Hoe verder als je iets gelezen hebt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:21

senna21 schreef:
Geen idee wat hier gaande is, maar het klinkt als een heksenjacht.
Dat kan niet de bedoeling van bokt zijn.

Ach heksenjacht, Bokt is ook maar soft soms hoor. :') Waarschijnlijk zal hier binnen een paar uur of morgen een moderatoropmerking staan en/of wordt het topic gesloten. Als je op andere forums kijkt hoe ver daar soms doorgegaan mag worden... Hier komt er nogal snel een slotje of moderatoropmerking terwijl het volgens mij niet slecht is om eens wat kritiek te krijgen en zeker als je blijkbaar je eigen fouten niet eens in kan zien. Maarja de 'gevoelens' van de gebruiker zijn belangrijker dan het welzijn van het paard hier blijkbaar.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:25

senna21 schreef:
Geen idee wat hier gaande is, maar het klinkt als een heksenjacht.
Dat kan niet de bedoeling van bokt zijn.


Dat is precies waar het recht om vergeten te worden (en dus ook dit topic) over gaat. Bot gezegd: mag je iemand het aanrekenen als die online een fout laat zien, of hoe lang, of op welke manier, of moet je elke nieuwe post als nieuw en neutraal zien?
Een bekend voorbeeld is de Amerikaanse die op Twitter als grap de opmerking plaatste dat ze veilig naar Afrika kon gaan want ze kon geen Aids krijgen omdat ze blank was. Die verliest nog steeds elke keer haar baan zodra bekend wordt dat zij die post plaatste. Dus dat is een voorbeeld van hoe je daar niet mee om hoort te gaan als online omstanders. Maar hoe doe je dat al er geverifieerd dierenleed in het spel is dat aan de gang blijft terwijl de eigenaar gewoon online blijft doen of de neus bloedt?

Om het nog neutraler te maken nog een fictief voorbeeld: iemand post zeer intensief adviezen op een hondenforum, en vervolgens kom je erachter dat die persoon een broodfokker is met een schuur vol broedmachinehonden en puppies die nooit een dierenarts zien heeft - alleen weet je niet waar en dus kun je geen enkele hulp voor de beesten inschakelen. En die persoon blijft gewoon vrolijk adviezen geven over welzijn en fokkerij aan andere hondenbezitters op dat forum, waarvan een deel van de adviezen goed is en een deel erg nergens op slaat, maar het wordt met veel overtuiging gebracht...
Moet je dat dan gewoon negeren? Niet dat je veel anders kunt, maar hoe ga je daarmee om als je die achtergrond weet en een heksenjacht niet mag?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Hoe verder als je iets gelezen hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:35

Op de hondenforums die ik ken had desbetreffend persoon al lang onder het zeik gelegen door het hele forum en moderators zullen het daar gewoon mee eens zijn... Als mensen Bokt hard vinden moet je daar soms maar eens meelezen. Op een hondenforum zou je er dus in principe niet eens mee om moeten gaan, die persoon zal zelf wel inzien dat het verstandiger is om te vertrekken lijkt mij.
(En zeker moest het over een geval broodfokker gaan is die persoon zeker makkelijk te vinden, aangezien je advertenties moet plaatsen om je pups te verkopen. Even Marktplaats doorzoeken en je hebt ze zo..)

Maarja op Bokt is het misschien wat moeilijker. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om desbetreffend persoon gewoon zoveel mogelijk te negeren tenzij er gewoon echt fout advies gegeven wordt of ze zelf een topic opent, dan moet je je ook niet inhouden om commentaar te geven vind ik persoonlijk... (Maarja dan heb je voor je het weet ook weer wel een moderatoropmerking. :') )

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:41

er is nog steeds een outside possibility dat iedereen het verkeerd ziet, degene die je bedoelt en jezelf incluis. Filmpjes en verhalen erbij en zelfs DA's zijn/weten niet allemaal de waarheid. De werkelijke waarheid weet alleen het paard. En het paard verkondigt hier niets. Dus het blijft giswerk. Ik heb zelf ook de nodige vraagtekens bij sommige absolute waarheden die in de reguliere geneeskunst verkondigt worden. Deze waarheden zijn allerminst absoluut, doch zij worden zo wel onderwezen en ook in stand gehouden door de huidige norm: regulier heeft de wijsheid in pacht, zo lijkt het. Dat mag van mij, maar ik mag het van mijzelf ook anders zien, ongeacht wat "regulier" daar van vindt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:44

Als ik bij elke post van zo'n persoon kwaad zou worden dan zou ik om mezelf in bescherming te nemen zo'n persoon in de negeer zetten. Ik vind niet dat je slechte adviezen altijd per sé in een rechtstreekse reactie hoeft te ontkrachten, je kunt ook los van dat slechte advies gewoon je eigen advies geven. Ik denk dat je de invloed van één afwijkend advies overschat. Maar zie je de adviesvrager toch de 'verkeerde' kant op gaan dan kun je daar toch gewoon inhoudelijk op reageren?

En ja, zo'n broodfokker zou me pissig maken. Ik zou de persoon erop aanspreken en als het kan zou ik het ergens melden en dan loslaten, kan dat niet (omdat ik te weinig gegevens heb) dan zal ik het contact zoveel mogelijk uit de weg gaan. Op een forum betekent dat ofwel in de negeer, ofwel (delen van) het forum (tijdelijk) verlaten.

koeien op de weg...

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:00

DezeNaam schreef:
senna21 schreef:
Geen idee wat hier gaande is, maar het klinkt als een heksenjacht.
Dat kan niet de bedoeling van bokt zijn.

Ach heksenjacht, Bokt is ook maar soft soms hoor. :') Waarschijnlijk zal hier binnen een paar uur of morgen een moderatoropmerking staan en/of wordt het topic gesloten. Als je op andere forums kijkt hoe ver daar soms doorgegaan mag worden... Hier komt er nogal snel een slotje of moderatoropmerking terwijl het volgens mij niet slecht is om eens wat kritiek te krijgen en zeker als je blijkbaar je eigen fouten niet eens in kan zien. Maarja de 'gevoelens' van de gebruiker zijn belangrijker dan het welzijn van het paard hier blijkbaar.


Kun jij mij vertellen over wie dit gaat? Ben nu wel heel nieuwsgierig.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe verder als je iets gelezen hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:25

Omdat het niet de bedoeling is om andere bokkers negatief te bespreken plaats ik hier een slotje.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pellelilly, vilheide en 41 bezoekers