Wat moet ik met mijn paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 07:21

Lieve Bokkers,

Ik loop al een tijdje met een gedachte rond over mijn huidige paard, en na een heerlijke buitenrit met een paard van een stalgenootje gisteren knapte er iets en heb ik het ook tegen mijn ouders en vrienden uitgesproken.

Februari 2017 kocht een een engelsvolbloed merrie genaamd Bo. Opzoek naar een dressuurpaard maar dit lieve koppie kon ik gewoon niet weerstaan. Ik kwam dus thuis met een magere, vol onder de wormen, 10 jarige merrie uit engeland. Zij is daar geboren en heeft daar verschillende wedstrijden gelopen ( gallopkoersen ). Voor de rest is er niet zo veel mee gedaan. Vlak na dat ik haar kocht is ze gevallen in de wei en hebben we een tijd niet kunnen rijden door haar “gekneusde enkel”, hier kon je het mee vergelijken volgens de dierenarts. Oktober 2017 zijn we verhuisd naar een andere stalling en zijn we pas echt begonnen met trainen. We hebben een enorme vooruit gang gemaakt, ze kon niet eens een langezijde normaal stappen, en nu is ze redelijk te rijden. Sindsdien komt ook haar ware aard naar boven; een ontzettende lieve merrie met een klein gouden hartje, maar oooo zo veel energie en een lekkere eigen mening.

Zo veel geprobeerd, zo veel gedaan, maar ik begin nu langzaam aan het plezier te verliezen. Ik heb haar gekocht voor mijn ontspanning, lekker samen erop uit en een rondje in de bak.
Maar....
Ben ik een tijdje niet naar buiten geweest? Zoooo veel energie enthousiasme dat het voor mij niet meer relaxed is, terwijl dat wel het doel was.
Rondje in de bak? Elke keer als ik haar goed wil rijden ben je een uur lang super intensief bezig, want mijn meisje wil uitdaging, lopen, nieuwe dingen leren, maar heeft daar naast ook een heeeerlijke eigen mening. Ondertussen vertoont ze wel ontzettend veel potentie voor hoger werk.
Een rustig rondje is er dus niet bij...

Bo is niet het paard waar ik zo maar iemand op kan zetten, die heel veel aandacht verdient & het liefst elke dag uren op pad gaat.

Begin dit jaar ben ik begonnen met een HBO opleiding, super leuk maar ook ontzettend veel en zwaar. Hierdoor heb ik mijn ontspanning meer nodig dan ooit.


Het is mijn lieve meisje, heb nog nooit een paard gezien zo’n puur hartje, maar ik weet even niet meer wat ik er mee moet....


Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:24

Tja, ik denk dat het er echt aan ligt..wat je ermee wilt?

Zo te lezen is het een paard die veel werk nodig heeft, kun en wil je haar dat bieden?

Als je zelf alleen rustig recreatief wilt rijden dan is ze waarschijnlijk niet het juiste paard voor je, maar ik vraag me wel af of dat alleen iets is van de laatste tijd? of dat je ergens je plezier verloren bent (wellicht door andere omstandigheden) en het daar voor wel goed ging?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:25

Hoe is ze aan de hand?

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:28

Hoe staat ze gestald en wat krijgt ze aan voer?
Dat kan ook heel veel invloed hebben op gedrag :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:30

Een goede stevige bijrijder zoeken die haar ook een paar dagen in de week aan het werk zet, zodat ze haar energie kwijt kan en dat minder alleen op jou neerkomt?

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:31

Ik denk dat je voor jezelf echt goed op een rij moet zetten wat je wil met een paard, en of zij dat kan.
Het is een paardje met pit die werk nodig heeft, als ik het zo lees.
Kijk wel even goed na wat voor voer je erin stopt en of de stallingbij haar past, dat kan soms ook veel verschil maken.

En daarna:
Is dit iets wat jij wil, of wil je gewoon een beestje die lekker relaxed is en die je 2 dagen kan later staan en daarna hem uit de wei kan trekken voor een ontspannen buitenritje?
Als je dat tweede wil, past de huidige merrie waarschijnlijk niet bij jouw wensen.

