Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:04

Paardenfan25 schreef:
Ik heb een super leuke witte fjord die klein blijft. Hij heeft een korte rug. Ik ben niet zo gek zwaar, maar ga nooit mooi in het zadel passen. Hij is nu 4 en super braaf met longeren. Ook heeft er al eens een meisje op gezeten. Helaas woont zij niet in de buurt en is hier geen lichte bijrijdster te vinden. Echt jammer, want is super leuke rij pony.
Mennen is een optie, maar heb ik nu te weinig tijd voor.
Hij staat hier nu met vriendje aan huis en, ach, ik vind het ook leuk om een beetje naar hem te kijken en met hem te spelen. Moet op een gegeven moment wel een keuze maken, want voor je het weet is hij oud en onbeleerd

Kan het zijn dat die ooit met een foto op een Fjordensite heeft gestaan? Dat was een heel bijzonder paardje vanwege de kleur.


_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:10

Ik heb mijn vorige paard verkocht omdat het niet meer ging.
Ik raakte de plezier in het rijden kwijt, en hij was er een die super graag aan het werk was.
Kende hem van veulen af aan, als 4 jarige is hij bij mij onder het zadel gekomen en later heb ik hem gekocht.
Toen hij bijna 12 was heb ik hem verkocht, ik bracht hem toen in het Z1 uit.
Nu staat hij in Noorwegen, loopt met een jonger meisje Z2 en hij ziet er super uit.
Enerzijds vind ik het jammer dat hij zo ver weg staat, maar ik had mij niks beters kunnen wensen voor hem. :)

Nu ben ik in het bezit van een 2 jarige haflinger merrie en een 3 jarige Welsh a.
Vooral de Welsh is een geweldig dier. :j
Super fijn en braaf in de omgang, en vind het soms erg jammer dat hij klein is. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:13

zodiacje schreef:
Vind paarden een te dure hobby om er niet alles uit te halen wat erin zit.
Daarnaast heb ik niet de illusie dat ik de enige ben die goed voor een paard kan zorgen.

Inderdaad! Helemaal mee eens :j

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:10

anjali schreef:
Gizeppie schreef:
Ik heb ook getwijfeld of ik mijn connemara E pony te koop zou zetten. Ik ben een aantal keer er heel hard afgevallen in de bak en een keer tijdens een bosrit. Hij kan soms ineens ontploffen en dat zit je simpelweg niet uit. Hij is nog redelijk groen en ik vroeg mij af of ik zelf wel rijtechnisch goed genoeg ben een groen paard op te leiden. Op de grond kan ik alles met hem (van appyment, traver tot naturalhorsemanship), maar onder het zadel heeft hij veel angst en ben ik niet een duidelijke leider (onbewust).

Aan de andere kant, omdat hij zulk moeilijk gedrag heeft zullen veel mensen niet de tijd en het geduld in hem willen steken en zal hij uiteindelijk in de handel terecht komen, waar ik hem ook vandaan had. Hij is verdoofd geweest bij het proefrijden (dat zegt genoeg denk ik). Dat wil ik hem ook niet aan doen. Ik heb hem voor mijn plezier, niet om winst te halen of wedstrijden te rijden. Maar soms vraag mij af of hij bij iemand anders die rijtechnisch beter is, beter af zou zijn..

Je moet er niet mee verongelukken!je rijdt toch voor je plezier.


Daar heb je zeker gelijk in! Dat was ook de reden om te twijfelen.. Ik heb ook mijn verantwoordelijkheden naast de paarden.. ;)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:22

Omdat mijn paard en ik niet meer gelukkig van elkaar werden. Ikzelf ben een fanatieke amazone met hoge ambities. Dit paard had ik gekregen als leerpaard en daar was hij ook fantastisch voor geschikt! Ondanks zijn leeftijd (18 jaar) heb ik hem voorzichtig te koop gezet omdat ik na 3 jaar in het z1 te hebben gereden, compleet mijn plezier verloor. Nu staat hij op een kleinschalige manege met ruimte voor kinderen met een beperking. Ze zijn er zo blij mee! Dat maakt voor mij echt veel goed. En ik heb nu een merrie waarmee ik veel verder kan komen waardoor ik mijn plezier weer terug heb. Ik hoop dat die mensen nog lang van hem morgen genieten, hij is inmiddels 22 jaar.

