Zou jij het willen weten ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

stel dat je paard ziek wordt als je op vakantie bent wil je dan geïnformeerd worden?

Nee, ik wil het niet weten want dat zou mijn vakantie verpesten
3 (0%)
Nee, ik hoef het niet te weten, ik vertrouw mijn verzorger blind
8 (1%)
Ja, ik wil het wel weten maar pas als ik weet dat hij stabiel is
14 (2%)
Ja, ik wil dat heel graag weten ook al kan ik niet veel doen.
231 (34%)
Ik zou héél boos worden als ik niet ingelicht zou worden wanneer iets aan de hand is
413 (61%)

Totaal aantal stemmen: 669


Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:10

Ik zou het wel willen weten, mocht het levensbedreigend zijn kan ik naar huis komen. Mocht het bijvoorbeeld mok of schimmel of iets anders 'kleins' zijn, kan ik regelen dat er mensen zijn die dit behandelen tot ik er weer ben.

Zou echt heel boos worden wanneer ik niet wordt ingelicht.


siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:22

M_D_H schreef:
siskeh schreef:
Hoe vind je zo'n verzekering?! Wij hebben het met mijn oma gehad, tante (dochter van)kon pas terug vliegen toen Oma was overleden. Terminaal was bij haar verzekering niet eens gedekt.
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat een verzekering je voor een ziek/terminaal paard laat terugvliegen...

Of is dit puur wanneer het vooraf gebeurd, en niet wanneer je al weg bent.

Dat komt omdat, heel hard gezegd, een brandend huis niet te verzekeren is :o

Een verzekering moet rekening houden met een aantal beginselen, het indemniteitsbeginsel bijvoorbeeld, wat aangeeft dat een klant niet beter mag worden van de gelopen schade.
Daarbij mag een verzekering alleen zaken verzekeren waarbij het niet zeker is dat er schade ontstaat. Dit alles is opgenomen in de wet.
Dat hou concreet in dat als jij een annuleringsverzekering hebt en jij boekt een reis terwijl je weet dat je moeder terminaal is, jij die reis niet vergoed krijgt, want je wist dat je moeder terminaal was dus je wist van te voren dat die reis waarschijnlijk niet door zou gaan.
Als je je reis al geboekt hebt en je hoort dan pas dat je moeder terminaal is, dan wordt het een ander verhaal maar dan is het nog afhankelijk van de polisvoorwaarden wat er gebeurd m.b.t een eventuele vergoeding :)


Alleen onzekere zaken zijn te verzekeren :)

Ik hoef geen verzekering om terug te vliegen voor mijn paard. Ik betaal dat zelf wel :)

Ik zou dus wel op de hoogte willen blijven, maar feitelijk is de afspraak als ik op vakantie ben: Bel de dierenarts of de hoefsmid. Bel mijn vader. Mijn vader kan een hele goede inschatting maken van of het nodig is om mij te bellen (en mijn vader is officieel gezien de eigenaar van het paard), maar hij zal mij uiteindelijk toch altijd wel bellen :+


Ik snap het ook wel hoor, in dit geval was tante al op vakantie en werd Oma toch nog onverwaht terminaal.
Maar dat is (ook weer heel banketstaaf gezegd) niet direct een garantie dat ze binnen de vakantie-termijn ook overlijd, op het moment dat je écht weet dat je in de laatste dag(of 2) bent, ben je ook al weer te laat met terug vliegen.

Maar ik verbaas me er oprecht over dat er verzekeringen zijn die het zouden dekken wanneer er iets met je paard gebeurd(als in reisverzekering)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:25

Ik wil het direct weten. Ook wil ij dan samen met de dierenarts een zorgplan maken ipv dat de verzorger "maar wat doet". Als mijn paard lijdt krijgt ie een prik (inslapen) maar ik wil niet dat een ander die keuze maakt. Daar zou ik naar van worden

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:27

Kabayo schreef:
Ik wil het direct weten. Ook wil ij dan samen met de dierenarts een zorgplan maken ipv dat de verzorger "maar wat doet". Als mijn paard lijdt krijgt ie een prik (inslapen) maar ik wil niet dat een ander die keuze maakt. Daar zou ik naar van worden


Dit snap ik niet. Ik zou sowieso niemand voor mijn paard laten zorgen waarvan in in geval van een wond, kreupelheid oid denk dat hij/zij "maar wat doet" ipv na te denken of met de DA te overleggen...

