Paardenmarkt ontploft, wat zijn realitische prijzen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paardenmarkt ontploft, wat zijn realitische prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:56

E pony, dus de waarde zakt al meteen of hij nou kwaliteit heeft of niet.

Kan verder pas beoordelen na het zien van een filmpje. :)

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Paardenmarkt ontploft, wat zijn realitische prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:02

Ik heb een paar maanden mijn e-pony L eventing bij de paarden.L springen
Braaf in het bos ook alleen.
Toch goed verkocht naar het buitenland.
En echt voor meer dan de 5500 die hier wordt gezegd.
Was klinisch en rontgenlogisch helemaal goed

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:10

Simbaa schreef:
Zoals in de titel al gezegd, de paardenmarkt is ontploft. En prijzen schieten de pan uit.

Ik zie dat er voor dit soort pony’s gerust 5500€ gevraagd wordt. Is dat normaal?

Vind het lastig!



Ja er zijn idd mensen die zo'n bedrag durven te vragen, alleen staan die advertenties er maanden later nog steeds op.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:18

Lizz schreef:
StalNollie schreef:
Lizz dat is zeker niet mijn ervaring en draai toch al wat jaren mee in de handel

Nu zal het in de handel misschien anders zijn, maar ik ervaar het als particulier dus wel zo het afgelopen jaar.
Zoekend naar een warmbloed e-pony, tot 6 jaar, hoefde geen ervaring te hebben, onbeleerd was ook geen probleem, wel een beetje pit en hoefde ook niet heel braaf te zijn. Papier of geen papier maakte ook niet uit. Maar alles was zo weg of hadden bemerkingen.
En de prijzen waren makkelijk rond de 3000-4000 voor zoiets.


Waaroma anders? Ik verkoop uiteindelijk particulier dus wat ik hier deel is prijs voor particulier ( uiteraard ga ik geen handelsprijzen noemen die zijn gewoon anders, handelaren kopen het paard zoals ie is .. af af )

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenmarkt ontploft, wat zijn realitische prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:22

Ik denk dat je over deze specifieke pony niks kunt zeggen, dan moet je veel meer weten over de potentie die het beest heeft..... dus zonder foto's, filmpjes of andere info blijft het gissen.
Ik vind de opmerkingen over handelaren wel grappig trouwens, ik verkoop mijn betere paarden via een handelaar en de gewone doe ik zelf. Dus de ene handelaar is de andere niet.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Paardenmarkt ontploft, wat zijn realitische prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 20:30

Dank weer allen voor alle antwoorden!!
Ik vind het lastig om hier een filmpje neer te zetten, omdat het een filmpje is waar ik a) niet zelf op sta en b) vind ik het vervelend voor eventuele nieuwe eigenaren als ze later dit tegenkomen en zien dat de pony en bijbehorende vraagprijs besproken is. En er dus misschien bekend is wat zij betaald hebben. Al weet ik niet of dat zo erg zou zijn.

Voor nu neig ik er naar de pony nog even te houden en wat meer te bevestigen/te starten. Heb er zelf ook een fijn dier aan!!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:36

StalNollie schreef:
Lizz schreef:
Nu zal het in de handel misschien anders zijn, maar ik ervaar het als particulier dus wel zo het afgelopen jaar.
Zoekend naar een warmbloed e-pony, tot 6 jaar, hoefde geen ervaring te hebben, onbeleerd was ook geen probleem, wel een beetje pit en hoefde ook niet heel braaf te zijn. Papier of geen papier maakte ook niet uit. Maar alles was zo weg of hadden bemerkingen.
En de prijzen waren makkelijk rond de 3000-4000 voor zoiets.


Waaroma anders? Ik verkoop uiteindelijk particulier dus wat ik hier deel is prijs voor particulier ( uiteraard ga ik geen handelsprijzen noemen die zijn gewoon anders, handelaren kopen het paard zoals ie is .. af af )

Daarom zei ik ook misschien. Ik weet niet hoe het komt dat wij andere ervaringen hebben.
Maar dit is mijn ervaring van het afgelopen jaar. Overal waar we keken met de criteria die ik eerder noemde lagen de prijzen hoger dan hier genoemd wordt.

En dat men steeds roept dat epony geen gewilde maar is, die zitten er toch echt naast.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:58

Simbaa schreef:
Dank weer allen voor alle antwoorden!!
Ik vind het lastig om hier een filmpje neer te zetten, omdat het een filmpje is waar ik a) niet zelf op sta en b) vind ik het vervelend voor eventuele nieuwe eigenaren als ze later dit tegenkomen en zien dat de pony en bijbehorende vraagprijs besproken is. En er dus misschien bekend is wat zij betaald hebben. Al weet ik niet of dat zo erg zou zijn.

Voor nu neig ik er naar de pony nog even te houden en wat meer te bevestigen/te starten. Heb er zelf ook een fijn dier aan!!



Bij een advertentie zet je toch ook film en fotomateriaal en een vraagprijs? Ik heb net een maand geleden een nieuw paard gekocht en die advertentie is toch geen geheim? Ik vond het zelf bloedirritant als er geen vraagprijs bij advertenties stond. Het laat zich enorm lastig raden is inmiddels mijn ervaring daarmee. Bij sommige waarbij ik dan een een berichtje stuurde lag de vraagprijs gerust 10K hoger dan mijn budget en sommigen paste er gewoon in. Terwijl ik toch echt alleen op advertenties reageerde die binnen mijn zoekplaatje pasten, dus allemaal beetje zelfde leeftijd en/of niveau. Sommige verkopers schatten hun paard wel erg 'hoog' in hoor....

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!