[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 16:10

freetorun schreef:
Fijn dat het zo leuk was! Hier is de rijbak helaas ook nat. Helaas komt er komende week nog meer regen aan :brr:


Ja ik baal echt van het weer :brr: Wij hebben gelukkig nog een longeerbak met houtsnippers, dus die bak is niet heel nat. Maar de rijbak is wel één groot zwembad :(

MT’s Vicky BG♥


MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 16:11

Tamar04 schreef:
Super leuk!


Bedankt! :)

MT’s Vicky BG♥

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:36

Wat zijn jullie toch een leuk stel samen! <3

Ja t weer werkt niet mee nu he, vieze regen en wind...onze wei is ook een zwembad.... en we hebben geen bak :n
Dus mijn Miel is lekker fris in t veld ... zal blij zijn als t voorjaar er weer is _/-\o_

O'Bryan's Milan ( M1 +2 ) [/color] Kara, van Baby naar Dressuurvlek

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 18:22

mascha_king schreef:
Wat zijn jullie toch een leuk stel samen! <3

Ja t weer werkt niet mee nu he, vieze regen en wind...onze wei is ook een zwembad.... en we hebben geen bak :n
Dus mijn Miel is lekker fris in t veld ... zal blij zijn als t voorjaar er weer is _/-\o_


Bedankt! :D Ja ik ook! Ik vind die kou en al dat natte weer maar niks :brr:

MT’s Vicky BG♥


MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 10:04

Hoii allemaal, omdat ik het gister vergeten was vandaag nog even een post :D Gister ben ik weer naar Miel geweest <3 De bak is nog steeds 1 en al blubber :\ Dus zijn we maar weer wat aan de hand wezen doen :P Ik vind het op zich niet heel erg omdat ik nu wat grondwerk oefeningen heb die we een beetje kunnen gaan doen.

Eerst heb ik Miel gewoon even los gelongeerd :o Hij was weer een beetje enthousiast := Hij ging de hele tijd draven of galopperen terwijl dat niet helemaal de bedoeling was. Maar toen heb ik hek gewoon even lekker zn gang laten gaan en daarna was hij wel wat rustiger :) Toen heb ik hem mij weer laten volgen. En een paar stukjes ging ook ook rennen en toen kwam hij achter me aan draven <3 Ik heb weer geoefend dat als ik stil sta hij ook stil staat en dat deed hij heel goed! :D Ik heb ook geoefend met het achterwaarts gaan. Als ik een stapje naar hem toe deed moest hij een stapje achterwaarts. Dat vond hij wel lastig, maar op het eind ging het al veel beter :o

Na het longeren en grondwerk doen heb ik hem nog uitgebreid gepoetst :) De stal had ik al uitgemest voor ik Miel ging pakken :) Het grondwerk doen is ook wel heel leuk! Maar toch hoop ik dat de bak snel weer een beetje droog is :brr:

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 19:52

Afbeelding
Afbeelding

Hii allemaal! Nog even een post over vandaag :o Omdat ik morgen niet kan ben ik vandaag naar Miel geweest! Ik was even bang dat de bak bevroren zou zijn, maar.. dat was niet zo!! *\o/* Althans, een klein deel van de bak was wel hard dus daar kon ik niet rijden -O- Maar de rest van de bak was gewoon goed, dus kon ik eindelijk weer een keer rijden! <3

Ik ben vandaag voor het eerst een sprongetje wezen maken! *\o/* Toen ik er net opzat en ik was Mn beugels nog een beetje aan het verstellen, gingen alle paarden er KEIHARD vandoor! 1 paard nam het hele draad mee, en toen gingen ze allemaal rennen :oo (Foto 2 is een deel van de ravage :\ ) En ik was nog lekker Mn beugels aan het verstellen en toen schoot Miel ineens vooruit :oo Gelukkig maar een paar passen dus ik bleef wel zitten _/-\o_ Maarja daarna was hij wel een beetje aan het dribbelen, en hij was heel kijkerig omdat alle paarden aan het rennen waren :\ Maar toen die weer rustig werden werd Miel dat ook :)

Ik heb eerst gewoon even wat balkjes gedraafd. Daarna een klein sprongetje, ik dacht ik begin laag maar Miel draafde er gewoon overheen := Dus de balken toen toch maar ietsje hoger gelegd. Ik heb vanaf allebei de kanten het sprongetje een paar keer vanuit de draf gedaan. En toen nog een aantal keer vanuit de galop :D We kwamen elke keer op een paar keer na goed uit! Miel was echt megaa braaf! <3

