[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 23:14

Maflinger_S schreef:
Vooral blijven schrijven als je dat zo leuk vind. Ik vind lezen leuk, dus we gaan goed. :D

Hele herkenbare verhalen over je arabier. Vooral dat ie eigenlijk best braaf is totdat ie een uitbarsting/uitbarstinkje van arabierigheid krijgt. Mijn binnenvettende stresskipje heeft precies hetzelfde. Lijkt heel relaxt aan de hand, is dat ook, totdat er gearabierd moet worden. Maakt niet uit wat de aanleiding is.

Joep ziet er nu goed uit.


Vooral dit :') Ook als hij het niet spannend vind kan hij af en toe ‘aan’ gaan. Gewoon om leven in de brouwerij te brengen. Maar aan de andere kant hou ik ook weleens mijn hart vast bij crossmotoren bijvoorbeeld en schrikt hij pas als hij merkt dat ik schrik van het feit dat hij niet schrikt :=

IG: @arabierjoep


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:20

Ook herkenbaar. Passerend groot landbouwverkeer is niet zo spannend, maar een dwarse grasspriet!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 19:01

update


Ik heb een windhond. Op zich geen nieuws, maar ‘vroegah’ toen ik nog geen Joep had, vertelde ik een keer tegen mijn moeder dat Charley - mijn whippet - mij deed denken aan een arabier. Dun, een apart gevormde snuit, kouwelijk, schrikkerig en ontzettend snel.

Een klein beetje generaliserend, maar sinds ik Joep heb realiseer ik me dat het redelijk klopt. Charley is snel. Joep is ook snel. Charley kan heel erg in paniek raken. Joep kan heel erg in paniek raken. Charley haat regen. Joep haat regen. En het belangrijkste: allebei hebben ze zo af en toe behoefte aan een sprint.

Bij Joep is het ongeveer 1 keer per maand. Tijdens deze dag kan hij aan niks anders denken dan rennen. Hij bokt niet, hij springt of stuitert niet. Hij rent. En rent. En rent. :Y) Charley doet dit ook. Ze maakt letterlijk alleen maar snelheid en doet verder niets. Vandaag was het weer zo’n dag voor Joep. Gisteren kon hij moeilijk zijn rust vinden en daarom besloot ik hem vandaag met zijn vriendje in de bak te zetten.

Het begon heel netjes. Hij en de tinker renden een paar rondjes. Gaven een paar bokken, maar Joep begon snelheid te maken en halverwege zag ik zijn vriendje denken: “NOPE” :')

En de “NOPE” geven andere-niet-windhonden ook aan Charley. Dus, de windhond is echt de arabier onder de honden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En:

Afbeelding

Ik moet toegeven, dit was niet op vandaag, maar zaterdag. Toen hij de hindernis weigerde. (Een kruisje van 30 cm) En een sprong over de (cavalettei-)staander nam en naar mij toe rende _/-\o_ Niet de bedoeling, wel een slimme oplossing als je bang bent voor de hindernis. Het is immers schattig (dat hoopte hij) en dan hoef je niet nog een keer (dat hoopte hij ook.) Ja, hij was schattig en JA hij moest nog een keer _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 00:10

een godvergeten strotouwtje


Een maand geleden ben ik begonnen aan mijn nieuwe baan. Hiep hoi! Natuurlijk dook ik daar volledig in en realiseer ik mij nu dat ik een hoop vergeten ben. Sinterklaas surprises en bijbehorende kadootjes bijvoorbeeld. <:) Daarom loop ik al een paar dagen als een kip zonder kop op stal. Hup, even snel het paard doen en dan heel snel een surprise bedenken. Oeps, ik moest nog nieuwe lenzen kopen. Oh nee, ik vergeet (vul in) :D

Gisteren dacht ik Joep wel even te doen. Ik was moe, slaperig en had eigenlijk niet zo heel veel zin, maar goed. Te lang stilstaan is ook geen strak plan. Dat was een vreselijk slecht idee. Ik was chagreinig en had weinig energie. Joep dacht ook: “Zoek het uit. Jij sloft? Ik bouw mijn eigen feest.”
Resultaat: ik behoorlijk pissed, rennend achter een arabier die met een slingerende leadrope woest door de bak ging.
Joep: staart in de lucht en sprinten :Y) Het enige pluspunt? Ik had mijn 10.000 stappen weer behaald.