Ik ben afgelopen vakantie 3 weken weggeweest en volledig onbereikbaar. In het ergste geval had dus zelfs niemand contact met mij op kunnen nemen, dus ja, ik laat alleen mensen voor mijn paard zorgen waarvan ik weet dat ze haar zullen behandelen als eigen, die ik volledig vertrouw en weet dat ze de juiste keuzes kunnen maken.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:39

Anoniem schreef:
Kabayo schreef:
Ik wil het direct weten. Ook wil ij dan samen met de dierenarts een zorgplan maken ipv dat de verzorger "maar wat doet". Als mijn paard lijdt krijgt ie een prik (inslapen) maar ik wil niet dat een ander die keuze maakt. Daar zou ik naar van worden


Dit snap ik niet. Ik zou sowieso niemand voor mijn paard laten zorgen waarvan in in geval van een wond, kreupelheid oid denk dat hij/zij "maar wat doet" ipv na te denken of met de DA te overleggen...

Ik ben afgelopen vakantie 3 weken weggeweest en volledig onbereikbaar. In het ergste geval had dus zelfs niemand contact met mij op kunnen nemen, dus ja, ik laat alleen mensen voor mijn paard zorgen waarvan ik weet dat ze haar zullen behandelen als eigen, die ik volledig vertrouw en weet dat ze de juiste keuzes kunnen maken.

Scheeld dat ik ook nooit weg ben ;)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Wij hadden laatst en gevalletje dagje uit en telefoon uit hadden staan.
Iets met een dagje ontspanning.

Paardje bleek iets te hebben, eigenaar/ruiter nam niet op. Maar op stal hadden ze niet bedacht dat ze mam kon bellen. Dus paard behandeld. En een rekening gekregen.
Nu was het iets kleins en vertrouwen wij hierin wel onze dierenarts.

Onze mam kent de paarden ook heel goed. Dus misschien zou ik de keus maken dat ze mam inlichten en moeten er dan keuzes gemaakt worden, ja dan kunnen wij alsnog gebeld worden :o

Anoniem

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:50

Ik geef zelf altijd aan dat ik bij twijfel liever een keer teveel de DA bellen dan een keer te weinig... Stalgenoot die voor mijn paard zorgt heeft dan ook gewoon "toestemming" om de DA te bellen als zij denkt dat dan nodig is.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:53

Ja, ik wil het absoluut weten zelfs al is het iets kleins. Vanaf mijn vakantieadres kan ik dan eventueel iets regelen en indien nodig kom ik per direct terug. Negen van de tien keer zorgt mijn vader of opa voor mijn dieren en die spreek ik sowieso regelmatig tijdens mijn vakantie.

Afgelopen jaar had mijn pony een lichte ontsteking aan zijn oog gekregen en toen kreeg ik ook dagelijks foto's en updates. :) Ik kan me niet voorstellen dat je je volledig kunt afsluiten van je dieren. Als ik op vakantie ben, ben ik er toch altijd mee bezig.

Heeft overigens niets met vertrouwen te maken. Zowel mijn vader als opa weten wat ze moeten doen en mogen altijd de dierenarts inschakelen als zij dat nodig achten. Ik geef alleen erg veel om mijn dieren en wil dus óók tijdens mijn vakantie weten hoe het met ze gaat. :)

Hanneke137

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:54

Bij een wondje van de wei hoeven ze mij niet te bellen. (Lees, klein wondje waar niks aangedaan hoeft te worden). Zodra er meer aan de hand is, zou ik graag zien dat ze eerst adequaat handelen door de DA te bellen. En daarna mij inlichten als ze weten wat er aan de hand is (in ieder geval zelfde dag nog).

Verder ga ik uit van de goede zorg van de stal eigenaar. Zij kent mij ook, en weet wat ik in situaties zou doen, hierin houdt zij rekening. De ene heft meer behoefte aan bepaalde informatie dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:56

BlijNijn schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je je volledig kunt afsluiten van je dieren. Als ik op vakantie ben, ben ik er toch altijd mee bezig.


Ik kan mij dat juist niet voorstellen... Ik ben gek op m'n merrie en heb alles voor haar over, maar tijdens mijn vakantie ben ik op vakantie en niet met thuis bezig. Ik weet namelijk dat ze in goede handen is.
Ik kan mij slecht voorstellen dat ze zo erg je leven beheersen dat mensen bijv niet eens op vakantie gaan... (of er dan nog elke dag mee bezig zijn)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:57

Ik heb hierover duidelijke afspraken met mijn staleigenaresse. Eerst de dierenarts bellen en daarna mij.

Bij kleine dingentjes (zoals een wondje, schimmeltje etc.) ontvang ik wel graag een appje. Ik weet dat als dit gebeurd zij dit in de gaten houdt en verzorgd. Bij twijfel altijd dierenarts bellen. Als ze mij niet kan bereiken kan ze mijn vader bellen.

Enjoy the little things in life.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 13:04

Anoniem schreef:
Ik geef zelf altijd aan dat ik bij twijfel liever een keer teveel de DA bellen dan een keer te weinig... Stalgenoot die voor mijn paard zorgt heeft dan ook gewoon "toestemming" om de DA te bellen als zij denkt dat dan nodig is.


