[VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 19:50

Leuk!

Vandaag! Ik baal zo erg dat het weer zo snel donker wordt. Ondanks dat ik ambtenaarsuren werk, ben ik vaak 's avonds op stal omdat dat het beste uit komt. Kwaliteit van de foto's gaat dus wel omlaag daardoor -O- Gelukkig kan ik in de weekenden wel gewoon overdag gaan natuurlijk. Deze foto's zijn van na het longeren, hij was best een beetje moe en stond uitgebreid om zich heen te kijken richting de camping (2 campings naast/achter onze stalling). Oh, excusez moi voor het veelvuldig tonen van zijn geslachtsdeel. Hij is zo enorm relaxed dat hij hem graag laat hangen :+

Afbeelding

Afbeelding

Van de week kreeg ik een pakketje van Krämer binnen. Een simpele singel met bont voor zijn gevoelige huidje, eigenlijk meer een uitprobeersel voor 3 tientjes haha. Prima dingetje volgens mij. En ook nog een bandage voor achter zijn kont om de achterhand te trainen! Ideaal zijn die dingen, zeker voor die prijs. Dat hebben we vandaag dus gelijk even getest. Zoals verwacht boeit het hem geen flikker.. :') Alleen foto's van de stap want in draf of galop foto's maken lukt mij echt niet, zeker niet nu het vroeg donker wordt en mijn telefoon niet zo snel kan scherpstellen. Hij begint al heel fijn te zakken, zelfs in draf. Erg leuk om te zien! En om even te illustreren hoe braaf hij is: Ik stond even met een stalgenootje te praten, waardoor ik even geen aandacht besteedde aan Finn. Daarop stapt hij enorm relaxed rond, draait rustig om, stapt op zijn lijn, vervolgens over de lijn en loopt ladiedadieda zo weg met de longeerlijn tussen zijn achterbenen _O- Dus ik kon er achteraan om de lijn weer goed te doen, maar hij liep zo stevig door.. Het was echt hilarisch om te zien :)) Uiteindelijk ging hij heel lief stilstaan en kon ik de lijn weer pakken haha.

Afbeelding

Afbeelding


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:15

Wat is die al een stuk opgeknapt zeg!

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 18:52

Ja hij gaat echt met sprongen vooruit! Mijn instructrice was ook heel tevreden over de ontwikkeling van zijn lichaam, de blokkades zijn weg en hij begint echt soepel te worden. Vandaag nog weer even in de achterhand losgemaakt en nieuwe oefeningen gekregen om dagelijks te gaan oefenen :j

En daarnaast: Zijn sokken en baard zijn eraf! *\o/* Helaas nog geen duidelijke foto's kunnen maken, dat doe ik morgen wel haha.
Afbeelding

Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:08

Hij wordt steeds mooier

Wb dat pony’s/paarden zo snel groot lijken vind ik wel heel herkenbaar met mijn 1.56

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:56

Wat een heeeeerlijk dier <3 Fantastisch, zo'n koele kikker!

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:12

Wat een mooie pony <3 <3

There is no greater love than a girl and her horse. lotje forever

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:14

Wat een leukerd! Ik volg!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 19:52

Ja leuk nog meer volgers!

Afgelopen dagen heeft vooral in het teken gestaan van in de gaten houden. Door de gebitsbehandeling heeft hij veel last en eet hij zijn hooi niet meer. Brok, lucerne, snoepjes en appels daarentegen gaan er met grote happen in. Meerdere keren contact gehad met de dierenarts/tandarts voor advies, gisteren even een flesje metacam opgehaald en goed in de gaten blijven houden. Hij moet eigenlijk opnieuw leren eten nu zijn gebit netjes is en dat snapt hij nog niet zo goed, naast dat hij wat pijn had van het trekken van de wolfstandjes. Sinds vandaag begint hij langzaam plukjes hooi te eten, hij pikt de korte kleine stukjes er tussenuit en staat daar tevreden op te kauwen. Vooruitgang dus! Komende dagen staat hij nog onder streng toezicht, we staan nauw in contact met de dierenarts dus mocht het verslechteren dan staat hij zo op de stoep. Maar daar gaan we even niet vanuit natuurlijk :D

Behalve bovenstaand 'probleempje', zijn we ook nog gewoon bezig met de training. Na de tandarts mocht hij 7-10 dagen geen bit in, dus dat doen we dan ook netjes. Mij kennende wacht ik er nog wel langer mee, ik wil hem geen nare ervaring geven. De training bestaat nog voornamelijk uit longeren, waarbij hij duidelijk kracht begint te ontwikkelen. Ook doen we simpele buig oefeningen om hem soepel te houden, vindt ie werkelijk prachtig om te doen! :D En omdat alleen longeren ook maar saai is, besloot ik vandaag mijn levensgevaarlijke paard op te zadelen. Bitloos weliswaar. Heftuuuug!

