[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:40

Wat zijn jullie een leuk team! Top ponytje om van te leren :j

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 20:03

senna21 schreef:
Leuk zeg. Je zit netjes (wel voor je uit kijken :P .)
Ik verwacht dat je met deze pony veel plezier zult hebben en veel kunt leren.


Bedankt! Ik heb inderdaad de neiging om soms wat naar beneden te kijken, maar ik probeer er op te letten :) Ik hoop ook nog veel plezier te hebben met Miel :j

murphypower schreef:
Wat zijn jullie een leuk team! Top ponytje om van te leren :j


Bedankt! Dat denk ik ook :D

MT’s Vicky BG♥

Anoniem

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:45

Ik word echt happy van je foto's! Leuke combi zijn jullie en het lijkt me een superlieve pony. Veel plezier met Miel!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 21:25

Olina schreef:
Ik word echt happy van je foto's! Leuke combi zijn jullie en het lijkt me een superlieve pony. Veel plezier met Miel!


Wat super leuk om te horen! Heel erg bedankt!! :D

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 17:58

Heyy vandaag ben ik weer naar Miel geweest! Ik had als plan om te gaan longeren maar het was best druk in de bak en Mn telefoon was uitgevallen dus ben ik maar naar huis gegaan.

IK HEB EEN HELE BELANGRIJKE VRAAG!: Ik ben er namelijk vandaag achter gekomen dat Miel dus soms om een bepaalde reden niet meeloopt. Hij wou vandaag namelijk niet meelopen dus vroeg ik een meisje die hem eerder verzorgt heeft of ze wou helpen. Ze zei toen dat Miel vroeger het stroomdraad tegen zich aan heeft gehad. En op sommige dagen is hij dus zo angstig dat hij geen stap verzet. Gister liep hij wel gewoon mee maar soms is hij dus ineens weer heel bang :( Wat kan ik dan het beste doen om hem te laten meelopen?

MT’s Vicky BG♥

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:15

Ik denk dat je beter aan de eigenaar en je instructrice tips en informatie kunt vragen over deze pony. Het is maar de vraag in hoeverre dit soort verhalen kloppen. Het kan aan zoveel dingen liggen. Juist omdat de pony het gedrag niet altijd vertoond, zal de 'oorzaak' wel in de directe omgeving liggen. Dus vaak aan de begeleiding of situatie op dat moment.
Wat in ieder geval helpt, is duidelijk zijn in je lichaamstaal en signalen naar de pony.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Poekkie

Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:33

Superleuk! Veel plezier met hem!

Is hij echt bang of gewoon koppig? Wat bij de mijne goed hielp was gewoon achteruit zetten bij elke staking, 10-20m ofzo en dan terug vooruit. Nog niet? Dan terug achteruit. Na een tijd deed hij het niet meer. Maar die was gewoon ontzettend koppig van tijd tot tijd ;)
Ik ken geen enkel paard dat echt doodsbang is geworden van stroomdraad zonder 'heftige' aanleiding daarvoor en hier staan er toch ook wel echt fameuze klappen op. Maarja, het kan natuurlijk, jij en de eigenaar kennen de pony het best :)

Paardengek in hart en nieren!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 07:33

Ik weet ook niet precies hoe het zit maar volgens mij is hij er wel echt bang voor :\ Ook met terugzetten glipt ie meestal snel door het draad (ik heb hem dan uiteraard wel open) Maar met meelopen had hij dat eigenlijk nooit echt zo. Dus misschien dat het gister gewoon uit koppigheid was :?

MT’s Vicky BG♥

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:25

Het kan natuurlijk zo zijn dat de pony bang is voor tikkend stroomdraad. Dat is ook niet gek. Dat hebben de meeste dieren. Dat is, in zekere zin, ook de bedoeling.
Als er stroom op de draad staat en dit contact maakt met de grond, gras of ander materiaal, hoor je het tikken.
Dan is het zaak om te zorgen dat de draad vrij hangt. Dan is het geluid weer weg.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 22:43

Het draad hangt vrij, dus het tikt niet. Ik denk dat hij het draad door de ervaring die hij er mee heeft gehad wel een beetje spannend blijft vinden. Maar de eigenaar zij wel dat hij over de angst heen was en wel gewoon mee zou moeten lopen. Dus ik denk dat het dan gewoon uit koppigheid was. Waar het ook precies aan lag, ik heb wel wat tips meegekregen van de eigenaar voor het geval dat hij weer niet mee wil lopen. Maar ik hoop dat dat natuurlijk niet het geval is :) We moeten natuurlijk ook nog gewoon een band opbouwen en elkaar een beetje gaan vertrouwen, dus misschien speelt dat ook een rol.

