Onderzoek naar welzijn op manege's

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

henktennapel

Onderzoek naar welzijn op manege's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:46

bericht verwijderd door mij
Laatst bijgewerkt door Nadia op 28-11-18 20:47, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Het topic is tijdelijk op slot ivm het leeghalen van de OpeningsPost

Kairos

Re: Onderzoek naar welzijn op manege's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:47

Je moet even het goede linkje plaatsen, want ik moet inloggen voor ik iets kan zien

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:47

Bij de link kom ik op een inlogpagina?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:48

Kairos schreef:
Je moet even het goede linkje plaatsen, want ik moet inloggen voor ik iets kan zien

moet even kijken hoe ik dat aan kan passen

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:52

is dit te zien voor jullie ?
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 28-11-18 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:53

Yep, al zou ik persoonlijk niet volledige naam verplicht stellen, ik zou er in ieder geval op afhaken :)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:54

Kairos schreef:
Yep, al zou ik persoonlijk niet volledige naam verplicht stellen, ik zou er in ieder geval op afhaken :)

We willen wel graag serieuze meldingen de gegevens worden natuurlijk nooit doorgegeven

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:55

Ja snap ik, maar nog steeds vind ik het geen prettig iets om mijn voor- en achternaam te geven in enquĂȘtes, maar verder wil ik jullie dan veel succes wensen met het onderzoek verder ^^

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:04

Jullie zijn een stichting die geen openheid van zaken geeft over wat er met donaties gebeurd, die Paard zoekt Baas steunt en met een soort van houtje-touwtje vragenlijst denkt bedrijven te kunnen beoordelen. Jullie verzamelen daarbij persoonsgegevens op een manier die niet ik overeenstemming is met de GDPR. Ik krijg hier jeuk van.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:05

Kairos schreef:

Dit dus, plus het is een persoonsgegeven... weet niet of dit mag icm privacy wetgeving. Ik haak er iig op af :)

Edit: ah paard zoekt baas. Nu haak ik al helemaal af :)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 20:07

Vanillia schreef:
Jullie zijn een stichting die geen openheid van zaken geeft over wat er met donaties gebeurd, die Paard zoekt Baas steunt en met een soort van houtje-touwtje vragenlijst denkt bedrijven te kunnen beoordelen. Jullie verzamelen daarbij persoonsgegevens op een manier die niet ik overeenstemming is met de GDPR. Ik krijg hier jeuk van.

Dit had niet echt wat te maken met mijn vraag Ga maar weer eens afhaken op bokt!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:10

Dat de info die jullie vragen een persoonsgegeven betreft is wel degelijk relevant..

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 20:13

Celiien schreef:
Dat de info die jullie vragen een persoonsgegeven betreft is wel degelijk relevant..

Het is alleen een naam die verplicht is andere gegevens hoeven niet ingevuld te worden.....dussssss wij hebben niets aan adres gegevens en zullen deze ook niet gaan verkopen of iets anders mee doen.

Maar goed heb de boodschap alweer begrepen :(

Ga maar weer eens jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd kon worden. het ging binnen een paar poetst alweer mis. jammer.
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 28-11-18 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:14

henktennapel schreef:
Celiien schreef:

Het is alleen een naam die verplicht is andere gegevens hoeven niet ingevuld te worden.....dussssss wij hebben niets aan adres gegevens en zullen deze ook niet gaan verkopen of iets anders mee doen.

Dussssss?
Een naam is vooralsnog een persoonsgegeven, net als je adres, bsn, etc. Het is namelijk direct gekoppeld aan...

http://www.privacy-regulation.eu/nl/art ... EU-AVG.htm

https://nl.checkmarket.com/blog/gdpr-ve ... n-enquete/

Veel leesplezier
Laatst bijgewerkt door Celiien op 28-11-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:15

henktennapel schreef:
Vanillia schreef:

Dit had niet echt wat te maken met mijn vraag Ga maar weer eens afhaken op bokt!

Lijkt me wel relevant om een idee te krijgen over de doelstelling waarmee je de vraag stelt, denk ik.
Verder is het weten of de verzameling van persoonsgegevens de wet op privacy schendt wel degelijk relevant wat betreft de vraag.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:17

Ja vervelend is dat als iemand gezond kritisch is op je wat je doet :evaw:

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:19

henktennapel schreef:
Celiien schreef:

Ga maar weer eens jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd kon worden. het ging binnen een paar poetst alweer mis. jammer.

Nee hoor, dit zijn inhoudelijke reacties. De vraag die je stelt is niet te beantwoorden zonder de privacy van mensen in gevaar te brengen, en de wet op privacy te overtreden.

Wat je bedoelt, is dat je niet de antwoorden krijgt die je wilt, en mensen kritiekloos antwoord geven.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 20:24

Het ging over de inhoud van de vragen en of er nog vragen miste. Wilde graag de mening horen van jullie.

Op dit forum is veel kennis en daar wilde ik gebruik van maken, omdat jullie de vorige keer aangeven hebben dat jullie mee wilde denken.

Maar goed schijnbaar zijn de vragen goed en hebben jullie geen opmerkingen behalve dat er naar een naam gevraagd wordt van diegene die het invult. Zal het laten wijzigen zodat je ook anoniem door kunt geven.

Ik bedank jullie vriendelijk voor de hulp,

Groeten

Henk

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:24

Je kan de vragen niet zien zonder persoonsgegevens in te vullen.. dus hoe kunnen wij zeggen dat het oke is :+

Verder, je laat je wel erg kennen zeg..
Laatst bijgewerkt door Celiien op 28-11-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_98
Wannabe WEG winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:25

Celiien schreef:
Je kan de vragen niet zien zonder persoonsgegevens in te vullen.. dus hoe kunnen wij zeggen dat het oke is :+

Hier loop ik inderdaad ook tegen aan.

Een brutaal mens heeft de halve wereld

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 20:26

Celiien schreef:

Had je ook gewoon jan klaasen in kunnen vullen of gerrit de jong had je de vragen ook kunnen zien. :j

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:27

henktennapel schreef:
bericht verwijderd door mij

Het is trouwens niet de bedoeling om je OP leeg te maken ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:27

henktennapel schreef:
Celiien schreef:

Had je ook gewoon jan klaasen in kunnen vullen of gerrit de jong had je de vragen ook kunnen zien. :j

Ik ga toch niet zomaar een naam invullen? Sorry hoor, maar praat ik nu tegen een volwassene of een of andere puber?

Had met alle liefde willen helpen, maar ga niet zomaar een willekeurige naam + naam van een manege invullen..

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:31

henktennapel schreef:
Wilde graag de mening horen van jullie.

Die heb je toch? Ik zie het probleem niet :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:32

Er valt op dit moment niet zoveel te beoordelen voor ons omdat er dus gegevens gevraagd worden voor je verder kunt.

Maar ook zonder dat ik een naam invul is het me niet duidelijk wat je nu precies probeert te onderzoeken. De beginpost wekte de indruk dat het gaat om een algemene enquete over welzijn op maneges, en die worden vaker gehouden, daar lijkt me ook niets mis mee.
Maar door het zo expliciet op je eigen site te plaatsen, en de naam van de manege te vragen maar niet aan te geven wat je precies gaat doen met de gegevens, wekt het nu een beetje de indruk van een 'kliklijn'. Op mij komt dat niet prettig over. Wat gebeurt er met die gegevens?