Afbeelding
"I do not give a single fiets"

Goed, bitloos dus. Finn 1 - Britt 0 :roll: Wij waren koos stuurloos. In stap ging het eigenlijk wel redelijk, wat zwaar in de hand en wendingen zijn toch wel moeilijk. Beetje geoefend met voltes en afwenden, vervolgens halthouden en dat ging eigenlijk wel prima. Ach, dan moet een drafje ook wel lukken toch? Dat lukte zeker. Maar niet de richting op die ik wilde. Het heeft er vast hilarisch uitgezien, maar ik heb me nog nooit zo stuurloos gevoeld _O- En hij maar lopen met z'n blije kop! Bakrand? Boeie! Kun je gewoon tegenaan lopen. Geeft maar weer aan hoe nuchter hij is, laat je hem zijn gang gaan? Loopt ie zo het hek in: "Ja jij stuurde niet!!". Maar bitloos een stuurhulp geven? Dan denderen we gewoon lekker rechtdoor of de andere kant op. Hij snapte er werkelijk geen kloot van, maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Hij is vast nog nooit bitloos gereden en hij is nog jong, ik zie het maar als een experiment :') Ik heb er smakelijk om gelachen en Finn heeft zijn beweging weer gehad.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:05

Hihi. Wat is hij toch lief! Omdat hij zo nuchter is..

Je kunt misschien proberen er twee korte zweepjes bij te pakken, en die naast zijn hoofd te houden tijdens het sturen?
Wanneer je dan naar rechts wilt stuur je met je teugels en benen naar rechts, en zwaait met je linker zweepje rustig naast zijn hoofd (het wijken voor druk idee, dus zeker niet te wild doen of aanraken met de zweep). Naar links vice versa. Zo kan je het meest basale stuur uitleggen zonder al te veel moeite.. :). Omdat hij het met bit al kent zou ik denken dat het niet langer dan een paar minuutjes moet duren eigenlijk.

Maar dan mag hij zeker niet bang zijn voor jou of voor een zweep :+

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:40

Whahah wat een heerlijke droogkl*t is Finn. Echt heerlijk.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 18:35

We zijn weer een paar dagen verder! Vandaag toch heel voorzichtig met het bit gereden, maar ook met mijn nieuwe laarzen :+ Wat is dat wennen zeg! Rijden ging overigens echt zo enorm fijn, hij zoekt echt mijn hand op in stap en draf. Heel af en toe missen we nog even het stuur, maar niks dramatisch. Omdat het heel goed ging, besloten om even een galopje mee te pakken. Hij staat redelijk scherp op de hulpen, dus hij sprong zo makkelijk aan. Het kost hem natuurlijk enorm veel moeite en kracht, dus hij valt volledig uit elkaar en galoppeert echt als een kameel plat door de bocht. Dat maakt voor nu nog niks uit, want ik was allang blij dat we 1) in de goede galop zaten! en 2) in de goede galop bleven! *\o/* Jammer voor mij dat ik zijn bewegingen nog niet gewend ben en het dus amper uit kan zitten nog.. Ik ben Zara gewend, die beweegt zo enorm soepel. Finn is meer de categorie lomp, dus dat moet ik nog even leren uitzitten :P Helaas geen beeldmateriaal van vandaag, maar ik beloof dat dat snel komt!

En nog een anekdote: 's Werelds braafste paard
Laatst kwam ik op stal en kwam de staleigenaar lachend naar mij toe 'Jij hebt echt het braafste paard ooit!'. Dus ik gelijk benieuwd wat er gebeurd was natuurlijk. Bleek de staleigenaar ze 's avonds in de stal te hebben gezet, de buitendeur van de stal een zwaai gegeven en vergeten de schuifjes erop te doen. De binnendeur zat wel gewoon dicht. 's Morgens toen hij de paarden weer ging voeren, zag hij de buitendeur op een kier staan.. Met Finn nog netjes braaf in zijn stal _O- Finn heeft dus gewoon totaal niet door gehad dat zijn stal gewoon OPEN was en hij eruit kon als hij zou willen! Hij stond gewoon heel schaapachtig in zijn stal te wachten op zijn voer :')

Voor de moraalridders: Zelfs als hij de stal uit gewandeld was, kan hij nergens heen op het terrein. Alles is afgesloten, hij had hooguit het gazon kunnen maaien en de longeercirkel in kunnen lopen.

