Bezopen vragen: paardenkracht!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JJKK23NIJ
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-07-18

Bezopen vragen: paardenkracht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 20:05

Beste bokt’ers

In de kader van overige onderwerpen kom ik hier met het volgende: ik en een paar vrienden zijn al een paar dagen hevig aan het discussiëren. Zins wij vorige week politie op paard zagen vroegen wij ons af hoe sterk een paard is en hoeveel mensen het theoretisch gezien zou kosten om een paard neer te halen. Nogmaals dit alles is puur theoretisch. Ik zelf dacht dat 4 mensen voldoende moet zijn. Andere zeiden 6 of zelfs 12. Jullie zouden ons echt helpen door jullie mening te geven dan kunnen we eindelijk deze discussie afsluiten.

Alvast hartelijk bedankt


Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bezopen vragen: paardenkracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:08

Dat is afhankelijk van wat voor paard je neer wil halen, maar ik kan je verzekeren dat 4 man niet genoeg is.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:09

Met een mes heb je een paard zo neer, puur op kracht en niet specifiek aan het hoofd trekkend denk ik dat je met 12 man nog flink werk hebt :+

Bijzondere eerste post overigens _O-

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:10

Ligt aan maat, bouw, fysieke gesteldheid (waar een mes best een grote rol in kan spelen :P ) en absoluut ook het karakter van het paard.

Wat geinig dat iemand zich voor zo'n vraag op bokt aanmeldt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:11

1, met de juiste training.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:12

Een slimmerd vouwt het koppie dubbel naar de romp en heeft het zo voor elkaar, heb je wel een stuk scherp touw nodig. Maar wil je touwtje trekken met een flink trekpaard dan mag je flink wat sterke vrienden meenemen.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:30

Azmay schreef:
Met een mes heb je een paard zo neer, puur op kracht en niet specifiek aan het hoofd trekkend denk ik dat je met 12 man nog flink werk hebt :+

Bijzondere eerste post overigens _O-


En dan heb je nog momentum. Leuk als hij stil staat maar ik vermoed zomaar dat als je gaat trekken er wat beweging los komt.

Idd bijzondere post.

tamary

Berichten: 29054
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Bezopen vragen: paardenkracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:48

Techniek, timing en toegang tot die delen waar je aan moet kunnen komen. Nu zal een politieruiter zeker je niet aan zijn/haar paard laten komen en ook de meeste gewone ruiters zullen er niet voor stilstaan. Komt nog bij dat een paard ook zich niet zomaar vrijwillig laat vallen/neerleggen en al helemaal niet door een vreemde. Wil je een paard uitschakelen, dan wordt het een stuk simpeler, maar dan heb je wel meer dan 1 steek los en hoor je niet in het openbare leven thuis.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:51

tamary schreef:
Wil je een paard uitschakelen, dan wordt het een stuk simpeler, maar dan heb je wel meer dan 1 steek los en hoor je niet in het openbare leven thuis.

Zie titel en OP. Het is een hypothetische vraag van een stelletje bezopen gozers ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:37

4 lijkt me voldoende ja. Eentje die een beentje in de lucht houdt, nog een andere die het hoofd in de richting van het opgetilde been draait (naar de flank toe) en die twee andere duwen maar ~~}> Puur hypothetisch gezien zou je dan wel een normaal paard (1m60 ofzo) tegen de grond moeten kunnen krijgen, op voorwaarde dat het paard niet gaat tegenwerken haha! Maar niet echt gaan doen hoor, de kans dat het je lukt als wildvreemde bij een paard is uiterst klein. De kans dat je een trap krijgt of onder het paard terecht komt echter een stuk groter :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:00

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:34

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Beetje raar om de vorige modopmerking over de reden van sluiting weg te halen alsof het er nooit geweest is? Geen uitleg over de sluiting en over waarom er (m.i. terecht) op teruggekomen wordt?

koeien op de weg...

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:40



Het valt nog niet mee :=

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:41

Antwoord 1 getraind en juist bewapend persoon.
Of oneindig mensen een oorlogs getraind paard kan mensen blijven vermoorden met beten slaan en schoppen.
Uit ervaring weet ik dat een paard erg goed weet wat tie moet doen met zijn hoeven en mond. En nee er zijn hier bij mij nooit zwaargewonden door gevallen. Wel eens een doorgedraaide hond die flink op zijn nummer werd gezet door een van mijn paarden.

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:43

GDG schreef:
C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Beetje raar om de vorige modopmerking over de reden van sluiting weg te halen alsof het er nooit geweest is? Geen uitleg over de sluiting en over waarom er (m.i. terecht) op teruggekomen wordt?

Inderdaad nogal merkwaardig >;)

Zal wel bij het nieuwe beleid horen ofzo.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Bezopen vragen: paardenkracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:06

Volgens dit filmpje kun je met 14 mensen touwtrekken winnen van een trekpaard.

Wil je een onwillig paard tegen de grond krijgen, zal het met de beste wil en 100 mensen die niet weten hoe, van zijn levensdagen niet lukken.

1 persoon die weet wat 'ie doet, kan een eind komen, maar met een onwillend paard is het hoe dan ook een levensgevaarlijke onderneming.

Hutcherson

Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bezopen vragen: paardenkracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:37

Bij proefkonijnen stelde ze dezelfde vraag. Mijn buurman bood zijn belgische trekpaard aan. Filmpje staat op YouTube. Volgens mij kunnen er 12 man achter hangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers