Hoe verkoop je een pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:11

Als je dochter alles op de pony heeft geleerd zou ik dat ook zeker niet vergeten erbij te zetten. Het is dus wel mogelijk zolang je een beetje talent en goede begeleiding hebt

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:26

De vraagprijs hangt van veel factoren af en als zo'n pony echt zo talentvol is. Dan komt die echt wel bij iemand terecht.die daar naar op zoek is :D
Het is maar net wat iemand ervoor over heeft en zoekt.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:29

Zorg in ieder geval dag je de Marktplaats- stokmaat-zoekfunctie gebruikt. Als je bij het filteren meteen selecteert op stokmaat wordt de advertentie niet getoond. Advertentie wordt voor potentiele kopers uitsluitend getoond als er niets wordt aangevinkt bij stokmaat.Dus veel mensen zien je advertentie niet.

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:33

Het is gewoon een kwestie van afwachten tot er iemand verliefd op haar wordt. Als ze zo braaf is, is de kans groot dat dat gebeurd en dan zijn mensen vaak veel makkelijker met de prijs...
Maar verliefd worden begint al bij de eerste indruk: De advertentiefoto. Het beste is om als eerste foto een plaatje te hebben van de pony, netjes gepoetst, oortjes naar voren en tegen een strak blauwe lucht. Succes!

Tipje: Misschien kun je ook adverteren op sporthorses.nl. Als ik het goed zeg is een advertentie daar maar 7,50, maar het is wel een veelbezochte site.
Laatst bijgewerkt door wHoogendoorn op 12-10-18 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:34

Sjaco schreef:
Zorg in ieder geval dag je de Marktplaats- stokmaat-zoekfunctie gebruikt. Als je bij het filteren meteen selecteert op stokmaat wordt de advertentie niet getoond. Advertentie wordt voor potentiele kopers uitsluitend getoond als er niets wordt aangevinkt bij stokmaat.Dus veel mensen zien je advertentie niet.


Ik kon m dus ook niet vinden. En zoek inderdaad altijd op stokmaat.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:36

Ik ben zelf ook even op zoek geweest naar een grote pony/klein paard en ik heb je advertentie even opgezocht. Wat de rest zegt: foto's! Duidelijkere foto's. Die met de rozet en de 23 minuten geleden vind ik eerder storend, dan dat het toegevoegde waarde heeft. Zowel door de letters die er doorheen staan, als dat de foto's niet echt flatterend zijn. De galopfoto met de heide op de achtergrond, spreekt me dan wel weer enorm aan. Verder lijkt het me een fantastische pony, wat dat betreft vind ik de prijs niet heel raar. Ze is wel al 11 en als er bijvoorbeeld een vergelijkbare pony te koop staat, die 8 jaar oud is en 500 euro duurder, dan zou ik toch liever daarvoor gaan. Dan kun je er toch een paar jaar langer van genieten (alhoewel het natuurlijk altijd gokken blijft). Verder zou ik er nog iets in zetten over hoe ze nu gehouden wordt, wat is ze gewend, veel op stal of 24/7 buiten. En bij merries zou ik als potentiele koper willen weten hoe ze is tijdens de hengstigheid. Ik zou namelijk alleen een merrie kopen, wanneer je (bijna) niets merkt van de hengstigheid (uit ervaring wijs geworden). Mocht ze ooit een veulen hebben gehad, dan zou ik dat er ook bij vermelden en wat voor moeder ze was. Hopelijk vind je een leuk huisje, het lijkt me een leuk dier, waar vast iemand nog jarenlang veel plezier van kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Els1984 op 12-10-18 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:36

Waarom staat ook de vraagprijs er niet bij? En staat die ook op ehorses dan heb je ook nog buitenlandse mensen die het zien

Anomien

Berichten: 7383
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:48

Mag ik een link?

Vind het echt wel interessant klinken?
Hoe is ie met buitenritten?? Alleen mee te nemen?

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:52

Knert schreef:
Mag ik een link?

Vind het echt wel interessant klinken?
Hoe is ie met buitenritten?? Alleen mee te nemen?


Ik vond de advertentie uiteindelijk op Marktplaats door bij de groep pony's te zoeken op merrie, 11 jaar en ouder en beperkte afstand van Den Bosch. Als je maximaal 10 km invoert is ze de enige ;-)
Wel een leukerd hoor!

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:07

Wat een gave pony zeg. <3 (als ik op dit moment de tijd had gehad had ik zo komen kijken ook voor dat geld)
Maar dat doet er niet echt toe.

Zou idd de screenshots zo plaatsen dat je echt alleen een foto ziet en niet die text erdoorheen. (screenshots waarvan je duidelijk ziet dat het een screen is komt heel erg over alsof je de advertentie er maar zo even op gegooit hebt. Komt toch slordiger over.)

