Zou jij het willen weten ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

stel dat je paard ziek wordt als je op vakantie bent wil je dan geïnformeerd worden?

Nee, ik wil het niet weten want dat zou mijn vakantie verpesten
3 (0%)
Nee, ik hoef het niet te weten, ik vertrouw mijn verzorger blind
8 (1%)
Ja, ik wil het wel weten maar pas als ik weet dat hij stabiel is
14 (2%)
Ja, ik wil dat heel graag weten ook al kan ik niet veel doen.
231 (34%)
Ik zou héél boos worden als ik niet ingelicht zou worden wanneer iets aan de hand is
413 (61%)

Totaal aantal stemmen: 669


Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:58

Neon schreef:
Bij spoed dierenarts bellen... ik hoor het erna wel.. en mocht ik niet opnemen handel dan maar zoals je ook voor je eigen dier zou handelen ...

Dat klinkt makkelijk, maar wat als er een besluit over bv een koliekopetatie moet worden genomen?

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:07

Als een dier ziek is mogen ze me inderdaad bellen, als ze maar eerst een dierenarts bellen en haar laten komen onderzoeken. Dan zou ik graag met de DA spreken over wat er gaande is en wat zij denkt dat het beste is.

Als een dier dood is hoeven ze me dat niet te vertellen op vakantie, dat hoor ik wel als ik terug ben. Zo'n situaties verpesten op dat moment de vakantie en brengen veel stress met zich mee.

Gelukkig zijn wij zelden of nooit op vakantie en vertrouw ik de mensen waarbij mijn dieren achterblijven 100% op het juist inschatten van de situatie.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:17

Ook ik vertrouw mijn stalhouder in de verzorging van mijn paard en ik moet dus ook niet bij iedere schram een berichtje krijgen. Maar als het echt iets ernstigs is, word ik toch graag op de hoogte gebracht. Juist om vanaf het begin mee te zijn met welke beslissingen genomen worden. Want je kan nu eenmaal niet ieder scenario op voorhand afspreken. Dus ik wil 1) vermijden dat -wanneer het slecht afloopt- ik toch de stalhouder ga "verwijten" (niet echt verwijten, maar dat je toch dat knagend gevoel hebt van "wat als") en 2) ik wil mijn stalhouder hier niet alleen in laten. Een moeilijke beslissing nemen is sowieso niet leuk, maar als het dan nog je eigen paard niet is, pfoe, ik zou dat zelf niet willen, dus dat ga ik ook geen andere mensen aandoen.

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:29

Kendra schreef:
Neon schreef:
Bij spoed dierenarts bellen... ik hoor het erna wel.. en mocht ik niet opnemen handel dan maar zoals je ook voor je eigen dier zou handelen ...

Dat klinkt makkelijk, maar wat als er een besluit over bv een koliekopetatie moet worden genomen?


Dan geldt nog steeds handel alsof het je eigen dier is...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:43

Als mijn paard een verwonding heeft, wil ik het ook weten maar beetje afhankelijk van hoe ernstig, wil ik er van op de hoogte gesteld worden of niet.
Maar niet ieder prutoogje of wondje hoeft gemeld te worden, daar wordt iedereen knetter van.

Maar als het erg is dan wil ik het natuurlijk weten.

Sommige dingen inderdaad in overleg ( zoals koliekoperatie )

Maar ik zit me af te vragen....wil ik het weten als hij dood is of geeuthenaseert moet worden....
Ik weet het niet, wat als je ergens in de rimboe zit en nog 6 weken weg bent?

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:57

Ja ik wil het weten, zodat ik zelf de beslissing kan maken of ik ervoor naar huis ga of niet. Wel bij spoed eerst de dierenarts bellen.

Nou ben ik niet echt een wereldreiziger en mij vind je dan ook niet zo snel wekenlang in de middle of nowhere en is mijn paard me meer waard dan een weekje weg.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:22

A3a1 schreef:
Maar ik zit me af te vragen....wil ik het weten als hij dood is of geeuthenaseert moet worden....
Ik weet het niet, wat als je ergens in de rimboe zit en nog 6 weken weg bent?


Als mijn paard sterft, wil ik erbij zijn. De kans dat ik in de rimboe zit, is zeer klein. Ik hou van Europese reizen. Als het zo acuut is dat het meteen moet gebeuren, zou ik alsnog naar huis komen om mijn rouwperiode te starten.
Zou je het echt fijner vinden van helemaal niets te weten en na 6 weken opgewekt thuis te komen om een lege stal te vinden? Ik zou het mezelf echt kwalijk nemen dat ik die hele periode gewoon gemist heb.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:44

Ja Gini, dat werkt dan maar ik zit wel eens 6 weken in de rimboe.
De tijd om terug te komen, is er niet, en wil ik mijn dieren laten lijden?

