De meest bizarre verhalen over buitenritten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:42

jaren geleden, voor mijn (toen) 3 jarig paard de 2d keer buiten en de eerste keer met een vriendje bij (en ik bedoel echt in het bos buiten)
we kwamen voorbij een soort van bergje waar wat kinderen op aan het spelen waren & ook een paar 'opzichters' waren (euh ja een paar jongere nvan rond de 16-17)
paardje was er wel van onder de indruk maar liep toch mooi voorbij de berg
totdat er een paar kinderen luid roepend 'paardje' de berg kwamen afgestormd... paardlief sprong de lucht in en zette het op een rengalop
gelukkig snel terug kunnen pakken want anders ging ik met een nog niet echt bosmak paard over een veld in volle galop...


Kidrauhl
Berichten: 259
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 03:00

Rebecca schreef:
Op ponykamp een nachtrit en die meid voor mij ook steeds inhouden en bij galloperen (ik reed achteraan) , in het donker :=


Ik heb dit inderdaad ook een keer met een nachtrit gehad! Ik zag misschien 2 paarden voor mij, meer niet. En daar ging je dan; draf - galop - draf - galop - draf - galop... :')

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:27

Zo’n 20 jaar geleden reed ik met mijn jonge, maar brave, Haflinger door de bossen bij paleis Het Loo toen ik achter mij een auto hoorde aankomen, dat is best bijzonder want afgezien van de boswachter mogen daar geen auto’s komen, toen hij mij voorbij wilde gaan spatte er grind onder de wielen weg tegen mijn pony. Gevolg, pony schrok en een stukje rengalop. Auto bleef al die tijd ver achter mij en toen ik weer in stap was kwam hij heel langzaam voorbij. Naast mij ging het raampje open en klonk er “sorry ik reed een beetje te hard geloof ik” uit de mond van een geschrokken Pieter van Vollenhoven.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

pien_2010

Berichten: 42816
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:03

Ach wat lief. Het is niet altijd lompigheid soms gaat het gewoon mis.

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:16

Vond ik ook hoor! Was echt sympathiek, kunnen veel mensen wat van leren.
Ik had natuurlijk ook naar de privé kunnen gaan met een sappig verhaal.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

pien_2010

Berichten: 42816
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:33

Aardige normale mensen doen dat niet. Dat is voorbehouden aan ratten.

Mando

Berichten: 15639
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:42

Kidrauhl schreef:
Rebecca schreef:
Op ponykamp een nachtrit en die meid voor mij ook steeds inhouden en bij galloperen (ik reed achteraan) , in het donker :=


Ik heb dit inderdaad ook een keer met een nachtrit gehad! Ik zag misschien 2 paarden voor mij, meer niet. En daar ging je dan; draf - galop - draf - galop - draf - galop... :')


Ja die ook inderdaad.
In volle galop op een smal paadje door de bossen in een grote groep.
Diegene waarmee ik was zijn paard schrok in galop sprong opzij richting een boom hij viel eraf tegen de boom.
Paard rende door maar ik kon de mijne gelukkig stoppen.

Ik maar tieren en vloeken dat ze niet stopte na een paar keer stop te hebben geroepen.
Ik was zo boos.
Toen ze eindelijk stopte ben ik zo uit mijn plaat gegaan dat ze me moesten tegenhouden om die vent niet op zijn bek te slaan.
Denk dat de groep al minimaal 500 meter weg was voor er een wakker werd en dus blijkbaar aangaf dat er een los paard mee rende.

Sinds die tijd ben ik panisch voor galop in een grote groep.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:23

Er schiet mij ook nog een voorval te binnen.
Vroegah werkte ik op een manege. Elke zaterdagochtend moesten we met een stuk of 5 ruiters paarden en pony´s naar een naburige manege rijden aan de andere kant van het dorp. Op die manege die overdekt was werden dan die paarden als extra ingezet voor paardrijden voor gehandicapten.

Onderweg moesten we altijd over een dubbele spoorwegovergang. Ongeveer een halve kilometer verderop was een station. Deze overweg had geen slagbomen maar wel alarmbellen en knipperlichten.
Afijn ik rij achteraan op een Engels volbloed als we de spoorweg oversteken. Ik stap net over de 1e rail als de bellen afgaan dat er een trein aankomt. Mijn paard blijft als aan de rails genageld staan. Wilde niet meer achteruit en niet vooruit naar de andere paarden die al wel helemaal over het spoor waren.
Wat ik ook probeerde mijn paard stond stokstijf. Op een gegeven moment zie ik iets verderop in de bocht een trein aankomen. Gelukkig nog niet op volle snelheid maar het was wel duidelijk dat de trein nooit op tijd voor ons kon stoppen.
Ik had een zweep bij me en heb op een gegeven moment het paard 1 flinke knal op de achterhand verkocht. Ze schrok daar enorm van en nam een mega sprong zodat ze in 1x over de dubbele spoorweg heen was.
We konden nog net op tijd voor de trein wegkomen.
Nadien zat ik ook een tijdje met knikkende knieën. Pfff....

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:33

Spoorwegovergangen zijn zo eng...

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:37

Een paar jaar geleden, toen we nog op onze oude stonden, reed ik redelijk veel buiten. Dit kwam vooral omdat de bak er vaak slecht bij lag. Maar ik reed eigenijk altijd in het zelfde gebied verschillende rondjes. Er zat ook een groot open veld tussen de verschillende bosjes en daar stapte ik op dat moment overheen. Paard was braaf, rustig en ik zat er misschien iets te relaxed op. Even voor de beeldvorm mijn paard had een grote reflecterende uitrijdeken op (was de enige schone op dat moment) en het was midden op de dag. Toen ik ineens schoten in het verlengde van me hoorde, dus vanaf achter me in dezelfde richting als waar ik heen ging. Gelukkig zat er dichtbij een schietbaan en was paardlief wel wat gewend dus ik had haar na flink wat steigeren weer onder controle. Bleken er jagers op de andere kant van het veld te staan. Dus ik daar nogal boos heen gedraafd. Het excuus was dat ze me niet hadden gezien (reflecterende deken, 1.65m hoog paard, midden op het veld) en dat ik niet moest zeuren want ze hadden me immers niet geraakt.

Ben daarna wel voorzichtiger geworden op dat veld en een melding gemaakt bij de jachtopziener.

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

Nienke98

Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:37

Ik vind dit topic super leuk om te lezen, sommige dingen natuurlijk ook wel heftig en gevaarlijk, maar goed.
Ik dacht dus bij mezelf, ik heb eigenlijk nooit niks raars gehad, paar keer honden achter me aan gehad, maar verder niet.
Ben ik dus gisteravond tegen 9 uur met mijn verzorgpaard aan het rijden op het ruiterpaard, rustig galopje want was heerlijk rustig en al goed afgekoeld. Gaan we de bocht door, gaat Astrida opeens in de ankers, want daar stond, naast het ruiterpad, een auto stil met de koplampen aan en daarin een zoenend stelletje. Ze keken niet eens op of om, al denk ik dat ze me wel gehoord moeten hebben. Astrida durfde er wel langs toen ze eenmaal had gezien dat het gewoon een auto was. Heel maf, haha.


I am an improbable coalescence of stardust enjoying one fleeting glorious dance through the cosmos before... poof.
~ Adrian Bliss


Misty12

Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:08

Vlakbij onze vorige stal was een paintball veld. Dat was de eerste paar keer niet grappig. Ik ben wel eens van mijn paard gestapt als ze aan het schieten waren en wij er langs moesten. Later waren de paarden er wel aan gewend. Alleen laatst was het echt minder grappig. Er was een groep aan het paintballen en die vonden het grappig om op ons te richten. En ze vinden het vaak ook leuk om nog een paar keer extra te schieten. Wat wel grappig was, was op woensdagmiddag kinder-paintbal. Die kids schieten niet zo vaak en snel achter elkaar. Zo heeft mijn dochter haar paard geleerd dat het niet eng was. En omdat hij het niet eng vond, vond mijn paard het ook oke.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:50

Vandaag ook weer wat meegemaakt.
Reed met m'n moeder en een vriendin in het bos, rustig stapritje want het was warm en stoffig ondanks dat we om 8u vertrokken waren.
Komen we aanrijden bij een brug, is de andere kant bijna compleet geblokkeerd door een busje, een auto, heel veel zooi, en in de struiken naast de brug zaten zo'n 20-25 mensen met nog veel meer zooi.
Paarden twijfelden of ze brug over konden, dus wij vriendelijke vragen of iig de deuren van het busje dicht konden, dan konden we passeren. Wordt er meteen geschreeuwd "maar we hebben een ontheffing gekregen hiervoor hoor!" Euhm, na echt, boswachter geeft nogal snel vergunning af om een feestje te bouwen midden in het bos, in de struiken 8)7

Eenmaal over de brug willen we het busje zelf passeren, gaat een deel van de groep op het ruiterpad staan en mochten we er niet door, want we hadden er niets te zoeken... Paarden zijn gelukkig braaf, dus gewoon rustig doorgereden tot ze aan de kant gingen, blijkt er achter het busje allemaal politie te staan... Blijkbaar waren we toch niet de eersten die er langs reden, en was de politie de hele groep opdracht aan het geven hun zooi op de ruimen en weg te gaan.
Waarschijnlijk zaten ze er al de hele nacht, als je de lucht daar rook werd je bijna acuut dronken en stoned. :r

En wij maar denken dat het zondagochtend zo lekker rustig is buiten... _O-

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:18

Heb een aantal verhalen maar deze is helaas het ergste, Ik waarschuw wel even want het eindigt helaas met de dood van een paard.

Dit ongeluk was zo onwerkelijk, Een shetlander die het voor elkaar krijgt om een tuigpaard van 1.75 te doden met een kar -O-

Ik heb een tijd op een zorgboerderij gewoond waar ze ook paarden hadden.
We waren met een groepje een buitenritje aan het doen.
Paar mensen te paard en 2 shetlanders voor een sulky en een houten zelfgebouwde kar.
De shet {Vosje} die voor de houten kar liep stond normaal altijd voor de sulky en was al eens helemaal in paniek geraakt voor die houten kar, Toen is het goed gegaan, deze keer dus niet.

Ik reed voorop op een grote tuiger {Karin}, Opeens hoor ik een brul achter me en zie Vosje compleet in paniek op me afkomen, Helaas kon ik niet snel genoeg aan de kant en heeft Vosje het lamoen {wat minstens 12cm in doorsnee was}vol in Karin's bovenbeen en buik geramd.

Karin schrok uiteraard en is gaan rennen terwijl Vosje dus met kar en al nog vast zat in Karin's been!
Na een meter of 40 haar weten te stoppen, Er zat een enorm gat in Karin's been dat doorliep naar haar buikholte.
Het was een bloedbad, Karin bloede als een gek en er lag een bloedspoor van 40m

Gelijk mn jas uit gedaan en die om het been gebonden waardoor ik ook helemaal onder het bloed zat, Helaas waren er meerdere slagaders geraakt en raakte ze binnen 30 sec in shock waardoor ze viel, gelijk de DA gebeld, helaas duurde het bijna een half uur voordat die kwam.

Arme paard heeft bijna 30 minuten langs de kant van de weg liggen vechten voor haar leven en is uiteindelijk daar ook ingeslapen, Al was dat bijna niet meer nodig, 5 min langer en ze was doodgebloed langs de kant van de weg.

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:21

Wat een verhaal, wat zul jij in shock geweest zijn. Heb je daar nog lang last van gehad?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:23

Wat verschrikkelijk zeg!!! Ik wordt er helemaal koud van.. voor jou ook traumatisch om dat zo mee te maken, en dat je niks kan doen :n

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:45

Heb een jaar niet gereden en uiteindelijk EMDR gehad.

Was inderdaad compleet in shock, De rest van de "cliënten" is er trouwens niet bij gebleven en zijn met de rest van de paarden naar huis gelopen,

Het ergste is eigenlijk nog dat het voorkomen had kunnen worden, Het was een zeer slechte kar, Laag, zwaar, kleine dikke banden, Absoluut niet geschikt dus om een pony voor te zetten,
Dit heb ik ze ook meerdere malen gezegd maar je bent cliënt en dan hoeft er niet naar je geluisterd te worden volgens hun -O-

Heb heel veel met Vosje gedaan, was altijd op pad met dr en ze schrok nooit.
Nooit ging ze aan de kletter of wat dan ook, En tot 2x aan toe ging ze volledig over de zeik dat ze voor die houten kar stond.

