Kinderuitspraken over paarden/pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:46

janouk schreef:
Mijn zoon had op zijn achtsde zijn eerste menles als mini koetsier van mijn man.
Haflinger Janouk voor de koets. Mijn zoon en Janouk zijn vrienden :D die het stoute in elkaar boven halen.

Janouk ging in draf steeds harder. Mijn man zei: "ophouding".
Mijn zoon deed niets en Janouk ging nog harder. :o Mijn man riep nog een paar keer "ophouding" , maar mijn zoon deed niets.

Toen sprak mijn zoon de geweldige woorden: /3 " Janouk, hoor je Pappa niet, je moet ophouden".

Mijn man keek zo verbaasd en ik.........ik lag achter op de koets in een deuk.


Deze is goud :') :')


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:48

Idd janouk hij is echt goed :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:49

Heb in mijn 'carrière' heel wat uitspraken langs horen komen, maar die van kinderen zijn eigenlijk altijd het leukst. Topic bewijst het wel. :D

Kleine uk, met oogjes op steeltjes, naast zijn vader, wijzend: "Kijk pappa, een Cowboy Mevrouw! Op een Paard! Op het Fietspad!"

Tijdens rijden in de bak, die grenst aan voetpad/fietspad. Jongetje en meisje. Heftige discussie. "Dat is een paard!""Nee, een pony". "Nee, een paard, want er zit een Mevrouw op". "Nee, is geen mevrouw want ze heeft haar haar in een staart, het is een meisje, duhus rijdt ze op een pony".

Geen uitspraak maar ook een klein kereltje met ogen op steeltjes...toen ik vzpaard in d'r achteruit zette en 'beep beep beep' geluiden maakte.
Overigens was mijn broertje, volwassen kerel, ook zwaar verbijsterd dat een paard achteruit kon. :')

En niet met een paard maar wel paardgerelateerd omdat ik mest ging scheppen, gekleed waxcoat, kaplaarzen en met kruiwagen en mestvork. "Kijk mamma, de Vrouw van de Boer!".
Was trouwens bij de plaatselijke kinderverzameling toch al wel wat verwarring over. Was de eigenaar nou een boer of niet. Als je een trekker hebt ben je een boer, maar de eigenaar had geen koeien dus wat was ie dan? (heerlijk om zo'n discussie af te luisteren, ik ben dol op kinderlogica)

* Love Always 1991 - 2018 *

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:53

Aantal jaar geleden liep ik mee met een buitenritje van een lesje met kinderen van een jaar of 6/7. Vraagt het kindje waar ik naast loop 'leggen paarden eigenlijk ook eieren?'. Toen moest ik wel ff mijn best doen om niet te gaan lachen :+

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:53

Een opmerking van mezelf die ik nog steeds regelmatig te horen krijg.. Als klein meisje was ik ervan overtuigd dat alle paarden die in een weiland stonden wild waren want ze hoorden in een stal zoals op de manege :j Dus nu is het nog steeds als ik met familie in de auto ofzo zit "kijk Es, wilde paaaarden" _O-

[o]

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:07

Anja_96 schreef:
Aantal jaar geleden liep ik mee met een buitenritje van een lesje met kinderen van een jaar of 6/7. Vraagt het kindje waar ik naast loop 'leggen paarden eigenlijk ook eieren?'. Toen moest ik wel ff mijn best doen om niet te gaan lachen :+



Leggen paarden eieren hahaha :') GENIAAL

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:10

PerleB schreef:
Anja_96 schreef:
Aantal jaar geleden liep ik mee met een buitenritje van een lesje met kinderen van een jaar of 6/7. Vraagt het kindje waar ik naast loop 'leggen paarden eigenlijk ook eieren?'. Toen moest ik wel ff mijn best doen om niet te gaan lachen :+



Leggen paarden eieren hahaha :') GENIAAL


Grote zachte :j

Anoniem

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:12

Zoon van 7 jaar op buitenrit op de shet, bitloos, dus die gras vreten onderweg
‘Mam, ik wil dat ze de volgende keer een gebitje in heeft want ik kan zo niet sturen’

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:14

Over een Fjord met brandmerk op d’r kont: ‘Oohh die heeft een grote hechting!’ :wow:
In de beginnersles van m’n zoontje werden ook wel eens ‘theorie’vragen gesteld. Het ging eens over kleuren, vos, bruin enz (sowieso voor niet-paardenmensen nogal raadselachtig :D) Op de vraag welke kleur de Fjord heeft, zei m’n zoontje ‘blond’ :) Instructrice moest erom lachen maar ik vond het eigenlijk wel goed bedacht

(Niet van kinderen maar toch de moeite waard :') Moeder van en vriendin was er van overtuigd dat paarden niet kunnen zwemmen ‘want dan lopen ze vol met water’ _O- En mijn man dacht dat alle paarden hoefijzers hebben :+ )

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:26

Frensie schreef:
Mijn zoontje was 2 en zat naast me in de auto toen ik een politie auto zag met een politie trailer dus ik zei 'Kijk een politie auto met een politie paard in de trailer' waarop zoontje vroeg 'Dat paard zegt tatu?'