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:00

Wat een gaaf dier! Is hij geen perlino?

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 19:08

Voor zover ik weet niet, hij heeft ook echt bruine ogen in plaats van blauwe ogen. Ik gok dat er toch ergens Appaloosa-kleurtje in moet zitten, hij heeft duidelijk bruine stipjes en zijn huid is roze+zwart gemarmerd. Op zijn geslachtsdelen na, die zijn gewoon volledig roze.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:24

hahah ooh dat is wel echt een hele brave. ik zie het gewoon al voor me _O- :=

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 17:36

Soms misschien iets te braaf... _O-

Het is ook echt onmogelijk om normale foto's van hem te maken, hij kijkt maximaal een nanoseconde leuk en dan gaan die oren weer opzij. Stilstaan is ook niet zijn ding, staat ie net perfect.. Wil ik een foto maken en hoppa, zet ie weer een voetje bij :+
Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat je op een foto bijna niet kan zien hoe zijn bovenlijn er nu uit ziet. Hij begint namelijk al echt een beetje bij te trekken vind ik :j Morgenavond hadden we eigenlijk onze eerste dressuurles gepland staan, maar die heb ik even afgezegd. Sinds de tandarts gaat hij namelijk af en toe in hooistaking, hij eet echt alles behalve hooi dan. Zoals ik al eerder had gezegd stond hij op metacam en dat ging eigenlijk super. Paar dagen na de metacam stond hij weer zielig te kijken en at hij weer geen hooi. Gelijk weer dierenarts gebeld, want lijkt me toch vreemd na bijna 2 weken. Weer een flesje metacam opgehaald voor de komende dagen en morgenochtend om 10:00 terug op de kliniek zijn. De tandarts die hem heeft behandeld wil hem even zien en controleren, voor het geval er nog ergens een haakje of iets anders zit. Op dit moment eet hij wel gewoon weer zijn hooi, want metacam (denken we). Ik ben benieuwd morgen. Mag allemaal wat kosten #)

Hopelijk kunnen we hierna écht gaan opbouwen met trainen en dressuurlessen. Ondertussen bid ik heel hard dat er bij Zara, de kat of Finn even geen dierenartsen nodig zijn.. Want ik wilde ook nog een beetje sparen eigenlijk :')

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 09:35

Terug naar de kliniek...

Zoals je hierboven kan lezen, moest ik met Finn terug naar de kliniek. Bij de Lingehoeve vonden ze het ook maar een vreemd verhaal, dus vandaar dat ze hem graag wilden zien. Dus hop, paard ingeladen. Wat ik trouwens helemaal in mijn eentje kan doen, want hij is zo makkelijk :+ Toen wilden we wegrijden en hadden we een technisch mankement aan de auto (combinatie auto+trailer van staleigenaar). Kak en nu? Op een of andere manier besloot ik die ochtend mijn vaders auto mee te nemen naar stal in plaats van mijn eigen koekblik. Geluk bij een ongeluk dus, want dat is onze trekauto! Snel auto's gewisseld voor de trailer en richting de kliniek.

Daar aangekomen Finn in zo'n kleine wachtstal gezet. Ziet er altijd zo sneu uit, in die kleine stalletjes. Hij stond als een idioot te hinniken want het was enorm druk op de kliniek. Na even wachten kwam de tandarts, hij wilde eerst zien hoe hij zijn hooi eet. Zo gezegd zo gedaan, pluk hooi voor hem gehouden en toekijken hoe hij erop kauwt.. en kauwt.. en kauwt.. Komt geen eind aan. Daarna verdoving erin en de gebitscontrole. Op het oog zag het er allemaal netjes uit, geen directe oorzaak van het niet eten. De tandarts heeft hem nog extra bijgevijld, de druk iets veranderd waardoor eten makkelijker wordt. Ook heeft hij nog een restje wortel (misschien van de getrokken wolfstand) weggehaald. Na goed bestuderen en bekijken, blijkt dat zijn achterste kiezen doorkomen. Hierdoor ontstaat er nu wat ruimte tussen deze nieuwe kiezen en de rest van het gebit. Hier blijft onder andere etensresten tussen hangen, wat ook nog gaat rotten natuurlijk. In principe is dit niet heel gek voor een jong dier, maar het kan wel last veroorzaken. Daarnaast had hij er waarschijnlijk ook pijn aan. Zijn gebit is helemaal schoongemaakt en is nu echt perfectionistisch gevijld :P Daarbij kregen we het volgende advies:
- Komende twee weken Seniores Priores in plaats van hooi
- Metacam kuur afmaken
- Gras/brok mag allemaal gewoon
- 1x daags zijn mond spoelen met de tuinslang
Na twee weken een pluk hooi geven en terugbellen naar de kliniek hoe het gaat.