Maar als het enkel komt omdat je het op dit moment druk hebt, kan je er ook voor kiezen om een gedreven medeberijdster te zoeken die enkele dagen in de week intensief met haar aan het werk gaat, haar de uitdaging geeft die zij nodig heeft. Dan heb jij wat meer rust, en kan je de overige dagen ook waarschijnlijk wat meer relaxed met haar aan het werk.
Dat is ook nog een optie ipv verkopen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:31

Lastig. Ik denk dat je gewoon een heel fit paard heeft die veel moet lopen. dat is het type paard ook. ik kan mijn Draver ook geen 3 dagen stil zetten. Het zijn paarden die willen werken.

Wellicht kun je haar eventueel tijdelijk onder brengen bij bijv een endurance ruiter? Vaak is het zo dat als ze flink aan het werk worden gezet ze ook rustiger in het koppie worden.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:39

Hoeveel komt ze buiten overdag? Wat voor voer krijgt ze? Ik zou eens kijken of je haar op andere manieren meer beweging kan geven. Ik heb veel arabieren gereden en ook die staan hoog in het bloed maar zijn met juiste stal management en beweging kalm te krijgen. Wellicht kun je dit voor haar ook doen?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 08:09

@Elisa2, het is niet dat ik persee altijd een rustig rondje wil rijden, vind het fanatiek trainen zeker leuk, maar op het moment is het 'alleen maar' dat. Toen ze moest herstellen van haar blessure mocht ik alleen maar lange stukken op het harde rechtuit, heb haar toen dagelijks aan de hand mee naar buiten genomen ( was en is nog steeds braaf, nu alleen dus energieker ) en later onder het zadel. Ze is hartstikke verkeersmak. Dit gaf toen geen problemen, maar ze was hier duidelijk nog verzwakt en het was dus een dagelijks klein rondje in stap.

Toen we begonnen met trainen op de nieuwe stal, vanaf de basis. Dit ging allemaal redelijk goed, elke week priveles en gingen redelijk snel vooruit. Nu staat het een beetje stil, kom niet meer echt voorruit.

note : Vanaf de nieuwe stalling is ze pas echt gaan groeien en ontwikkelen, omdat het management op de oude stalling erg slecht was ( oa bermgras, onvoldoende voer ).


liespower94: Makkelijk. mijn kleine zusje kan haar in en uit de wei halen. poetsen wassen zadelen allemaal geen probleem.

Amanda: Ze staat van ongeveer 0900 tot 1900 buiten in een gemengde kudde, heeft hier ook echt een maatje. szomers op het gras, winters de hele dag beschikking over hooi. verder krijgt ze savond ook onbeperkt hooi, een handje suikervrije ponybrok met een beetje lijnzaadolie en een handje luzerne.

J_emma; dat zou ook nog kunnen, maar denk dat dat heel lastig wordt om te vinden

c_alsemgeest: Bijrijder is inderdaad ook nog een goede, maar denk dat dat heel lastig is om een goede combi te vinden. Ik rijd haar op het moment ongeveer 2/3x in de week en longeer daarnaast ook nog 1/2x.

Kelly1992: Dat is het ook wel hoor, denk dat ze endurance zeker leuk zou vinden! zijn er ruiters die dat doen ja?

Iriscope: Ze komt ongeveer een uur of 9 minimaal buiten, meestal langer. zo goed als onbeperkt hooi, handje pony brok met luzerne en olie.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:16

Ja ik denk dat als je een oproepje op de fb groep van de endurance ruiters dat er best mensen zijn die daar interesse in hebben.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:46

Lisa_WB schreef:
Amanda: Ze staat van ongeveer 0900 tot 1900 buiten in een gemengde kudde, heeft hier ook echt een maatje. szomers op het gras, winters de hele dag beschikking over hooi. verder krijgt ze savond ook onbeperkt hooi, een handje suikervrije ponybrok met een beetje lijnzaadolie en een handje luzerne.