_O- _O- Kan een uitspraak van mijn zoontje worden. Hij is nu 2 dus de leuke uitspraken moeten nog komen :j

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:43

Ik zelf toen ik een jaar of 7 was. Ik zag een veulen van een Belg. Ik wist dat dat een werkpaard was en dus was dat een werkveulen. :o

[o]

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:48

Kijk mama, een paard met een hanenkam!

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:48

Ik doe op mijn werk heel veel wandeltochtjes met kleine kinderen en een shetlander, maar ik krijg de meeste echt niet aan het verstand gepeuterd dat ze niet op een veulen zitten :D
Kleine pony = veulen.

Voor andere leuke uitspraken moet ik even nadenken. Het zijn er ongetwijfeld een heleboel.

I am because you were

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:19

Mijn dochter van 4 jaar. Miryca heeft een prikje in der bil gehad en nu krijgt ze een baby.

Fries van mijn schoonvader die geïnsemineerd is. En dat heeft zij gezien.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:28

conejo schreef:
Mijn dochter van 4 jaar. Miryca heeft een prikje in der bil gehad en nu krijgt ze een baby.

Fries van mijn schoonvader die geïnsemineerd is. En dat heeft zij gezien.


Haha oh gosh.

..............


Mijn zoontje van 2 zag bij mijn shetlander ruintje zijn koker hangen en zegt kijk mama bah (dacht dat hij een poepkont had :') ), nog geen seconde later hangt hij met zijn hoofd onder mijn merrie en zegt nee die niet bah _/-\o_ :')

Ik en mijn moeder hebben nog nooit zo hard gelachen :')

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:47

Niet van een kind maar van een volwassen vrouw: mijn dochter komt voor de loungeles (longeles)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:53

Wij hebben een jongen op les die altijd dacht dat je een paard speciale brokken gaf om hem te laten groeien. Dus jij snapte niet dat hij te groot werd voor de Shetlanders, dan gaf je hem toch gewoon andere brokjes.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

xYaartje
Berichten: 1458
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 01:07

Niet alleen kinderen kunnen er wat van := . Was vorige week in de wei al het los liggende hooi vooraan bij het hek aan het opruimen. Wat de koeien verspreid hadden. En waar nu de pony’s in staan (koeien staan weer in de wei er naast). Weiland grenst aan een fietspad.
Fietsen er twee meiden (Rond 18/20 jaar) langs het koeienweiland (pony weiland ligt er naast en moesten ze nog passeren).
Vraagt de linker: ‘Zijn dat lama’s?’ .
Ik heb iemand nog nooit zo verbrouwereerd en verbaasd aangekeken als toen. En kort gezegd: ‘Nee, dat zijn koeien’.
Eva (koe) begon spontaan te loeien om te laten zien dat ze toch echt koeien zijn _O-
Zij vervolgens: ‘Oh sorry. Ik kom niet van hier’. Nee, dat is duidelijk _O- .
Toen ze buiten gehoor afstand waren even goed gelachen _O- Al heel wat uitspraken mee gemaakt daar, maar dit overwint alles _O- .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 02:27

SusanH schreef:
Mijn dochter merkte laatst op dat haar pony kleiner geworden was.


_/-\o_

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 03:21

Mini ikke, jaar of 4/5, achterop de fiets, wijzend naar een paard dat alleen in de wei stond: kijk! Dat paard heeft geen mama - zullen we hem mee naar huis nemen?

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 03:42

Mijn dochter van 6 komt uit school en vraagt of we een stevig touw hebben. Ik vraag verbaasd waarom... Dan kan ik dat morgen mee nemen, vlakbij school staan er heel veel pony's en die kan er heus wel eentje missen ! Dan neem ik er gewoon eentje mee naar huis morgen.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 06:25

Bij een vriendin van mij thuis hadden ze shetlanders, de hengstenboer kwam die dat langs net toen we aan de koffie zaten. Dochter van mij vriendin was erbij en ze was ongeveer 6. Ze vond het erg interessant.
Dus wij stonden buiten erbij te kijken. Na de dekking ging opa met de pony een stukje lopen.
Mam zei de dochter, doen ze zo baby maken, Ja zei moeder. Doen papa en mama ook zo baby's maken. Ja zei de moeder weer. Gaat papa er na ook rondjes met jou lopen aan een touw.
Ik heb me omgedraaid, lag in een deuk.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:32

Fantastisch topic!

Paar jaar geleden op horse event, mijn lieve spierwitte AV in de knuffelbox. Spierwit, omdat ik de avond van te voren én ‘s ochtends vroeg als een malle heb staan wassen. Komt er aan het begin van de dag al een klein mannetje, “Kijk mama, Black Beauty <3 “ Hij keek zo verliefd dat ik er maar niet op in ben gegaan :+

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:40

Black Beauty _O-

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:46

Haha geniaal!

Ik schijn als 5-6 jarige dit gevraagd te hebben,

Pap, mam en ik zitten in de auto en komen langs een weide met paarden. Een ruin of hengst staat te plassen waarop ik zei:kijk nou! Dat paard staat op een stokje......kan me er niets van herinneren maar mijn ouders vertelden me dat

I choose to be happy...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 92 bezoekers