[Volg]Aura's Yah'ri Nadim

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

[Volg]Aura's Yah'ri Nadim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 19:53

Hallo allemaal,

Sommige kennen Yah'ri (spreek je uit als Djahrie) misschien al wel maar ik zal hem nog even uitgebreid voorstellen.

Vorig jaar werd Yah'ri (Yanour Hayati x La Margneta Aura) na een onzekere dracht waarbij zijn moeder met 3 maanden dracht een flink ongeluk aan haar been heeft gehad en 4 maanden op de kliniek stond, geboren. Moeder Jet had veel medicatie toegediend gekregen gedurende de dracht en de vraag was of dit ook gevolgen zou hebben voor het veulentje. Gelukkig werd Yah'ri gezond geboren, al heeft hij zo nu en dan zeker een steekje los haha! :')


Afbeelding
De eerste ontmoeting tussen hem en zijn moeder <3 Smelt toch?


Afbeelding
Op zijn eerste dag mocht hij de weide verkennen en al stoer liep hij voor zijn moeder uit de wei in om alles eens goed te verkennen. Yah'ri is nog altijd erg ondernemend en niet snel onder de indruk van iets.


Afbeelding
Hij ging vaak mee (los) het bos in, hierdoor kent hij veel.


Afbeelding
Spelen met de bal deed hij als veulen al graag, en nog steeds, er zijn er al een hoop gesloopt door 't ventje..


Afbeelding
Hij groeide uit tot een ontzettend knap veulentje, helaas was de klik tussen mij en Yah'ri niet zo aanwezig en besloot ik hem te koop te zetten. Daar was mijn vriend het echter niet mee eens en zo bleef 't ventje.. inmiddels ben ik ontzettend gek met 'm en heeft hij ook zeker mijn hart gestolen.


Afbeelding
Toen werd het tijd om op eigen benen te staan, Yah'ri ging naar de opfok waar hij stond met nog 5 jonge hengstjes. Een aantal keren gingen we naar hem toe maar hij zag er ongelukkig uit en leek niet op z'n plek. Omdat we inmiddels de paarden aan huis hadden besloten we hem ook naar huis te halen.


Afbeelding
Lekker smoeltje...


Afbeelding
Er werd uiteraard volop weer gespeeld met de bal en als snel bloeide hij weer helemaal op, en dat terwijl z'n moeder zo onaardig doet.. :') Hahaha


Afbeelding
Yah'ri juli 2018, hij knapt ontzettend mooi op, boven verwachting <3


Afbeelding
Uiteraard kreeg hij een nieuwe mooie bal waar hij heel blij mee is.


Afbeelding
Ging hij mee zwemmen..


Afbeelding
En deze foto is gisteren gemaakt, Yah'ri is nu 1 jaar en 4 maanden oud.

De bedoeling is om Yah'ri net zoals zijn vader en moeder de sport in te gaan, endurance + dressuur. Het lijkt mij leuk om jullie mee te nemen in zijn leer en groeiproces. Dus lijkt het je leuk, volg dan gezellig mee :j *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-04-21 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd op verzoek

Www.auras-sportarabians.com


amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:00

knappe man!! Blijft leuk hoe hij met zijn bal speelt:)

En nog altijd een top prestatie van Jet dat zij na zo'n ongeluk gewoon nog steeds haar dracht heeft volgehouden en een prachtige zoon op de wereld zet!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:40

Wat een heerlijk beessie zeg <3

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:48

Ah die wond van Jet kan ik nog goed herinneren, daarna Jet uit het oog verloren.

Wat een leuk veulem! En hij is zo te zien echt gek met de bal, wat grappig!
Die veulen race foto door het zand is echt gaaf.

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 22:33

amanda09 schreef:
knappe man!! Blijft leuk hoe hij met zijn bal speelt:)

En nog altijd een top prestatie van Jet dat zij na zo'n ongeluk gewoon nog steeds haar dracht heeft volgehouden en een prachtige zoon op de wereld zet!


Haha ja, gisteren ging hij weer flink los op z'n bal. Zal eens kijken of ik morgen een filmpje ervan kan maken :)

En inderdaad echt bizar hé, dat een paard zo sterk is. Zo'n dracht vraagt al veel van ze maar ook het herstel en de stress vh ongeluk. Echt zo knap eigenlijk.


antje_vip schreef:
Wat een heerlijk beessie zeg <3


Dankjewel :D


Chasey schreef:
Ah die wond van Jet kan ik nog goed herinneren, daarna Jet uit het oog verloren.

