Help! Angst om met paard te rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NaturalHS
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-08-18

Help! Angst om met paard te rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 19:20

Ik zit al een tijdje met de handen in het haar...
Ik heb angst om met mijn paard te rijden. Niet omdat ik bang ben om te vallen of mezelf pijn te doen. Maar angst omdat mijn paard zou een blessure zou krijgen...
Even wat bijkomende info.
Mijn merrie van nu al 18 jaar heb ik gekocht toen ze 13 jaar was. De jaren erna liepen totaal niet van een leien dakje. Al snel werd duidelijk dat het een echt zorgenpaard was.
Na 3 maanden werd ze geopereerd aan koliek door een verstopping aan de darmen. Het jaar daarna heb ik ze bijna niet gereden mede ook door revalidatie.
De jaren daarna was er constant iets aan de hand met haar, meestal echt wel kleine dingen. Wondjes door op de wei, soms heel oppervlakkig, soms wat dieper. Ook heeft ze al een hoefzweer gehad.
Daardoor ben ik echt enorm aan mezelf beginnen twijfelen.
Zorg ik wel goed genoeg voor mijn paarden? Zijn mijn stallen niet luxe genoeg? Hoe kan het zijn dat er echt zoveel ongelukken gebeuren met haar?
Dus iedere keer als ik nu op mijn paard wil stappen om met haar te rijden begin ik zo enorm te twijfelen aan dit alles dat het gewoon niet meer leuk is voor mij.
Iedereen rond mij zegt dat dit alles in mijn hoofd zit en ik gewoon met mijn paard moet rijden.
Toch blijkt dit echt enorm moeilijk.
Zijn er nog mensen die hier al mee te maken hebben gehad?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, MairiMacBran, Nannetje7, nick_en_ik en 144 bezoekers