Flirt (Westenwind x Sonique) Z1 + 3 <3
Ruigh (Fürst Dior x Westenwind) <3

Odiso (Contango) Z1+6 *verkocht*

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:41

Het was nooit mijn plan geweest om mijn beestje te verkopen en het doet mij nog steeds heel veel als ik er teveel over nadenk. Het liefst zou ik haar weer terugkopen... De reden dat ik haar moest verkopen was omdat ik in financieel onweer zat en mijn zoon niet meer normaal eten kon geven. Elke dag alleen een broodje omdat moeders haar hobby wilde voortzetten vond ik niet eerlijk. Het heeft heel wat waterlanders gekost en nu we uit de zorgen zijn zou ik haar zo graag weer bij mij hebben. Ik ben alleen bang dat degene die haar uiteindelijk weer gekocht heeft van degene aan wie ik haar heb verkocht haar niet wil verkopen. Ik zou niet weten bij wie ik moet zijn. Misschien is zij ondertussen alwéér doorverkocht... Ik had een enorme klik met haar en zij hing ook echt helemaal aan mij. Als ze met een hele groep paarden op het land stond en ik floot één keer, dan kwam ze in rengalop naar mij toe. De laatste keer dat ik haar gezien heb en haar floot, liet ze zelfs haar eten voor wat het was. Ze week niet meer van mijn zij. Heel, heel moeilijk.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:52

Ik heb mijn paard te koop gezet op 22 jarige leeftijd oldat ik door studies en afstand hem niet meer de zorg kon geven die hij nodig had. Hij ontwikkelde artrose in de knieen en OC en spat in de achterbenen en beweging werd dus heel beweging. Alleen met voldoende beweging bleef hij zuiver en pijnloos, maar ik kon hem dit niet meer genoeg geven.

Hij is weggegaan naar een koppel dke hun paarden aan huis hebben en die buitenritten rijden met hem en hun andere oudere paard :)

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:59

Ik heb mijn paard 6jr gehad, heel veel plezier met hem gehad in die tijd.
Na 5jr werd m'n zoontje geboren en de dag daarna bleek mijn moeder ernstig ziek. In het jaar daarna realiseerde ik me hoe belangrijk mijn familie was en door de omstandigheden kwam ik weinig bij mijn paard. Hij is een jaar verleased geweest omdat ik bang was dat ik hem ging missen, na dat jaar heb ik ben verkocht.
Geen dag spijt van gehad, hij heeft een fijn huis en ik zou niet weten waar ik de tijd en zin voor een rijpaard vandaan zou moeten halen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

silvericathy

Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:18

Ik ging opzoek naar een eerste eigen d pony. Hulp gekregen van iemand die toen nog een vriendin was.
Uiteindelijk een paard gevonden, vond haar zelf eigenlijk te groot en had er ook niet meteen een klik mee.
Maar volgens vriendin kwam die klik vanzelf, en een kleiner paard moest ik ook niet nemen volgens haar. Uiteindelijk dus thuis gekomen met een paard waarmee ik eigenlijk geen echte klik had. Beest was echter in het begin braaf met rijden en op buitenritten.

Er is in de tussentijd een hoop gebeurd rondom die vriendin, ze bleek helaas de boel te belazeren en reed achter mijn rug om op het paard. Drukte erdoorheen dat ze hoefijzers moest en spoot er zonder overleg een wormkuur in.
Ik had volgens haar 0,0 ervaring en zij zou het me wel allemaal leren en me begeleiden.

Uiteindelijk zat ik elke keer met haar opgescheept, en geloof me..die meid was compleet gestoord. Ende lange teksten getypt dat ze op moest houden.. maar dat wilde er maar niet in bij haar en ze bleef me dag in dag uit stalken.