Morgen ga ik dus niet maar maandag wel weer! Ik ga dan niet rijden, maar wat ik wel ga doen moet ik nog even bedenken :)

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 22:49

Hii allemaal! Vandaag weer naar Miel geweest <3 Het weer was echt prut :brr: Ik wou eigenlijk gaan rijden maar de bak was weer helemaal nat :( Dusss helaas niet gereden. Ik heb Miel eerst een beetje gepoetst want iemand was in de longeerbak bezig. Toen de bak vrij was heb ik Miel eerst heel eventjes gelongeerd :) Ik heb ook weer even geoefend met het naar me toe komen op commando, en dat deed hij heel goed! Ik heb hem even aan de longeerlijn laten stappen en draven en toen heb ik hem toch nog even losgegooid :D Toen heb ik hem even lekker zn gang laten gaan. Toen heeft ie zich nog heel erg zitten uitsloven := Daarna begon het vet hard te regenen dus gingen we maar weer naar binnen :brr: Toen heb ik nog zn benen schoongemaakt en zn hoeven uitgekrabd, want die zaten onder de modder. Helaas niet heel veel gedaan dus :( Maar het was wel leuk! Maarja morgen ga ik gelukkig weer! <3 Al ga ik dan ook niet rijden. Duss morgen weer een post! *\o/*

MT’s Vicky BG♥

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:23

MirtheT schreef:
[ [url=m/pni72A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/icUr1u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hii allemaal! Nog even een post over vandaag :o Omdat ik morgen niet kan ben ik vandaag naar Miel geweest! Ik was even bang dat de bak bevroren zou zijn, maar.. dat was niet zo!! *\o/* Althans, een klein deel van de bak was wel hard dus daar kon ik niet rijden -O- Maar de rest van de bak was gewoon goed, dus kon ik eindelijk weer een keer rijden! <3

Ik ben vandaag voor het eerst een sprongetje wezen maken! *\o/* Toen ik er net opzat en ik was Mn beugels nog een beetje aan het verstellen, gingen alle paarden er KEIHARD vandoor! 1 paard nam het hele draad mee, en toen gingen ze allemaal rennen :oo (Foto 2 is een deel van de ravage : ) En ik was nog lekker Mn beugels aan het verstellen en toen schoot Miel ineens vooruit :oo Gelukkig maar een paar passen dus ik bleef wel zitten _/-\o_ Maarja daarna was hij wel een beetje aan het dribbelen, en hij was heel kijkerig omdat alle paarden aan het rennen waren : Maar toen die weer rustig werden werd Miel dat ook :)

Ik heb eerst gewoon even wat balkjes gedraafd. Daarna een klein sprongetje, ik dacht ik begin laag maar Miel draafde er gewoon overheen := Dus de balken toen toch maar ietsje hoger gelegd. Ik heb vanaf allebei de kanten het sprongetje een paar keer vanuit de draf gedaan. En toen nog een aantal keer vanuit de galop :D We kwamen elke keer op een paar keer na goed uit! Miel was echt megaa braaf! <3

Morgen ga ik dus niet maar maandag wel weer! Ik ga dan niet rijden, maar wat ik wel ga doen moet ik nog even bedenken :)

Fijn dat je zoveel plezier hebt met Miel!Even een vraagje: je schrijft een hindernis van 2 kanten te springen. Maar als dat zo'n gewone hindernis is met staanders,dan kunnen de balken er maar van 1 kant afvallen als ze geraakt worden.Dus vanaf de andere kant moet je dan niet springen omdat dat niet veilig is.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:25

Correctie: Het ligt er dus aan wat voor hindernis het is!Misschien kunnen bij die van jou de balken er wel van beide kanten afvallen?

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 13:10

!!Deze post is van gister, maar er staat vandaag omdat ik hem gister getypt heb :) !!

