Kinderuitspraken over paarden/pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:02

Hetgeen wat ik hier vooral van kinderen gehoord heb ik op buitenrit, "kijk mama dat paard heeft sokken aan!" = springschoenen en peeskappen, en "dat paard zal wel koude oren hebben, hij heeft een muts op!" = oornetje :D
Verder veel kids langs gehad, zal mij vast nog wel wat te binnen schieten :D

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:05

Geniaal topic!

Hier kwam mijn broertje eens na binnen "mamma maaaaaamaaaaah! Help raiza heeft zijn hoef verloren!!!"
Bleek paard lief het ijzer verloren te zijn :+

Wij hadden de stal naast een tankstation met bijbehorende wasstraat
Voor veel kindjes was dit leuk natuurlijk konden ze paardjes kijken
Toen de tinker van Mn moeder ging rollen was er alleen n kindje in paniek toen we vroegen wat er was
"Ja kijk dan! Zn voeten ontploffen!" Nou ik wist niet waar ik het zoeken moest tranen met tuiten bij het kleine meisje
Ja bij mij ook maar dan van het lachen :')

De rest is hier zn beetje wel benoemd haha

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:09

JoyCiej007 schreef:
Voor veel Kids (en volwassen paardenleken ook trouwens) is een paard wat "licht is aangereden" ook errug zielig :j


Hahaha nu moet ik denken aan iets wat mijn ex jaaaaren geleden zei
"Ze is net aangereden"
Ik zo wat? Waarom zit je hier zo rustig kom we gaan na je zus toe!

Ik snapte er echt niets van waarom hij zo rustig bleef en daarna moest lachen... kwartje viel wat later

Dus ik snap het ergens wel

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:13

Niet helemaal hier passend maar een kennis van me heeft als kind jaren geloofd dat een politietrailer was voor paarden die stout waren geweest _O-

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:18

Ik weet er nog wel eentje van mezelf toen ik een jaar of 4(?), mijn buurman fokte met shetlanders en had er verschillende staan.

Even een afbeelding als voorbeeld:

Afbeelding

Kijk nou mama wat zielig! Die pony ziel helemaal niks! :j :')

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:50

schiet me er nog een te binnen. Dochtertje van vrienden zat in de auto en ze reden achter een trailer met een paard er in, maar ze zag niet dat er een auto voor zat. Zegt ze: paardje, wel goed sturen hoor!

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:16

Mijn broertje die voor het eerst in de galop ging: “dit hobbelt wel een beetje, hè” _O-

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:38

Mijn dochter verteld heel wijs in de klas dat mijn merrie bij Gert-Jan was en daar werd toegedekt.
Merrie stond bij de hengstenhouder.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:25

Ja aangereden is een bekende idd. Ik zocht voor de grap met een vriendin voor de grap paarden op marktplaats en ze zei ineens: hoe durven ze deze te verkopen! Hij is licht aangereden, maar volgens hun heeft hij alleen wat training nodig! Nouja zeg. Prachtig }>

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:16

sas66 schreef:
en nog een: ze had een vriendenboekje in paardenstijl. Voorin kun je dan wat over jezelf invullen en ook over je pony/paard. Ze was daar mee bezig en ik hoor zo naast me: kleur vacht, bruin; kleur manen, zwart; even stil....mamma, is ie geslacht?


Jups dat heb ik ook ingevuld vroeger. Geslacht: nog niet.
:')

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:22

Geweldige reacties hier!

Niet van een kind, maar ik ga wel eens buiten rijden samen met mijn vriend die ultra trails loopt en dus best hard kan rennen op onverharde paden, dus gaan we wel eens samen trainen (als in: ik op het paard, hij hardlopen). Vriend voorop, geeft het tempo aan, en ik er achter in mooi verzameld galop, en weliswaar vrij dicht achter hem. Roept er een man helemaal in paniek naar mijn vriend: "Pas op! Paard achter je!".

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:44

RedKiwi schreef:
Geweldige reacties hier!

Niet van een kind, maar ik ga wel eens buiten rijden samen met mijn vriend die ultra trails loopt en dus best hard kan rennen op onverharde paden, dus gaan we wel eens samen trainen (als in: ik op het paard, hij hardlopen). Vriend voorop, geeft het tempo aan, en ik er achter in mooi verzameld galop, en weliswaar vrij dicht achter hem. Roept er een man helemaal in paniek naar mijn vriend: "Pas op! Paard achter je!".


