Kinderuitspraken over paarden/pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:49

Muffin01 schreef:
Ik weet er nog wel eentje van mezelf toen ik een jaar of 4(?), mijn buurman fokte met shetlanders en had er verschillende staan.

Even een afbeelding als voorbeeld:

[ Afbeelding ]

Kijk nou mama wat zielig! Die pony ziel helemaal niks! :j :')


Deze quote ik er even uit :D
Je wil niet weten hoeveel mensen denken dat mijn fjord niets ziet, op vervolgens zijn voorpluk in een andere coupe te leggen, vooral volwassenen overigens :))
Afbeelding
Dit is bv. een creatie van mijn man :=
Afbeelding

En ook niet van een kind, maar vorige week vroeg onze stagiair wat de namen van mijn paarden waren. Dus ik zeg, Jules en Vlekje. Hij kon zelf niet bedenken welke van de twee dan Vlekje zou zijn. Terwijl de ene een Fjord is en de andere een bonte shet. :x

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:25

Ik weet ook nog een keer toen ik op de manege nog liep, ponys naar de wei brengen, liep met een e pony vos en een c pony zweetvos met opstaande manen 'Oh een veulen!' 8)7

Hier op t dorp is elk jaar een kleine paarden'markt', mensen krijgen een vergoeding als hun paard of pony er een ochtend staat, dus manegeponys zijn elk jaar aanwezig.
1 ervan is niet zo stressbestendig, dus die was aan de dunne, net toen er een klein kind langs liep mestte ze: 'Kijk mama! Dat paard zn kont ontploft!' _O- _O-

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:24

s_v schreef:
Muffin01 schreef:
Ik weet er nog wel eentje van mezelf toen ik een jaar of 4(?), mijn buurman fokte met shetlanders en had er verschillende staan.

Even een afbeelding als voorbeeld:

[ Afbeelding ]

Kijk nou mama wat zielig! Die pony ziel helemaal niks! :j :')


Deze quote ik er even uit :D
Je wil niet weten hoeveel mensen denken dat mijn fjord niets ziet, op vervolgens zijn voorpluk in een andere coupe te leggen, vooral volwassenen overigens :))
[ [url=m/IfbIAu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is bv. een creatie van mijn man :=
[ [url=m/twn41N.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ook niet van een kind, maar vorige week vroeg onze stagiair wat de namen van mijn paarden waren. Dus ik zeg, Jules en Vlekje. Hij kon zelf niet bedenken welke van de twee dan Vlekje zou zijn. Terwijl de ene een Fjord is en de andere een bonte shet. :x


De laaste coupe van Jules doet mijn mini zelf altijd :') hoevaak ikzijn voorpluk noormaal leg hij draagt het graag in een scheiding achter zijn oren

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:30

Ik zei vroeger dat m'n shetlander naar de slacht moest toen hij midden in de bak ging liggen. (Deed hij wel vaker)

Ben afgestapt en heb een tik met de zweep gegeven, instructrice merkte op dat ik dat vervolgensaar niet moest doen terwijl ik er achter stond :o

wennetou
Berichten: 19
Geregistreerd: 13-10-12

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:38

Ik heb ook zo eentje van jaaaaren geleden. Was met een vriendin mee naar de kermis en staan bij de pony's te kijken en horen zo'n 2 ukkies tegen mekaar opscheppen over de "streep" over de Fjord vooraan .
Volgens de ene was ze bij het uitladen van de wagen gevallen en helaas middendoor en toen hadden ze haar in het midden dan maar weer dichtgeplakt, vandaar die bruine streep :)
We wisten even niet meer waar we het hadden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:30

DayDream21 schreef:
"Hij doet het niet!" roepen kinderen weleens als hun pony niet doet wat de bedoeling is. Daar moet ik altijd wel om lachen. Ik zie dan meteen een auto voor me die niet meer rijd omdat de benzine op is, of elektrisch speelgoed dat kapot is :')


Maar dat roep ik zelf ook altijd als iets niet lukt _O-

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:21

Pony van mijn vriendin valt onder de categorie “zeer economisch” oftewel niet vooruit te krijgen. Dan stel ik zelf regelmatig voor om er even een euro in te stoppen. :+

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:52

Ik zelf vroeger toen de pony niet meer wou doorlopen: 'Juf, het gas is op!' ;(

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 01:25

Mijn broertje (16) hielp mij van de week met mijn pony's en stond een van mijn pony's te aaien. Hij zei toen "Hij wordt steeds witter hè" waarop ik antwoordde "Ja, en ik riep nog zo hard dat ik geen schimmel wilde". Vervolgens stopt mijn broertje abrupt met aaien en doet de wonderlijke uitspraak "moet je hem dan niet een keer wassen?" Ik kwam niet meer bij van het lachen...

Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat mijn moeder ervan overtuigd was dat mijn pony's iets kunnen zien door hun vliegenmasker. Van zowel kinderen als volwassenen krijg ik ook áltijd de vraag hoe groot mijn pony's worden en/of ik er dan op ga rijden (Shetlander en NMRPS).

Oh ja, en mijn vader deed laatst wel even de peesbeschermers voor me om... Hij had ze als scheenbeschermers om gedaan. Zie dan maar eens je lach in te houden en uit te leggen dat dat toch wat anders werkt... :')

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 02:14

'waar ga jij dan logeren met je paard?'

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 03:02

Sjaak, mijn Tinker heeft aardig wat behang. Mijn lesklantje en ik waren hem aan het poetsen.

Meisje: waarom heeft hij zoveel haar aan zijn benen?
Ik: dat komt door het ras, Sjaak is een tinker en die hebben hele dikke sokken.
Meisje: moet je die elke keer aantrekken, of alleen in de winter?