En het beste moment van de dag waren de woorden "De behandeling is voor ons, hoort bij de service" :D Daar maak je mij nou blij mee! Dus gewapend met een papier met advies richting de welkoop om wat zakken seniores priores te halen. Gisteravond heeft hij voor het eerst een deel gehad, nog nooit zo'n blij paard gezien. Hij vond het geweldig! Bak was helemaal schoon uitgelikt. Die avond ook gelijk maar even de tuinslang in zijn mond gestopt om te spoelen. Ideaal zo'n makkelijk paard, boeit hem allemaal niks. Volgende keer moet ik alleen wel een regenpak aantrekken denk ik :') Ik noem hem nu liefkozend 'Opa' omdat hij op de seniores staat :(:)

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:40

Achossie, toch wel een fijngevoelig paardje dus. Hopelijk willen die achterste kiezen een beetje opschieten zodat ze snel geen pijn meer doen :).

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:46

We zullen het zien! Verder gaat het eigenlijk goed met hem, hij ziet er ook goed uit :) Vandaag helaas wel zijn zomerdeken gesloopt #) Beetje jammer weer. Gelukkig is de zomer bijna voorbij.

Gisteren heeft hij ook zijn eerste kinderrondjes gelopen :)) Mijn nicht rijdt ook paard en haar kinderen ook allebei, dus ze wilden graag eens komen kijken bij Finn. Geen probleem natuurlijk! Iedereen mocht een rondje en de kinderen stuurden er zo mee weg haha. Alleen de jongste heeft de kortste pootjes natuurlijk, dus daarbij stond hij liever stil dan rond te stappen _O- Heel lief om te zien, want hij loopt heel braaf zijn rondjes en de kinderen liften wel mee haha.

Ik krijg van alle kanten ook ideeën om geld te verdienen: Verhuur hem als Sinterklaaspaard! Doe kinderfeestjes (pony rijden) met hem! Het zou nog allemaal kunnen ook haha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:09

Hij is echt ontzettend braaf :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:38

Haha, leuk! Alleen jammer van de zomerdeken :Y)

HocusSpocus <3

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 20:08

Inmiddels heb ik hem weer opgepakt in het werk. Hij staat nog steeds op de seniores priores, die hij trouwens echt aanvalt :') Vandaag even een heel klein plukje hooi gegeven om te kijken wat hij daarmee zou doen. Hij rukte het uit mijn hand en kauwde er ook eigenlijk normaal op. Goed teken dus! Nog even een weekje seniores priores en daarna gaan we weer terug op hooi. Ik denk dat het daarna geen problemen meer gaat geven :)

Binnenkort dan maar echt een dressuurles plannen bij mijn instructrice. Ik ben heel benieuwd hoe hij de les gaat oppakken. Daarna kunnen we namelijk beter bepalen volgens welk schema ik hem moet gaan trainen. De lessen zullen waarschijnlijk wekelijks of tweewekelijks zijn, ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Ook financieel gezien, want ik ben nu een beetje leeggezogen haha. Qua training werken we nog steeds voornamelijk aan de longeerlijn, ik wil hem namelijk onder het zadel niet per ongeluk verkeerd trainen. Af en toe een rondje stap/draf/galop kan geen kwaad, dus dat doen we ongeveer 1 keer in de week. Vandaag en morgen heeft hij een dagje vrij, ik heb twee enorm drukke dagen en vandaag heb ik Zara ook weer 'getraind'. Daarna geen tijd meer gehad, of eigenlijk geen zin, om Finn nog te doen eigenlijk :o

Afgelopen week heb ik Finn weer eens met het elastiekje getraind. Ik wissel mijn longeertrainingen enorm af, dan blijft het voor beiden leuk en effectief. Soms longeer ik hem ook met enkel een halstertje, dan weer met elastiekje, of met de bandage achter de kont. Volgende keer wil ik hem weer met balkjes longeren. Hij begint ook echt fanatiek te worden trouwens! De galop blijft echt zijn moeilijk gang heb ik het idee. Hij springt nog regelmatig overkruist of contra en wisselt dan ook nauwelijks terug. Daarvoor moet ik hem terug naar draf nemen en opnieuw aanspringen. Dat aanspringen gaat eigenlijk over het algemeen heel netjes. Wel apart, want hij heeft best een leuk galopje voor zijn doen. Hij springt hem ook relatief opwaarts aan, dus ik ben benieuwd hoe de galop wordt als hij straks echt de kracht en balans heeft. De overgang galop-draf is wel echt een lachertje, dat vindt hij blijkbaar enorm moeilijk. Vaak springt hij net voor de overgang naar contra of hij valt terug in draf op het verkeerde moment in de galopsprong. Beetje onduidelijk uitgelegd, maar ik zal het eens filmen :P
Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:44