Hii allemaal! Vandaag weer naar Miel geweest! *\o/* Ik ging samen met een vriendin dus dat was wel gezellig :o Eerst hadden we even samen de stal uitgemest, met zn 2en was dat zo gebeurd :) Toen hebben we Miel even gevlochten. We hadden gewoon een vlechtje in zn voorpluk gemaakt en een hengstenvlecht in zn manen :D

Toen gingen we dus vrijspringen *\o/* Na even gestapt te hebben gingen we eerst gewoon even rustig balkjes draven. Helaas kan dat bij Miel niet rustig want die snapt pas na 2/3 keer dat hij erover heen moet draven i.p.v. galopperen := Maarja uiteindelijk snapte hij het wel. Dat hadden we even op de linker- en rechterhand gedaan. Miel was wel een beetje vervelend vandaag want soms ging hij ineens omdraaien of stil staan :roll: Maar toen hebben we van de balken een sprongetje gemaakt. We dachten we leggen een drafbalk voor de sprong zodat hij er overheen draaft. Maar hij nam gewoon een mega sprong _O- Dus toen hebben we maar een sprongetje gemaakt zonder drafbalk. Ook daar gaat hij eerst altijd in galop overheen i.p.v. vanuit draf := Maar uiteindelijk sprong hij hem heel goed vanuit de draf! Ook dat hebben we op de linker- en rechterhand gedaan. Toen hebben we het sprongetje nog ietsje hoger gezet. Die mocht hij wel vanuit de galop springen en dat ging gewoon prima! :D Al ging hij soms echt in volle rengalop over de hindernis 8)7 Toen gingen we nog een beetje spelen dus ik ging rennen en toen ging hij met me mee draven <3 Toen gingen we nog een keer samen over het sprongetje springen :P Daarna gingen we langzaam afbouwen en hebben we afgesloten met nog even balkjes draven, wat hij heel netjes deed! :D Toen nog even uitgestapt en toen gingen we weer naar binnen.

Daar hebben we hem vastgezet en hebben we hem hooi gegeven zodat we hem konden poetsen. We hebben hem lekker uitgebreid gepoetst, want hij zat helemaal onder de modder :n Maar Miel vond het helemaal prima zo’n uitgebreide poetsbeurt terwijl hij lekker kon eten :D Toen Miel weer helemaal schoon was hebben we hem weer in stal gezet, en toen nog even alles opgeruimd :)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Iedereen een fijne kerst! <|-

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 13:11

anjali schreef:
Correctie: Het ligt er dus aan wat voor hindernis het is!Misschien kunnen bij die van jou de balken er wel van beide kanten afvallen?


Klopt, bij die van mij kan hij er van beide kanten afvallen! :)

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 12:45

Heyyy allemaal! Sorry dat ik al een tijdje niet heb gereageerd :( Maar ik kreeg niet zo veel reactie’s meer dus heb ik zelf ook niet zo veel meer geplaatst. Maar voor de gene die nog volgen even een update!

Met Miel en mij gaat het echt super goed! Het rijden gaat prima maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering :) Maar we gaan gewoon lekker door oefenen.

Zijn er nog mensen geïnteresseerd in update’s en zo ja, hoe vaak? :)

MT’s Vicky BG♥

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:01

Ik volg al vanaf het begin, maar ik reageer nooit zo vaak :o . Ik vind het zeker leuk als je updates vlijt plaatsen!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:45

Ik volg ook al vanaf het begin en vindt het altijd leuk als je een update plaatst! :D

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:23

Ik heb alles doorgelezen en ga ook volgen! Leuk als je updates blijft plaatsen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:15

ik volg ook nogsteeds!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:30

Ik volg je ook nog steeds meid!