Vandaag besloot ik het anders te doen. Geen zin. Dus ik deed niks. Ik kwam dus al veel rustiger de track op waardoor Joep in een vrolijke draf naar mij toe kwam <3 Het enige wat ik heb gedaan is voeren en borstelen. Hij was het er niet helemaal mee eens. Ik had namelijk perongelijk op zijn kont gespoten met antiklit-spul. Dat vergaf hij mij niet zomaar. Toen ik aankwam met een appel en brokjes waren we weer vrienden. En: ik besloot dat het tijd was om onze (mijn!) hele mooie, hele dure Bucas-deken letterlijk en figuurlijk te water te laten. Maar hier kwam het probleem: Joep heeft een te dikke kont.

Dat ik dit nog mee mocht maken is ook een wonder op zich. Een paar weken geleden kocht ik de deken. En hij paste perfect. Ware het niet dat het een deken is in de maat 175, want Joep heeft geen borst. Maar die maat is gemaakt voor iniminie D-ponietjes. En Joep is ruim 1.55cm. En ik, slim als ik soms ben, vond het niet nodig om die ... elastieken bilkoorden te passen. Het was namelijk mijn grootste angst dat hij die ter plekke onder zou poepen :+ Want blijkbaar maken zijn darmen over uren bij het zien van een eend, kip of ander soortig pluimvee. Terug naar die ... bilkoorden: ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd. Linksom, rechtsom. Niet gekruist. Wel gekruist. Langer, korter. Ik denk dat ik wel een half uur bezig ben geweest met installeren van die .... bilkoorden :')

Maar als ik een deken koop van ruim 200 euro, dan ga ik toch geen irritant touwtje gebruiken dat ze er ook bij leveren. Zo’n lelijk, wrijvend touwtje dat op perfecte ‘poep-maar-onder’-hoogte zit. Maar je kan vast wel raden wat ik na een half uur moest concluderen: het touwtje past per-fect. En na dat half uur begon Joep te wiebelen met zijn blijkbaar te dikke billen, dus ik moest het opgeven. En daar staat hij nu. Met een deken van ruim 200 euro. Met een godvergeten stro-touwtje onder zijn staart...

——————————————————————————————————————————————————————

Om deze traumatische ervaring voor mij af te sluiten: ik heb mooie foto’s (jeej! Penny-mode ON) *\%/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Met mijn merrie

IG: @arabierjoep

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:16

haha gekke Joep! je schrijft zo leuk! echt een genot om te lezen :D

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:20

Wat een leuke foto's!

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:58

Je schrijft inderdaad erg leuk! Ik volg ook

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:58

Al je berichten gelezen Ts en ik volg zeker mee :D

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 18:59

Leuk om te horen allemaal :-)

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:33

O ja, koop je een dure deken, functioneert er iets niet. Kan je dat goedkoop oplossen ziet het er gelijk niet meer uit.
Hier had ik dat met een deken die we 2 jaar terug voor het laatst gebruikt hebben voor onze vorige arabier. Onze huidige arabier heeft dezelfde maat, dus deken om. Waren de 2 clipjes van de bilkoorden afgebroken (geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren). Zitten nu 2 haakjes van de Lidl aan. Het werkt ... en gelukkig zitten ze aan de binnenkant van de deken.

Arabierig typje vond de deken trouwens wat spannend, wat resulteerde in happerigheid en een vliegend achterbeentje. Doe maar niet ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 16:21

Afbeelding

Dat is pech, bles weg :+

Gelukkig vond hij zichzelf nog heel wat, zo zonder blesje.

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:28

En hoe kwam het dat de bles vertrokken was?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 01:44

Die was het beu denk ik :+

Maar even zonder grappen. Werkelijk geen idee. Waarschijnlijk heeft hij het slow feeder net omhoog getrokken (of een van zijn vrienden) waardoor het terug naar beneden viel. Zo’n zelfde soort plek had mijn merrie ook laatst. Maar dan op haar lip waardoor ze eruit zag als Pamela Anderson :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 23:34

Die staart, he. Hoort dat nou?


