Ervaringen gez: organiseren wedstrijd o.i.d. goede doel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Ervaringen gez: organiseren wedstrijd o.i.d. goede doel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 12:24

Hallo.
Ten eerste ik hoop dat het hier goed staat.

En excuus voor de misschien wat vage titel. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

Ik ben me aan het oriënteren om geld in te zamelen voor een goed doel.
Dit doel heb ik uiteraard al. Ik ben op zoek naar goede ideeën om geld in te zamelen en ook wat meer naamsbekendheid te krijgen.

Ik heb hier af niet zoveel ervaring in. Ik ben dus echt op zoek naar tips en eventueel iemand die misschien wel wat wil samen werken??
Ik wil dit wel professioneel aanpakken. Het is dus niet iets wat ik me vanmorgen bedacht heb en nu gelijk wil gaan doen omdat me dat wel leuk lijkt..
Ik wil dus ook dat het evenement, wat het dan uiteindelijk ook word goed in elkaar zit en niet een bij elkaar geraapt zooitje is.

Ik zal hier onder even proberen wat meer duidelijkheid te scheppen. Aangezien ik het voor mezelf ook nog niet echt duidelijk heb, is dit niet zo makkelijk .

Het goede doel dat ik al een tijd volg op Facebook is prince fluffy kareem. Ik vind dat ze erg goed werk verrichten. Ze helpen de paarden (en leren de eigenaren ook over paarden) in Egypte. Voor exacte uitleg kan je het beste op hun site of Facebook kijken.
Ik wil voor hun graag geld inzamelen.
Hoe precies weet ik niet. Misschien een dag met demo's of een dag met wedstrijden of een dag met .... tja... wel iets met paarden, maar het hoeft niet alleen met paarden te zijn.
Ik kan zelf niet bijvoorbeeld heel veel geld voorschieten dus het kan niet iets zijn wat heel veel kost.
Het mag uiteraard wel geld kosten.
Ook qua locatie ben ik nog zoekende. Zelf woon ik in de achterhoek, maar het kan best iets verder weg zijn geen probleem.
Ook zou ik graag ideeën willen horen om na het evenement blijvend geld in te zamelen. Door dingen te verkopen of iets dergelijks.

Zoals ik al zei niet echt duidelijk. . Excuus..
Hoop dat jullie me ondanks wel kunnen voort helpen. Alvast bedankt.

Stel me gerust vragen als je iets niet begrijpt of meer wilt weten dan probeer ik ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Alvast bedankt!


EvelijnJarig

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Ervaringen gez: organiseren wedstrijd o.i.d. goede doel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:37

Het organiseren van een evenement of dat nou bedoeld is voor goed doel of niet kost altijd in de voorbereiding eerst geld naast de tijd die je erin steekt. Dat kan je ondervangen door sponsors te zoeken die bijv. op jou evenement reclame mogen maken oid.
Als je enige doel is geld inzamelen voor dat doel... en voor de rest weinig lol in en kennis hebt van het organiseren van evenementen zou ik nog wel even twee keer nadenken... om dit in je eentje op te zetten.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ervaringen gez: organiseren wedstrijd o.i.d. goede doel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 12:42

Bedankt voor je reactie.
Lol zou ik er sowieso in hebben. Anders zou ik het zeker nooit organiseren.
En helemaal geen kennis is het natuurlijk niet. Wel meerdere malen geholpen om een evenement te organiseren. Maar nooit zelf overal de leiding over gehad. Dus wel ervaring in wat er allemaal moet gebeuren.
En ik snap dat het geld kost. Maar misschien dat bijvoorbeeld door inschrijvingen voor clinics of demo's of een wedstrijd de kosten vooraf al wat kan dekken. Snap je wat ik bedoel?


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70462
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen gez: organiseren wedstrijd o.i.d. goede doel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:46

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Exorcizamus, MirjamRobin, missfalki, Vagabondo, xSannee en 75 bezoekers