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 22:30

Afbeelding

Nog een leuke foto van de fotoshoot <3
Morgen zou ik eigenlijk les met Miel hebben. Maar ik heb technisch gezien ook nog springles op de manege := Het loopt een beetje door elkaar heen maar vrijdag weet ik precies wat het plan gaat zijn voor de komende weken (voor donderdag met les) :) Voor morgen ga ik toch naar de springles wegens bepaalde redenen. Ik heb er wel zin in maar dit betekent dat ik zondag pas weer naar Miel kan :( Ik wou dus maandag gaan longeren maar dat liep wat anders dus ga ik zondag longeren. Even een weekje geen rijden dus, maar dat is misschien ook wel eens goed :) Dus zondag zien jullie weer een post van Miel verschijnen! *\o/*

MT’s Vicky BG♥

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:44

MirtheT schreef:
Het draad hangt vrij, dus het tikt niet. Ik denk dat hij het draad door de ervaring die hij er mee heeft gehad wel een beetje spannend blijft vinden. Maar de eigenaar zij wel dat hij over de angst heen was en wel gewoon mee zou moeten lopen. Dus ik denk dat het dan gewoon uit koppigheid was. Waar het ook precies aan lag, ik heb wel wat tips meegekregen van de eigenaar voor het geval dat hij weer niet mee wil lopen. Maar ik hoop dat dat natuurlijk niet het geval is :) We moeten natuurlijk ook nog gewoon een band opbouwen en elkaar een beetje gaan vertrouwen, dus misschien speelt dat ook een rol.

Ze kunnen best wel bang worden van stroomdraad. Geduld,liefde,vertrouwen opbouwen,dat is de remedie.Niet gaan straffen als een paard bang is.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 15:46

anjali schreef:
Ze kunnen best wel bang worden van stroomdraad. Geduld,liefde,vertrouwen opbouwen,dat is de remedie.Niet gaan straffen als een paard bang is.


Dat zeker niet nee. Maar ik denk dat we inderdaad ook nog een band moeten opbouwen en elkaar wat meer moeten vertrouwen, en dat het dan vast beter gaat :j

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 20:06

Hoii allemaal! Omdat ik nog springles heb op de manege en dat dus met een opzegtermijn werkt, heb ik tot 1 januari nog elke donderdag les op de manege :) Natuurlijk wel jammer dat ik dan geen les heb op Miel, maar dat komt wel goed. Dus tot januari alleen maandag en zondag een post en daarna ook op donderdag *\o/*

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 15:15

Hoiii allemaal! Vandaag ben ik weer naar Miel geweest :o En toen ik hem uit de wei haalde liep hij maar al te graag mee! En zelfs bij het stroomdraad was hij niet bang *\o/* Dus dat was super fijn :o Toen heb ik hem even lekker gepoetst. Ik heb ook de massage borstel gebruikt en dat vondt ie echt super fijn! <3 Toen heb ik hem gelongeerd, kon hij op de zondag even lekker relaxed zijn beentjes strekken :)
Afbeelding
Afbeelding
Toen heb ik hem in de stal nog even naverzorgd.
Afbeelding
Miel zijn charmante fleem := <3

En toen weer lekker naar de wei!
Afbeelding

Morgen ga ik weer lekker naar Miel en dan ga ik (als het niet te druk is) even rijden! :)

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 18:02

Afbeelding

Hoii! Vandaag ben ik weer naar Miel geweest :) Met uit de wei halen wou hij weer niet meekomen :( Hij loopt dan achteruit en gaat heel erg aan het halster hangen. Toen heb ik hem een aantal stappen achteruit gezet en hem weer mee gevraagd. En gelukkig liep hij mee! Dus ik heb gelukkig iets gevonden wat goed helpt want meteen daarna liep hij mee en is hij tussendoor ook niet gestopt :D Toen heb ik hem lekker gepoetst en opgezadeld en ging ik rijden. Het rijden ging best wel goed :j Hij was heel braaf en na een drafje en veel figuren rijden met goeie stelling begon hij heel fijn te ontspannen! Ik heb op beide handen nog even gegaloppeerd en ben toen nog eventjes wezen draven. En daarna heb ik hem lekker lang uitgestapt :) Toen heb ik hem afgezadeld en naverzorgd en kreeg hij nog wat snoepjes :D En toen mocht hij weer lekker de wei op! Toen nog even de stal uitgemest en toen was ik klaar :D Zondag ga ik helaas pas weer naar stal |( Maar heb er wel veel zin in!! *\o/*

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:37

Goed opgelost! Heel leuk dat je zo'n leuke verzorgpony hebt!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 21:59

Afbeelding

Heyy! Vandaag ben ik weer naar Miel geweest *\o/* Ik heb weer gereden :) Hij gaf tijdens het poetsen alleen een super vies hoofd := Dus ik ging zn hoofd even schoonmaken met een babydoekje, en toen viel hij half in slaap omdat hij het zo fijn vondt <3 Het rijden ging echt super goed! Ik weer heel veel figuren gereden en dat deed hij super! :D Er reed ook iemand anders in de bak en die gene had haar uitrijdeken langs de bak gelegd. Miel vondt het eerst echt super eng := Maar toen heb ik hem er rustig naar laten kijken, en toen durfde hij er zelfs aan T ruiken. Dus toen vondt hij het gelukkig niet eng meer +:)+ In de galop heb ik ook voltes gereden maar dat vind hij soms nog best lastig. Maar daar gaan we aan werken :o Na het rijden heeft ie nog wat snoepjes gekregen en toen mocht hij weer lekker op de wei :D Morgen ga ik weer en dan ga ik denk ik ook even rijden :)