Wat een leuk veulem! En hij is zo te zien echt gek met de bal, wat grappig!
Die veulen race foto door het zand is echt gaaf.


Gelukkig is Jet er weer helemaal bovenop genomen :) 28 augustus was het alweer 2 jaar geleden :o

En dankjewel, t is echt een clown!


Eergisteren hebben we met zijn zus en hem een kleine wandeling gemaakt, langs wat boerderijtjes, langs wegen en verkeer en hij deed t erg netjes.

Even bij t begin teste hij mij wat uit en was wat jolig maar meer omdat hij t volgens mij gwoon erg leuk vind dat hij mee mag.

Ik neem 'm regelmatig mee, deden dit met hem als veulen al.. Wil dat hij lekker chill word buiten en dat hij zoveel mogelijk ervaringen al opdoet voor zijn mogelijke toekomstige endurance carrière :)

Vd week ga ik wat bezig met grondwerk met 'm.. Puur voor respect want t kan soms wel een boefje zijn die even weer op z'n plek gezet moet worden.

Hierbij een fotootje van de wandeling :)

Afbeelding

En vandaag liep hij t erf te verkennen :p

Afbeelding

Www.auras-sportarabians.com

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 16:16

Oei, ik zie dat ik hier al lange tijd niet gereageerd heb, inmiddels is Yah'ri alweer 2 jaar en ruim 2 maanden oud.

Vd week zijn er foto's gemaakt door top fotograaf Reindert Jansen van hem. Ik ben super tevreden over hoe Yah'ri opgroeit en kijk enorm uit naar z'n carrière onder t zadel over twee jaar <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hij mocht weer mee zwemmen!
Afbeelding

Nu is hij nog hengst en wil ik 'm voor eigen gebruik op de bok laten springen en invriezen, in de buurt heb ik bij meerdere hengstenhouders geïnformeerd maar helaas.. Misschien kennen jullie een stal in t noorden waar dit kan?

Www.auras-sportarabians.com

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:33

Schijnt best een (Dure) onderneming te zijn, maar ik heb helaas geen idee voor je hoe wat en waar. Weet misschien Faline hier op bokt iets? Die heeft toentertijd van Kharamel laten invriezen.

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:23

Wauw, wat een knap paard heb je! Hij toont ook enorm volwassen. Lijkt me leuk om dit topic te volgen!

Switch2016
Berichten: 313
Geregistreerd: 03-10-17

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:51

Prachtig paard <3

http://www.perfectenjoy.nl. Australian Shepherds ❤️

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:42

Ik vind hem echt prachtig! Bokker Amanda09 heeft ervaring met invriezen, misschien weet zij iets? Ik vind hem ook leuk voor mijn merrie trouwens.. :9

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 21:01

Leuk dat er weer een paar mensen bij zijn die komen volgen! Ik zal 't topic voortaan wat beter up2date houden voor jullie haha!

Thanks Katja, ik zal eens een berichtje die kant op doen.. Kreeg zojuist ook een bericht dat HvM stables t ook doen, dus ga ik daar morgen even naar toe bellen.

Dankjewel Amsterdam10, hij toont inderdaad erg volwassen en is ook nog eens erg groot voor snap leeftijd en voor een Arabier. Zijn moeder is 1,57 en hij gaat al richting de 1.55 volgens mij.. Hier en fotootje naast z'n moeder..

Afbeelding

En wat leuk om te horen Zapje! Ik heb al meerdere geïnteresseerden, stuk of 4 haha, heel bijzonder.. Maar ik wil 'm absoluut geen hengst houden. Mocht ik voldoende diepvries sperma van goede kwaliteit in kunnen slaan sta ik wel open voor enige merries van buitenaf. ;)

Www.auras-sportarabians.com

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 11:11

Set_Elkol schreef:
Schijnt best een (Dure) onderneming te zijn, maar ik heb helaas geen idee voor je hoe wat en waar. Weet misschien Faline hier op bokt iets? Die heeft toentertijd van Kharamel laten invriezen.