Longeer je hem in eindeloze rondjes of laat je hem ook wel eens vierkantjes lopen?
Ik denk dat vierkantjes hem zouden helpen, met name met zijn galop. Elke bocht en volte is een oefening, niet een simpele rechte weg :)

Zijn singel en singeldekje zien er trouwens echt chique uit! :D

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 20:48

Eindeloze rondjes ben ik niet van haha, ik longeer ook bewust in de bak in plaats van de longeercirkel. Zo kan ik de lange zijdes meepakken. Vierkant is wel een leuke, kan ik eens proberen! Onder het zadel doe ik dat eigenlijk wel, maar nooit bewust meegepakt bij het longeren eigenlijk. Lange rechte stukken probeer ik dus wel veel mee te pakken :j Tempowisselingen en overgangen pas ik ook veel toe, in draf kunnen we al heel goed schakelen.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:05

Goe bezig :D

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 15:54

Maandag hebben we onze eerste dressuurles gepland staan! En als het goed is komt een vriendin foto's maken :)) Het zal er vast hilarisch uitzien, want we gaan nog regelmatig een soort van ongecontroleerd door de bak. Soms vergeet ik even dat het een jong paard is, hij is veel te braaf om zo jong te zijn haha. Gisteren heb ik hem dan ook weer even gereden, eigenlijk onze eerste echt dressuurtraining. In totaal zo'n 35 minuten gereden, langer rijd ik zelf eigenlijk nooit. Ik was ook heel tevreden, hij laat zich fijn bewerken, staat redelijk netjes op de hulpen en doet enorm zijn best. We waren enkel even de overgang terug naar halt kwijt, dat vond meneer niet zo'n leuke oefening. Hij gaat liever voorwaarts :+ Dus die overgang redelijk veel meegepakt.

In draf rechtsom bedenkt hij af en toe nog om de volte uit te breken. Dan zet hij zijn kaak op slot en gaat ie doodleuk linksaf :roll: Gisteren probeerde hij dat dus ook twee keer, maar ik pik dat gewoon niet dus met een beetje streng en consequent zijn bedacht hij dat gewoon netjes je volte lopen iets makkelijker is. Daarna heeft hij het niet meer geprobeerd! Galop gaat trouwens ook netjes voor een paard zonder daadwerkelijke balans, hij springt juist aan en blijft ook juist. Hij is slechts 1 keer per ongeluk overgesprongen, maar verder heel braaf.

Vandaag hebben we balkjestraining gedaan. Hij vindt het enorm leuk om te doen dus ik kon er af en toe skiënd achteraan _O- Aan het eind ook even een sprongetje opgebouwd (max 60cm) zodat hij dat ook nog even kon doen. Nou toen ging ie los hoor, hilarisch. Ik durf te wedden dat het een aardig springtalentje is als hij straks goed in zijn spier en conditie zit! Hij weet nu nog niet zo goed wanneer hij moet afzetten en vooral wat hij met zijn vier (ja vier! wow heftig) benen moet :wow: Maar hij springt er wel heel ruim overheen (als hij geen inschattingsfout maakt). Soms loopt ie ook de volledige sprong omver, kan gewoon toch? Ondertussen doe ik een poging om de sprong opnieuw op te bouwen, hij staat heel relaxed naast mij te wachten. Ik leg de balk netjes terug op het blok, Finn steekt zijn neus naar het blok, waarop ik zeg 'Laten liggen he?'. Hij kijkt mij aan, kijkt terug naar de balk en tilt doodleuk zijn been op om de sprong om te gooien en er overheen te wandelen :? _O- Vervolgens stond ik daar een beetje beduusd naar de omgegooide sprong te kijken..

Helaas geen beeldmateriaal hiervan :+
Wel een foto die duidelijk maakt dat mijn telefoon een wit paard niet helemaal kan hendelen:
Afbeelding

Waarschijnlijk gaat hij binnenkort ook geschoren worden. Hij zit ineens vrij dik in zijn vacht, ook al lijkt dat totaal niet zo. Daarnaast zweet hij daardoor ook snel, terwijl we nog niet heel erg hard werken. Eraf dus met dat haar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lotus_Tessa, wend2009 en 34 bezoekers