Ik weet niet wat doen met mijn pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:49

Ik zou een gat in de lucht springen zou ik maar 120- per maand kwijt zijn aan mijn paard. Als je dat niet kunt opbrengen, en al zeker als je stilstaat bij onverwachtse kosten zou ik hem verkopen..

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:50

Wat ik erover kan zeggen..
In je leven veranderen heel vaak dingen.
Je kan ernstig ziek worden, je kan uit elkaar gaan met je vriend, je kan zwanger raken, je baan kwijt raken enz.
Wil je je paard écht kwijt?

Dit is een beslising die je alleen zelf kan maken.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:50

Als het niet lukt om een spaarpot achter de hand te hebben is dieren houden geen beste keuze.
Dat potje hoort niet aan een huis of auto op te gaan maar echt alleen voor noodgevallen voor de dieren te zijn.

Betreft het rijden ben je 1 keer gevallen door niet correct zadelen. Dat telt mijn inziens dus niet echt mee.
Nu dan omdat de pony wel bokte.
Maar opgeven na 1 keer vallen vind ik wel snel.
Daarnaast lees ik dat goed dat je geen dressuur met hem rijd? Ook dat is de basis bij een buiten rij pony. Of in ieder geval bij zo'n jong dier. Dan kun je ze toch beter leren luisteren.

Maar gezien dat sparen je niet lukt zou ik hem verkopen.
Want als er eens wat is met hem, wat dan? Dat is niet echt eerlijk.

Bijrijders zijn geen oplossing, vandaag zijn ze er en morgen vertrekken ze bij wijze van alweer en mag je nog zelf weer betalen. Al sta je enorm goedkoop.

Fieah

Berichten: 138
Geregistreerd: 06-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 13:01

Als ik puur rationeel kijk:
- ik kan het geld wat ik eraan geef momenteel goed gebruiken om op andere vlakken in mijn leven vooruit te geraken
- ik steek (naar mijn gevoel) niet genoeg tijd in Yatzee (om er iets op te plakken: ik ben er gemiddeld een uur per dag mee bezig)
- ik ben bang om eens een erge val te maken
- ik heb het gevoel dat hij meer in zijn mars heeft dan wat ik van hem vraag

dan denk ik idd dat verkopen het beste is voor hem.

Langs de andere kant voelt het ook alsof ik gefaald heb als baasje en natuurlijk wil ik Yatzee liefst niet wegdoen want ik zie dat beestje graag.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:13

Eerlijk gezegd denk ik dat het mede zo mis is gegaan door gebrek aan goede begeleiding en dat je die begeleiding nu nog steeds niet hebt.
Samen met de rest van je verhaal denk ik dat het beter is om het paard te verkopen.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:20

Dus je wil hem verkopen maar twijfelt omdat je m wel lief vindt en niet wil falen.
Als je om m geeft, dan gun je hem, zoals ik al eerder zei, het beste. En dat lijkt grasmaaier spelen me op deze leeftijd echt niet.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:30

Het klinkt alsof jullie niet helemaal de juiste combi zijn kwa rijden. Ik zou hem een nieuwe kans geven en verkopen.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:56

Ik denk dat ze best een goede combinatie zijn. Maar wel met investeren daar in. Zoals les halen.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:06

Ga bij je moeder langs en spreek alles door.

Een spaarpotje is inderdaad erg handig.
Als ik zo je berichten lees heb je denk ik je keuze al gemaakt.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:50

Ineke2 schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat het mede zo mis is gegaan door gebrek aan goede begeleiding en dat je die begeleiding nu nog steeds niet hebt.
Samen met de rest van je verhaal denk ik dat het beter is om het paard te verkopen.


Mee eens

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:34

Klinkt misschien heel hard, maar als je niet wilt doorzetten om weer te rijden en ook niet eens 120 euro per maand wilt uitgeven aan je pony, dan is het imo eerlijker om hem te verkopen.

Heb zelf 2 jaar lang 200-400 euro per maand aan mijn paard besteeds plus de nodige pogingen om met hem te doen wat ik wilde (buitenritten).
Dit is niet gelukt. Ik wilde hem niet op de weide laten staan (hij is pas 10 en kerngezond) en ik vond het ook zonde om dat bedrag uit te geven aan een luxe grasmaaier.

Dus, hoe moeilijk ik het ook vond (en nog steeds vind), ik heb hem verkocht en heb sinds afgelopen weekend een paardje waar ik wel mee op buitenrit kan gaan. :)

Fieah

Berichten: 138
Geregistreerd: 06-08-15

Re: Ik weet niet wat doen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 12:59

Ik heb uren en uren gepraat met mijn mama, we hebben het allebei echt heel moeilijk om ze weg te doen want we zijn wel erg gehecht aan onze paardjes natuurlijk. We zijn nu dus op zoek naar 2 verzorgers/bijrijders, ben benieuwd of we ze gaan vinden...