[VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Retjethorse

[VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 20:55

Hey!

Misschien ken je Aliaa nog van mijn vorige volgtopic [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa, maar helaas ben ik het topic met de warmte even uit het oog verloren en kan ik na 2 weken niet meer reageren, vandaar dat ik een nieuw topic open. :')

Aliaa is een 3 jarige Akhal-Teke merrie (geboren op 4 juni 2015) die ik leren kennen heb tijdens een bezoek aan Stoeterij Argamak op vakantie. Tijdens de rondleiding van de paarden in de merrieweide, is Aliaa de hele tijd bij mij gebleven. Ik kreeg haar niet meer uit mijn hoofd en ben op terugweg naar huis nog eens langs gegaan om naar haar te kijken. De kudde stond achteraan op de weide en Aliaa kwam als enige meteen naar ons toe. Vanaf dat moment wist ik dat zij degene was die ik wou!

Op 19 mei zijn wij Aliaa, na veel te lang wachten voor mijn gevoel, gaan halen. Voorlopig ben ik vooral bezig met Aliaa kennis te laten maken met allerlei situaties aangezien zij nog vrij 'groen' is. Ook ben ik 3 weken geleden begonnen met les Parelli, waarvan een verslag in mijn vorige topic terug te vinden is. Aliaa neemt het grondwerk goed op, we zijn vooral bezig met wijken voor druk nu. Ze werkt graag mee en lijkt plezier te hebben in het grondwerk. Vooral wanneer ik haar krab op haar favoriete plekjes doet ze extra haar best. :D

Over het algemeen heeft Aliaa een fijn en aangenaam karakter en wilt ze graag voor je werken, maar wanneer ze het niet met je eens is en je doorvraagt, laat ze je ook heel duidelijk merken wat zij ervan denkt. }> Mevrouw heeft best een karaktertje. :P Verder is ze erg nuchter op gebied van vreemde en enge dingen. Vreemde voorwerpen bekijkt ze even om er vervolgens op af te stappen en aan te snuffelen/bijten. Bij vreemde geluiden is ze minder heldhaftig. :o

En om af te sluiten nog enkele foto's van Aliaa (helaas zijn de meeste foto's telefoonkwaliteit, ik vergeet steeds een camera mee te nemen naar stal).

Enkele verkoopsfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tweede keer dat ik haar zag:
Afbeelding

En thuis aangekomen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lynnepinny

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:03

Huh je kan toch wel nog reageren? :D de snelle reactiebalk is dan weg geloof ik, maar ergens onderin staat nog dat je een reactie kan plaatsen. Maargoed! Nog nieuws? :)

Retjethorse

Re: [VOLG] Akhal-Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 21:19

De knop staat er nog wel, maar als ik erop druk krijg ik dit te zien: In dit forum kun je niet reageren op topics waar meer dan twee weken niet op gereageerd is.

Weinig nieuws voorlopig, we gaan regelmatig wandelen en dit doet ze goed. Auto's zijn nog steeds wat spannend maar als ze kan stoppen en kijken en ze rijden niet al te snel, reageert ze er eigenlijk niet meer op.
Morgen zal ik meer te melden hebben, want het gaat een drukke dag worden voor Aliaa. Eerst hebben we terug les en daarna is het nog tijd voor een inenting en worden haar tanden gecontroleerd. Ik vermoed dat ze last heeft van de tandjes. :(:) Benieuwd hoe ze daarop gaat reageren. :+

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 11:12

Gisteren mijn tweede les Parelli gehad, op zich ging het niet slecht. Aliaa was heel lief, maar leek plots wel aan geheugenverlies te lijden. }> Achteruit? Wat is dat? Hoe moet dat? Terwijl ze maar al te goed weet wat ze moet doen als ik achteruit vraag. Als ze dan toch een pasje achteruit ging, was het echt miniem. :') In het begin van de les hebben we daar vooral op gewerkt.
Ik ben de afgelopen 3 weken ook bezig geweest met de vliegenspray, het begint te beteren en ik kan al wat op haar lichaam sprayen, maar ik zie wel dat ze hiervoor nog altijd wat spanning opbouwt, al gaat ze niet meer lopen. Ook hier heb ik gisteren nog tips voor gekregen en daar gaan we ook verder aan werken!
Verder hebben we nog extra huiswerk mee gekregen en moet ik echt mijn best doen om geen oefeningen te vergeten. Gisteren nog een aantal nieuwe oefeningen gekregen, zoals wijken voor druk op haar hoofd (hoofd laten zakken) en nog wat uitbreidingen op onze eerdere oefeningen. :)

De tandarts heb ik gisteren niet meer gezien. Deze zou in de namiddag komen (na mijn les), uiteindelijk kreeg ik om 18u40 bericht dat ze onderweg was, maar om 19u moest ik gaan eten bij familie, dus het is niet doorgegaan. Dit geeft me wel extra tijd om te oefenen met een hoofdstel en bit, zodat ze toch al wat went aan iets in haar mond hebben.

Gisteren avond was Aliaa echt super lief! Zachtjes hinniken als ze me ziet op de weide en op stal, en ze had ook echt nog zin in knuffels! <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 19:25

Vandaag een heerlijk dagje gehad met Aliaa! :D
Aangezien ik nog 2 paarden op stal heb, die ik tijdelijk verzorg, heb ik Aliaa eerst op de paddock gezet en daarna die andere 2 op de weide gezet. Terwijl ik mijn spullen bijeen aan het rapen was voor het grondwerk, hoorde ik Aliaa ruzie maken met een van die 2 die op de weide stond. :+ Toen ik op haar riep, kwam ze meteen naar mij toe gegaloppeerd. :D
Aliaa heeft super goed haar best gedaan met het grondwerk! De achteruit knop stond er plots weer op. }> We hebben alle oefeningen gedaan, de ene beter dan de andere, maar dat komt wel. Een deel van de oefeningen zijn nog vrij nieuw en ze deed haar best. <3 Ze kroop net niet in mijn broekzakken. :')
Je zou denken dat ze mij na al die oefeningen even beu was, maar ook in de weide was ze niet bij mij weg te krijgen. :P Terwijl ik mijn stal aan het mesten was, kwam iemand me zeggen dat mevrouw weer ruzie gemaakt had en de draad gesneuveld was. Terwijl ik de draad aan het maken was, vond ze het ook nodig om de buurman weg te jagen. :+

Vanavond ben ik met Aliaa naar huis gestapt (ik woon op een kleine 10 minuutjes van de stal), op de heenweg was mevrouw wat aan het treuzelen, maar ze is braaf geweest. Thuis heeft ze kennis gemaakt met onze hond, een Bouvier die aan de energiedrank gezeten heeft. :') Aliaa was best nieuwsgierig, maar helaas is onze hond zo verschrikkelijk hyper en dat vindt Aliaa maar niets... Ze is braaf gebleven, al gingen die oortjes met momenten toch in haar nek.
Op terugweg naar stal zijn we nog enkele auto's tegen gekomen, 1 keer is ze verschoten, maar die wagen reed dan ook sneller dan ze gewoon is. Ook stopte er een wagen achter haar en die reed achteruit naar ons toe, ik heb die bestuurder maar verwittigd dat hij moest opletten, maar ook hier is Aliaa braaf gebleven! Uiteraard elke keer flink beloond als ze braaf was. *\o/*

Verder heeft Aliaa nog een liksteen gekregen en die viel duidelijk in de smaak! :D
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie