de (Kerst)stal afgeleverd. Hij bleek meteen heel blij met zijn stalletje. Dus ik kreeg een mooi Kerstcadeau!Ik hoop dat hij er nog vele Kerstfeesten voor me zal zijn.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:11

Mijn paardje werd gebracht met een vrachtwagen, waar ook nog andere paarden op stonden.
Samen met mijn opa (en mams? Dat weet ik zo niet meer) stonden we te wachten.
Toen de vrachtwagen we eenmaal was en de klep ging open, toen werd het interessant. Paardlief had altijd op de Wei gestaan dus die Wilde we iets te snel uit.
Toen ontsnapte een van de andere paarden en kreeg ik het touw wat aan mijn paardje zat in handen gedrukt terwijl de rest het andere paard gingen vangen.

Dat was me wel een dag :')

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:14

Ohh ik vergeet nog iets leuks erbij te zetten. Ik kreeg dit kaartje mee van de oude eigenaren (even namen weggehaald). Staat op een mooi plekje hier :D

Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:17

ScarOfWars schreef:
Mijn paardje werd gebracht met een vrachtwagen, waar ook nog andere paarden op stonden.
Samen met mijn opa (en mams? Dat weet ik zo niet meer) stonden we te wachten.
Toen de vrachtwagen we eenmaal was en de klep ging open, toen werd het interessant. Paardlief had altijd op de Wei gestaan dus die Wilde we iets te snel uit.
Toen ontsnapte een van de andere paarden en kreeg ik het touw wat aan mijn paardje zat in handen gedrukt terwijl de rest het andere paard gingen vangen.

Dat was me wel een dag :')

:') :') Uiteindelijk iedereen zonder kleerscheuren er vanaf gekomen?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:18

Magrathea schreef:
ScarOfWars schreef:
Mijn paardje werd gebracht met een vrachtwagen, waar ook nog andere paarden op stonden.
Samen met mijn opa (en mams? Dat weet ik zo niet meer) stonden we te wachten.
Toen de vrachtwagen we eenmaal was en de klep ging open, toen werd het interessant. Paardlief had altijd op de Wei gestaan dus die Wilde we iets te snel uit.
Toen ontsnapte een van de andere paarden en kreeg ik het touw wat aan mijn paardje zat in handen gedrukt terwijl de rest het andere paard gingen vangen.

Dat was me wel een dag :')

:') :') Uiteindelijk iedereen zonder kleerscheuren er vanaf gekomen?


Yup. Dat wel ja, haha.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:19

de mijne werd door een vriendin van me opgehaald in Oostenrijk. Ron 2 uur 's nachts kwam ze aan met een trailer met 2 Norikers.

Eerst de merrie eruit en in een box en toen Morrie, die rende meteen over me heen en speerde naar de merrie, de enige die hij "kende"na al die uren samen op de trailer......

Hij ging ook een box in. De volgende ochtend bleek dat hij zijn box wat klein had gevonden, hij had de tussenwand eruit gehaald en stond gezellig samen met zijn gespikkelde buurvrouw (een andere dan waarmee hij uit Oostenrijk was gekomen) samen in 1 grote box :+ :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:21

Ik weet het nog als de dag van gister. Het is aanstaande dinsdag 2 jaar geleden. Joy was bijna 6 maanden en werd tegelijkertijd afgespeend. Ik had bach bij me (voor Joy, maar ik heb ook even wat druppeltjes genomen := )

Het was helemaal in Groningen, dus best een eindje rijden, inclusief afsluitdijk. Het heeft helaas wel even geduurd voor Joy op de trailer stond en mijn hart huilde. Maar dit was de enige manier. Eenmaal op de trailer zijn we snel gaan rijden en was ze erg braaf. In de opfok werd ze eerst in quarantaine gezet voor een weekje, en daarna mocht ze bij de andere veulens.

De dag zelf heb ik 's avonds een goede borrel genomen. Gelukkig had ik herfstvakantie, zodat ik lekker iedere dag even langs kon. Van de fokker kreeg ik een ingelijste foto. Dat was zo lief!

Afbeelding
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:23

J_emma schreef:
November108 schreef:


Ongeveer net zoals bij ons, ook gebracht door verkopers. Alleen moest ze nog gekeurd worden. Dus voor beide partijen nog even spannend. Dierenarts was er al snel en alles was prima. Verkopers hun moment van afscheid gegund (stonden snikkend in de paddock met haar), naar de auto begeleid en nog een keer beloofd dat we héél goed voor haar zouden zorgen en af en toe een foto zouden appen..
En toen pas allemaal echt dolblij en er de rest van de dag een beetje grijnzend naar staan kijken. En lekker een graaswandelingetje gemaakt enz.


Dat was bij ons ook ja, met afscheid nemen begon het meisje (16 of 17) te huilen. Ik was 20 en had ook rond die leeftijd afscheid moeten nemen van mijn eerste paard dus snapte precies hoe ze zich voelde. Ik begon spontaan mee te huilen :')[/quote]

Ik moest ook huilen hoor. Meisje begon, toen haar moeder en uiteindelijk stonden we alledrie met tranen in onze ogen :-)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:24

Hm. Rare layout, maar je snapt m ;-)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:33

Ik ging de eerste keer kijken, was meteen verkocht en reed er een uur later op naar huis (stond een paar km bij mij vandaan). De eigenaar ging ‘s avonds op wintersport en vond het wel makkelijk als ze al meteen bij mij was :')
Betalen en keuren hebben we pas later gedaan.

Throw kindness around like confetti

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:35

Ik ben m’n paard samen met een vriendin en m’n vader gaan halen. Zo blij dat ze mee waren want ik functioneerde zowat niet meer van de zenuwen. Pas toen ze rustig in haar box stond te eten kon ik weer een beetje adem halen :')

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:38

Westerntrail schreef:
Het was 3 februari van het jaar 2000.
Vandaag ging ik mijn paardje ophalen een jonge haflingermerrie van 5 jaar.
Het was die dag erg koud en ook sneeuwde het.
Trailer gehuurd van de toenmalige stalling waar ik haar neer zou zetten.
Toen nog met mijn Ex gingen we op pad.
We moesten die dag over de afsluitdijk want je stond toen in Oostzaan.

Eerst gingen we naar de toenmalige eigenaren thuis om daar het financiele te regelen.
Toen dus met de hele groep naar de stalling, het had gesneeuwd en we moesten over een bruggetje, dat lukte niet echt met de trailer, dus moesten we met zijn allen duwen om de auto met trailer het bruggetje op te krijgen.

Aangekomen op de stalling kreeg ik een heel papier waarop stond hoe ik met jouw om moest gaan.
Dus daar hebben we jouw de trailer op gezet, dat heeft toen een verzorgster gedaan want dan kon zei op haar manier afscheid nemen.

Toen op naar huis met jouw, inmiddels was het weer er niet beter op geworden, en moesten we met een gangetje van 50 over de afsluitdijk.

ik weet nog dat we aan de verkeerde kant reden daar de andere kant aardig besneeuwd was.
Werden we ook nog ingehaald door een vrachtwagencombinatie.

Gelukkig zijn we heelhuids thuis gekomen, toen hebben we je in je stalletje gezet.
Nu 18 jaar later nog steeds mijn vriendin.


Wat een verhaal :oo Dat zijn toch omstandigheden dat je normaal gesproken niet met je net nieuwe aanwinst op pad wilt :oo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, brittms, EsmeeKKK, Groetje, Iselda, lletam, Majolen, Salinah, SentiBot, snorkel1986, vilheide, wisja en 115 bezoekers