Mag ik vragen hoe groot de ruiter (je dochter neem ik aan?) op de foto's is?
Mss ook handig om erbij te zetten dan hebben mensen al een beetje een indicatie of ze er wel op zouden passen. (als je te lang blijkt te zijn is dat toch weer zonde van hun en jou tijd)

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 21:36

Bedankt voor de tips weer!
De springfoto is genomen met de regiokamioenschappen, toen net een half jaar bij ons. Mijn dochter was op de springfoto en heide-foto 14 of 15 denk ik, zal toen 1,60-1,65 geweest zijn.
En ja, de pony is makkelijk op buitenrit, of dat alleen of met anderen is, door bos en duinen of langs het spoor of drukke weg, geen probleem.
Merriegedrag valt gelukkig mee, behalve het 100x plassen geen gekke toestanden gelukkig.

Ik ga kijken of ik dit weekend iemand kan regelen voor goede foto's, en dan de advertentie aanpassen. Wist ook niet van die zoekfunctie op stokmaat!

Anomien

Berichten: 7383
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:40

Wijsje schreef:
Bedankt voor de tips weer!
De springfoto is genomen met de regiokamioenschappen, toen net een half jaar bij ons. Mijn dochter was op de springfoto en heide-foto 14 of 15 denk ik, zal toen 1,60-1,65 geweest zijn.
En ja, de pony is makkelijk op buitenrit, of dat alleen of met anderen is, door bos en duinen of langs het spoor of drukke weg, geen probleem.
Merriegedrag valt gelukkig mee, behalve het 100x plassen geen gekke toestanden gelukkig.

Ik ga kijken of ik dit weekend iemand kan regelen voor goede foto's, en dan de advertentie aanpassen. Wist ook niet van die zoekfunctie op stokmaat!



Je mag mij zeker foto’s sturen. Ben oprecht geintresseerd. Hoe groot is de ruiter op de 2e foto?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:17

Ik zou alleen de tweede en laatste foto plaatsen. De andere voegen niks toe.
Je eerste foto valt ook niet op, ik heb 2x voorbij de advertentie gescrold omdat het zo’n donkere foto is.

Ik zou in de tekst ook beginnen met alle positieve punten en het druk worden met springen pas als laatst.

De prijs is niet raar als hij echt heel braaf is met rijden. Een echt brave pony is goud waard, maar dan moet hij dat wel zijn en dan moet je daar op inzetten en niet op het M springen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:58

heb het ook opgezocht, maar vind het echt niet een hele gekke advertentie.
Voor de prijs zou ik afknappen.
En het wordt herfst dan kopen de meeste mensen ook geen pony/paard.
ik denk een schappelijke prijs of anders wachten tot het voorjaar!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:02

Is ze niet interessant voor mensen die endurance willen rijden?
Ik vind het geen absurde prijs hoor. En als particulier die en paard zoekt, boeit het mij eigenlijk niet zo of het herfst is.. Pensionstal is toch een vaste prijs per maand.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 19:57

Endurance gaat om uithoudingsvermogen toch? Daar zou ze heel geschikt voor zijn denk ik!

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:01

Wijsje schreef:
Endurance gaat om uithoudingsvermogen toch? Daar zou ze heel geschikt voor zijn denk ik!


Ja, denk ik dus ook. Dus misschien op een dergelijke groep of forum plaatsen?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:19

J_emma schreef:
Wijsje schreef:
Endurance gaat om uithoudingsvermogen toch? Daar zou ze heel geschikt voor zijn denk ik!


Ja, denk ik dus ook. Dus misschien op een dergelijke groep of forum plaatsen?


je dochter zulke wedstrijden laten rijden!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:08

kwita schreef:
je dochter zulke wedstrijden laten rijden!

? Het is niet dat je dat “ zomaar” even doet hoor zulke wedstrijden.
Daarvoor trainen kost tijd.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Hoe verkoop je een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:41

Bel de handelaar op dat je je bedacht hebt en doe hem alsnog naar saudi Arabië. Elke maand dat je langer wacht kost 200.- pensiongeld met een beetje pech.

Anomien

Berichten: 7383
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:21

Kun je wat meer vertellen over de pony?

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:59

Er zijn zoveel pony's die heet worden met springen, dat zijn de beste!
Dus dat kan het struikelpunt niet zijn, neem ik aan.
Maar goede foto's is echt heel erg belangrijk.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:12

robert45 schreef:
Bel de handelaar op dat je je bedacht hebt en doe hem alsnog naar saudi Arabië. Elke maand dat je langer wacht kost 200.- pensiongeld met een beetje pech.

Je pony is toch 3\4 Arabisch? dan heeft ze het daar vast wel naar haar zin.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:31

Leuke pony inderdaad :j Ik denk dat nog wat betere foto's wel zullen helpen inderdaad. Ook zou ik de titel iets interessanter maken door er iets bij toe te voegen als lief, braaf, bomproef oid. Nu is het wel erg recht toe recht aan.

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:42

Wijsje schreef:
Ik ga kijken of ik dit weekend iemand kan regelen voor goede foto's, en dan de advertentie aanpassen. Wist ook niet van die zoekfunctie op stokmaat!


Slim, foto's zijn alles! Vooral de eerste foto is belangrijk. Die moet de aandacht trekken zodat mensen de advertentie aanklikken.
Met goede foto's komt het vast snel goed! :)