Dat klinkt op zich als een mooie basis (staat ze nu nog steeds tot 19u buiten en straks in de winter ook?) en veel paarden doen het daar goed op. Voor mijn eigen merrie was het echter (lang) niet genoeg, zij is pas echt tot rust gekomen sinds ze niet meer opgesloten staat in een stal. Voor ieder paard is het anders, maar mocht je nog niet de knoop doorgehakt hebben om je paard te verkopen dan zou ik kijken hoe ze het doet op 24/7 in de kudde (uiteraard wel op een plek die geschikt is, dus altijd droog kunnen staan (voeten en lijf) en droog kunnen liggen, stabiele kudde, niet teveel paarden op een beperkte ruimte en goed ruwvoer ter beschikking).

koeien op de weg...

steefvicky

Berichten: 2568
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Wat moet ik met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:07

Wat gaat er precies niet naar je zin op buitenrit?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 09:07

GDG schreef:
Lisa_WB schreef:
Amanda: Ze staat van ongeveer 0900 tot 1900 buiten in een gemengde kudde, heeft hier ook echt een maatje. szomers op het gras, winters de hele dag beschikking over hooi. verder krijgt ze savond ook onbeperkt hooi, een handje suikervrije ponybrok met een beetje lijnzaadolie en een handje luzerne.

Dat klinkt op zich als een mooie basis (staat ze nu nog steeds tot 19u buiten en straks in de winter ook?) en veel paarden doen het daar goed op. Voor mijn eigen merrie was het echter (lang) niet genoeg, zij is pas echt tot rust gekomen sinds ze niet meer opgesloten staat in een stal. Voor ieder paard is het anders, maar mocht je nog niet de knoop doorgehakt hebben om je paard te verkopen dan zou ik kijken hoe ze het doet op 24/7 in de kudde (uiteraard wel op een plek die geschikt is, dus altijd droog kunnen staan (voeten en lijf) en droog kunnen liggen, stabiele kudde, niet teveel paarden op een beperkte ruimte en goed ruwvoer ter beschikking).



Ze hebben szomers regelmatig tot een uur of 23u buiten gestaan. Ze staan minimaal tot 19u buiten, ook in de winter. Haar oude stalling was 24/7 buiten, had toen ontzettend veel moeite om haar op gewicht te krijgen, en hier werd ze naar mijn gevoel niet veel gelukkiger van.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 09:13

steefvicky schreef:
Wat gaat er precies niet naar je zin op buitenrit?


Ze is extreem enthousiast, en op open lange stukken komt het renpaard verleden omhoog en wil ze het liefst helemaal gaan. Ze is dan ook niet tevreden met de kleine stukken die we kunnen draven en galopperen ( helaas niet het goede bos / ruimte daarvoor ). Hierdoor gaat ze zich frustreren wat er uit komt als een soort galop op de plaats. Normaal in de bak als ze zich heeft kan ik haar dr redelijk doorheen rijden, maar buiten gaat dat haast niet. Ik heb ook helaas niet de mogelijkheid om wekelijks/meerdere keren per week met haar buiten te rijden

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:13

Je kunt proberen om krampachtig dit paard te vormen naar hoe je graag wilt rijden. Maar dan heb je misschien wel een moeilijk uitgangspunt. Volbloed van de baan, alleen galop gedaan. Pittig. Dat staat ongeveer het verst van wat je eigenlijk wil. Je maakt met gedril dit paard niet gelukkig en je zelf ook niet. Ik zou zoeken naar een eigenaar die blij wordt met jouw paard en zelf naar een ander paard op zoek gaan.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:20

Lisa_WB schreef:
steefvicky schreef:
Wat gaat er precies niet naar je zin op buitenrit?


Ze is extreem enthousiast, en op open lange stukken komt het renpaard verleden omhoog en wil ze het liefst helemaal gaan. Ze is dan ook niet tevreden met de kleine stukken die we kunnen draven en galopperen ( helaas niet het goede bos / ruimte daarvoor ). Hierdoor gaat ze zich frustreren wat er uit komt als een soort galop op de plaats. Normaal in de bak als ze zich heeft kan ik haar dr redelijk doorheen rijden, maar buiten gaat dat haast niet. Ik heb ook helaas niet de mogelijkheid om wekelijks/meerdere keren per week met haar buiten te rijden



Hoe is haar conditie? als je flink rijd is ze dan wel snel buiten adem?
Wellicht heb je een ovaal baan in de buurt? dan kun je bijv 1x in de 2 weken galop training oppakken?

ik heb nu een jaar een draver. Ook van de baan af gekocht. Nu rijdt ik veel buiten, maar ik moet toch ook wel echt 1x in de 3 weken lekker op het strand zijn benen laten strekken, ik merk gewoon dat mijn paard dan een stuk gelukkiger is ( beter in zijn vel zit). Verder is die van mij ook druk en voorwaarts buiten, maar ik vindt dat dan weer fijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:23

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:29

Lisa_WB schreef:
Februari 2017 kocht een een engelsvolbloed merrie genaamd Bo. Opzoek naar een dressuurpaard maar dit lieve koppie kon ik gewoon niet weerstaan. Ik kwam dus thuis met een magere, vol onder de wormen, 10 jarige merrie uit engeland. Zij is daar geboren en heeft daar verschillende wedstrijden gelopen ( gallopkoersen ). Voor de rest is er niet zo veel mee gedaan. .