Ze hebben daarna nooit meer wat met Vosje gedaan waarna ze haar serieus waar stiekem hebben in laten slapen -O-

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Anoniem

Re: De meest bizarre verhalen over buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:10

Vreselijk wat een verhaal :oo


Ik liep ook jaren rond op een zorgboerderij , mocht doen met een pony wat ik wou want niemand kon haar aan of er iets mee doen . Zo tussen de werkzaamheden ook lekker op pad samen , vaak rondje langs de weg door een pad die uikwam op een bruggetje bij een windmolen en dan kon je of naar links lang eind over een dijk lopen of rechts en dan weer rechts naar de weg terug .

Vaak was het rechts rechts , maar dan moest je eerst over het pad tussen de weilanden door en langs het water . Liepen wij altijd en nooit geen probleem , tot er opeens uit het niets leek er een zwaan al hissend en met zijn vleugels wapperend ons tegemoet kwam :') . Pony trok zich los en die zwaan er stukje achteraan , gelukkig was het een shetlander en zodra het gevaar weg was , was er geneog troostgras en kon ik haar weer pakken :') . Maar sindsdien kreeg ik haar daar niet meer langs , ze zaten te broeden in het riet langs het pad en dat hebben wij nooit gezien

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:41

angrywolf, Jeetje, wat een verhaal...Gewoon hele dikke :(:)

* Love Always 1991 - 2018 *

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:25

Pluizebolpum schreef:
angrywolf, Jeetje, wat een verhaal...Gewoon hele dikke :(:)


Nou inderdaad schandalig vind ik het. En jij had notabene nog gewaarschuwd!
Van mij ook een hele dikke :(:)

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:27

Wat zeggen jullie van de kar?

Dit is de kar waarmee het gebeurd is:

Afbeelding

{hij word dus nog steeds gebruikt!}

En dit was Vosje en de sulky waar ze dus normaal altijd voor stond:


Afbeelding

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:42

angrywolf schreef:
Wat zeggen jullie van de kar?

Dit is de kar waarmee het gebeurd is:


@Angrywolf, afgrijselijk om zoiets mee te moeten maken. Zo'n beeld van zo'n heftig bloedend paard krijg je nooit meer van je netvlies denk ik.

Op de foto waar de kar op staat waar Vosje voor loopt is goed te zien dat het lamoen niet goed zit. Zelfs voor een Shet is het bevestigingspunt waar het lamoen aan de kar vast zit erg laag.
En het lamoen zit richting de schoft veel te hoog. Nou gaat op de foto de kar waarschijnlijk even een laagte in bij de stoeprand waardoor het misschien nog wat meer ongunstig vertekend ???

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:50

Het ziet eruit als een typisch gevalletje van het mini´s my little pony syndroom (waarbij mensen denken dat alles bij mini´s veel minder uitmaakt en je niet meer om veiligheid hoeft te denken, omdat ze klein en schattig zijn).

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:00

Bedankt voor alle knuffels trouwens <3

@henny

kar staat recht jammer genoeg.
Hetgeen wat u zegt heb ik ze dus ook verteld maar dat maakte niet uit, Degene van wie die kar is zij letterlijk: Rij al vanaf kinds af aan met dat ding en er is niks mee aan de hand -O-

{Shet die er voor staat is trouwens een ander, Vosje hadden ze toen al in laten slapen}

Zelfs een leek kan zien dat die kar niet goed is.

Gelukkig heb ik het ongeluk goed kunnen verwerken dankzij EMDR
Al zou ik nooit meer te paard gaan als er ook iemand aangespannen mee rijd, Dat doe ik dus nooit meer.

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:14

Ben tijdens een trail ride op vakantie in Florida zo'n jongen tegen gekomen:




Voor een toerist redelijk bizar. Dan zit je wel even van: En nu?

Onze tour guide was er gelukkig zo klaar mee: korte fluister naar haar paard (waarschijnlijk iets van: niet schrikken joh), gevolgd door een harde klap met de teugels op haar zadel. Gator krijgt een hartverzakking en schiet het water in. En we rijden verder....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Sanet, SunnyHorse en 33 bezoekers