Paard bleek totaal geen match, en naar een paar weken hoorde ik ook verhalen dat ze Stalgenoten in de wei had aangevallen.
Heb haar uiteindelijk ook verplaatst van stalling.
Maar toen ze ook mij vanuit het niets begon aan te vallen was ik helemaal klaar met het beest.

Ik heb geprobeerd haar terug te krijgen naar waar ze vandaan kwam, maar die wilde haar niet terug nemen. Uiteindelijk verkocht aan een Handelsstal, omdat ik het zelf niet aandurfde om haar te verkopen.

Was een beest dat echt aan het werk gezet moest worden, en een vaste routine nodig had...

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:36

Ik heb vorig jaar juli mijn paard moeten verkopen. Door problemen bij mijnn vorige baas (ze zaten in diep water) werden de betalingen veranderd waardoor ik per betaling minder geld had en mijn paard niet meer kon betalen. Heb het destijds zo lang mogelijk proberen te rekken maar aangezien ik ook nog een gezin heb moest ik keuzes maken. En heb ik dus met pijn in mijn hart besloten dat mijn paard weg moest. Heb mijn rijinstructrise gevraagd of zij hem voor mij wou verkopen. Ik weet namelijk van haar dat zij er voor zorgt dat paarden een goed plek krijgen en ze ook redelijk veel connecties heeft. Binnen 3 weken was hij verkocht. Heb ik spijt ja absoluut maar door de omstandigheden kon ik niet anders. Ik heb hem van 31 augustus 2013 tot 20 juli 2017 gehad. Hem zelf met behulp van mijn instructrise beleerd en alles wat hij tot toen kon heb ik hem geleerd.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:39

Quebelle schreef:
Ik heb mijn paard te koop gezet op 22 jarige leeftijd oldat ik door studies en afstand hem niet meer de zorg kon geven die hij nodig had. Hij ontwikkelde artrose in de knieen en OC en spat in de achterbenen en beweging werd dus heel beweging. Alleen met voldoende beweging bleef hij zuiver en pijnloos, maar ik kon hem dit niet meer genoeg geven.

Hij is weggegaan naar een koppel dke hun paarden aan huis hebben en die buitenritten rijden met hem en hun andere oudere paard :)



Tja, dit soort dingen vind ik heel riskant, niets is wat het lijkt.
Geloof dat ik dan toch liever voor een andere optie zou kiezen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 16:57

Wilde jullie nog bedanken voor de reacties

Vind het zelf heel moeilijk. Het is zo een leuk dier maar ik ga gewoon vaak met tegen zin er naar toe.

Het moeilijkste vind ik nog hoe ik dit zou uitleggen aan mijn familie, collegas en instructice.

We klikken gewoon niet rijtechnisch en ik kan haar moeilijk een goede basis bijbrengen. Dat vind ik erg belangrijk, is het grootse cadeau dat je een paard kan geven.

Ik heb het gevoel dat ik terug een tijdje moet gaan lessen op maneges want ik voel me nu vast geroest. Instructie heb ik, en dan gaat het goed. Maar we gaan zo verschikkelijk traag en ik weet gewoon dat een betere ruiter er zo weg mee rijdt.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:05

FatCat schreef:
Wilde jullie nog bedanken voor de reacties

Vind het zelf heel moeilijk. Het is zo een leuk dier maar ik ga gewoon vaak met tegen zin er naar toe.

Het moeilijkste vind ik nog hoe ik dit zou uitleggen aan mijn familie, collegas en instructice.

We klikken gewoon niet rijtechnisch en ik kan haar moeilijk een goede basis bijbrengen. Dat vind ik erg belangrijk, is het grootse cadeau dat je een paard kan geven.

Ik heb het gevoel dat ik terug een tijdje moet gaan lessen op maneges want ik voel me nu vast geroest. Instructie heb ik, en dan gaat het goed. Maar we gaan zo verschikkelijk traag en ik weet gewoon dat een betere ruiter er zo weg mee rijdt.

In elk geval hebben anderen er niets mee te maken want het is jouw paard. denk je dan dat ze je zouden veroordelen als je je paard verkoopt?Ik vind wel dat men een goed nieuw baasje moet zoeken als men zijn paard niet meer wil of kan houden.

