Wat een enorm gemis! Help!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 10:51

Na 12 jaar heeeel erg veel tussen de paarden gezeten te hebben, waaronder 2 eigen paarden gehad te hebben begon de interesse een beetje te vergaan. Ik was 17/18 jaar en druk bezig met werken en 101 andere zaken. Op dat moment werd het rijden wel op een heeeel erg laag pitje gezet. Toen de eigenaresse van de stalling besloot de boel te koop te zetten wist ik dat ik zelf niet meer naar een andere stal zou gaan. Paardje verkocht, is geweldig terecht gekomen en dus ook nog geen dag spijt van gehad.

Maar nu... 4 jaar later, eigen huisje, vaste baan, kriebelt het toch enorm. Het gaat mij nog niet eens om het echte rijwerk, het lijkt me allang leuk om ermee bezig te kunnen zijn. Echter heb ik het gevoel dat niet erg veel mogelijk is. Of ik doe gewoon iets verkeerds :')
Ik ben 22 jaar en in februari wil ik toch graag weer een deeltijd studie gaan beginnen, die duurt 4 jaar dus de keuze op de aanschaf van een eigen paard valt (momenteel) af.

Dan de lokale maneges, ook een optie maar aangezien ik een hele recreatieve ruiter ben (lees, lekkere buitenritjes, echt ontspannen etc) weet ik niet of de oefeningen in een bak me echt enorm zullen aanstaan. Ik sta er uiteindelijk wel voor open.

Het leasen/verzorgen/bijrijden van een paard lijkt me nog de beste optie. Echter is in deze regio super weinig aanbod. Ik check iedere dag facebook pagina’s, Bokt en Marktplaats op advertenties maar het dichtsbijzijnde is gemiddeld 40 km verderweg. En ondanks de auto lijkt me dit niet super handig..

Wellicht zie ik iets over het hoofd? Zijn er meerdere opties nog buiten bovenstaande?

De regio is Zuid Limburg (omg Valkenburg ad Geul)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:55

Al fb groepen zoals verzorgpaard gezocht zuid limburg geprobeerd?
Ik heb juist het idee dat er hier in de buurt een tekort is aan verzorgers :+

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:57

Heb je zelf ook al een zoekadvertentie staan? Hier op bokt bijvoorbeeld nog niet zag ik. Als je dat nog niet hebt gedaan zou ik dat zeker doen ;)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 11:03

Azmay, die groep zal ik dan echt even moeten zoeken! Ik zit in 2 groepen maar die zijn meer landelijk.

Kidde, zoek advertentie heb ik zelf nog niet geplaatst. Omdat ik er deels ook nog niet helemaal over uit ben wat ik precies wil. Daarnaast heb ik ook mn computer nodig voor het toevoegen van enkele foto’s en die ligt nog ergens in een doos :+

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:05

Ik zit 17 km van je af.
Heb geen rij ponys of paarden maar 2 shets waar veel mee gewandelt wordt ect.
Ajs je dat leuk zou vinden mag ke altijd eens langs komen

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 11:08

Wat lief Rayoow! 17 km is voor mij nog net wat te ver. Het hoeft geen loopafstand te zijn maar het doel is toch wat meer rond de 10 km te zitten.

Toch hartelijk bedankt voor je lieve aanbod :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:09

Ik zit op 20, maar heb al wel paarden voorbij zien komen in Hulsberg en Wijnandsrade dus ik zou zeggen dat het best mogelijk moet zijn. Als iemand een paard zoekt om te verzorgen krijgen ze ook vrij veel reactie in die groepen ;)

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:09

Geen probleem!
Mocht je wel eens willen komen ben je altijd welkom :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Wat een enorm gemis! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 11:14

Ik heb gelukkig een auto dus mobiliteit genoeg! Echter is het denk ik gewoon prettiger voor zowel eigenaar als verzorger als ik dichterbij woon. Mijn verzorgsters woonde op loopafstand en bij nood konden ze ook heel snel bijspringen. Dat was zo fijn!

Heb me net aangemeld voor de groep! Heb die dus echt gewoon over het hoofd gezien. Super bedankt voor die tip :)

En Rayoow dat lijkt me heel gezellig!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, criollo_yess, Dries1990, Earth, Ilse_C, jitskenienke, JoyenUnory, m0niekkkie, MarjanB, Sanne_zepp, Sting, TurboDi, xYaartje en 102 bezoekers