Speurtocht thema Paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Speurtocht thema Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 14:39

Hallo hallo,

ik moet een speurtocht in elkaar zetten voor een groep van 7 kinderen tijdens ponykamp.
Ik zat er aan te denken dat het doel is dat ze de mand appels voor de paarden moeten vinden...

Nu wil een route uitstippelen maar oh ik weet niet hoe ik het in elkaar ga zetten! Wat voor vragen
je stelt of hoe je het een beetje in elkaar zet...
Heeft iemand dit eerder gedaan en zou ik tips mogen!?

Alvast super bedankt!


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Speurtocht thema Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:45

Je kunt vragen stellen over de paarden zelf en als ze dan het antwoord goed hebben dan krijgen ze de nieuwe aanwijzing voor de route (denk aan: wie is het kleinste paardje, wie is het grootste paard, wie is het oudste, wie is het jongste, is X een merrie of een ruin, X heet eigenlijk anders wat is zijn echte naam)
Dat betekent wel dat je voor elke post een persoon moet hebben.
Je kunt dat nog afwisselen door ze op een post bijvoorbeeld een blaadje mee te geven met foto's zodat ze daar de route uit moeten halen (foto van een kruispunt met een pijl naar rechts er in getekend, foto van een boerderij waar ze dan langs komen, dat soort werk).

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:49

Een mogelijkheid is om de rit zelf te rijden, en al rijdend beschrijven(inspreken) wat je ziet en in welke gang je rijd. Degene die de rit dan na jou moeten doen luisteren naar jouw opname terwijl ze zelf de rit rijden. Ze moeten dan dus overal ongeveer net zo hard gaan als jij ging toen je de opnames maakte.
Twee - loopt de tocht die je uit wil gaan zetten. Bij elke mogelijke afslag teken je een smiley. Smiley met twee ogen open is rechtdoor, linker oog open is linksaf, rechter oog open is rechtsaf.
Drie - Loop de tocht die je uit gaat zetten. Neem kralen en een rijgdraad mee.
Voor elke keer dat je rechtdoor gaat doe je b.v. Een witte kraal aan de draad. Als he rechts gaat een rode,als je links gaat een blauw. Je kunt dan met andere kleuren nog aangeven dat er bijvoorbeeld op een bepaalde locatie een rustpost is of dat er ergens iets gezocht moet worden.

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Speurtocht thema Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 14:51

aah super bedankt!! Dat klinkt heel leuk :D


git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Speurtocht thema Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:53

Op rustposten kun je dan allerlei quiz vragen of spellen opzetten. Doe b.v. Stoelendans met de pony's of een "race" met een lepel in de mond met daarop een balletje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, anjali, Bloemetje75, jildou1979, Paardennamen, Plonspony, siloux, Vagabondo, Yontheke en 124 bezoekers