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 03:13

Ik stond een pony te knotten de dag voor een wedstrijd. Er stond een meisje van een jaar of 8 bij te kijken. Toen ik m'n naald en draad door het eerste vlechtje stak riep ze angstig, neeeeee!!!
Arme kind dacht dat ik de naald in de pony ging steken :(:) .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:58

_Dreamer schreef:
DayDream21 schreef:
"Hij doet het niet!" roepen kinderen weleens als hun pony niet doet wat de bedoeling is. Daar moet ik altijd wel om lachen. Ik zie dan meteen een auto voor me die niet meer rijd omdat de benzine op is, of elektrisch speelgoed dat kapot is :')


Maar dat roep ik zelf ook altijd als iets niet lukt _O-


Ook hier vaste prik om te zeggen dat hij het niet doet. We zeggen ook altijd dat ons paard stuk is als hij gaat rollen. Of dat we hem weer op ruimen als we klaar zijn met rijden. Maar dat mocht ik niet meer zeggen van mijn zusje.

kirshanta die opmerking over die sokken is echt te schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:16

Ik zeg altijd dat mn paarden zijn omgevallen als ze rollen of liggen, de blikken van kinderen zijn dan ook goud waard! :oo :wow:

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:24

SusanH schreef:
_Dreamer schreef:

Maar dat roep ik zelf ook altijd als iets niet lukt _O-


Ook hier vaste prik om te zeggen dat hij het niet doet. We zeggen ook altijd dat ons paard stuk is als hij gaat rollen. Of dat we hem weer op ruimen als we klaar zijn met rijden. Maar dat mocht ik niet meer zeggen van mijn zusje.

kirshanta die opmerking over die sokken is echt te schattig!


Hier ook. En als ze het dan wel doen blij roepen "Hij doet het! :D"

Ik ga ook altijd "even mijn paard op bergen" of in z'n hok/wei gooien. :+

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:19

Ik had een KWPN verzorg veulen en een verzorg Shetlander. Maar na het afspenen stonden ze samen in een stal. Nou de kinderen op stal wisten tot de kwpn een baby paard was dus de shetlander werd automatisch de moeder.
Dus als iemand zei kijk een veulen riepen de kinderen altijd en die kleine is haar moeder

Nog 1 de shetlander was acuut hoefbevangen zei het jongetje op stal was toen net 2 zegt zo tegen mij jeany heeft auw auw

En de shetlander was een zwart bonte shetlander nou hoe vaak er door de kinderen gevraagd werd of het een koe was.
En het jongetje van stal was eens met vriendjes aan het spelen komt die op stal zegt van wie welk paard is en bij de shetlander zegt die dit is mijn koe en moet hem even Melken komt die gelijk met een emmer aanlopen

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:01

Kindje in mijn les: "bestaat er ook een struikelpaard?"
heb overigens geen idee wat ze er mee bedoeld maar ik vond het wel grappig haha

WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:01

Niet echt een opmerking maar ik liep buiten met mijn zoontje (4 jaar) en mijn pony. De pony besloot om te gaan plassen waarop mijn zoon dacht: wat zij mag dat mag ik ook! Heb hem net op tijd tegen kunnen houden. De hele terugweg hebben we het erover gehad dat een paard dat wel mag en dat dat niet raar is maar dat het bij hem niet de bedoeling is. Haha!

annnneeee

Berichten: 305
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Berkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:12

'Waarom heeft dat paard geen witte streep op zijn hoofd? Is het dan geen echt paard? Paarden horen toch een witte streep op hun hoofd te hebben?'

Meisje dat voor het eerst kwam paardrijden en zich afvroeg waarom sommige paarden geen aftekening hadden op het hoofd :')

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:28

Niet specifiek over paarden, maar wel een grappige reactie op iets dat bij mijn pony werd gebruikt;

Gister moest 1 van mijn pony's gesedeerd worden voor tandartsbehandeling. Door zijn megadikke vacht en het feit dat hij zijn hals altijd enorm aanspant bij een prik, moest er even een stukje vacht weggeschoren worden om de naald beter door de huid te krijgen. De veearts begint met een wegwerpscheermesje een stukje vacht weg te scheren en mijn zoon van 10 roept "Hey zo'n ding gebruikt mijn moeder altijd voor haar benen!" :+ :D Gelukkig kreeg ik bijval van de veeartse en ze zei "Nou je moeder niet alleen hoor, dat gebruik ik ook"

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:51

Ik zei tegen mijn dochterthe (toen 3)
“Nooit dicht achter een paard langslopen he! Weet je waarom?”
Zegt ze doodserieus: “Ja, dan poept ie op je hoofd!”
Ik dacht dat ik erin bleef :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:56

WesternWay schreef:
Ik zei tegen mijn dochterthe (toen 3)
“Nooit dicht achter een paard langslopen he! Weet je waarom?”
Zegt ze doodserieus: “Ja, dan poept ie op je hoofd!”
Ik dacht dat ik erin bleef :')



ik heb het niet meer _O-

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:39

Ik had een Fries en als we zomers het bos in gingen had hij een blauwe vliegendeken met hals om. Toen riepen de kindjes: oh kijk, een ridderpaard..

En ik droeg zelf een bodyprotector met armbeschermers. En toen zei een jongetje tegen zijn moeder: zij werkt bij de politie, want ze heeft een kogelvrij vest aan.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:42

Nou ik heb er een alleen niet door kinderen.

Er kwamen eens een keer mensen op bezoek, en we lieten hun onze paarden zien. Het paard van mijn moeder had een dikke winterdeken om, en de man vroeg toen:
'En dat paard met dat dekbed op dat is die van jou?' :')

Ik ga echt stuk om jullie verhalen :') _/-\o_

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:19

'Rijd jij zonder wapentje?'
(Zweepje :) )