Vandaag was er een nieuwe pony op stal gearriveerd. Ze stond heerlijk in een van de noodstallen te eten. Wij hebben een stallenblok op stal dat voornamelijk gebruikt wordt als rommelhok. Behalve dus twee stallen. Een als nood-stal en de ander als bijvoeder-voor-de-broodmagere-althans-dat-denken-ze-paarden. Van de laatste stal maakt Joep vaak gebruik. Maar eten? Ho maar. Alleen als ik in de stal zit - natuurlijk.

Maar goed de nieuwe shetlander stond dus heerlijk in het andere stalletje te genieten van haar hooi. Op dat moment kwam ik met Joep binnen. En ik had hem alleen aan een touwtje. Hij heeft namelijk een ENORM PIJNLIJK OOR. Lees: er zit een schaafwondje precies onder zijn halster. Dus ik moet hem gelijk geven dat een halster niet zo prettig is. En daarom lopen we al een paar dagen met alleen een touwtje om zijn nek. En dat begint mij inmiddels op te breken, want Joep heeft behoorlijk wat energie opgespaard in de afgelopen dagen. Met al die regen is onze bak een woeste rivier (er zitten een paar plassen in) en hij gaat dan ook niet harder dan stap _-:(
Dat touwtje om zijn nek vindt het wel een goede grap. Hij loopt dan ook elke keer snel naar achteren waardoor ik zijn nek ‘verlies’. Maar als ik hem dan tegenspreek, stopt hij zijn hoofd zelf weer terug... Dan denk ik echt: heb ballen en neem gewoon een sprint _O-

Terug naar mijn punt: de shetlander in de buurstal. Niets vermoedend loop ik naar binnen. En opeens zet Joep zijn hakken in het figuurlijke zand. Aan zijn ogen kan ik zien dat er volgens hem iets niet klopt. Er is wat anders. En totdat hij ontdekt heeft wat het is, gaat hij niet de stal in. Wat denk ik wel niet?
Na een hoop gezucht, gesteun en gepraat (EEN SHETLANDER JOEP, HET IS EEN SHETLANDER) gaat meneer al knorrend zijn stal in. Maar dan komt hij tot de conclusie dat het een merrie is. Je ziet hem naar mij kijken en denken: “Doet niet moeilijk mens, had me gewoon verteld dat het een merrie was.”
Hij veranderd in een echte nephengst. Nek erop, staart finaal omhoog en zijn vijfde been was ook aanwezig :+
“Wauw,” zegt de vriend van mijn stalgenootje to be. “Gaat het wel goed? Hoort die staart zo raar te doen.” :')

Na vijf minuten was de grap ook wel van de shetlander af en ging hij verder met zeuren om eten. Wat ik hem gaf. Dat was immers de reden dat hij in die box stond. Het bedelen negeer ik even. Iets later stond ik met datzelfde nieuwe stalgenootje te praten over Joep, Rims mijn fjord en over dat Joep soms best bijzonder is. Dat was de que van een of ander mens in de stad om een enorm vuurpijl af te steken die zo ongeveer recht boven de stal ontplofte. Ik hoorde een raar geluid en ging toch maar even bij Joep kijken. Denkende dat hij toch niet bang is voor vuurwerk, hij kijkt er nooit van op. Maar vandaag wel. Hij stond trillend in een hoekje en toen ik hem ging aaien had hij letterlijk hartkloppingen :=

Arm schaap :+: Hij hinnikt nooit naar me, maar nu kwam er toch een raar murmeltje uit. Later realiseerde ik me dat het dit keer ook visueel vuurwerk was. Niet een simpel rotje. Daar kijkt hij namelijk niet van op. Ik ga hem nu toch maar bach bloesem geven, gewoon voor de zekerheid.

En ter illustratie: ZIJN ENORM PIJNLIJKE OOR. En ja. Dit kleine wondje is de reden dat ik al drie dagen geen halster om krijgt. Voor mijn moeder rende hij letterlijk weg. Ik mag bij godsgratie aan het puntje van zijn oor zitten _O- En ja: het is echt alleen een schaafwondje.