Ik realiseer me dat het een reeele mogelijkheid is dat ik te laat ben.
Overigens heb ik vorig jaar na 10 dagen vakantie mijn hond op kunnen halen om hem meteen in te laten slapen, de laatste dag ging het heel hard, helemaal mis.
Als ik dan de keus had moeten maken, hem in laten slapen of nog 3 uur lijden, had ik hem in laten slapen.
Nu was ik gelukkig "op tijd"

Het verscheurd me maar gaat het om mij of om het dier wat lijd, en dan zinloos lijd.

Dus zeker ook als ik god weet waar in Europa zou zitten en terug moet komen uit, ik noem maar wat Italie, dan duurt het een dag voordat ik thuis ben.
Dat vind ik onaanvaardbaar lang....
Ik weet het gewoon niet, soms is niks weten denk ik beter, je verandert er dan niks aan.
Maar misschien denk ik als het echt gebeurd daar anders over....nu kan ik nog er over nadenken en het me afvragen en de verschillende dingen overwegen.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:44

Ik zeg ook niet dat ik per sé bij het inslapen aanwezig moet zijn. Maar wel dat ik het wil weten -waarschijnlijk zelf de beslissing genomen heb naar aanleiding van de info die de stalhouder mij gegeven heeft - en dat mijn reis vanaf dan ook afgebroken wordt en ik naar huis kom. Is dat nog op tijd om erbij te zijn, heel fijn, is dat niet het geval, dan moet mijn paard ook niet langer afzien. Maar ik ga niet gewoon verder lekker vakantie vieren terwijl ik net mijn maatje verloren heb.

Als ze niks zouden laten weten, kan ik nooit 100% zeker zijn dat het de juiste beslissing was. Ik kan de situatie niet meer analyseren, niet meer terugdraaien.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:09

Ja, dat zijn inderdaad mijn bedenkingen om, als ik er niks meer aan kan veranderen, het misschien beter niet te weten.
Voor allebei valt voor mij wat te zeggen.

Want heel cru gezegd, ik kan er niks meer aan veranderen, dus ook naar huis gaan of daar blijven, het verandert niks.
Maar vakantie vieren zit er ook niet in.
Dus misschien maar beter niks weten.

Tja, nou ja, het zijn maar bedenkingen.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:21

Ja, tuurlijk, en laat ons hopen dat het bij bedenkingen blijft natuurlijk.
Maar ik weet van mezelf dat ik best wel controlefreak ben en liever meegenomen wordt in het proces dan dat ik voor een voldongen feit sta. Dat is inderdaad voor iedereen persoonlijk. :)

LiannePuthzy

Berichten: 6977
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:37

Als mijn paard ziek word oid terwijl ik op vakantie ben zou ik het heel graag willen weten en niet pas achteraf willen horen, s het mogelijk en nodig is zou ik ook naar huis gaan
Ik zou het op zen zachts gezegd niet waarderen als t mij niet gemeld word

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:16

Gini schreef:
Ja, tuurlijk, en laat ons hopen dat het bij bedenkingen blijft natuurlijk.
Maar ik weet van mezelf dat ik best wel controlefreak ben en liever meegenomen wordt in het proces dan dat ik voor een voldongen feit sta. Dat is inderdaad voor iedereen persoonlijk. :)


Haha, ja, ik probeer juist het controlefreakerige los te laten, het geeft me veel meer ruimte en ik voel me liever wat ongemakkelijk en dat ik er wat van leer, dan er in te blijven hangen. *D

( Work in progress )

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:05

Ik hoor het ten alle tijden gewoon heel graag. Van een klein schrammentje tot aan levensbedreigend. Dat ik voor een klein schrammentje niet terug kom lijkt me duidelijk maar wel fijn om te weten wat ik kan verwachten als ik thuis kom zeg maar ;) Zal me ook verder niet bemoeien met verzorging van zo iets kleins dat kan diegene die mijn dieren regelt als ik weg ben perfect zelf.

Bij grotere problemen ligt het eraan wat het is. Peesblesures/kreupelheden etc kom ik ook niet voor terug en afhankelijk hoe lang ik nog weg ben vraag ik om te gaan stappen en koelen en verder boxrust.(advies dat dierenarts eigenlijk altijd voorschrijft de eerste week natuurlijk)

Koliek is het de DA bellen(stal weet welke te bellen) en daarna mij informeren. Ik wil updates en vanuit daar beslissen hoe verder. Betekend het opereren dan kom ik terug. Gaat het over dan is het klote dat ik er niet bij ben maar vertrouw ik op mijn geregelde zorg.

Dus ja aan de ene kant wil ik graag alles weten maar breek niet zomaar een vakantie af

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:46

Selka schreef:
Waarom zou je het niet willen weten? Ik kan geen 1 goede reden bedenken.

Stap 1: bel dierenarts
Stap 2: bel mij
Stap 3: levensbedreigend? Ik pak het vliegtuig naar huis.

Mijn beesten mijn keuze.


Hier mee eens.