Even in je quote geknipt.
Je moet met je paard......... je moet wat met jezelf. Allereerst realiseren dat je NIET het paard gekocht hebt wat je zocht. Je zocht een dressuurpaard en kwam thuis met een lief koppie waar het lichaam van een niet dressuur geschoold engels volbloed aan vast zat.

Je kan nu twee dingen doen. Je eigen dressuur ambitie bijstellen en ten gunste van dit dier gaan "werken" of dit dier verkopen en een, voor jouw doel, geschikter paard kopen.

Het een of het ander, het blijft lastig. Succes

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 09:39

rien10 schreef:
Lisa_WB schreef:
Februari 2017 kocht een een engelsvolbloed merrie genaamd Bo. Opzoek naar een dressuurpaard maar dit lieve koppie kon ik gewoon niet weerstaan. Ik kwam dus thuis met een magere, vol onder de wormen, 10 jarige merrie uit engeland. Zij is daar geboren en heeft daar verschillende wedstrijden gelopen ( gallopkoersen ). Voor de rest is er niet zo veel mee gedaan. .


Even in je quote geknipt.
Je moet met je paard......... je moet wat met jezelf. Allereerst realiseren dat je NIET het paard gekocht hebt wat je zocht. Je zocht een dressuurpaard en kwam thuis met een lief koppie waar het lichaam van een niet dressuur geschoold engels volbloed aan vast zat.

Je kan nu twee dingen doen. Je eigen dressuur ambitie bijstellen en ten gunste van dit dier gaan "werken" of dit dier verkopen en een, voor jouw doel, geschikter paard kopen.


Mijn dressuur ambities ( en dan bedoel ik wedstrijdgericht ) heb ik na 2 weken al laten gaan :)
Wat ik nu zou willen bereiken is een ongeveer een B niveau, ik ben met dit paard sowieso niet van plan om te gaan starten.

@Kelly1992: haar conditie is goed, ze is niet snel buitenadem. aan een ovaalbaan heb ik inderdaad ook gedacht, omdat ik haar dan wel in een gecontroleerde omgeving zou kunnen laten rennen. Helaas zit er geen in de buurt. Ik vind het in principe niet erg als ze druk of voorwaarts is, maar wel controleerbaar. Ze kan zich zelf zo druk maken dat ze ongeveer zijwaarts over het fietspad gaat en daar niet op andere mensen let.

@Rizette: Ik heb mezelf als zo veel mogelijk aangepast naar dit paard als ik kan, en mocht er nu nog een andere mogelijk oplossing uit komt zou ik dat zeker voor haar doen. Maar de seconden dat ik merk dat mijn paard niet meer gelukkig bij mij is, ga ik sowieso opzoek naar een beter huisje voor haar

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:51

J_emma schreef:
Een goede stevige bijrijder zoeken die haar ook een paar dagen in de week aan het werk zet, zodat ze haar energie kwijt kan en dat minder alleen op jou neerkomt?


Ga ik in mee, als je paard tenminste wilt behouden voorlopig en niet wilt verkopen.
Zijn best wel fijne bijrijders te vinden die het aktieve geweldig vinden en es stevig met haar aan het werk willen.
en als jij haar dag erop oppakt zijn ze vaak veel rustiger in koppie en lijf.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 09:52

Peetstap schreef:
J_emma schreef:
Een goede stevige bijrijder zoeken die haar ook een paar dagen in de week aan het werk zet, zodat ze haar energie kwijt kan en dat minder alleen op jou neerkomt?


Ga ik in mee, als je paard tenminste wilt behouden voorlopig en niet wilt verkopen.
Zijn best wel fijne bijrijders te vinden die het aktieve geweldig vinden en es stevig met haar aan het werk willen.
en als jij haar dag erop oppakt zijn ze vaak veel rustiger in koppie en lijf.