MT’s Vicky BG♥

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:30

Super goed!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:35

Klinkt alsof jullie het super leuk hebben samen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 19:22

Heyy! Vandaag heb ik Miel weer lekker gereden :) Wel minder lang aangezien ik gister ook al best intensief heb gereden. Ik heb eerst lekker lang ingestapt :D Toen heb ik gewoon lekker gedraafd en heb ik wat figuren gereden. Hij liep echt super fijn! *\o/* Eigenlijk zelfs beter als gister := Na fftjes te hebben gedraafd heb ik nog een klein galopje gedaan :o Toen nog even een aantal rondjes gedraafd en nog wat figuren gereden, en daarna nog lekker uitgestapt :) Miel was super braaf en ik ben heel blij met hoe die liep! <3 Zondag ga ik pas weer naar Miel :( Zondag ga ik longeren :)

MT’s Vicky BG♥

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 14:48

Heyy allemaal! Vandaag eindelijk weer naar Miel geweest! *\o/* Ik ben dus lekker wezen longeren :) Miel was echt best wel fris := Hij was wel super braaf! :o Ik heb er vooral heel erg opgelet, dat ik hem goed op mijn stem de overgangen kon laten maken. In het begin duurde het soms fftjes voordat hij een overgang maakte :D Maar naarmate we langer bezig waren reageerde hij heel goed op mijn stem :j Na het longeren heb ik in zijn stal nog even wat vrijheidsdressuur gedaan <3 Morgen ga ik weer maar de rijbak is zooo nat :( Dus dat wordt morgen denk ik weer longeren :)

MT’s Vicky BG♥

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:51

Fijn dat het zo leuk was! Hier is de rijbak helaas ook nat. Helaas komt er komende week nog meer regen aan :brr:

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 15:03

Heyyy allemaal! De bak was vandaag WEER heel nat :( Maar elke keer longeren word een beetje saai dus dacht ik, laten we gaan vrijspringen :P Eerst ff lekker Miel gepoetst en daarna de cavaletti’s klaargelegd. Ik heb gewoon gesprongen met 2 cavaletti’s want dat was ff wat makkelijker dan staanders en allemaal balken.

Eerst heb ik ze gewoon als balkjes neergelegd. Miel was nogal enthousiast dus hij wou de hele tijd vanuit de galop := Maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling aangezien hij dan kan struikelen en vallen :\ Dus ik heb hem er alleen overheen gestuurd als hij draafde. Dat ging op een gegeven moment heel goed en hij ging er gewoon in een rustig tempo overheen :o Toen heb ik hem gelegd als 1 balkje en daarna een klein sprongetje. Dat vond Miel wel een beetje lastig maar uiteindelijk snapte hij wat de bedoeling was en ging het heel goed <3 Als laatste heb ik er een wat hoger sprongetje van gemaakt en heb ik de andere balk er tegen aangelegd. En deze sprong kon hij dus vanuit de galop doen :) Hij werd echt heel enthousiast en hij ging ook helemaal uitgestrekt draven := En één keer was hij zo blij dat hij na de sprong een bok gaf en dr vandoor sjeesde 8)7 Toen heb ik met hem de hoogste sprong best wel een aantal keer gesprongen zodat hij lekker even zn energie kwijt kon :D Ik heb afgesloten door de cavaletti’s weer als balken te leggen. Op het eind was hij gelukkig zn energie kwijt dus ging hij heel relaxed over de balken :)

Toen heb ik de balken even opzij gezet zodat als hij ineens ging rennen hij zich niet kon bezeren. Toen heb ik in de bak nog even met hem gespeeld, en hij ging me echt heel lief volgen <3 Dus toen liep ik gewoon door de bak en liep hij achter me aan dus kon ik hem zo ook meteen uitstappen :D Af en toe ging ik ook stil staan en dan bleef hij ook heel lief naast me stil staan :o

Toen heb ik hem weer in stal gezet. Ik heb de balken opgeruimd en daarna heb ik nog ff zn benen schoongemaakt. Want zn ben zaten echt onder de modder :\ Ik deed het na het vrijspringen want anders zouden ze benen na het vrijspringen toch weer vies worden. Toen heb ik hem nog ff wat snoepjes gegeven en alles opgeruimd en toen ging ik weer naar huis. Ik ga sowieso wel vaker vrijspringen want Miel vindt het echt super leuk! := <3

Hier nog even wat foto’s, sorry voor de kwaliteit zijn screenshots uit een filmpje:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MT’s Vicky BG♥

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Re: [VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:08

Super leuk!

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarmanyL, inge_romeo, JornaR, nick_en_ik, Nienkje_H en 9 bezoekers