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 18:39

Kerstfoto


Elk jaar maakt mijn moeder een foto van ons + alle huisdieren om te versturen als kerstkaart. Dat is natuurlijk een enorme bende en een hoop regelwerk :+ Dit jaar hebben we in plaats van twee honden, twee paarden dus dat was nogal een dingetje :')

Mijn beide broertjes zijn niet bang voor Rimska. Maar over Joep hebben ze zo veel rare dingen gehoord dat ze wel drie keer nadenken voordat ze bij hem in de buurt komen. Vandaag moesten ze wel. En onze whippet (bang voor paarden en heel kouwelijk) ging ook mee. Rims droeg een wollen deken met ruitjes waardoor ze eruit zag als een misvormde Schot. Joep had een chique blauwe deken, dus daar was niet zo heel veel aan op te merken. Behalve dat hij in plaats van een net touwhalstertje een hysterisch holografisch halster aan had met nog wat onbekende vlekken op zijn vacht. Die vlekken waren nog nat, want meneer vond het nodig om vlak voor de foto in een plas te gaan liggen, en dat halster kreeg ik niet meer fatsoenlijk af omdat het wondje achter zijn oor weer open was. {:)-:(

Gelukkig gingen de foto’s uitermate goed. Joep gedroeg zich, Rimska deed zoals altijd normaal, mijn broertjes durfde naast Joep te staan en zelfs de hond kwam in de buurt. Totdat Joep aan haar billen zat, toen was het snel uit met de pret.

Meneer was wel behoorlijk gefacineerd door mijn sjaal :') Maar je kan niet alles hebben natuurlijk.


Afbeelding
een half uur voor de foto. Hij. Rolt. Nooit. En al helemaal niet in plassen :j

behind the scenes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:41

Ik volg ook! Hahaha die BTS fotos altijd.. :')

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 23:09

Hootje schreef:
Ik volg ook! Hahaha die BTS fotos altijd.. :')


Ja, het ziet er zo makkelijk uit {:)-:(

Vandaag kwam zijn nieuwe verzorgster voor het eerst werken onder mijn begeleiding. Ik vond het heel goed gaan. Een beetje spanning, maar dat vloeide snel af.

Ze gaf hem een keer op zijn donder (hij probeerde te bijten, loempia) dus ik riep gelijk. "Pas op, zet hem achteruit hij is aan het draken."

Die kop van hem was echt iets om in te lijsten. In slow motion draaide hij heel erg geschokt zijn hoofd naar mij toe om stapje voor stapje heel beschuldigd bij mij te gaan staan :+ Ik heb dat paard nog nooit zo zien likken. Hij schaamde zich enorm :(:)

En ik zei het niet eens hard :')

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 01:31

We gaan naar school


Een kleine update. Maar echt een hele leuk. Vind ik zelf. Joep en ik (en Rims) gaan naar school. Vanaf februari ga ik bij de 2lazy7ranch starten met een instructeursopleiding *\%/* *\%/*

Super spannend, want hij moet op de trailer, op vreemd terrein, naar Belgie en had ik al gezegd op de trailer? }:) Gelukkig hebben we nog even de tijd om te oefenen en gaan we eind januari al een keertje naar ander terrein voor een clinic van Jesse Drent. Ik dacht we beginnen met iets wat hij leuk vind en waarbij hij eten krijgt :') SPANNEND -:)

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:15

Klinkt goed! Mooie plannen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 16:47

S.N.E.E.U.W


Joep is al dagen volledig van zijn pad af. Hij heeft winter in zijn kop :')

Vandaag was het er dan eindelijk: SNEEUW


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IG: @arabierjoep

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:47

Wat een onwijs leuke schrijfstijl heb jij! Ik kom hier ook gezellig aanhaken om verder jullie avonturen te volgen. Heerlijk stel zijn jullie, gaat helemaal goed komen met jullie en veel succes en plezier alvast met jullie opleiding :D

Bij mij op stal is er ook een paard dat regen echt haat. tegenwoordig iets minder maar een jaar of 2 geleden kwam ze met de oren plat piafferend mee naar binnen als het regende.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 11:33

Leuk dat er inmiddels best veel mensen volgen :D

Helaas voor jullie ga ik er komende tijd niet op dus de echte actie laat nog even op zich wachten. :+ Grappig ook dat jullie mijn schrijfstijl fijn vinden. Geeft toch hoop dat mijn kinderboek (lees: PENNY boek) nog een keer uitgegeven kan worden :+

@Liesje (ik hou het even simpel zonder hoofdletters en X'jes) Grappig dat er nog best veel paarden zijn die een hekel hebben aan regen. Dan hebben die tere zieltjes het wel zwaar in Nederland :Y)

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 13:01

Fijne kerstdagen


Het is kerst. Wat gaat een jaar hard :+

Afgelopen weken heb ik niet veel gedaan. Een beetje geaaid, want hij had een hoefzweer. Gelukkig geen ernstige en hij heeft dan ook geen pas kreupel gelopen, maar lekker kan het niet geweest zijn. Gelukkig is hij nu wel emmer-mak. Elk nadeel heeft een voordeel :D


Hele fijne dagen allemaal!