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:10

Ik had mijn draversruin 13 maanden. Tis dat ik hem cadeau gekregen had van mijn ouders, en daar zo dankbaar voor was, en het zo graag wilde laten lukken, want ik had hem anders al veel eerder verkocht.

Hij beet, trapte, sleurde mij altijd mee. Onder het zadel bokte en steigerde hij. En ik was doodsbang van hem, daar kon geen lesgever of fles wijn wat aan verhelpen. Ik kon wel huilen als ik naar stal ging - en dat was dagelijks. Was voor paardje zelf ook al lang niet leuk meer.

Hoe graag ik dit ook wilde, het klikte niet, en dat leverde voor partijen alleen maar stress op. Hoe graag ik hem ook in mijn leven wilde, ik deed er niemand een plezier mee. Dus na 13 maanden heb ik hem te koop aangeboden, een maand of 2 later was hij verkocht.

Doet het nog steeds pijn? Ja.
Heb ik er spijt van? Nee.

Ik ben nu al 7 jaar een heel gelukkige paardeneigenaar. Met mijn merrie klikt het wél. Voor mij, volgens mij, was dit de eerlijkste beslissing.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:13

Ik kocht de moeder van mijn paardje erbij om in te rijden en te verkopen. Maar omdat ze zo vreselijk lief was heb ik haar aan gehouden en daarna kwamen ze aan huis waardoor ze echt moest blijven. Er word veel te weinig mee gedaan en het is zonde van een dier wat echt een super gezinspaardje zou kunnen zijn maar dat was voor haar niet zo erg.

Nu ben ik de lol even kwijt in het hebben van de paarden aan huis, heb zitten rekenen dat ik in pension net zo veel kwijt zou zijn. Dus ik ga haar nu alsnog te koop zetten en haar dochter in pension zetten. Moeilijke keuze maar sta nu met tegenzin stront te scheppen en dat is ook niet wat ik wil.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 13:18

Ik dacht ik plaats even een update

My pony is verkocht en is nu bij haar nieuwe eigenaaren in Engeland. Ze hebben hun eigen land en stallen. Een echter super thuis. Ze zijn dol op haar.

Intussen heb ik 2 bijrijdponies, en neem ik terug manege lessen. Een 2de paard komt er wellicht wel, maar nu even niet. Ik wil vooral veel verschillende paarden rijden, zodat ik een beter idee heb wat goed bij mij past.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:22

Wat een dappere keus! hoe voel je je zelf nu hierbij? lucht het op of heb je een beetje spijt of?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 13:39

Ik ben opgelucht :) Vind het wel nog moeilijk om aan niet-paarden mensen uit te leggen waarom ik haar heb verkocht. Zij snappen niet dat een paard iets helemaal anders is dan een kat of een hond.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:43

Wat een dappere keuze! Ik heb deze keuze 10 jaar geleden ook gemaakt, het klikte niet en ik zag er als een berg tegenop om er weer op te gaan. Tranen met tuiten gehuild bij het wegbrengen maar o wat voelde ik me opgelucht daarna.Verschillende paarden bijgereden en 7 jaar later kwam een New forest pony op mijn pad om bij te rijden. Ik kreeg hem aangeboden om te kopen, niet gedaan vanwege mijn studie. En toen kwam de spijt, had ik het maar wel gedaan. Maar het heeft zo moeten zijn, want ik ben nu 3 jaar later ben ik dan toch zijn eigenaresse en hij gaat nooit meer weg! Wat ik wil zeggen is dat je vanzelf door hebt wanneer er een maatje voor het leven voorbij komt!

Gold <3

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:56

FatCat schreef:
Ik ben opgelucht :) Vind het wel nog moeilijk om aan niet-paarden mensen uit te leggen waarom ik haar heb verkocht. Zij snappen niet dat een paard iets helemaal anders is dan een kat of een hond.