O'Bryan's Milan ( M1 +2 ) [/color] Kara, van Baby naar Dressuurvlek

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 23:51

Leuk, zoveel positieve reactie’s :) Ik zal jullie zeker blijven updaten. Hier nog een wat uitgebreidere update: Vandaag ben ik ook weer geweest, ik was alleen niet echt in de mood om keihard aan het werk te gaan ofzo. Dus even zn stalletje uitgemest en daarna gewoon even samen met hem in de bak gespeeld :D Miel vond het helemaal geweldig! Ik soms wat minder omdat hij af en toe totaal niet luisterde :\ Maar we hebben uiteindelijk wel lol gehad :P Daarna heb ik hem nog lekker eventjes gepoetst, en toen was ik al weer klaar :D
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Planning:
Maandag- maandag ga ik altijd meteen uit school, en op maandag ga ik niet rijden.
Donderdag- op donderdag heb ik les.
Zondag- op zondag ga ik wel altijd rijden
——————————————————
De lessen:
Het was eerst het plan om de lessen met Miel te rijden. Maar het is allemaal een beetje ingewikkeld. Maar om het even kort uit te leggen. Er rijden ook jongere meiden in de lessen en Miel is een hele geschikte pony voor hun. Dus rijd ik op wat lastigere pony’s zodat de andere meiden op Miel kunnen :) Stel hun kunnen niet zou ik natuurlijk wel op Miel kunnen. Het is natuurlijk wel jammer, maar aan de andere kant zijn de andere pony’s wel wat uitdagender :D
.....………………………………...................
Vorige les:
De vorige les heb ik ook op een andere pony gereden. En de gene die vanaf het begin volgen zullen de pony wel herkennen! Ik heb namelijk op Vicky gereden <3 Een korte samenvatting van de les :) Een dag daarvoor was haar verzorgster er afgevallen, dus de verzorgster kwam al bij me dat ze het misschien wel een beetje spannend vond. Ik ben dus opgestapt en 20 sec later lag ik er al weer naast. Het had niks met Vicky te maken maar met het zadel. Het zadel schoof namelijk en dat herrindere haar waarschijnlijk aan de dag daarvoor. En toen begon ze uit angst dus te rennen. Ik viel gelukkig niet hard, maar Vicky was wel heel erg geschrokken! Daarna ben ik er weer op gegaan. Beetje bij beetje kregen we het vertrouwen. En uiteindelijk was ze gewoon zo braaf!! De instructrice zei ook dat ze ons een hele leuke combinatie vond <3 Op Vicky rijd ik waarschijnlijk ook vaker met de lessen, wat ik echt super leuk vind!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
Nou nu zijn jullie weer helemaal bij! :) Donderdag heb ik dus les, dus dan zal ik daar ook uiteraard wat van plaatsen.

MT’s Vicky BG♥

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:18

Leuk! Is de stal waar Miel staat dan een soort manege ofzo? Of houden ze daar gewoon lessen?

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 00:23

Het is niet echt een manege, maar ze geven er inderdaad gewoon lessen. De eigenaar heeft meerdere paarden die hij gebruikt voor de lessen. Er is dan een vaste instructrice die 1x per week komt (donderdag). De meeste die meedoen aan de lessen zijn verzorgsters maar er zijn er ook een aantal die geen pony verzorgen. Ook zijn er privélessen voor mensen die hun paarden op pension hebbben. Dus dan zijn er meestal 2 lessen met verzorgster’s en een aantal zonder verzorgpony. En daarna nog privelessen :) Maar het is niet zo dat iedereen zomaar bij ons op stal kan lessen, zoals dus een manege :) Maar het is wel fijn want van de lessen leer je wel heel veel! Dus het is super dat die mogelijkheid er is vind ik :j

MT’s Vicky BG♥

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:15

Wat een fijne mogelijkheid idd!!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 16:22

Heyy! Gister heb ik niks geplaatst over de les, omdat hij niet door ging :( We hebben alleen een buitenbak tot onze beschikking. En het heeft gister flink geregend, dus de bak was 1 groot zwembad :\ Maarrr zondag ga ik gelukkig weer naar Miel, en als het goed is gaat het niet regenen *\o/* Dus zondag ga ik dan rijden :)

MT’s Vicky BG♥

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:11

Is je bak niet bevroren dan? Ik denk dat het -net zoals bij ons :o - eerder een leuke wandeling zal worden :) veel plezier met Miel!

Paardengek in hart en nieren!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 23:00

Nu je het zegt := Zou inderdaad heel goed kunnen dat hij zondag bevroren is :brr: Nouja wat het dan ook word, we maken dr wat leuks van :D

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 19:02

Afbeelding

Hee allemaal!! Vandaag weer lekker naar Miel geweest *\o/* Ik had voor Miel een halster bestelt en die was gister binnengekomen. Ik had hem dus ook meteen gepast en gelukkig past hij! <3 (zie foto) Toen heb ik Miel eerst gepoetst. Ik moest ook even zn ogen schoonmaken. De laatste tijd heeft hij namelijk nog al snel last van viezigheid in zn oog. En dan kan hij oogontsteking krijgen :\ Maar we houden ze goed schoon. De bak was helaas te hard om in te rijden :( En de longeerbak was dit keer nog erger :brr: Op zondag mogen we nooit het terrein af. Dus ik heb gewoon lekker even met Miel door de bak gewandeld. Gelukkig scheen de zon lekker, dus ik vond het niet zo erg :) Miel was ook lekker enthousiast := Ik had ook gewoon nog een beetje vrijheidsdressuur gedaan. We hadden dus een lekker relaxte zondag <3

MT’s Vicky BG♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laura22, mmajar, sasja0705, savieralover en 170 bezoekers