Haha dan kom je toch niet meer bij :')

Die reactie over klein paard/veulen heb ik serieus wel eens van een volwassene gehad. We hebben 1 kleine schimmel dat is de pony van onze dochter en 1 grote sinds kort, dat is ons paard. Of ze familie waren en wanneer de kleine ook groot zou zijn. Hij geloofde me niet toen ik zei dat dit het was en ze hooguit in de breedte zou groeien. En dit was een man van rond de 40 met 2 jonge kinderen die geen grapje maakte :=

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:59

Ik reed een keer een stukje buiten met een stalgenoot. Ik reed toen op mijn hele smalle draver (e-pony) en mijn vriendin op haar grote brede KWPN. Komt er een klein meisje langs met haar moeder: “kijk mama een paard met haar veulen!” :') :')

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:02

Het zou toch wel mooi zijn als je inderdaad op een veulen kon rijden en ze meegroeien met de kinderen :P

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:29

Voor mijn verjaardag had een koppel (die overigens niets met paarden hebben) mij een paar peesbeschermers cadeau gedaan.
Vroeg er één van die mensen 'laat eens zien hoe je dat aandoet.'

Zij dachten serieus dat die persbeschermers voor mij waren en dat ik die dus moest aandoen tijdens het paardrijden haha. :')

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:55

Op wedstrijd met mijn verzorgpaard en zijn eigenaresse. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik 1.57m groot ben en hij net over de 1.80m is. Was een moeder een meisje aan het uitleggen dat een vriendinnetje een andere grotere pony had gekregen. De pony was wat te groot maar was op de groei gekocht. Ik zag het meisje bedenkelijk kijken toen ik langs kwam met vzpaard en nog voordat ik voorbij was hoorde ik : "Mama hebben ze die dan ook op de groei gekocht?". Ik kwam niet meer bij...

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:02

Ik ben zelf nog een kind of puber(13). Maar Whitney mijn pony is 3 en laatst was ik met haar aan het wandelen en toen zei een klein jochie. Kijk een veulen. Ze is maar ong 1.07m groot dus ik moest daar wel om lachen.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:08

Toen Whitney een wintervacht had liep ik met haar buiten. Toen liep en er een gezin voorbij. En toen hoorde ik. Kijk mam dat paard is van Wol gemaakt. Ik ging stuk

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:18

Vroeg een kindje waarom mijn paard kousen om moest ... duidend op de bandages :=

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Kinderuitspraken over paarden/pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:24

Vroeger op vakantie als er paarden langs de weg in de wei stonden.

Ik: Mam kunnen we geen paardje meenemen?
Moeder: We hebben geen trailer
Ik: Hij kan toch achter ons aan rennen? Ze kunnen heel hard hoor.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:11

Ik had er gisteren weer een. Paard lekker geborsteld en toen gingen we een rondje aan de hand in het bos lopen. Kwamen langs de speeltuin, en een mannetje van ongeveer 10 jaar komt naar ons toe:
Hij: Ooooh, wat een mooi paard!
Ik: Dankjewel :-)
Hij: Wat is hij goed gestreken!

Ik kwam niet meer bij _O-

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:25

PerleB schreef:
Voor mijn verjaardag had een koppel (die overigens niets met paarden hebben) mij een paar peesbeschermers cadeau gedaan.
Vroeg er één van die mensen 'laat eens zien hoe je dat aandoet.'

Zij dachten serieus dat die persbeschermers voor mij waren en dat ik die dus moest aandoen tijdens het paardrijden haha. :')



Ik kom niet meer bij om jou reaktie, vooral dit woord XD

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:43

Ok, geen kind maar een volwassene.
Waar mijn paarden staan, waren mensen op bezoek. Vraagt een man, wijzend naar mijn vos van ca 1.56 m
Is dat een vos? Ja zeg ik.
Zegt hij: "ja dat dacht ik al, een kennis van mij heeft paarden en ook een vos en die is net zo groot." Eh ja... Ik hem hem maar zo wijs gelaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:49

Haha :')

Ach ja van de zomer vroeg een volwassen man hoeveel groter de pony nog zou worden. Hij was er van overtuigd dat ons paard en de pony familie waren en de pony de dochter van ons paard was. Nu is ons paard een ruin en maar 1 jaar ouder dan de pony was. Enige overeenkomst is dat het 2 schimmels waren :+ heb maar geantwoord dat de pony alleen in de breedte nog kon groeien.

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:33

"Hij doet het niet!" roepen kinderen weleens als hun pony niet doet wat de bedoeling is. Daar moet ik altijd wel om lachen. Ik zie dan meteen een auto voor me die niet meer rijd omdat de benzine op is, of elektrisch speelgoed dat kapot is :')