Ik heb maar 1 keer een paard verkocht (terug naar de vorige eigenaar,een handelaar) omdat hij me aanviel. Maar als een kat of hond me zou aanvallen zou ik hem ook verkopen hoor,voor mij maakt het niet uit wat voor soort iemand is.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:58

Of als iemand een mens is,als hij\zij me aanvalt dan is het uit!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:07

FatCat schreef:
Ik ben opgelucht :) Vind het wel nog moeilijk om aan niet-paarden mensen uit te leggen waarom ik haar heb verkocht. Zij snappen niet dat een paard iets helemaal anders is dan een kat of een hond.


Mwah vind ik niet hoor.. Lees hier vele mensen die een paard verkopen omdat het niet klikt of omdat ze er niet uit kunnen halen qua training wat ze graag zouden willen doen. Zo denk ik ook over een hond als ik die neem met een bepaald doel, werkt dat niet of is er geen klik, dan is er ergens wel iemand waarbij die beter past! Als mensen daar problemen mee hebben, pech hoor;) Ik moet er al die jaren mee leven, dus dan moet het wel een goede match zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:14

Negen jaar geleden kocht ik mijn droompaard, A. Een toen 4 jarige gelderse x tuigpaard ruin. Zadelmak maar meer ook niet. Kende hem al vanaf dat hij twee jaar oud was maar had op dat moment nog zelf een paard. Nadat ik deze in moest laten slapen ben ik eerst een poosje paardloos geweest maar heb wel altijd gezegd: als ik weer een paard koop, koop ik A. Na twee jaar begon het weer te kriebelen en ben ik naar zijn fokker gegaan. Hij was er nog hij was te koop. Ik als een kind zo blij natuurlijk. A was niet de makkelijkste maar we hadden zo'n enorme klik dat het me allemaal niets kon schelen. Was van hem al meer afgevallen dan in alle jaren dat ik paard rij maar toch klom ik er steeds weer op. Tot mijn gezondheid me in de steek ging laten en ik ook steeds meer het gevoel kreeg dat onder het zadel gewoon niet zijn ding was. Er zat zoveel meer in dat paard dan ik er uit kon halen.Met pijn in mijn hart heb ik hem te koop gezet. Hij kw am terecht bij een tuigpaarden man niet ver bij mij vandaan. Deze heeft hem beleerd voor de kar. Enkelspan en dubbelspan. Kort daarna werd hij verkocht naar Duitsland. Ik ben hem altijd blijven volgen en had het er nog steeds erg moeilijk mee. Tot hij een paar jaar later Duits kampioen enkelspan werd en zelf mee mocht doen aan de wereldkampioenschappen. Wat was ik trots op hem. En vanaf dat moment wist ik dat ik er goed aan had gedaan hem te verkopen en kon ik het loslaten. Inmiddels staat hij weer in Nederland en vorig jaar ben ik hem op wezen zoeken en heb ik hem voor de laatste keer uitgebreid geknuffeld.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Hoe heb jij besloten om je paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:05

Ik zit momenteel midden in de verkoop van mijn pony. De reden van de verkoop is dat ik de klik kwijt ben met hem. Ik merk dat ik andere doelen voor ogen heb die voor de pony helemaal niet haalbaar zijn. Ik wil graag dressuren, terwijl ik merk dat mijn pony het liefste naar buiten gaat en wilt crossen over hindernissen. Het buitenrijden vind ik wel leuk, heb ik ook veel met hem gedaan en dat ging altijd geweldig. Maar het springen en een cross rijden is niet mijn ding. Ik kan het de pony leuk maken door op de grond veel obstakels aan te bieden, maar in het zadel gaat dit gewoon niet. Daar ben ik gewoon te onzeker voor geworden. Ik denk dat mijn pony gelukkiger wordt van iemand die laagdrempeliger is in het dressuur, veel met m gaat springen en naar buiten gaat. Daarom dat ik hem nu eindelijk na heel lang wikken en wegen te koop heb gezet.

Mijn hart is gebroken en het liefste wil ik hem niet weg doen, maar ik denk dat de pony meer tot zijn recht komt bij iemand die andere doelen heeft als ik.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lotus_Tessa, wend2009 en 34 bezoekers