Ik wil eerst alles proberen, verkopen voor mij echt de allerlaatste optie. Ik ga het even overleggen, maar ga denk ik vandaag of morgen al een oproepje plaatsen :)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:35

Ik heb een engels volbloed gehad, die kreeg geen brok, wel vit.min korrel.. tussen rijden door minstens een keer per week aan de lange lijn laten uitrazen...hakken in het zand en met 2 handen vasthouden....

Buiten galopperen ging niet...dus dat werd een energieke draf waar ander paard voor moest meegalopperen, buiten was compromis sluiten of verongelukken....ik reed met pelhamstang met 2 teugels zonder verbinding stukje...dus relaxed teugeltje, bij ervandoor gaan 2e teugel erbij, 1 keer nodig gehad ..dit soort paarden niet de trickers opzoeken..dus veel tussendoor lange sessies stappen om tot rust te komen, lange ritten..minimaal 2 uur en op de piste veel afwisseling dus vrij laten springen of werken aan de hand en elke dag buiten...dit zijn geen paarden die sullig worden, die van mij was 20 geworden en met 18 pas relaxed te rijden om maar zo te zeggen. Was bomproef, vreselijk eerlijk en super lief, maar een dubbele bodem

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:22

Lisa_WB schreef:
GDG schreef:
Dat klinkt op zich als een mooie basis (staat ze nu nog steeds tot 19u buiten en straks in de winter ook?) en veel paarden doen het daar goed op. Voor mijn eigen merrie was het echter (lang) niet genoeg, zij is pas echt tot rust gekomen sinds ze niet meer opgesloten staat in een stal. Voor ieder paard is het anders, maar mocht je nog niet de knoop doorgehakt hebben om je paard te verkopen dan zou ik kijken hoe ze het doet op 24/7 in de kudde (uiteraard wel op een plek die geschikt is, dus altijd droog kunnen staan (voeten en lijf) en droog kunnen liggen, stabiele kudde, niet teveel paarden op een beperkte ruimte en goed ruwvoer ter beschikking).

Ze hebben szomers regelmatig tot een uur of 23u buiten gestaan. Ze staan minimaal tot 19u buiten, ook in de winter. Haar oude stalling was 24/7 buiten, had toen ontzettend veel moeite om haar op gewicht te krijgen, en hier werd ze naar mijn gevoel niet veel gelukkiger van.

Jammer dat je het sec op het 24/7 buiten staan gooit, ik gaf namelijk al aan dat dat wel onder de juiste condities moest zijn (anders kun je nog niet goed bepalen of het paard het nodig heeft). Je gaf zelf al aan dat ze slecht en onvoldoende ruwvoer kreeg dus dan is het logisch dat je paard moeilijk op gewicht blijft en er niet gelukkig van wordt. Dat ligt dan niet (alleen) aan het buiten staan natuurlijk.

Fijn dat ze in de winter ook tot minimaal 19u buiten staan, dat zie je niet vaak (de meesten willen de paarden voor donker op stal hebben). Ik denk dat een bijrijder die stevig in de schoenen staat wel een goede aanwinst kan zijn.

koeien op de weg...

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 11:58

@GDG


Ligt natuurlijk niet alleen aan 24/7 buiten hoor, heb mijn oude paard altijd zo gehouden. Helaas nu niks meer in de buurt want aan de eisen voldoet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:24

Ik heb je topic uit je onderschrift gelezen.

Volgens mij moet je je vasthouden aan dat gevoel :)

Engelse volbloeden zijn erg bijzondere paarden, met een karakter van goud. Feit dat ze ook nog eens erg verkeersmak is, maakt haar misschien wel méér het perfecte paard voor jou dan pakweg de gemiddelde KWPN'er.

Maar dat zie je nu misschien even niet omdat ze zoveel energie heeft.

Ik zou echt blijven zoeken naar oplossingen om hier mee om te gaan.
Er zijn zeker bijrijders te vinden, maar ik begrijp dat je daar niets voor voelt, zou ik zelf ook niet willen.

Je hebt haar ook nog maar 1,5 jaar dat is eigenlijk nog niet zo lang :) er kan nog véél veranderen. Ik denk dat veel paardeneigenaren wel eens door een moeilijke, twijfelachtige periode gaan met hun paard. Maar de voldoening is eens zo groot als je samen hier doorheen groeit.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, zou mooi zijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charrr91, dierenfan, Mark0919, pillow, Taucha en 45 bezoekers