Ja dat sowieso natuurlijk!
Maar de vraag was of je dan ook zelf geïnformeerd wilde worden daarbij. De mensen die mijn paard verzorgen als ik niet kan, denken (volgens mij) hetzelfde als ik, bel in nood of spoedgeval altijd eerst de DA en daarna mij.
Zijn er andere dingen waarover ze twijfelen (dus geen ernstige dingen of noodgeval) kunnen ze altijd contact opnemen met mij, (hetzij bellen of appen) of met de stalbazin.

Zij kunnen er ook niks aan doen dat er onverhoopt iets gebeurd, maar ik zou het ook echt willen weten! Inderdaad om evt keuzes te maken, maar ook omdat ze er dan gewoon open en eerlijk over kunnen en mogen zijn!

Mijn vakantie zou ook verpest zijn als ik het pas verneem als ik terug kom. De leuke vakantiegedachten zijn dan toch ook nergens meer te vinden. Evenals een goede sfeer tussen mij en de verzorger, die is dan ook ver te zoeken!!

Maar ik zou het ook aan niemand anders vragen dan iemand die ik blind vertrouw daarin.

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:05

Zou het per direct willen weten zodat ik zo snel mogelijk terug zou kunnen komen.

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:08

Ik wil het wel weten, meedenken, maar ik kom er niet voor terug.
Het is een paard, geen familielid en ik geloof er niks van dat er een verzekering is die een vervroegde onverwachte terugreis voor een ziek paard dekt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:12

kobuss1 schreef:
Anoniem schreef:
Ik geef zelf altijd aan dat ik bij twijfel liever een keer teveel de DA bellen dan een keer te weinig... Stalgenoot die voor mijn paard zorgt heeft dan ook gewoon "toestemming" om de DA te bellen als zij denkt dat dan nodig is.


Ja dat sowieso natuurlijk!
Maar de vraag was of je dan ook zelf geïnformeerd wilde worden daarbij. De mensen die mijn paard verzorgen als ik niet kan, denken (volgens mij) hetzelfde als ik, bel in nood of spoedgeval altijd eerst de DA en daarna mij.
Zijn er andere dingen waarover ze twijfelen (dus geen ernstige dingen of noodgeval) kunnen ze altijd contact opnemen met mij, (hetzij bellen of appen) of met de stalbazin.

Zij kunnen er ook niks aan doen dat er onverhoopt iets gebeurd, maar ik zou het ook echt willen weten! Inderdaad om evt keuzes te maken, maar ook omdat ze er dan gewoon open en eerlijk over kunnen en mogen zijn!

Mijn vakantie zou ook verpest zijn als ik het pas verneem als ik terug kom. De leuke vakantiegedachten zijn dan toch ook nergens meer te vinden. Evenals een goede sfeer tussen mij en de verzorger, die is dan ook ver te zoeken!!

Maar ik zou het ook aan niemand anders vragen dan iemand die ik blind vertrouw daarin.


Zolang er geen keuzes gemaakt hoeven worden betreft leven of dood (dus operaties bijv) wil ik er niks over horen :o Degene die voor mijn paard zorgt kan ook wel een wond of kreupelheid behandelen, als ik daar over twijfel geeft ik ze namelijk in eerste instantie die verantwoordelijkheid al niet :o

Bij enorme twijfel kunnen ze mijn ouders bellen, en als het extreem is kunnen zij dan contact met mij opnemen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:38

Knap _Dreamer. Ik ben zo'n idioot die iedere dag wil weten hoe het met alles en iedereen gaat anders kan ik niet genieten van mijn vakantie. Gelukkig weet iedereen dat en krijg ik appjes met foto's/filmpjes en is er iedere dag telefonisch contact. Ik kan nu ook middels een camera de paarden zien. Vind ik wel zo prettig :) Dus no way dat ik niet geïnformeerd wil worden.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:57

Anoniem schreef:
BlijNijn schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je je volledig kunt afsluiten van je dieren. Als ik op vakantie ben, ben ik er toch altijd mee bezig.


Ik kan mij dat juist niet voorstellen... Ik ben gek op m'n merrie en heb alles voor haar over, maar tijdens mijn vakantie ben ik op vakantie en niet met thuis bezig. Ik weet namelijk dat ze in goede handen is.
Ik kan mij slecht voorstellen dat ze zo erg je leven beheersen dat mensen bijv niet eens op vakantie gaan... (of er dan nog elke dag mee bezig zijn)



Precies dit dus. Ik spaar me rot voor die ene verre, dure reis die ik maak per jaar en dan ben ik even helemaal los van alles. Ook van mijn dieren.
Ik heb nu geen paard meer, maar ik liet haar altijd net een gerust hart achter bij degene die haar verzorgde.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 15:30

Bijzonder al deze antwoorden!
Veel mensen willen het dus wel weten als er iets ernstigs aan de hand is.
Ik kan me het zelf ook niet voorstellen dat je het niet zou willen weten. Ook al ben je op een dure vakantie, mijn paard was ook duur en is me kostbaar.

Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! :D

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:35

kobuss1 schreef:
Bijzonder al deze antwoorden!
Veel mensen willen het dus wel weten als er iets ernstigs aan de hand is.
Ik kan me het zelf ook niet voorstellen dat je het niet zou willen weten. Ook al ben je op een dure vakantie, mijn paard was ook duur en is me kostbaar.

Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! :D


Maar als mijn paard een open wond heeft, niks bedreigend of waar ik voor naar huis moet en iets wat de mensen thuis prima op kunnen lossen. Wat heeft het dan voor toegevoegde waarde dat ik dat weet en mij druk ga maken terwijl ik daar niet meer zou kunnen doen dan zij thuis nu al doen?

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:54

Eens _Dreamer. Ik heb zo'n knuppel die vroeger elke keer als ik ook maar een weekendje wegging een been openhaalde oid bij de verzorger. Zolang er geen DA bij hoeft te komen, hoef ik het niet te weten en mocht er wel een DA bij komen voor een nietje of kuurtje, dan mag dat ook gewoon via een appje. De mensen bij wie ik mijn paarden achterlaat, vertrouw ik wat dat betreft voldoende dat ze weten wanneer ze me hoe moeten bereiken.

Edit: Bovenstaande betekent trouwens niet mijn paard me niet dierbaar of kostbaar is; 'simpele' blessures hoef ik alleen niet op stel en sprong te weten als ik op vakantie ben. Als m'n moeder een arm breekt terwijl ik in het buitenland zit, hoeft ze me ook niet te bellen. Mag, maar via een appje of als ik terug ben is ook prima.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 09-08-18 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:56

Het is mogelijk een (aparte) annuleringsverzekering af te sluiten voor huisdieren/paarden. Voorbeeldje met wat informatie; https://www.anwb.nl/verzekeringen/reisv ... huisdieren

Wij hebben dit een keer gedaan bij een dure reis en de recente ervaring van een ernstig ziek paard. Gelukkig niet hoeven gebruiken. Nu zou ik het niet meer doen, dan maar op eigen kosten terug.

In principe hoef ik het niet te weten als ik er op afstand niets aan kan doen en het niet levensbedreigend is/geen reden om terug te gaan. En ook hier vertrouwen in de staleigenaar en liever een rekening teveel dan een te weinig.

Maar wat ik mis hier is dat je degene die voor jouw dier zorgt met een enorme verantwoordelijkheid opzadelt als er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden. Dus wat betreft moet diegene altijd de mogelijkheid hebben om met je af te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:01

Grit schreef:
Maar wat ik mis hier is dat je degene die voor jouw dier zorgt met een enorme verantwoordelijkheid opzadelt als er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden. Dus wat betreft moet diegene altijd de mogelijkheid hebben om met je af te stemmen.


Ik heb deze vakantie mijn ouders de toestemming gegeven zo'n keus te maken, omdat ik volledig onbereikbaar was. Ik heb aangegeven dat ik indien mogelijk het liefst nog duizende euro's aan pijnstillers uitgaf zodat ik erbij kon zijn als ze ingeslapen zou moeten worden. Als dit niet mogelijk was mochten zij de knoop doorhakken, omdat ik niet wil dat zij onnodig zou lijden omdat ik niet bereikbaar was.

Dit is wel iets wat wij van tevoren besproken hebben in dit geval.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:09

@Siskeh: Ik had die verzekering afgesloten via Tui reizen. Het is er echt hoor,ook voor hond en kat.Gelukkig heb ik het mooit nodig gehad. Maar ik ga altijd per vliegtuig op vakantie,dan kun je niet zomaar zelf over je reistijden beslissen. Als je met eigen vervoer gaat kan het anders liggen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:10

Ligt eraan hoe erg het is. Ik heb het liefst dat ze eerst de DA bellen en daarna mij, zodat ze direct de stand van zaken kunnen doorgeven.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:12

Dreamer, dan heb je ook geen andere keuze en is het fijn dat je ouders dit hebben aan gedurft.

Maar bij de gemiddelde vakantie ben je tegenwoordig wel bereikbaar. Moet er ad hoc een keuze gemaakt worden, dan is dat ook weer een uitzondering.
Ik vroeg mij meer af of de mensen die zeggen niets te willen weten, beseffen wat voor verantwoordelijkheid ze de ander geven. Bijvoorbeeld omtrent een koliekoperatie zou ik, zo mogelijk, willen dat de eigenaar zelf deze keuze maakt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers