Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:21

Super dat je hulp krijgt.
Jaren geleden stond er bij mij op stal een jong gezin met een haf van 3.
Ze vonden heel veel goed en wisten er te weinig van.
Toen ik daar op stal kwam staan zagen ze bij mij hoe het ook kon.
Ho = stilstaan wachten =wachten etc.
Ik heb gevraagd of ze mijn hulp wilden.
Ze gaven toe er te weinig verstand van te hebben en zijn op mijn manier met de haf om gegaan.
Heel consequent zijn Ho en naar voren lopen ga het hele pad maar achteruit probeer het nog een keer.
15 meter lopen? zet gerust om de paar passen stil. Later kon hun jongste (8) ook met het paard lopen ipv het paard met haar.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:54

Wat fijn dat je hulp krijgt!
Jammer dat je van je ouders per sé bij de club moet rijden. Het zou voor jullie nu beter zijn om niet in een groepsles te rijden, maar privéles. Dat hoeft echt niet elke week. Mijn ervaring is dat je meer hebt aan 1x in de maand een goede privéles dan 4x in de maand groepsles. Zeker als de groepsles niet aansluit bij wat jij nodig hebt.

Verder zijn haflingers op die leeftijd wel een beetje zoals jij omschrijft. De mijne ook.
Maar met hard werken, vallen een opstaan, doorzetten, veel aan de hand werken, goed les, komt het helemaal goed.
Ik heb mijn haflinger vanaf zijn 3e en tot hij een jaar of 7 was, gingen we ook hard en knettergek door de bak of op buitenrit. Hij is nu 13, soms nog enorm ondeugend en rent hij een keertje weg. Maar verder is hij superbraaf. Heel rustig zal hij nooit worden, maar braaf worden gaat ook met die van jou lukken!
Hou vol!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:07

Jammer dat je veels te ver weg woont ik had je graag geholpen. Is er niemand van de club die dat wil?

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:24

Fijn dat je nu hulp krijgt van een bokker!
Denk dat jij en je paard gewoon samen even serieus aan de slag moeten. Het zal voor beide wel even wennen zijn omdat je paard nu gewend is om van alles te mogen. Maar dat kan echt heel snel veranderen als je consequent bent.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:28

Heeft je paard wel een vriendje? Want lees in je profiel dat de shet overleden is? Misschien dat ze daardoor zo veranderd is?

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 11:38

zojuist mijn eerste 'les' gehad van de lieve bokker, ze had helaas niet heel veel tijd maar we hebben een begin, het sturen op de zit zijn we mee begonnen en we keken ervan op dat ze dit heel snel begreep. het is een heel gevoelig diertje. jaa ze heeft nog steeds een maatje! er staat een paard bij in van iemand hier uit het dorp, mooi oud beestje lekker weidemaatje dus. ze zal nooit alleen komen te staan. als deze overlijdt ga ik weer opzoek naar een leuk weidemaatje!

Floortje van de Kuilenweg O:)
Eigengefokte zoon uit Floortje Winston <3

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:40

Je hebt echt een super paardje <3 jullie komen er wel :j ze is indd heel fijn gevoelig dus het zal snel opgelost zijn als je even de juiste handgrepen hebt ;)

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:59

Wat super fijn te horen! *\o/*

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:02

Wat super om te lezen! Fijn Peach dat je TS wilt helpen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:02

In een groepsles is vragen stellen of voorstellen doen aan je instructeur belangrijk. Ook bespreken vooraf waar je tegen aanliep vorige week en achteraf over eventueel huiswerk.

Voorbeelden: ik heb vandaag moeite met de impuls, hoe kan ik dit het beste oplossen. Of zou je even mee willen kijken ik weet niet of ik voldoende reactie krijg op mijn been. Vaak blijft een instructeur wel een minuut of 5 hangen als je een specifieke vraag stelt.

Vaak rij je 1 uur in groepsles en is er maar ongeveer 10/15 minuten beschikbaar voor jou. Die mag je ook best wel pakken, moet je alleen soms naar opzoek.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:27

Kijk eens aan, wat goed! En dat al met de eerste keer hulp. Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat. :j

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Wat nu verder..? Verkoop of toch doorzetten... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:05

ik stuur je een pb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 43 bezoekers