Inmiddels een stal gevonden waar t kan! Jeeej! En nog eens in de buurt ook, 30 min rijden. Kosten daar zijn 250 euro excl btw. Per sprong, in de prijs zit ook gelijk het bekijken vd sperma kwaliteit (vers) en de kwaliteit na ontdooien (diepvries).

Even zien hoeveel rietjes ze uit 1 sprong kunnen halen, plan is om hem daar in september heen te brengen. Dus ben zeer benieuwd. Daarna mogen z'n ballen dr af! :')

Www.auras-sportarabians.com

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:35

Leuk, toch nog maar een laatste baby voor Setje doen? :P

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 15:27

Set_Elkol schreef:
Leuk, toch nog maar een laatste baby voor Setje doen? :P


Oeh dat zou wel een ontzettend leuke combi zijn, niet dan? <3

Www.auras-sportarabians.com

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 13:03

Ik wil proberen om iedere week even iets te doen met Yah'ri, van t voorjaar heb ik enkele grondwerklessen gevolgd met hem en een schriktraining bij gewoond wat hij erg leuk vond.

Yah'ri leert graag, hij is wel echt eentje waarbij ik merk dat ik constant voor uitdaging moet zorgen.. Van de week hebben we lekker een aantal km gewandeld en vanmorgen heb ik wat grondwerk in de roundpen met m gedaan. Ook voor de grap een dekje met singel om gedaan, boeide 'm niks..

Afbeelding

Afbeelding

Www.auras-sportarabians.com

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:26

Super! Stoere jongen. Je roundpenn is zo mooi geworden, nu wil ik er ook een :D

Wat fijn dat je een plek gevonden hebt waar het kan. Wie weet toch een paar yahri baby's :D Zijn vader is 1 van de weinige hengsten met type die (bijna) geen familie is van mijn merrie. En zijn moeder is ook geweldig natuurlijk! <3

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 15:55

Zapje schreef:
Super! Stoere jongen. Je roundpenn is zo mooi geworden, nu wil ik er ook een :D

Wat fijn dat je een plek gevonden hebt waar het kan. Wie weet toch een paar yahri baby's :D Zijn vader is 1 van de weinige hengsten met type die (bijna) geen familie is van mijn merrie. En zijn moeder is ook geweldig natuurlijk! <3


Jaaa zo blij met mijn roundpen, merk ook dat ik er zoveel profijt nu al van heb met het beleren vd paarden.

Precies! Nakomelingen van Yah'ri, dat zou wel erg leuk zijn! :) wat zijn de bloedlijnen van je merrie?

Www.auras-sportarabians.com

carika
Berichten: 1575
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:24

Leuk. Ik volg jullie ook al een tijdje via fb, knappe Yahri. Hengsthouders die je kunt vragen: Stal brouwer en anders VDL?

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:13

Michelle_S schreef:
Set_Elkol schreef:
Leuk, toch nog maar een laatste baby voor Setje doen? :P


Oeh dat zou wel een ontzettend leuke combi zijn, niet dan? <3


Ja zeker wel :j :D

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 10:38

carika schreef:
Leuk. Ik volg jullie ook al een tijdje via fb, knappe Yahri. Hengsthouders die je kunt vragen: Stal brouwer en anders VDL?


Wat leuk dat je ons volgt op fb en dat je ons hier ook komt volgen Carika! Thanks voor je advies :) ik heb een stal gevonden in de buurt, in september mag hij die kant op! Zo benieuwd!

@ Katja, nou wie weet! :) zou wel gaaf zijn! Hoe oud is Set nu?

Www.auras-sportarabians.com

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:44

Ze is net 18 geworden

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 14:30

Set_Elkol schreef:
Ze is net 18 geworden


Zou nog moeten kunnen :Y)

Www.auras-sportarabians.com

Set_Elkol
Berichten: 14841
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:42

Ja he, en zo'n lieve goede mama.

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 08:09

Gisteren lag t ventje heerlijk te dutten in t land, hij vind 't dan altijd erg leuk als ik erbij kom.. Lekker geknuffeld <3

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol schreef:
Ja he, en zo'n lieve goede mama.

Nou inderdaad, wie weet dan *\o/*

Www.auras-sportarabians.com

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Arabisch volbloed hengstje Yah'ri Nadim naar de top?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:08

aw wat een lieve foto's <3
op de laatste ligt hij ook echt te slapen zo te zien.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ezranka, Fientj, marinst, Martje80 en 83 bezoekers