Afbeelding

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 19:14

2018


Vorig jaar rond deze tijd maakte ik een doel. Ik wilde aan het einde van 2018 geslaagd zijn voor mijn opleiding en ik wilde een baan hebben. Mijn uiteindelijke was namelijk sparen voor een paard in 2019 en dan halverwege 2019 gaan kijken voor een leuk jong paardje waarmee ik een opleiding kon gaan doen.

Als ik nu kijk, is mijn jaar heel anders gelopen dan ik had kunnen hopen. In januari realiseerde ik me dat ik minder vaak kon rijden dan ik eigenlijk wilde, omdat het met mijn fjord op dat moment minder goed ging. Ik zette dan op ook op Facebook een advertentie waarbij ik mijzelf aanbood als bijrijder voor een aantal dagen per week. Ik kreeg een paar reacties waarvan 1 heel bijzondere: of ik een paard in bruikleen wilde. Aber naturlich. En zo kwam Joep in maart 2018 bij mij op stal. En zo werd hij in augustus mijn paard. Een jaar te vroeg. Niet beleerd. Beetje gek. Maar wel mijn paard.

Afbeelding

Toen ik hem net had was het echt een vaatdoek. Niet alleen in karakter, maar ook qua spieren. Hij had minder bilspieren dan de 2 jarige shetlanders next door. Inmiddels heeft hij best een grote bek al is het nog steeds een soft ei als het gaat om kudde perikelen. Mijn moeder omschrijft hem als een echte man. Super stoer van de buiten kant:

Afbeelding

Beetje gek wel:
Afbeelding

Vooral heel lief

Afbeelding

Joep is in de afgelopen maanden heel erg gegroeid. In spieren, maar ook in zelfvertrouwen. Waar hij vroeger niet stil kon staan aan de poetsplek, blijft hij nu keurig stilstaan. Zelfs als mijn broertje hem poetst, terwijl er in het stadscentrum achter hem rotjes worden afgestoken. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Want je kan niet de hele dag geborsteld worden, je bent en blijft een man.

Hij begint steeds meer te showen en we twijfelen niet meer over zijn ras :+ (Ratten)staartje in de lucht en gaan. En als ik vergeet een draadje dicht te doen rent hij met datzelfde staartje naar het gras, maar als ik hem dan roep komt hij stuiterend terug. Het is immers nooit de bedoeling om niet te luisteren.

Afbeelding

Waar hij de eerste keer in paniek raakte van een simpele peesbeschermer om zijn been, stampt hij inmiddels met transportbeschermers door een parcours dat ik heb gemaakt. Simultaneously slopend mijn hindernispalen en standaards, natuurlijk.

Afbeelding

En vandaag kon mijn broertje hem borstelen en met hem wandelen. En dat terwijl Joep niet bekend staat als het braafste paard bij ons. En gelijk hebben ze ook wel :')
Maar vandaag liet Joep zich van zijn andere kant zien, de kant die ik eigenlijk het beste ken. Ja, hij kan heel raar uit de hoek komen en soms vraag ik me ook weleens af wat een gek het eigenlijk is en of dit ooit nog helemaal goedkomt. Maar als ik dan zie wat hij vandaag kan. Stilstaan.
Terwijl mijn hyperactieve broertje tegen hem zegt: "Gap! Blijft even staan vriend. Ik moet je buikje schoonmaken. Je moet toch vrouwtjes aantrekken?"

Afbeelding

Dan denk ik: Het is niet helemaal mis met jou <3

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:55

Ach, Joep doet af en toe wat arabierig, dat kan je hem niet kwalijk nemen. Dat zit in zijn genen.

Dat 2019 maar weer een mooi jaar voor jullie mag worden!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Charat, HighFly_, XxMariellexX en 132 bezoekers